Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 18-02-2020, 16:54   #1
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Vinterferie til HKG og videre

Med skolebarn er gjelder det å utnytte skoleferiene for reising. Kona mrner hin er for gammel for reiser til Asia for mindre enn to uker og yngste jenta ville ikke på tir utenn hele familien. Dermed ble det tur for pappa og storesøster. Så at en tur i business med sas ville fikse Diamondkort til niåringen, og det var god nok unnskyldning for meg. Det ble derfor booket billetter til hkg med retur fra pvg for å få dagflight hjemover i business da dette pleier å være hyggelig. Mye frem og tilbake og kansellering av onsdafsflugtene på hjemturen endte med planlagt retur på torsdagen og en natt på pvg. Både Filipine e og Vietnam var aktuelle destinasjoner videre fra hkg, men endte på Vietnam og sgn. Kjøpte bonusbilletter med cx med Avios. Så kom dette viruset da og pvg-flighten ble kansellert. Jeg foreslo sk flightnummer fra Sin eller sas fra nrt. Diamond mailen sa de ikke tillot codeshare, men boooket oss hjem fra nrt. Men etter to dager kom det kontrabeskjed om at de ikke gikk liv til dette. Flaks vi ikke hadde kjøp billetter sgn-nrt. Vi fikk lov å fly hkg-cph-osl.

Forsøker først å få lastet opp bilder, så kommer mer tekst etterhvert. Beklager på forhånd feite fingre, tekst er skrevet på Iphone.

På Osl var familytrack som alltid raskest og turen gikk til sas lounge hvor vi fikk endret fra 18.00 til 17.15 osl-cph. Loungen er jo dokumentert før, gulloungen men de hadde pizza på en onsdag!



Fint crew osl-cph på 737-800, men mår inntråtte skandalen med ingen musserende innen skandinavia? Som dere ser fant vi alternativer.




Landet på rute på B og 9-åringen fikk i oppgave å finne veien til C-gates og lounge. Liker godt det nye loungedesignet og synes tavlen er morsom. I første etg av gullounge var det reklamestand for glass til pc og telefon.




Fritz Hansen har også sponset møblementet, så kan ikke klage på interiøret. Har en stol som på bildet selv, og den er hod å sitte i (men kan ikke måle seg med Ikeastolen til 2395kr.)



Kveldens utvalg i loungen. Det var også blomkålsuppe og tomatsuppe.



Drikkeutvalget. Carlsberg Nordic jan ikke måle seg med Aas sine alkoholfrie alternativer.



Sjokoladekake gjør jo alle fornøyde selv om Conrad bamsen ikke er like fin på det som Fnate.



Veldig god plass ombord. Turde ikke velge minikabinen da jeg synes den alltid blir blokkert i siste liten. Ved boarding telte jeg ca 100 pers totalt. Det ble spurt veldig om en hadde bært i Kina siste 14 dager og nesten alle som då asiatiske ut hadde masker. Vi hadde selv fått tak i ffp3 masker på Monter, men de er enda ikke brukt.






Sent from my iPhone using Tapatalk

Last edited by Chriscross; 18-02-2020 at 17:24.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2020, 17:32   #2
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Vinterferie til Hkg og videre

Ble tatt god imot av Crew. Tror hun ene jobbet da vi reiste cph-ewr i høstferien også. Halvparten av crew brukte ansiktsmasker.

Innholdet i amenity kit laget av Filipa K. Alltid nervøs for å få fliser i mundviken av den tretannbørsten. Tannkremen skummer innmari dårlig så foretrekker Colgate.



Setet er jo veldokumentert her inne så tok ikke bilde av det. En liten nedtur var at jeg på nett så de skulle ha Once Upon a time in Hollywood, men den var ikke på å finne. Champis som departuredrink og champis oppi luften sammen med nøtter. Service var ikke fantastisk, men helt innafor. Når en niåring begynner å re opp sengen sin synes jeg det ikke er naturlig at flyvertinnen bare går forbi uten å hjelpe.



Meny, samme som vi hadde til ewr i september mener jeg.









Det ble svensk kaviar til forrett, hakket over Kalles-kvalitet.



Alternativet var spekemat av vilt.




