Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-07-2016, 22:15   #361
Sjabby
ScanFlyer Blue
 
Sjabby's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 75
Default Re: Dubaitråden

Ser ZNOBIZ ikke gjelder 23. finner den senest 22. og da er det vanskelig med fri.

Andre forslag?
Sjabby is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2016, 22:30   #362
Edvard
一期一会
 
Edvard's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
Default Re: Dubaitråden

Reise på fredag, lille juleaften og forvente lav pris? Dra den 22. desember.

Det er ikke så lett å finne bra priser i Business dagene før juleaften.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/...G-DXB_1216.jpg

Om du ikke finner prisen online, så ring SAS eller reisebyrå og bestill.

Jeg synes at LH premium economy til 8500 NOK hørtes bra ut.
Edvard is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2016, 16:56   #363
krs-per
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2009
Location: Kristiansand
Posts: 89
Default Re: Dubaitråden

Noen som har erfaringer med å bo på Madinat Jumeirah ? Fruen og meg skal ta med min mor på tur til Dubai i vinter og vi vurderer å bo på Mina a'salam hotellet som ligger i dettet komplekset.

Fokus er strand, avslapping og noen svippturer til noen malls, muligens the walk etc.
Vi har vært i Dubai før og bodde da på Jumeirah Emirates Towers. Fenomenalt hotell, men litt langt til strand.

Så, er det verdt å punge ut litt ekstra for å bo på Madinat / Mina a'salam ?
Tar også gjerne imot innspill rundt Jumeirah Flavors konseptet (Halvpensjon?)

Alternativt virker også Hilton the walk ok. Ikke samme luksus som Jumeirah, men mer plass og nærhet til Restauranter på the walk osv..
krs-per is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2016, 17:32   #364
kjeng
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2009
Location: Hamar
Posts: 123
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by krs-per View Post
Noen som har erfaringer med å bo på Madinat Jumeirah ?
Bodde der nå i sommer. Enormt bra spør du meg. Hadde halvpensjondealen som du prata på, og man spiser der man ønsker (med få unntak, og bittelitt ekstra å betale på de aller mest fancy restaurantene. Vi bodde på Al Qasr, og vurderer ikke noe annet når / hvis vi reiser tilbake til Dubai.

Kontakt meg gjerne direkte hvis du har flere spørsmål.
__________________
kjeng is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2016, 22:42   #365
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Dubaitråden

Vi har bodd der tre ganger nå (Dar Al Masyaf) og anbefaler det på det sterkeste. Det er en utrolig totalpakke som er på alle måter verdt den noe stive prisen. Restaurantene, stranden, servicen, Wild Wadi etc er helt utrolig. Vurder å dra på enda litt til og bo på Dar Al Masyaf delen som er villaer. Da har du adgang til alle de utrolige loungene og free drinks hver kveld fra 18 til 20. (Noe butleren også mikser i villaen)

https://www.tripadvisor.com/ShowUser...eview412570201

Vi har booket åtte nye dager i mars
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 29-09-2016, 09:30   #366
krs-per
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2009
Location: Kristiansand
Posts: 89
Default Re: Dubaitråden

Takk for tips, Jumeirah (igjen) frister veldig!
krs-per is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2016, 08:15   #367
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by kjeng View Post
Bodde der nå i sommer. Enormt bra spør du meg. Hadde halvpensjondealen som du prata på, og man spiser der man ønsker (med få unntak, og bittelitt ekstra å betale på de aller mest fancy restaurantene. Kontakt meg gjerne direkte hvis du har flere spørsmål.


Regner med at drikke ikke er inkludert i halvpensjon?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2016, 23:25   #368
kjeng
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2009
Location: Hamar
Posts: 123
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Regner med at drikke ikke er inkludert i halvpensjon?
Helt korrekt!
__________________
kjeng is offline   Reply With Quote
Old 11-11-2016, 22:25   #369
nime
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 865
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by Edvard
sas.no SVG-FRA-DXB retur Business SK/LH for 9600 NOK. Fare basis: ZNOBIZ
Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Booket en av disse selv for en stund siden. Fin pris. TK pleier ligge på ca det samme
Er det mulig å velge seter på LH sine nettsider med SK booking? Det er ikke mulig å velge seter på sas.no...
nime is offline   Reply With Quote
Old 11-11-2016, 22:41   #370
staale
Born to run
 
staale's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Stavanger
Posts: 622
Default Re: Dubaitråden

Logg deg på Lufthansen med samme Amadeuskode og prøv. Jeg fikk det til m en SQ booking for noen år siden?
staale is offline   Reply With Quote
Old 11-11-2016, 23:08   #371
nime
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 865
Default Re: Dubaitråden

Takk, det gikk helt fint å velge seter på LH.
nime is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2016, 11:10   #372
nime
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 865
Default Re: Dubaitråden

Det er en jungel av hoteller i Dubai, og nesten litt vanskelig å orientere seg og ikke minst velge et.

