Flyprat


Go Back   Flyprat > Spotterforum > Flyspotting

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-03-2015, 12:42   #1
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,467
Kamera Kahului Airport Maui

Er det noen som har erfaring med spotting på denne flyplassen, hvor det er greit å stå og hvor glade politi/security er for at man sniker rundt gjerdene og tar bilder?
Skal til Maui på ferie og håper å få bilder av Hawaiian 717 og andre lokale fuglepryder.
RJon is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2015, 20:02   #2
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Kahului Airport Maui

Jeg gaar ut i fra at du har bil - og da er det er en del fine steder rundt flyplassen. Terminalen har god utsikt, men moerke vinduer. Det er plenty av lokal fugler Hawaiian MD-95 kommer inn opptil 4 ganger i timen, saa du behoaver ikke aa vente lenge Aloha Cargo burde dukke opp en del ganger i loepet av dagen med 737-200, de har faatt noen -300 - men saa langt har jeg bare sett 737-200 paa OGG.

Hawaiian opererer ogsaa med 767-300 og A330 paa Maui (ankomst midt paa dagen og avganger fra 13 tiden. Alaska er innom en del ganger i loepet av dagen, samme med Westjet og Air Canada (kanskje Rogue naar du er der).

Vedlig brukes bane 2 ved ankomst og da er det Kaia Road som er best, her kan det kanskje bli litt oppmerksomhet, det er mange plasser aa stoppe langs Kaia - har merket av noen steder paa det foerste snapshoot fra Google Maps, stikk innom Helikopter basen og spoer - kan ikke skade!

Nede ved havet (Bane 20) er det et fri omraade ved Stable Road (bilde nummer 2)- her tror jeg du kan ta bilder i fred uten at noen bryr seg (har selv tatt noen serier her). Det blaaser seom regel friskt - kan gi fine innflyvninger - men det er mye sand saa du kan bli sandblaast (tenk ogsaa paa kamerautstyr) (jeg tilbringer mest tid ute paa vannet paa seilbrett)

Blir du sulten er det flere gode steder i Paia (5 minutter unna Stable Road) Paia Flatbread Company (Pizza) eies som det meste i Paia av en tidligere Proff Windsurfer - Josh, et meget bra sted, Cafe des Amis er vaart (min kone og jeg)
sted i Paia. Charleys Resturant and Saloon er ogsaa meget bra.

Fyr loes med spoersmaal, jeg jobber paa Hawaii og er der ute 1-2 uker i maaneden, jobber blant annet med et svaert prosjekt for Department of Education som tar meg rundt til alle oeyene, har ogsaa gode venner i Paia og i Hana.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	ogg_3.jpg
Views:	234
Size:	42.4 KB
ID:	38336   Click image for larger version

Name:	ogg_1.jpg
Views:	232
Size:	74.4 KB
ID:	38337   Click image for larger version

Name:	paia_1.jpg
Views:	234
Size:	57.5 KB
ID:	38338   Click image for larger version

Name:	paia_2.jpg
Views:	229
Size:	44.4 KB
ID:	38339  
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2015, 12:56   #3
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,467
Default Re: Kahului Airport Maui

Takker så mye for tipsene!
RJon is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2015, 13:51   #4
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,233
Default Re: Kahului Airport Maui

God tur, Maui er en flott øy. Om du har bil, som du bø ha der, ta også Highway to Hana, ha med en guide til de beste strendene, da de kan være vanskelige å finne. Du kan finne strender med få eller ingen andre mennesker. Det finnes også en liten flyplass i Hana.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is online now   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Klarsignal for ny flyplass (Sälen-Trysil Airport) - Scandinavian Mountains Airport OsloAirports Flyforum 105 30-11-2023 19:59
10 tidssoner hjemmefra - noen bilder fra Kahului, før jeg blei jaget RJon Bilder & foto 4 03-05-2016 21:23
Hawaii - Oahu og Maui krs-per TripReports 16 03-01-2016 07:57
Bilder fra Kahului PHOG (samt et par fra SFO og EWR) RJon Bilder & foto 11 29-06-2015 14:25


All times are GMT +2. The time now is 16:25.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.