Trodde jeg hadde tatt bilde av hovedrettene, men finner ikke de. Uansett smakte både vilt og pastaretten godt. Dessert og ost var iallfall godt. Var skeptisk til tyttebærisen etter Cecilies rapport, men den funket den også. Moyet XO er en god sas tradisjon. Tok ikke bilde av baren, men det var potetgull, nøtter, Ordentlig godt og blandet samt marsipanbrød (ikke Anton Berg, men miniverson av den de har på shorthaul samt safrankjeks) vanlig drikkemeny inkludert kaffemaskin.




Kjørte full pakke til frokost. Hadde glemt melantonin så sov litt dårligere enn jeg pleier. De selger forresten melantonin på apoteket på hkg. Ganske dyrt, ca 250kr/pakke med 30. Fordelen er at de er pakket en og en og ikke i store glass.





Sent from my iPhone using Tapatalk

Last edited by Chriscross; 19-02-2020 at 05:03.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2020, 17:43   #3
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Vinterferie til Hkg og videre

Fremme i hkg 15 min før rute til tross for motvind. Et lite stykke å gå til transfer security hvor pass og boardingpass ble vist frem før de tok temperaturen på oss og spurte om vi hadde vært i Kina siste 14 dager. Ingen kø i transit security

Greit oversiktskart over flyplassen. Gate videre fra hkg var nr41 som var like i nærheten av CX lounge. The bridge. Vi brukte ca 15 min fra vi gikk av flyet til vi var i lounge.








The bridge er delt i to, du kan gå til høyre eller venstre og begge er åpne for businessclass passagerer. Til venstre finner du dusjer, barrista, spiseområde og hyggelige sittegrupper. Beklager kvaliteten på bildene, men jeg føler meg som en idiot når jeg går rundt og knipser.













Dusjkabiner inkludert toalett. Vet ikke riktig hva sas tenker på når de ikke har toalett i sine. Hele loungen er vel forholdsvis nyoppusset så dusjene er freshe og amenities er inkludert.










Etter dusj gikk vi over i den andre lounge delen. Var mer folk her uten at det var fullt på noen måte. Siden det var mer folk tok jeg lite bilder her, men det er et stort spiseområde (The bakery) med mye forskjellig snadder, inkludert pizza. Det er også en betjent bar med champis. Utsikten er som dere ser også ok med nabofolk rett utenfor vinduet.












Det ble etterhvert til for å gå til gate. Her ble vi spurt to ganger om vi hadde vært i Kina siste 14 dager før boarding. Egentlig har vel Cx c-seter innen Asia som ligner på Sas plus intercontinentalt, men akkurat i dag var en A350 satt opp. Dette var longhaulversjonen så setene var mer enn gode nok for den korte turen. Sammenligner man med sas sine c-seter long haul ligger sas langt foran. Cx hadde vindu på c-toalettet foran, men det var standard størrelse. Som andre har skrevet er A-350 stillegående.








Skikkelig meny for 2,5 timers flight.










Fikk et gjensyn med denne, har ikke funnet den på noen stømmetjenster selv om jeg har lett.




Jeg gikk for kveite og den smakte bra. Champagneglassene til cx er latterlig små. Pga endel turbulens drøyet det veldig før de kunne servere kaffe. Tok ikke bilde av desserten som var en liten Hagen-Daz is. Tre smaker en kunne velge mellom




Ved ankomst sgn brukte vi vel ca 2 min i passkontrollen. Hadde kjøpt e-visa til 25 dollar på forhånd, men tror nordmenn kan oppholde seg 14 dager uten visum. Etter tollen fant vi minibanker til høyre. De tok 60000 dong i Fee. Her kan en vistnok ta ut 6 mill dong 1 mill = ca 400kr.), de fleste steder er det maks 2 mill har jeg lest. Taxi tar ikke kredittkort, men orde tlig taxi kan bestilles via Grab om en ønsker det.

Etter å ha tatt ut penger gikk vi tilbake 50 m og fikset lokalt simkort med Viettel. Kostet 250 tusen dong for 5 gb i sju dager. Det var mange pakker til salgs. Kunne betale med Mastercard.

