Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-02-2022, 12:22   #521
econ
ScanFlyer Silver
 
econ's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 768
Default Re: Dubaitråden

Hvis man er bevandret i OTA verden kan det være ok å bruke disse da de som oftest er billigere, men man må ha tungen rett i munnen når man bestiller.

Booket EK OSL-DXB-OSL for tur i romjulen via to forskjellige OTA, da en bestemte seg litt senere. En av bestillingene var via Sembo, og de skulle jo seff ha ekstra for alt mulig, bag, sete, prøvde til og med å selge mat mener jeg.
Men jeg så jo at den klassen de booket inn i inkluderte alt dette, så jeg bare trykket nei nei på alt sammen.
Da bookingen var bestilt, hentet jeg den bare opp på EK sine sider, valgte sete og så at vi hadde 30kg bagasje inkludert.

Så det er mulig å bruke disse, men jeg tror det er et H****e hvis det blir forsinkelser kannseleringer osv.
__________________
econ is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2022, 14:23   #522
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,684
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Disse sitene har fått utrolig mye tyn under Covid, og stort sett berettiget. Det er ikke moro for flyselskapene heller, som jo ikke er i stand til å hjelpe kunder som har gitt sine penger til disse aktørene. Det skader jo deres renomme også.

Vi får håpe at ihvertfall noen av disse ruster opp sin kundeservice fremover ...
Vi får håpe at alle OTAer der ute blir like gode som WF. De er i det minste trygge å booke fra.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2022, 15:18   #523
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Det var kveldsflight som lokket oss til ARN. Da er vi på hotellet tidlig fredag morgen i stedet for fredag kveld. Da får vi en hel dag ekstra på stranden.

Det ble gode gamle Jumeirah Dar Al Masyaf - alt på ett sted: https://www.jumeirah.com/en/stay/dub...campaign=hotel
Ja ser en slik flygning har sine fordeler. Vi har alltid flydd på CT via ZRH/FRA så denne gangen prøver vi ECO med EK. Direkte er jo å foretrekke og det er jo bare 6+ timer.


Fint det! Vi kikket på de JBH igjen, men døgnratene vi hadde sist var vist bare å dr*te i. Nå var det 5x prisen, så da tester vi Centara. Har prøvd Riu en gang tidligere og det var helt elendig, så får håpe dette ikke skuffer selv om det er nabo'en.
Chr1st1an is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2022, 17:12   #524
econ
ScanFlyer Silver
 
econ's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 768
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by Chr1st1an View Post
Fint det! Vi kikket på de JBH igjen, men døgnratene vi hadde sist var vist bare å dr*te i. Nå var det 5x prisen, så da tester vi Centara. Har prøvd Riu en gang tidligere og det var helt elendig, så får håpe dette ikke skuffer selv om det er nabo'en.
Ville styrt unna Jumeirah Beach Hotel akkuratt nå uansett, de driver og bygger rett ved siden av der det var marina og nattklubb før og det er ikke akkuratt kult å ligge oppi en bygeplass.

Rart at de ikke dumper prisene egentlig når det er slik.
__________________
econ is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2022, 11:57   #525
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Dubaitråden

Liten oppdatering på dette forferdelige Trip Monster. Tikket inn en melding i natt om at Emirates flighten fra ARN var gjort om fra natt flight til dag flight som køddet til hele "en dag esktra på stranden" konseptet.

Tenkte pokker... Ringer dem (på en lørdag) og de svarer etter 3(!) minutter, kansellerer turen og pælmer alle pengene tilbake til Amex.

Nå er vi så giret på kveldsflight at det desverre blir Turkish alikevel som skal ha ydmyke 49.000,- for to voksne og tre barn.. Hmf.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2022, 11:58   #526
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by econ View Post
Ville styrt unna Jumeirah Beach Hotel akkuratt nå uansett, de driver og bygger rett ved siden av der det var marina og nattklubb før og det er ikke akkuratt kult å ligge oppi en bygeplass.

Rart at de ikke dumper prisene egentlig når det er slik.
Enig Econ, komplett kaos der nå - og utrolig at de får solgt dette til full pris..
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2022, 15:00   #527
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by econ View Post
Ville styrt unna Jumeirah Beach Hotel akkuratt nå uansett, de driver og bygger rett ved siden av der det var marina og nattklubb før og det er ikke akkuratt kult å ligge oppi en bygeplass.

Rart at de ikke dumper prisene egentlig når det er slik.
Vi bodde der i 2 uker i oktober og vi var ikke plaget av byggearbeidene. Det er jo satt opp store støyskjermer og det er jo ikke akkurat borte ved lengdebassenget man oppholder seg mest, som jo er det nærmeste punktet til byggeplassen.

Jeg er derimot enig at jeg syntes det er rart de klarer å oppnå de prisene. Vi betalte ca 2700,- per natt med halvpensjon og oppgradert rom med balkong. Tror det må være noe av de laveste ratene de har hatt der på lenge.

