Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-03-2017, 22:56   #21
mcduck
ScanFlyer Gold
 
mcduck's Avatar
 
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge...

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Hadde ei ved siden av meg i en SAS-loungen på EWR som klarte koble babycall opp mot nettbrettet sitt... i over 2 timer.
SAS loungen har egen stillesone: Lufthansaloungen rett over gangen. Ikke helt stille der heller, men betydelig bedre!
Generelt har jeg gitt opp å slappe av på EWR uansett hvilken lounge man går i. Ihvertfall på Star Alliance loungene. United Club er jo rene barnehagen.
__________________

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2017, 23:08   #22
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge...

Tror at jeg hadde tatt opp gamlehobbyen peanøttkastning igjen da gitt ....
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2017, 23:09   #23
Millemor
ScanFlyer Blue
 
Millemor's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Location: Drammen
Posts: 335
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge...

Grrrrrrr!!!! Har sittet i Möet baren i Business Loungen på DXB (concourse B) en drøy halvtime og på bordet ved siden av meg (er ca en meter mellom oss) har dama som sitter der Skypet på høyttaler et kvarters tid. Og før hun begynte å Skype spilte hun spill MED LYD på iPhone!!! Ok, rant over. Jeg går å tar en dusj og finner meg et annet sted å sitte etterpå. Bør uansett ikke bøtte nedpå mer sjampis på en stund om jeg vil være menneske i morra.
__________________


Kommende reiser:
JUL: ✈️: SK4713 OSL-FCO 07.07 - SK4714 FCO-OSL 13.07
Millemor is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2017, 16:55   #24
Henrik C
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2013
Posts: 134
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge...

Sitter ved siden av en type nå i gullstua som bruker DIKTERINGSFUNKSJONEN på telefonen sin. PÅ DANSK!!!!

Han har jo alle verdens muligheter til å bare skrive den satans meldingen for hånd, og han må jo si halvparten av ordene to ganger fordi stakkars Siri ikke skjønner det utydelige språket.

Årghhhhhhh.
Henrik C is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2017, 10:12   #25
mann78
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2012
Location: Akershus
Posts: 395
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge...

Dette blir mer og mer vanlig ser jeg...ikke bare i lounger. I lobby på hoteller, utendørs...på cafe etc. Men nå er jo mobilen det viktigste for mange i livet
mann78 is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2017, 11:30   #26
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge...

I går var det en som hadde sin samtalepartner på høyttalene når han pratet i (cafe) lougen på Værnes. Tror ikke det var noen som ikke hørte hva som ble sagt.

Mistenker mannen for å være tunghørt, da han holdt telefonen inntil øret hele tiden, til tross for høytalene. Og jeg som trodde høytaler funksjonen i utgangspunktet gir bedre lyd! Hm. Noen ganger kan man ta skikkelig feil!
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2017, 11:52   #27
Sundet81
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 380
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge...

Gullstua på OSL kryr av middelaldrende menn i mellomleder- eller lederstillinger i diverse bedrifter som, med gryende tap av hørsel, hyle ut sensitive personalpolitiske saker i telefonen til allmenn forlystelse, eller diskuterer forretningsstrategier og sverter diverse konkurrenter, det være seg firmaer eller personer.

Hvorfor de ikke kan bruke telefon-båsene, må Gudene vite... Først trodde jeg det var fordi de ikke visste om dem, men nå er jeg overbevist om at dette segmentet av befolkningen rett og slett gir f. Det eneste som ville hjulpet, er antakeligvis god gammeldags juling.
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2017, 10:47   #28
Tornerose
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2014
Location: Akershus
Posts: 357
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge...

Men altså - det er ikke noe bedre å gjøre de på flyet? �� Aldri opplevd det før... håper ikke nettdekningen er god nok over dammen...
Tornerose is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2017, 14:47   #29
Cloudmaster
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2017
Posts: 394
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge...

