Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

View Poll Results: Når tror du at vi igjen kan reise verden rundt som normalt?
2020 Q2 1 0.53%
2020 Q3 15 8.02%
2020 Q4 29 15.51%
2021 Q1 26 13.90%
2021 Q2 35 18.72%
2021 Q3 17 9.09%
2021 Q4 13 6.95%
2022 36 19.25%
2023 eller senere 15 8.02%
Voters: 187. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-05-2020, 13:41   #61
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,936
Default Re: Når tror du at vi igjen kan reise verden rundt som normalt?

Og mer viktig er det jo at det fortsatt er reiseråd for Hellas så forsikringer er for det meste ugyldig.
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2020, 20:06   #62
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: Når tror du at vi igjen kan reise verden rundt som normalt?

Quote:
Originally Posted by mrabcx View Post
Da er det lov for feriereiser i Danmark fra 15. juni med krav om minst 6 dagers overnatting utenfor København.
Denne begrensningen gjelder kun overnatting i København og Frederiksberg kommune, som i praksis utgjør København sentrum. Man kan da f.eks bo ved CPH som ligger i Tårnby kommune, eller på flere bra og svært hyggelig hoteller i nabokommunene rundt København, en veldig kort togtur unna sentrum
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2020, 15:04   #63
Wahoo
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,769
Default Re: Når tror du at vi igjen kan reise verden rundt som normalt?

DN: Hvis Norge gjør som Danmark risikerer du å betale dobbelt opp for ferien

Quote:
Danmark bråsnur og åpner nå for at dansker kan reise til nesten alle EU- og Schengen-land fra neste helg. Men de nye reiserådene har satt mange i en lei skvis. Og det samme kan skje i Norge hvis Erna Solberg gjør som danskene, advarer Forbrukerrådet.
Quote:
Mange hadde booket hotellovernattinger til sydenopphold i sommer før koronakrisen oppsto, satset på å få tilbake pengene på grunn av regjeringens reiseråd og har booket seg ny ferietur i Danmark eller et nærliggende land de samme ferieukene i stedet. Men siden regjeringen ikke lenger fraråder reiser til hverken Spania, Italia, Hellas eller mange andre ferieland fra neste helg, har ikke lenger danskene krav på pengene tilbake. Dermed må mange punge ut dobbelt opp for ferien i år.
__________________
You can tell the size of a man by the size of things that bother him.
Wahoo is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2020, 16:37   #64
C130
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,547
Default Re: Når tror du at vi igjen kan reise verden rundt som normalt?

Det har vel ligget i kortene lenge at når "hele" EU åpner for reiser innen unionen fra 1. juli så måtte også Danmark hive seg på.
Såpass burde også ferielystne dansker forstått, så de har vel bare seg selv å takke da.
Men vi her oppe på berget skal fortsatt sitte her som utenforlandet.
C130 is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2020, 22:47   #65
LN-HFH
ScanFlyer Gold
 
LN-HFH's Avatar
 
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,333
Default Re: Når tror du at vi igjen kan reise verden rundt som normalt?

Det store spørsmålet er vel hvor lenge Erna tør å holde igjen uten å ødelegge forholdet til Europa. Sverige er jo sure allerede, og tillater vel ikke reiser til Norge fordi at ikke vi tillater reiser til dem. Spania og andre kjente ferieland kan jo gjøre likedan, selvom det å utestenge nordmenn fra Kanariøyene og enkelte norske «kolonier» der nede lenger enn nødvendig kan bli svært blodig, da nordmenn vel også er de med høyest betalingsvilje.

Når er neste pressekonferanse med reiseråd? Skulle det ikke revurderes hver andre uke? Synes tiden går så fort om dagen jeg, så jeg blir litt fartsblind😝
LN-HFH is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2020, 23:46   #66
oy-viv
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 805
Default Re: Når tror du at vi igjen kan reise verden rundt som normalt?

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Denne begrensningen gjelder kun overnatting i København og Frederiksberg kommune, som i praksis utgjør København sentrum. Man kan da f.eks bo ved CPH som ligger i Tårnby kommune, eller på flere bra og svært hyggelig hoteller i nabokommunene rundt København, en veldig kort togtur unna sentrum
Hvis I ikke ved det, så er det nu tilladt for nordmænd, tyskere og islændinge at overnatte i København! Desværre gælder reglen om i alt seks overnatninger i DK stadigvæk, og I må gerne vide, at vi danske synes, at det er en åndssvag regel! Fra rejsebranchen er der i øjeblikket et stort pres på statsminister Mette Frederiksen om at få styr på hendes forholdsregler ang. coronasituationen og rejser ind & ud af Danmark!
__________________
Flights 2024: CPH-KEF-CPH (SK)
oy-viv is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2020, 00:43   #67
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Når tror du at vi igjen kan reise verden rundt som normalt?