Gikk deretter ut for å finne en Viasun Taxi. En skal bruke dette eller et selskap med grønne biler jeg ikke husker navnet på. Først i køen sto noen taxier med nesten riktig navn. Viasun hadde en representant som geleidet oss til riktig bil. Stort sett ulike Toyotamodeller som benyttes. Taxi kostet vel 175 tusen dong, inkl fee på flyplass. Ellers kommer du langt med 30kr internt i sentrum.
Sent from my iPhone using Tapatalk

Last edited by Chriscross; 19-02-2020 at 05:31.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2020, 17:53   #4
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Vinterferie til Hkg og videre

Hadde valgt Pullman Saigon Center de første to nettene under Black Friday. Det var en positiv overraskelse. Hadde booket en suite og ble oppgradert til neste suite kategori. 9-åringe likte badet. Personlig hadde nok opprinnelig romkategori passet meg bedre, iallfall om hele familien var med.










Semi-åpent bad. Eget rom for toalett.


På mange måter en stor junior suite, tror det var ca 75 kvadrat.






Lounge. I 30. Etasje var en positiv overraskelse. Rett over gangen er en biff/burger restaurant og de kom rundt med miniburgere herfra. Det som ikke var så bra var at de ikke fylte på etterhvert som det ble tomt. Dette gjaldt og den italienske musserende som var tom fem på sju. Vi kunne velge å spise frokost i lounge eller i 3. Etasje. De hadde det en trengte i lounge og en kunne bestille egg samt pannekaker etc fra menyen.



Bassenget var også overraskende bra. Det var langt nok til at en kunne svømme lengder. Ca 10 solstoler der og en poolbar. Så dag to at de også hadde parasoller. Hadde jeg visst at bassenget var såpass bok hadde vi nok bodd her hele oppholdet.

Hm, nå krever tapatalk penger for å ladte opp flere bilder.







Sent from my iPhone using Tapatalk

Last edited by Chriscross; 19-02-2020 at 06:06.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2020, 22:02   #5
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,618
Default Re: Vinterferie til Hkg og videre

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Fint crew osl-cph på 737-800, men mår inntråtte skandalen med ingen musserende innen skandinavia?
Juni 2013 og introduksjonen av SAS Plus. Før dette var det Economy Extra med full barmeny som ellers i Europa.
view is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2020, 23:39   #6
Millemor
ScanFlyer Blue
 
Millemor's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Location: Drammen
Posts: 335
Default Re: Vinterferie til Hkg og videre

Vet ikke når skandalen intrådte, men bobler har ikke vært i pakkeplanen på inter-skandinavia flights for SK de snaue to årene jeg har jobbet hos Gate Gourmet i alle fall. For DY pakker vi bobler på tilsvarende strekninger (kun cava, ikke sjampis).
__________________


Kommende reiser:
JUL: ✈️: SK4713 OSL-FCO 07.07 - SK4714 FCO-OSL 13.07
Millemor is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2020, 02:46   #7
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Vinterferie til Hkg og videre

Quote:
Originally Posted by view View Post
Juni 2013 og introduksjonen av SAS Plus. Før dette var det Economy Extra med full barmeny som ellers i Europa.
Er det så lenge siden? (Er jeg så gammel? ) Trodde de hadde musserende en stund etter at champisen forsvant.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2020, 06:17   #8
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Vinterferie til Hkg og videre

Planen var å gjøre unna by-sightseeing de to første dagene for då flytte til Hotel des Artes som har et kult svømmebasseng på taket. Både dette og Pullman er Accor hoteller og også dette var booket på Black Friday salg. Booket her et deluxe rom med lounge tilgang noe som vel var iallfall 500kr dyrere pr natt enn suiten på Pullman. Ble også her oppgradert en kategori pga Accor Gold. Hotellet er veldig stilig, men design går nok foran det meste annet. Det var f.eks bare fire solsenger ved bassenget og ingen parasoll.

En innmari myk og god morgenkåpe, rosabloggere ville nok elsket den. Hotellet retter seg nok litt mot kvinnelige reisende. Det stod flere sider om alt de tilbød kvinner, blant anne make-up emergency set.



Velkomstgave som Gold. Fikk også voucker for velkomstdrinker. Verdi var 220000 dong pr pers, noe som knapt nok holdt til et glass vin. I tillegg drakk de bare fea en drink på regningen, men orket ikke mase ved utsjekk.







