![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
http://wpy.observer.se/wpyfs/00/00/00/00/00/0A/65/EC/wkr0001.pdf
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Du skal se at om ikke så lenge så kommer det at SAS DK allikevel beholder ALL trafikk på OSL-CPH. Slik er det med SAS. Store ord blir ikke til realiteter- se bare på relanseringen av service som skulle komme. Hva har vi fått? Gratis frokost innenlands, noe som allerede ble gitt i Sverige!
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Fornuftig! Og da kan jeg fortsatt fly MD-80 når jeg skal hjem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
SAS bør holde ord i forhold til markedet som ikke ønsker en sårbar situasjon som den vi har sett tidligere iår. Næringslivet i Norge og Sverige følger nøye med fremover og vil ikke akseptere en situasjon som den vi hadde på vårparten. Det vil ta år før eventuell tillit er gjenopprettet av SAS overfor næringslivet nå. Det tror jeg SAS vet og forhåpentligvis så har de danske personalorganisasjonene sett skriften på veggen. Personlig hadde jeg foretrukket SAS Norge produksjon til DK. Det innbyr til større tro på pålitelighet til SAS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ro i SK Danmark er utvilsomt bra for SAS, og klarer Mats å etablere og forsterke et godt samarbeid med de danske fagforeningene tror jeg faktisk SAS er på rett vei inn i fremtiden - endelig!
Ening Someone, la oss få mer MD-80 på OSL, og gjerne A321 også! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ogh der forsvant min respekt for Mats Janson!
![]() Jeg nevnte i en tidligere topic at innad i SAS var det tvil om Matte ville gjøre alvor av trusselen sin. CAU 1,Frøvik 0. "Peace in our time!". My foot! Kun så lenge K-avtalen for 2007 gjelder.Skal fornyes neste år. ![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
For å få tillit så _MÅ_ trafikken fordeles 50:50 osl-arn-cph
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() ![]() Mats - Jeg maa nok si meg enig med vaar Flykaptein. Dette er HELT bak maal.. Null respekt fra Chicago |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja det kom vel neppe som noen overraskelse, at bildet plutselig ble litt mere nyansert - nå har det også kommet litt info her:
http://www.boarding.no/art.asp?id=27787 (samme info)
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Jeg mener fortsatt en 50:50 fordeling er det mest fornuftige. Problemet her var kommunikasjonen i forkant, hvor man skapte en forventning om at all produksjon skulle flyttes. Hadde man gått ut å sagt "deler av den" så ville alle vært fornøyde nå. Og ved å overføre 50% av produksjonen så viser det at man tar grep, selv om de ikke ble så drastiske som først antatt/lovet. Halve OSL-CPH tilsvarer vel ett sted mellom 1 og 1,5 fly hvis jeg ikke tar helt feil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Blåruss eller ikke, dette handler om å lede et gigantkonsern, og da gjelder ikke enkle forklaringer på kompliserte problemstillinger. FBU 4EVER kjenner selvfølgelig systemet innenfra, og vi diskuterer dette teamet (SAS)hyppig. Men jeg velger denne gang å la Mats få en sjanse, han er jo knapt i gang med jobben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Dette beste må være å fordele rutene 50-50. Jo det streikes faktisk i norge også. Mest lovlig, men uansett. Og man ødelegger ikke sitt forhold til fagforeningene i dannmark helt. Dette virker som meget fornuftig. Og jeg har ikke ventet at det skulle bli 100% overført til no og sk. Dette er forretningsmessig smart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det skrives jo mye om OSL-CPH, men glem ikke CPH-BGO, CPH-SVG og CPH-KRS
Så en 50:50 fordeling betyr mer enn 1-1,5 maskiner totalt |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hm, når CAU sier det blir likedeling så blir det nok det
Arbejdet har båret frugt og i dag har SAS afholdt pressemøde, hvor SAS informere om, at beslutningen er ændret, således at ikke al produktion på hovedstadstrianglen flyttes fra København, men deles ligeligt mellem de 3 skandinaviske flyselskaber. Ved samme lejlighed har koncernledelsen slået fast, at København er main hub, og at der ikke vil blive lavet om på dette, idet København er en given nødvendighed at have som centralt omdrejningspunkt for SAS koncernen. CAU For det er vel after all CAU som bestemmer.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er jo ihvertfall bra at det blir likedeling. Det skulle det vaert fra dag 1...
Det er jo sant at vi streiker i Norge ogsaa, saa en deling er jo smart for SAS. Er det streik i en av selskapene vil jo halvparten av maskinene gaa uansett ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Kunne ikke sagt det bedre selv. Typisk SAS ledelsen. Store ord som ender i ingenting. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Hvis 50% av produksjonen er ingenting så har du helt rett. Men dette er den løsningen som gir best robusthet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vel, vår nye svenske sjef er lik vår x-sjef, dansken.
Kommer ut med STORE ord, som viser seg å være tomme ord uten handlinger. Han mister endel tillit fra min side. ![]() Når han går ut å sier at SAS Norge skal ta over produksjonen mellon OSL-CPH og SAS Sverige ARN-CPH. For så senere gå halveis tilbake og la dansken ta del i det, ja da er han en svak leder, som lar seg tråkke på av danskene.. ![]() Det har alltid vært sånn og kommer alltid til å være slik at den som skriker høyest i klassen får som de vil, dvs danskene... SAS danmark blir for meg et skjellsord på lik linje med Mats Jansson.:viking Det er greit at han vil skape ro i SAS, men da får jaggu mannen tenke seg om litt før han kommer med sine STORE ORD.... Gleder meg til forhandlinger neste år for SAS Norge... På tide å varme opp stemmen....Skriiiiiiiik!!! hahahaha!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS renoverer CPH/OSL/ARN-loungene | Everest | Reiseforum | 56 | 14-02-2025 16:15 |
Ingen MD til SAS museet på OSL likevel | LNv22 | Flyforum | 2 | 05-12-2013 17:17 |
OSL-SVG-CPH-ARN-OSL, min siste tur med SAS MD-80 | TigerBlack | TripReports | 4 | 02-11-2013 18:32 |
SAS øker på OSL-CPH/ARN | Someone | Flyforum | 0 | 29-08-2013 14:17 |
SAS og baser utenfor CPH, OSL, ARN | Stoarn | Flyforum | 3 | 17-08-2011 22:40 |