Synes det er litt digg at det er stengt jeg. Da kan man liksom kuke rundt her i fred og ro istedenfor å sitte stuet sammen i fly med maske og frykt for å dø av et virus.

Man kan ta seg en is og bare chille.

Tok meg drøye 6 ukers tid men nå er jeg helt med. Litt som å kaste stein i glasshus her inne, men Ingen får meg til Granka eller NYC nå, og danskepølse har de på Fnatkroken.

Steng driten ned til vi er vaksinert. Da er aksjene sikkert billige også, så dobbel bonus.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2020, 08:09   #68
B747-8
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Aug 2017
Location: OSL
Posts: 2,528
Default Re: Når tror du at vi igjen kan reise verden rundt som normalt?

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Synes det er litt digg at det er stengt jeg. Da kan man liksom kuke rundt her i fred og ro istedenfor å sitte stuet sammen i fly med maske og frykt for å dø av et virus.

Man kan ta seg en is og bare chille.

Tok meg drøye 6 ukers tid men nå er jeg helt med. Litt som å kaste stein i glasshus her inne, men Ingen får meg til Granka eller NYC nå, og danskepølse har de på Fnatkroken.

Steng driten ned til vi er vaksinert. Da er aksjene sikkert billige også, så dobbel bonus.
Ja, jeg er 200% enig med Fnate.
Jeg er så glad for at grensa til Sverge er stengt. Det er nesten 6000 døde i Sverge, skremmende.
Håper grensa blir stengt ut året. Litt synd å ikke kunne kjøpe mat i Svinesund ( pleier og være der en gang i måneden) men, helsa er viktigere.
B747-8 is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2020, 08:37   #69
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: Når tror du at vi igjen kan reise verden rundt som normalt?

Quote:
Originally Posted by B747-8 View Post
J
Litt synd å ikke kunne kjøpe mat i Svinesund ( pleier og være der en gang i måneden) men, helsa er viktigere.

Å ikke handle billigkjøtt på grensa er nok den beste gaven du kan gi helsa di, så her er det nok bare win-win
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2020, 09:31   #70
B747-8
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Aug 2017
Location: OSL
Posts: 2,528
Default Re: Når tror du at vi igjen kan reise verden rundt som normalt?

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Å ikke handle billigkjøtt på grensa er nok den beste gaven du kan gi helsa di, så her er det nok bare win-win
Jeg spiser ikke kjøtt Så det er alt det andre vi kjøper i Sverge
B747-8 is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2020, 10:54   #71
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: Når tror du at vi igjen kan reise verden rundt som normalt?

Quote:
Originally Posted by B747-8 View Post
Jeg spiser ikke kjøtt Så det er alt det andre vi kjøper i Sverge

Ah, minnes at utvalget av regional og økologisk frukt og grønt ikke akkurat var det beste i verden på grensa, slik at det på ingen måte føltes som at det lønte seg å reise dit når man kan kjøpe god regional/fersk frukt og grønt i Norge. Men kanskje har det forbedret seg? Eller så mener du generelt bare godteri
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2020, 11:46   #72
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: Når tror du at vi igjen kan reise verden rundt som normalt?

https://nordnorskdebatt.no/article/g...-puerto-corona


Treffende og skarpt skrevet, jeg ble begeistret


Quote:
God tur til Puerto Corona

Søring-karantene får trolig en ny betydning når de 300.000 nordmennene som har planlagt å gi blaffen i myndighetens reiseråd vender hjem fra sydentur i sommer.

Mens Nakstad ber folk om å tenke seg om, jobber flyselskapene for harde livet med å motarbeide både ham og norske helsemyndigheter ved å sette opp ekstrafly til edens hager.


[....]


Etter måneder med strenge tiltak og god effekt på norske smittetall, vil vi til syden.
Koste hva det koste vil.
Livet eller bestemor, det er ikke så nøye, så lenge Gjensidige dekker den tapte mobiltelefonen din eller jakka som ble stjålet.
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2020, 21:36   #73
B747-8
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Aug 2017
Location: OSL
Posts: 2,528
Default Re: Når tror du at vi igjen kan reise verden rundt som normalt?

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Ah, minnes at utvalget av regional og økologisk frukt og grønt ikke akkurat var det beste i verden på grensa, slik at det på ingen måte føltes som at det lønte seg å reise dit når man kan kjøpe god regional/fersk frukt og grønt i Norge. Men kanskje har det forbedret seg? Eller så mener du generelt bare godteri
Nå må du være snill Polaris
Laktosefrie meieriprodukter er 1/3 del av prisen. o.s.v... o.s.v...
B747-8 is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2020, 12:33   #74
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Når tror du at vi igjen kan reise verden rundt som normalt?

Vært stille i denne tråden en stund nå (Savner forøvrig robertaas og de annerledes innspillene)

Går det an nullstille denne pollen og se hva folket tror nå?

