Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-05-2019, 16:27   #61
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge... (og andre irriterende historier)

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Var på en thai-restaurant og spiste middag i går. På bordet ved siden av oss satt en familie på fire asiater, trolig av kinesisk herkomst. Han, hun og to små. Han satt hele tiden med airpods i ørene. Om han hørte på musikk, sport, ingenting eller pratet med elskerinnen vites ikke, men det så rimelig dust ut ....
Det er ingenting imot når de har vr-briller på seg.


__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2019, 17:02   #62
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge... (og andre irriterende historier)

Haha - enig i den, men der er det tydeligvis en del av arrangementet, så da får det vel gå.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2019, 11:11   #63
SpotOn
ScanFlyer Silver
 
SpotOn's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Location: Somewhere near(-ish) OSL
Posts: 641
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge... (og andre irriterende historier)

Sitter på SAS innenrikslounge på OSL nå og reflekterer over at jeg, hvis jeg var journalist, ville kunne gjort enkel research for å få ideer for nye saker ved å kjøpe meg inn her for å lytte på personer som snakker høyt og uten blygsel på telefon og med kolleger om prosjekter og "business" de driver med.
SpotOn is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2019, 11:24   #64
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge... (og andre irriterende historier)

Quote:
Originally Posted by SpotOn View Post
Sitter på SAS innenrikslounge på OSL nå og reflekterer over at jeg, hvis jeg var journalist, ville kunne gjort enkel research for å få ideer for nye saker ved å kjøpe meg inn her for å lytte på personer som snakker høyt og uten blygsel på telefon og med kolleger om prosjekter og "business" de driver med.
Dette forundrer også meg.. Hører også relativt ofte at det snakkes nedlatende om kollegaer, kunder eller konkurrenter - og da med navn høylytt.. Merkelig.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL

Last edited by SudCaravelle; 20-05-2019 at 13:16.
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2019, 13:25   #65
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,972
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge... (og andre irriterende historier)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Dette forundrer også meg.. Hører også relativt ofte at det snakkes nedlatende om kollegaer, kunder eller konkurrenter - og da med navn høylytt.. Merkelig.
Jen tenker halvparten ikke skjønner hvor høylytte de er, mens den andre halvparten elsker å høre sin egen stemme/dele med omverden hvor viktig business de driver med.

Satt en noldus i forøvrig nesten tom og stille lounge på MUC her forleden og chattet med kona på ipad på høytaler da jeg kom inn. Etter 20 min med tilsynelatende trivialiteter gikk en Indisk dame bort og ba han skru av. Jeg hadde en særdeles god dag, ellers skulle jeg kommet henne i forkjøpet.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2019, 14:52   #66
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge... (og andre irriterende historier)

Det skal innrømmes at jeg har beskjeden erfaring med lounger, men jeg synes sant og si dette er sterkt oppskrytt. Men, for all del, sikkert greit for travle og tørste businessnisser og andre som ofte er på farta. Men finnes det ingen stillesoner eller deler av disse loungene som er forbeholdt voksne folk som vet å oppføre seg? Selv på toget har jo dette eksistert i mange år.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2019, 00:56   #67
IL-2
ScanFlyer Gold
 
IL-2's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,297
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge... (og andre irriterende historier)

Det finnes gjerne soner for bråk, som for eksempel små telefonrom. Merkelig nok er de som regel tomme...
IL-2 is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2022, 11:52   #68
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Skyping på høyttaler i lounge... (og andre irriterende historier)

En artig en som ramla innom Facebookfeeden min:

Quote:
I'm on an Amtrak train. Business class from DC to Trenton.
There is a white man.
Southern.
Loud.
And important.
Let's call him Chuck.
I'm about 8 rows behind him. He's been on his cell phone since we boarded. He's talking loud, as if he's in his home office. Everyone else in the train car seems unbothered. But I'm annoyed.
"HERE'S MY CELL NUMBER. SEVEN ZERO THREE . . . "
I write down his number.
I dial *67 then 1-703-....
"GIMME A SEC. GOT ANOTHER CALL COMIN' THROUGH. YELLL-OOOO?"
I whisper. "Hello, this is Black Jesus calling. I'm riding on Northeast bound train 176. I hope y'all find the right interns for your search. You will make it to New Brunswick in time for that teams meeting. I also think your pitch for the new project, with some minor adjustments, will be well received by the rest of the team. And I recommend either the Frog and the Peach or Steakhouse 85 for dinner tonight. But for right now, Imma need you to lower your voice while riding this train. In my name, Amen."
Click.
Dude actually stood up and looked around frantically. I kept looking at my computer like I’m not Black Jesus.

(Litt ned på siden til han her: https://www.facebook.com/stacey.patton.9)
Martin is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
12 blinde kinesere...og andre gode historier kimpe Småprat 10 17-10-2017 01:34
En TSA-agent forteller om jobben sin (og andre historier) Discus Småprat 3 05-04-2016 19:40
Norwegian nektet henne mat og drikke på 12 timers flytur (og andre historier) HS-TGA Småprat 188 03-07-2013 02:29
"Norwegian til New York?" og andre artige historier Peterfsx Småprat 103 29-11-2012 10:20
Velkommen til gode historier fra den andre siden... dc-8-63 Flyhistorisk forum 19 21-01-2006 16:05


All times are GMT +2. The time now is 10:36.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.