Oppgradering til Grand deluxe rom betød stort badekar som ikke ble brukt. Begge rom er 30 kvadrat. Litt stusselig uten sittegruppe, men delvis derfor jeg hadde booket med lounge.









Sky lounge i 22 etasje var som resten av hotellet smakfullt innredet. Arkitekten hadde fått beskjed om å deigne et hotell tilpasset kunstsamlingen eieren allerede eide.

Kakene servert til Afternoon tea var fantastiske. Vi savnet ikke scones.








Litt skuffet over kvaliteten på drikkeutvalget siden det car samme som på Pullman. Mgallery er kanskje mer fancy Mercure enn Sofitel?



Fordelen med bare fire solsenger (en kunne også legge seg i noen loungestoler i takbaren) er at det ikke blir mye folk i bassenget. Hotellet hadde to egenbryggede øl, en blonde og en med noe kanel i. Blonde var god, kanel stod jeg over. En øl kostet ca 90kr. Brus lå på ca 50kr. Vin ca 100kr/glass. Beklager tåa på bildet.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Hotellet hadde gangavstand til alle severdigheter. Det lå en 711 rett ved (som selger solkrem om en trenger det). Det var et apotek ikke langt avgåtde og et kjøpesenter over veien. Utenom rush tar det ca 30 min til flyplassen.

Last edited by Chriscross; 19-02-2020 at 06:41.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2020, 06:50   #9
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Vinterferie til Hkg og videre

Var usikker på om vi skulle se om Vu Tau (90 min med bil) var et såpass ok strandsted at det kunne besøkes med hele familien, men valgte å prioritere Cu Chi tunellene fra Vietnamkrigen. Etter besøk på krigsminnemuseet gjorde 9-åringen det klart at hun hadde sett nok faenskap, så da utgikk likevel Cu Chi. Flyttet oss likevel som planlagt til Park Royal. Har Black status her gjennom Thon discovery. Hadde booket Orchid club deluxe, men fikk e-post om at vi var garantert oppgradering til Deluxe Suite (dobbel oppgradering) og sen utsjekk til 17.00 som passet bra siden fly til hkg gikk 19.30.























Sent from my iPhone using Tapatalk
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2020, 08:22   #10
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,935
Default Re: Vinterferie til Hkg og videre

Flott rapport hittil.
Om du med Vu Tau mener Vung Tau, så har jeg vært der for en del år siden, det er en Jesus-statue på en fjelltopp, og ellers i stor grad en feriedestinasjon for de lokale, som jo gjør det til en mye kulere opplevelse. Det var mat og drikke, grilling rett på stranden med hele storfamilien og venner.
De få turistene som var der var stort sett russiske fra min hørsel.

Tror nok også Cu Chi hadde vært kulere for en 9-åring fremfor krigsmuseet, man får lov å krabbe rundt i tunneler, samt prøve gjemmesteder og skjul Vietcong brukte under krigen.
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2020, 14:31   #11
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Vinterferie til Hkg og videre

Får visst ikke lov til å editere i posten over med bilder. Skulle legge inn kommentarer mellom bildene, men får ta det her. Forventningen til Park Royal var at det skulle være ok standard uten luksus. Bassenget var ok, 14 m er akkurat langt nok til å kunne svømme lengder. I etasjen over bassenget hadde de laget et hyggelig område med kunstgress, men etter to dager ved basseng uten parasoll trivdes vi i etasjen under med skikkelig skygge.

Det var ingen Club lounge på hotellet, men gratis brus i lobby bar for Orchid Club room. I tillegg ble det servert afternoon tea og sånn horse d’-et eller annet på kvelden. Frokost var i restauranten. Gratis transfer i Camry til flyplassen (7 min fra hotell).

Synes ølen smaker bedre når den koster 45 kr istedet for 110kr ved bassenget.



Fikk forresten denne til turndown service. Noen som vet hva det er? det var iallfall ikke sjokolade.





Sent from my iPhone using Tapatalk
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2020, 14:45   #12
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Vinterferie til Hkg og videre

Det ble tid for å starte på hjemturen, men først skulle vi ha et par netter i hkg.