Hva tenker dere om dagen? USA, Asia, Midtøsten - er det noe vits å booke for påsken og sommeren?
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2020, 13:50   #75
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: Når tror du at vi igjen kan reise verden rundt som normalt?

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Vært stille i denne tråden en stund nå (Savner forøvrig robertaas og de annerledes innspillene)

Går det an nullstille denne pollen og se hva folket tror nå?

Hva tenker dere om dagen? USA, Asia, Midtøsten - er det noe vits å booke for påsken og sommeren?
Savner også Robertaas her inne. Hva gjelder utenlandsreiser nå så tror hvertfall vi må vente en god stund før det vi kommer tilbake til normalen. Jeg og kona snakker om ferie til USA i 2022. Det blir spennende å se om det er mulig.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2020, 16:16   #76
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,233
Default Re: Når tror du at vi igjen kan reise verden rundt som normalt?

Det er så klart ikke lett å spå, men i Europa tror jeg det vil bli relativt normalt en gang neste år dog med klart færre direkteruter og avganger. Prisene vil nok gå opp, men det vil avhenge av hvor mange selskaper som går dukken. Interkontinental trafikk i stor skala tar nok minst et år til før det blir mer normalt. Uansett om vi alle kan vaksineres eller blir immune, er jo markedene forandret og etterspørselen tar seg ikke nødvendigvis meget opp. Kun noen tanker, det kan bli helt annerledes:


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is online now   Reply With Quote
Old 04-10-2020, 21:37   #77
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Når tror du at vi igjen kan reise verden rundt som normalt?

Hei igjen.. Ser på noen flere turer for å ha i kallenderen for å dempe den kommende vinteren. Hvilke at disse tre stedene tror dere først vil ha en løsning hvor man kan besøke med utvidet testing osv.(begge veier så man ungår karantene i Norge). Tenker da etter nye reiserådene i januar 2021.

1 - SIngapore (Har litt trua på dem da de fort kan finne på effektive løsninger med hurtigtest osv)

2 - Dubai (Tenker de også fort kan finne på noe lurt)

3 - US (Denne kan vel gå alle veier ganske fort)

SC
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2020, 11:22   #78
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Når tror du at vi igjen kan reise verden rundt som normalt?

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Hei igjen.. Ser på noen flere turer for å ha i kallenderen for å dempe den kommende vinteren. Hvilke at disse tre stedene tror dere først vil ha en løsning hvor man kan besøke med utvidet testing osv.(begge veier så man ungår karantene i Norge). Tenker da etter nye reiserådene i januar 2021.

1 - SIngapore (Har litt trua på dem da de fort kan finne på effektive løsninger med hurtigtest osv)

2 - Dubai (Tenker de også fort kan finne på noe lurt)

3 - US (Denne kan vel gå alle veier ganske fort)

SC
Vetta søren. Jeg var vel en av de mest positive her i vår når denne tingen startet. Slet med å engang forestille meg at ting ikke skulle være normalt igjen i høst. Men alle dem jeg sa var tullinger har jo fått rett.

Jeg har ikke bestilt noen ting. Bestilte litt jobbturer bare helt lokalt i August/September, men det gikk jo i det store og det hele helt galt bare det.

Så jeg tenker at dette er alt for flytende til å booke noe som helst, og har bestemt meg for å vente med alt til det virker mer forutsigbart. Vi kjøpte oss heller en båt for neste sommer.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2020, 11:43   #79
C130
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,547
Default Re: Når tror du at vi igjen kan reise verden rundt som normalt?

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
(Savner forøvrig robertaas og de annerledes innspillene)
Hvor har det blitt av Robert da ?
C130 is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2020, 15:53   #80
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator
 
gustavf's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,441
Default Re: Når tror du at vi igjen kan reise verden rundt som normalt?

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Hei igjen.. Ser på noen flere turer for å ha i kallenderen for å dempe den kommende vinteren. Hvilke at disse tre stedene tror dere først vil ha en løsning hvor man kan besøke med utvidet testing osv.(begge veier så man ungår karantene i Norge). Tenker da etter nye reiserådene i januar 2021.
Skal jeg gjette, så kommer dagens regime til å fortsette sånn i grove trekk. Jeg tenker at det sannsynligvis blir lettelser mot land innen EU først, så skulle jeg ta planlagt ferier ville jeg nok sett i den retningen.
__________________
Meld deg inn i Foreningen Flyprat:
http://foreningen.flyprat.no/
gustavf is online now   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Fingeravtrykk som ID. Nå kan du reise med falsk navn!?? seilfly Flyforum 28 15-02-2008 02:44
OT: Hvorfor være stor når man kan være lykkelig som liten... G-COLE Flyforum 4 02-03-2006 23:28


All times are GMT +2. The time now is 12:50.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.