![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Hei.
Siden jeg fløy for første gang i ung alder så har jeg vært interessert i fly og luftfart og som et lite minne fra flyturen så skaffet jeg meg alltid en liten souvenir i form av en flymodell fra selskapet/flytypen jeg fløy. Over årene så har det blitt slik at jeg har fått "noen" huller i samlingen min, men tenker nå å få fylt disse ved å skaffe meg modellene jeg mangler og dermed gjøre samlingen komplett. Hvilken produsent spiller ikke en så stor rolle for meg bare modellen er lagd i et ordentlig og solid materiale slik at den kan se fin ut på hyllen. Siden jeg ikke har så stor plass så er jeg hovedsaklig på utkikk etter modeller i scale 1:400 - da det er en passe størrelse som ikke er for stor (som ofte 1:200 kan være) og heller ikke er altfor små slik at man kan se dem litt fra avstand. Dog kan 1:200 fortsatt være av interesse så det er bare å ta kontakt. Også må den ha originalesken slik at man enkelt kan pakke dem ned og flytte på dem ved f.eks flytting og lignende. Dette er modellene jeg er på utkikk etter: EUROPA KLM: Fokker 70 | Embraer 175/190 | B737-800 | B747 Aeroflot: A320 | B777-300ER | A330 Freebird Airlines: A320 Turkish Airlines: A321 Norwegian: B737-800 Ryanair: B737-800 Thomas Cook: A321 Wizz Air: A320 Air Berlin: A320 Tyrolean Airways: Fokker 100 Austrian Airlines: Fokker 100 Sterling Air: B737 Primera Air: B737-800 EasyJet: A319 | A320 ASIA: Thai Airways: B777-300ER | A330 Thai Air Asia: A320 Bangkok Airways: A320 Om du har noen av modellene listet og ønsker å selge så er det bare å ta kontakt. Pris og slikt blir vi nok enige om. ![]() Last edited by Chris123; 06-01-2018 at 07:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Newcomer
|
![]()
Om noen skulle vite hvor det er mulig å få kjøpt disse modellene også så tas tips veldig godt i mot.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Et søk på eBay kan ofte gi gode resultater. Søk kan lagres og du kan få melding når nye objekter legges ut for salg. Ellers er det jo flere nettbutikker du kan lete i: www.airplanereplicas.com, www.eztoys.com, www.jetcollector.com, www.airspotters.com, www.aviationmegastore.com og www.aviationretaildirect.com er noen.
Lykke til! Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det ligger en Norwegian B737-800 ute for salg på ebay nå.
Selger er norsk |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
I tillegg til de butikker raider 66 nevner har du aviation-center-berlin og buch-air shop ved Zürich. Godt utvalg hos dem også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Newcomer
|
![]()
Hei ! Jeg har ca 50 flymodeller tilsalgs på finn ! Bla: KLM 737-800 som du søker.
Alle i premium kvalitet og som nye (om ikke annet er nevnt) https://www.finn.no/user/profile/pro...sale#activeAds |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Newcomer
|
![]()
Takker for alle tips. Har kikket litt rundt både på Ebay og andre nettbutikker.
Hvilke nettbutikker ville dere anbefalt med tanke på både utvalg og pris? Foretrekkes det å kjøpe fra USA eller Europa? Noen norske nettbutikker å anbefale? Vet om flymodeller.no og trønderfrim.no i tillegg til Finn. Alltids rimeligere å kjøpe innenlands med tanke på både frakt og toll. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
![]() Skal ta en kikk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Newcomer
|
![]()
Noen som her som har handlet fra jetwaymodels.com? De har flere av modellene jeg er ute etter og ser ut til å ha ganske rimelige priser også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Jeg har bare gode erfaringer med kjøp på nett. Jeg har kjøpt fra USA, Hong Kong, Russland, Tsjekkia, Nederland og Tyskland og aldri hatt noen som helst problemer med betaling og levering. I Europa har du de fire store; ARD (Aviation Retail Direct) i London, AMS (Aviation Mega Store) i Amsterdam, Buch Air i Zürich og Aviation Center Berlin. Alle disse har både butikker som er vel verdt en tur og salg på nett.
I tillegg har nettsiden https://www.flightmemory.com/shop/ et godt utvalg i modeller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Godt fornøyd med flymodeller.no Har ganske så godt utvalg også og skaffer på bestilling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ukrainer ønskes kjøpt!:) | aeroflot_a321 | Samlerhjørnet | 0 | 03-11-2011 15:40 |
Headsett ønskes kjøpt | Madman | General Aviation og sjøfly | 0 | 25-08-2011 23:34 |
Ønskes kjøpt 1:400 | ENGM 911 | Samlerhjørnet | 2 | 22-12-2009 16:38 |
Ønskes kjøpt | Rossiyskie Avialinii | Samlerhjørnet | 1 | 20-07-2007 01:50 |
Ønskes kjøpt | petru26 | Samlerhjørnet | 5 | 07-11-2006 20:06 |