Tenkte å teste hvordan det var å sjekke inn bagasje pga noe solkrem og øl jeg ikke hadde drukket opp. Det var kang kø for innsjekk med Cathay eco, så var happy for å ha brukt 33000 avios ekstra for at vi skulle fly business. Det var noen med enorme mengder pappesker de skulle ha med seg. Check in gikk greit. Tror vi kunne funnet en fasttrack immigration, men etter denne kan iallfall business bruke diplomat/staff security. Da de pep boardingpasset vårt fikk vi beskjed om å gå til side og vente fordi det var noe med bagasjen. Ventet i 10 min før vi ble geleidet tilbake til et rom der de ville vi skulle åpne bagasjen vår pga flytende innhold. Før vi fikk gjort dette måtte vi vente nye ti min på noen som kranglet på om de kunne ha med stinkefrukt (jack fruit?) eller ikke. Det viste seg at de passet på at folk ikke tok med for mye alkohol (antibac). Da de hadde fått se bagasje ble vi geleidet tilbake til security. Uansett; nok en gang er det bevist at insjekket bagasje er noe dritt.

Gjennom security var det lite kø uansett klasse. Vi fant veien til Rose lounge. Den blir brukt av mange selskaper, men Prioritypass gav ikke tilgang. Tror det er to andre som gjør det. Lite folk, men kapasitet for mange. Greit utvalg av mat, men ingen dusj. Rent toalett.[IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200220/

Åh, de hadde massagestol.
d7239544bd90607ef46b9e38a4c34744.jpg[/IMG]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2020, 14:58   #13
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Vinterferie til Hkg og videre

Det ble tid for å boarde Cx til hkg. Det var bedre belegg på returen enn på vei ned. Det var en A330 som skulle ta oss nordover. Etter boarding på tid kom kapteinen på høtaleren og sa de måtte fikse en ventil på høre motor og det ville ta . Dette gjorde at jeg rakk se Once upon a time in Hollywod.

Setene var type litt bedre enn Sas plus intercontinental. Større bord og bedre benplass. Sikkert også bredere siden den det ef 2x2x2 istedefor 2x3x3.
Usb strømmuttak som jeg er usikker på om fsktisk virket. God leggstøtte.






40 min sene ut, men maten kom så snart setebelteskiltet var skrudd av. Menyen var slik:




Tenderloin var well done, men saftig.

Seafood med ris


Is til dessert:




Landet 20 min sent. Kom oss raskt til immigration uten kø. Prioritybagasjen var allerede på båndet.


Flyplassen var folketom. Tok ut penger hos Citibank som tok 16 hkg dollar i gebyr. Fant så en taxi som tok oss til Marco Polo Hotel. Nesten ingen biler i sentrum, var riktignok etter midnatt.







Sent from my iPhone using Tapatalk
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2020, 15:08   #14
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Vinterferie til Hkg og videre

Hadde booket Marco Polo da de samarbeider med Thon og jeg får en Local experience som er verdt ca 1000kr når jeg bor på en ny kjede. Hadde booket nest billigste rom og ble oppgradert til Premium room som egentlig er en suite (med lite bad) dessverre ikke harbour view på disse rommene. Betalte 1250 hkd inkl tax. Som Black member tilbyr Marco polo gratis frokost til deg, men ikke flere gjester, 9-åringen skulle egentlig betsle halv pris, men det ble gratis likevel. Fikk også se på lounge, den har heller ikke utsikt. Barn under 13 år henvises til et møterom ved siden av.

Sittegruppe mår du kommer inn




Soverom med en skrivebenk og stort walk in closet.



Lite bad, men fine produkter.


Bassenget var stengt pga Corona/vinter. Bassenget deles med to andre søsterhoteller.


Det var to andre mennesker til frokost 09.15. Uroen og Corona må være en stor katastrofe for Hong Kong. Det er heller ikke noe rushtrafikk å snakke om.




Marco Polo var greit. Rommet var stort til prisen og de har en kjempedeal med Black experiense der en jan oppgradere til Superior suite i tre dager. Imidlertid kostet hotellet 3000kr/natt sist vi var i hkg, og for den prisen fantes det bedre dealer i byen.