Har overhørt mange interessante samtaler på Flytoget, og har lenge hatt en drøm om å gjøre et stunt, feks "Hei, jeg sitter bak deg og har ikke kunnet unngå å overhøre samtalen om den kommende planlagte fusjonen med XXX. Jeg er (tullenavn), arbeider som journalist i Dagens Næringsliv, og holder for tiden på med en stor magasinsak om din bransje. Det du nå har fortalt, er meget relevant og interessant, og jeg vil gjerne ha en kommentar." Kunne vært moro....
Cloudmaster is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2017, 22:38   #30
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge... (og andre irriterende historier)

Man kommer inn i loungen og så sier Fnate - se på de der - "patetisk" - og peker på en som henter noen bokser øl i kjøleskapet, tar med seg til plassen og dytter ned i bagen. Så etter 30 sekunder bort og henter en haug med potetgullposer, så en ny runde med øl før de tar med seg sakene sine for å gå. Da er de ikke snauere enn at de stopper ved kjøleskapet på nytt og måker ut ølbokser. Alt tok 3-4 minutter tilsammen.

Dokumentert her (video)

Loungmanager ble litt paff når han fikk se videoen, og sendte noen ut i terminalen for å lete etter dem. (Nei, jeg vet ikke hvordan det gikk.)

Man blir jo helt målløs...
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)

Last edited by Discus; 02-07-2017 at 23:37.
Discus is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2017, 11:07   #31
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge... (og andre irriterende historier)

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Man kommer inn i loungen og så sier Fnate - se på de der - "patetisk" - og peker på en som henter noen bokser øl i kjøleskapet, tar med seg til plassen og dytter ned i bagen. Så etter 30 sekunder bort og henter en haug med potetgullposer, så en ny runde med øl før de tar med seg sakene sine for å gå. Da er de ikke snauere enn at de stopper ved kjøleskapet på nytt og måker ut ølbokser. Alt tok 3-4 minutter tilsammen.

Dokumentert her (video)

Loungmanager ble litt paff når han fikk se videoen, og sendte noen ut i terminalen for å lete etter dem. (Nei, jeg vet ikke hvordan det gikk.)

Man blir jo helt målløs...
Jeg mister faktisk mest troa på menneskeheten av alle dem på FT som synes dette er helt innafor. Skjønner at noen få bare rører i grøten... Men altså... er det rart det blir krig?

Litt søkt så er det jo sånt som dette som gjør folk konservative. Man sitter og ser folk som driter i andre og ingen gjør noe med det. Så sitter de i stua si og blir sintere og sintere.... frem til de stemmer frem en Putin, Trump eller Erdogan - som lover å gjøre noe.

Det er ikke de 20 øllene som gjorde meg så sint at jeg var rød i hodet, men hva det gjør med andre som ser at de ikke får noe problemer med det
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2017, 13:10   #32
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge... (og andre irriterende historier)

Fikk dere noe inntrykk av hvem/hva disse småskurkene var? To dimlinger som hadde spart lenge til en c-billett eller relativt oppegående folk? Nasjonalitet?
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2017, 21:38   #33
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge... (og andre irriterende historier)

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
Fikk dere noe inntrykk av hvem/hva disse småskurkene var? To dimlinger som hadde spart lenge til en c-billett eller relativt oppegående folk? Nasjonalitet?
F-loungen på LHR T5 er jo litt spesiell. Har man F-billett bruker man Concorde-room, har man business (uten status) er man henvist til vanlig lounge. Så alle i F-kantina har i prinsippet gullkort (eller er gjest).