Noen som har gode tips til hotell i begynnelsen av mars måned? Tenker da på et hotell med strand, og gjerne så mye som mulig for pengene, f.eks lounge osv... Skal ha 8 netteri Dubai, men er ikke fremmed for å bytte hotell etter 4 dager. Budsjett rundt 25k.
nime is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2016, 11:56   #373
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by nime View Post
Det er en jungel av hoteller i Dubai, og nesten litt vanskelig å orientere seg og ikke minst velge et.

Noen som har gode tips til hotell i begynnelsen av mars måned? Tenker da på et hotell med strand, og gjerne så mye som mulig for pengene, f.eks lounge osv... Skal ha 8 netteri Dubai, men er ikke fremmed for å bytte hotell etter 4 dager. Budsjett rundt 25k.
Det vi på det sterkeste råder folk til da er å booke fire dager på et dritthotell (som i Dubai ofte kan være ganske så greit) Bruk dette som base for å være litt turist, shoppe, dra på public beach etc.

Deretter brenne kruttet på Madinat Jumeirah (Dar Al Masyaf, Al Qasr, Mina Salam eller Al Naseem) Dette er uten tvil verdt hver eneste krone og har alt i tilleg til en av verdens beste strender.

SC
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 13-11-2016, 14:17   #374
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Dubaitråden

Du kan vel ikke gå feil om du klarer få Atlantis til redusert pris. Det er jo en opplevelse i seg selv å være der.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2016, 16:00   #375
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Du kan vel ikke gå feil om du klarer få Atlantis til redusert pris. Det er jo en opplevelse i seg selv å være der.
Med all respekt - Atlantis er artig å se i form av et kjapt besøk, men er en temmelig utrivelig turistmaskin. Vi var der en god del ganger og fikk veldig "fornøelsespark/flyplass-følelse.,". Strendene på Madinat er også langt bedre og en meget avslappet atmosfære. Sjekk Dar Al Masyaf (#3) og Atlantis (#87) på TripAdvisor.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 13-11-2016, 19:31   #376
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Med all respekt - Atlantis er artig å se i form av et kjapt besøk, men er en temmelig utrivelig turistmaskin. Vi var der en god del ganger og fikk veldig "fornøelsespark/flyplass-følelse.,". Strendene på Madinat er også langt bedre og en meget avslappet atmosfære. Sjekk Dar Al Masyaf (#3) og Atlantis (#87) på TripAdvisor.
Ser at mange rater Atlantis ut fra kun å ha besøkt områdene som er tilgjengelig for de som ikke bor på hotellet. Gjør du det samme?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2016, 20:49   #377
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,074
Default Re: Dubaitråden

Bodde på Fairmont The Palm en hel uke forrige måned, og var strålende fornøyd!

Flott strand, flere bassenger, stort rom med fantastisk utsikt. (Seaview deluxe)

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2016, 21:18   #378
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Ser at mange rater Atlantis ut fra kun å ha besøkt områdene som er tilgjengelig for de som ikke bor på hotellet. Gjør du det samme?
Jeg har ikke ratet Atlantis, kun Dar Al Masyaf et par ganger. Atlantis har jeg besøkt en 30-40 ganger samt benyttet meg av de fleste fasilitetene utenom da rommene. Personlig synes jeg det blir meget industrielt der og inneholder lite av deg jeg ønsker av et hotell. De kollegaene og vennene vi hadde som bodde der noen netter syntes at det ble noe sterilt og klientellet er ganske Harry selv etter Dubai standard. På Dar Al Masyaf så har du langt bedre strender (med solen riktig vei) samt en mer personlig service. Madinat Jumeirah har også som noen av de få hotellene i Dubai klart å få til en noenlunde fin arabisk stil og klart å styre unna det tackye (One and Only hotellene og The Palace Downtown har også fått dette til)

Men misforstå meg rett - der er verdt et besøk i likhet med Burj Al Arab og mallene etc.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 13-11-2016, 22:06   #379
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Dubaitråden

Når hotellet blir en destinasjon i seg selv blir jo stemingen en litt annen enn med et rolig lite bortgjemt boutique hotell, men det er likevel mulig å kose seg her i flere dager i motseting til for eksempel Marina Bay Sands i Singapore. Og det blir aldri galt å ha en slik utsikt fra rommet:





Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	dubai1.jpg
Views:	523
Size:	106.0 KB
ID:	41410   Click image for larger version

Name:	dubai2.jpg
Views:	532
Size:	170.9 KB
ID:	41411   Click image for larger version

Name:	dubai3.jpg
Views:	531
Size:	162.3 KB
ID:	41412  
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2016, 21:33   #380
orhel
ScanFlyer Blue
 
orhel's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Location: Bodø
Posts: 484
Default Re: Dubaitråden

Bodde en uke på Sofitel Dubai The Palm Resort & Spa i februar. 7 restauranter og 6 barer/lounger. Syns det var tipp topp!


http://www.sofitel-dubai-thepalm.com
__________________
Upcoming flights:
12.03.15: SK 4561 BOO-TRD 15.03.15: SK 4576 TRD-BOO
29.03.15: SK 4117 BOO-OSL 30.03.15: UA 39 OSL-EWR
05.04.15: LH 404 EWR-FRA
06.04.15: SK 4756 FRA-OSL, SK 4116 OSL-BOO
orhel is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:46.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.