Allerede ved innsjekk sa de at jeg kunne ha rommet til 18.00 som black member, men vi skulle videre til bassenget 490 m over havet.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Last edited by Chriscross; 20-02-2020 at 15:16.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2020, 16:29   #15
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Vinterferie til Hkg og videre

Siste natten hadde vi booket på Ritz Carlton. Den ene grunnen var garantert sen utsjekk til 16.00 gjennom Amex FHR. Den andre at vi neppe ville ha råd til å prøve det igjen senere. Amex FHR matchet BAR på 3250 HKD inkludert skatter. I tillegg var frokost til 348 hkd/pers og 100 usd amenities inkludert. Fikk også check in 11.00 bekreftet på forhånd. Ved ankomst spurte jeg hvor mye Club access kostet. De har en spesialpris for Marriott Bonvoy Gold medlemmer (Amex plat for gold status i Bonvoy) på 1000 HKD for to voksne. Vet ikke om platinum betaler enda mindre. Vi fikk ikke bruke de 100 usd til å delbetale, men slo til likevel. Jeg var ikke da klar over hvor god dealen var. Var også oppgradert fra billigste rom til Grand deluxe harbour view som vel kostet 1400 hkd ekstra da vi booket.

De foreslo også å slå sammen Golds sene utsjekk 14.00 med FHR utsjekk 16.00 slik at vi beholdt rommet til 18.00. Det viste seg at de som hadde Club inkludert kunne henge der (og spise og drikke etter de var sjekket ut).







Utsikt fra rommet.

Velkomstgave


Minibar


Prisene i minibaren, det et jo litt for en cola.



Menyen i Club loungen varierte litt, men både til lunsj og middag var det mulig å få en fullverdig 4 retter. Det var alltid champagne (Moyet) og vin tilgjengelig. Whiskey var Bare Jack Daniels og JW Black.



Afternoon tea.



Ørret til lunsj.


De fikset brownie til 9-åringen.



Serrano og melon var tilgjengelig som forrett til lunsj og middag.


Badebassenget ble også flittig brukt. Er litt skeptisk til innendørs basseng på ferie, men dette var fantastisk.



Var boblebad både ute å inne. Samt solsenger ute.

Etter utsjekk fikk vi se et standardrom med twin beds, tipper de er 120 cm brede. Vi ble så ført tilbake til Club lounge hvor vi fikk cola og champagne til solnedgangen.


Gikk deretter for mini wague burger og indisk før snuten måtte vendes mot flyplassen. Ser fra bildet at 9-åringen safet med spagetti.



Var vel litt skeptisk til hotellet på forhånd, men servicen var varm, imøtekommende og absolutt ikke hoven. Eneste minus var at vi mottok FHR brev der det stod vi skulle gå 175 usd i ekstra house credit, noe jeg visste var om en bodde minst tre netter. Concierge klarte ikke hoste opp Birkin bag (men hadde ikke ventet deg heller).

Trodde aldri at jeg skulle synes 5500kr for en natt på hotell skulle være en god deal, men det var skikkelig valuta for pengene. Det er vel den beste hotellopplevelsen jeg har hatt siden jeg betalte 50 usd for en Villa på Le Meridien Kao Lakh og var nyforelsket med det som ble min kone for 14 år siden. For de som ikke har Amex plat tipper jeg Virtuoso eller Stars tilbyr samme deal. (Sjekk classictravel dot com).


Sent from my iPhone using Tapatalk

Last edited by Chriscross; 21-02-2020 at 16:48.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2020, 17:04   #16
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Vinterferie til Hkg og videre

Alt bra har en ende. Denne enden skulle være bra med en dagflight i sas business fra pvg. Slik ble det ikke på grunn av corona, men senger hjem fra hkg er jo bedre enn vanlige seter. Airport express train Kowloon station er i kjelleren på hotellet (3500 hkd for Bentley i 30 min ble litt stivt, det samme med Mercedes S for 2300).

Det var 7 hkd billigere å kjøpe skranke enn på automat for en boksen og et barn (150 hkd). Hadde på forhånd fått vite at en ikke kunne skekke inn bagasje også gå ut i Hong Kong igjen. Dette var feil. En sjekker inn og går ut fea check in området og tar heisen ned til perrongen hvor billett togbillett svannes på nytt. Sas check in var isllfall åpen 15.00 da vi gikk forbi på dagen.