De hørtes engelske ut.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2017, 09:28   #34
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,520
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge... (og andre irriterende historier)

Ikke på høyttaler heldigvis, men satt akkurat en mann og snakket i mobiltelefon med et volum som de fleste kunne høre. Fyren virket litt irritert, og med et reiste han seg og spurte samtalepartneren: "men var det med innestemme eller utestemme?" Var flere som måtte holde seg for ikke å le..
__________________
WF789 is online now   Reply With Quote
Old 02-10-2017, 16:49   #35
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,520
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge... (og andre irriterende historier)

Pappa med gullkort men ikke evne til å oppdra har tatt med fjortisskidsa inn i loungen.
De sitter/ligger i alle retninger og går ikke av veien for å servere sidemannen skoa eller en sur sokk i fleisen eller oppå maten til sidemannen.
__________________
WF789 is online now   Reply With Quote
Old 02-10-2017, 16:53   #36
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge... (og andre irriterende historier)

På Cityterminalen i Stockholm i går. Blir sittende på en benk ved siden av en britisk jente som er på telefon med sin mor hjemme om hvordan flyet var forsinket og hun mistet bussen til «jonkoping» osv. Forsåvidt med headset og ikke noe avskrekkende volum på samtalen.

Da hun derimot var ferdig begynte hun å høre på musikk... og synge med...
Martin is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2018, 12:08   #37
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,520
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge... (og andre irriterende historier)

Nå var det min tur til å overhøre mobilsamtale på høyttaler, denne gang i loungen i København...
__________________
WF789 is online now   Reply With Quote
Old 05-05-2018, 00:37   #38
FamilyGuy
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2011
Location: Trondheim
Posts: 342
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge... (og andre irriterende historier)

Quote:
Originally Posted by RescueMe View Post
Her treffer du blink! Dette er folk som ikke tenker på andre... Det er de samme som opptar to seter (+ett til sekken) på offentlig transport, sitter med beina på setet, aldri rydder etter seg, spytter på gulvet eller tror at det er lov å ta av sokkene på flyet!
Jeg er han fyren som tar to seter på offentlig transport, men samtidig er jeg han fyren som tar telefonen og sier; kan jeg ringe deg opp senere, jeg sitter på bussen..

Jeg ble han fyren som tar to seter på grunn av han fyren som liker å sitte sammen med meg selv om det fremdeles er masse to-setere ledig.
__________________
14.12.22: TRD-OSL-MUC-BKK
18.12.22: BKK-UTH
01.01.23: UTH-BKK-TDX
11.01.23: BKK-MUC-OSL-TRD
FamilyGuy is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2018, 17:36   #39
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge... (og andre irriterende historier)

Moderatorer

Det er ryddet i tråden og en rekke innlegg er slettet. Inkludert et par forsøk på saklige svar til enkelte her inne som var mest opptatt av politisk skittkasting. Så savner du et innlegg var det nødvendigvis ikke noe galt med det, men røk med da det var er svar til et som ikke hører hjemme her. Sistnevnte hadde svært lite å gjøre med luftfart.

Men fortvil ikke, det er masser av andre forum, facebookgrupper og ymse kommentarfelt der ute, hvis de som har behov for det kan fortsette

/moderator
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2018, 19:15   #40
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge... (og andre irriterende historier)

Quote:
Originally Posted by FamilyGuy View Post
Jeg er han fyren som tar to seter på offentlig transport, men samtidig er jeg han fyren som tar telefonen og sier; kan jeg ringe deg opp senere, jeg sitter på bussen..

Jeg ble han fyren som tar to seter på grunn av han fyren som liker å sitte sammen med meg selv om det fremdeles er masse to-setere ledig.
Veldig flott svar. Meetoo
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
12 blinde kinesere...og andre gode historier kimpe Småprat 10 17-10-2017 01:34
En TSA-agent forteller om jobben sin (og andre historier) Discus Småprat 3 05-04-2016 19:40
Norwegian nektet henne mat og drikke på 12 timers flytur (og andre historier) HS-TGA Småprat 188 03-07-2013 02:29
"Norwegian til New York?" og andre artige historier Peterfsx Småprat 103 29-11-2012 10:20
Velkommen til gode historier fra den andre siden... dc-8-63 Flyhistorisk forum 19 21-01-2006 16:05


All times are GMT +2. The time now is 13:17.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.