Toget kom etter 7 min, nesten uten passasjerer.



Måtte vise billetter for å komme inn i terminalenSas check in var ikke åpen 20.45, så greit å ha blitt kvitt en bag i byen.

[IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200221/f0655c3fac115fe8f93a9c350d4be525.jpg

Brukte vel 10 min fra vi gikk av toget til vi var gjennom security.

Nesten folketomt inni terminalen og mange butikker stengt.
[/IMG]

Flyet på plass



Sent from my iPhone using Tapatalk
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2020, 17:12   #17
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Vinterferie til Hkg og videre

United Club og ene Plaza premium loungen så vi var stengt. Sjekket ikke Thai, men Centurion lounge var åpen. Etterhvert kom det litt mennesker hit, men det var ikke fullt. Ikke så mye stoler for å slappe av, men ok mat og drikke (Bla Mum champis, Chivas 12 år og JW Black label. Og ikke minst Møvenpick us og jelly beans.

Det var også en dusj der. De prøver å gjøre det eksklusivt med fin såpe på toalettet:


Gikk etterhvert til gate. Planen var å sove mest mulig på veien hjem. Bakerste businesskabin var stengt av som vanlig. Ca 50 pax totalt. 14 i business.

Kom oss avgårde på rutetid. Flytid 11 t 35 min. Crew var raskt igang med servering. Ingen runde med nøtter og drinker, helt ok så folk får sove.

Meny var litt anderledes enn på vei til.


Kyllingsmørbrød til forret



Gikk for kveite til hovedrett. Ikke veldig spennende. Salt.



Var ingen ost. Valgte is og frukt. Isen var skikkelig god.


Alt ferdig ryddet etter ca 90 min i lufta.

Fikk sett The Joker. Once upon a time in Hollywood var der faktisk, men under «Drama», ikke «New arrivals».

Så var det tid for å sove frem til cph.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Last edited by Chriscross; 21-02-2020 at 20:59.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2020, 11:04   #18
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Vinterferie til Hkg og videre

Klarte ikke mer enn 5-6 timer søvn. Stakk i varen og lagde en kaffe samt ranet den for godt og blandet og marsipan.

Crew kom rundt med våte kluter og ønsket god morgen. Ingen som brukte masker på denne turen. Det var en voksen gjeng, noe jeg synes er hyggelig når de yter service som de gjorde denne gangen.

Til frokost valgte jeg litt av alt.



Landet 15 min før rutetid. Ingen kø i sikkerhetskontrollen og vare fem foran i passkontrollen, vi landet nok rett før alle andre. Gikk i loungen for en dusj. Forstår ikke hvorfor det tok bort toalettene som car i dusjrommet før. Samme design som på osl.



Så ut til at de skal ha to slike møterom i c-loungen.


Rakk en kaffe fra barristaen og litt opptint fruktsalat.


Hadde gate b-19 og regnet med rimelig fullt fly så vi gikk tidlig bortover. Nesten fullt fly, men noen ledige midtseter. Frokost var standard, og crew var hyggelige.



Også var det snipp snapp snute.



Både Saigon og Hong Kong skal nok besøkes igjen. Håper de får kontroll på Corona viruset for det har helt klart stor innvirkning på hele Sørøst Asia. Så er jeg spent på hvor lang tid det tar før sas kansellerer hkg midlertid.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2020, 12:06   #19
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,618
Default Re: Vinterferie til Hkg og videre

Fin rapport!

50 pax på returen, denne ruten er et tapssluk om dagen.. fortsetter det slik er det vel ikke lenge til den også blir midlertidig lukket.
view is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Trenger tips til vinterferie 2015 - fra Hongkong ln-bre Reiseforum 13 28-02-2016 01:18
HKG-HND 3:45t / NRT-HKG 5:20t Whyyyyyy? Fnate Reiseforum 15 04-03-2015 11:35
TK til BKK og CX til HKG, setevalg og connection nick5000 Reiseforum 0 29-03-2012 11:03
SAS og vinterferie Someone Flyforum 10 01-03-2011 14:43
Enveisbillett med SU til HKG på biz til EUR 257 OSLflyer Flyforum 17 03-10-2007 22:36


All times are GMT +2. The time now is 13:02.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.