Jeg må innrømme at jeg elsket hotellet, men det bærer litt preg av slitasje rundt om. Spesielt rundt bassengene. (Og Wild Wadi) Service og kvalitet på poolbar var helt elendig! Klaget på det til ledelsen. Virket som de hadde ansatt 5 nye rett fra gata uken før vi kom til å styre den poolbaren.
Så en del potensiale for forbedringer der, men location er god og fasilitetene er bra ifht mange andre hotell.
Atlantis er vel nærmeste konkurrent men det er en smule langt vekk.
Chr1st1an is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2022, 15:07   #528
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Nå er vi så giret på kveldsflight at det desverre blir Turkish alikevel som skal ha ydmyke 49.000,- for to voksne og tre barn.. Hmf.
Da er du veldig gira på nattfly! Ser Emirates skal ha mellom 18' og 39' for direktefly fra Oslo for 2+2 litt avhenig hvor fleksibel du er i påsken.
Vi har flydd TK på den strekningen flere ganger, da i biz. Kan ikke si at vi er veldig happy....
Håper derimot nattflygnig gjør at dere får sove og er klar for stranden ved ankomst. :-)
Chr1st1an is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2022, 15:25   #529
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by Chr1st1an View Post
Da er du veldig gira på nattfly! Ser Emirates skal ha mellom 18' og 39' for direktefly fra Oslo for 2+2 litt avhenig hvor fleksibel du er i påsken.
Vi har flydd TK på den strekningen flere ganger, da i biz. Kan ikke si at vi er veldig happy....
Håper derimot nattflygnig gjør at dere får sove og er klar for stranden ved ankomst. :-)
Veldig gira faktisk.. Vi slipper en feriedag samt en dag mindre hvor barna blir tatt ut av skolen. Vi har tatt dette trikset flere og ligge halvtåkete på stranden er langt bedre enn å sitte på fly, spesielt når Jumeirah Dar Al Masyaf tar 25.000++ NOK natta i perioden.

Jeg finner ingen Emirates billetter til disse prisene i påsken, kan få til 69000, men da avreise tirsdagen. Ganske trøkk på Dubai i påsken.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL

Last edited by SudCaravelle; 24-02-2022 at 15:28. Reason: Så de hadde økt prisene ytterligere
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2023, 13:24   #530
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: Dubaitråden

Jeg og fruen har begynt å vurdere Dubai i slutten av august. Ønkser oss all incl. og kan f.eks få en pakke med fly/hotell SK/EK via OSL til 35000.-. Regnet meg frem til at selve flybillettene koster ca. 15000.- totalt og regnestykket viser da en ca. pris på 2000.- døgnet på all incl. hotell. F.eks dette her. Yes/No?

Er forsåvidt på jakt etter andre fine all inclusive dealer rundt om forsåvidt. Men reiselengde 10 ish dager fra ca. 21.august.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2023, 14:17   #531
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Jeg og fruen har begynt å vurdere Dubai i slutten av august. Ønkser oss all incl. og kan f.eks få en pakke med fly/hotell SK/EK via OSL til 35000.-. Regnet meg frem til at selve flybillettene koster ca. 15000.- totalt og regnestykket viser da en ca. pris på 2000.- døgnet på all incl. hotell. F.eks dette her. Yes/No?

Er forsåvidt på jakt etter andre fine all inclusive dealer rundt om forsåvidt. Men reiselengde 10 ish dager fra ca. 21.august.
Det der er jo overraskende greie priser for UAE i disse dager - men husk, det hotellet er ikke i Dubai, men et helt annet Emirat på godt og vondt. Det er inmari varmt på den tiden, men samtidig er de svært flinke til å hjelpe deg med nedkjøling på mange fine måter
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2023, 14:48   #532
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Det der er jo overraskende greie priser for UAE i disse dager - men husk, det hotellet er ikke i Dubai, men et helt annet Emirat på godt og vondt. Det er inmari varmt på den tiden, men samtidig er de svært flinke til å hjelpe deg med nedkjøling på mange fine måter
Ja akkurat det hotellet jeg viste til ligger ikke i Dubai. Skjønner den. Utgangspunktet var reise til DXB. Men hva med Deira? Er det Dubai? 2500.- pr. døgn på all inclusive der.

Temperaturen er definitivt noe vi har i bakhodet før vi eventuelt bestemmer oss...

Last edited by Twin Otter; 25-06-2023 at 14:53.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2023, 17:37   #533
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,351
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Jeg og fruen har begynt å vurdere Dubai i slutten av august. Ønkser oss all incl. og kan f.eks få en pakke med fly/hotell SK/EK via OSL til 35000.-. Regnet meg frem til at selve flybillettene koster ca. 15000.- totalt og regnestykket viser da en ca. pris på 2000.- døgnet på all incl. hotell. F.eks dette her. Yes/No?

Er forsåvidt på jakt etter andre fine all inclusive dealer rundt om forsåvidt. Men reiselengde 10 ish dager fra ca. 21.august.
Dersom du skal til Dubai i August, så skal du ikke til Dubai, men til Rash Al Khaimah (RAK) og det er der Marjan Island ligger. I RAK har du fjellene bak, som fører til ett lite luftdrag, med "kald" luft ned fra fjellene. Det kan være opp til 10 grader kaldere en i Dubai. Mitt UAE favorit emirat er RAK og favoritt hotel i UAE er Hilton Garden i RAK, men neste gang tror jeg det blir et hotell på Marjan Island, pga bedre bademuligheter. Leier du bil, kan du kjøre opp i fjellene til Jebel Jais, på nesten 2000 meter. Fantastisk vei opp, fin utsikt og kjøligere en nede i lavlandet. Der finner du også verdens lengste zipline. Den høyeste fjelltoppen innefor UAE's grenser, er også et morsomt sted. En vanvittig vei opp, selve toppen er militært område, men vi fikk lov av vakten på kontrollposten 1km før, å kjøre helt frem.(Ta med Pass) dessverre var det bare tåke, men det skal vist være en fin utsikt. På vei tilbake, kan du kjøre innom RAK Airport å se på L1011 Tristar'ene til LN-MOW og noen DC-8 er som står der. Det er veldig greit å kjøre bil i UAE, jeg føler det tryggere en i mange søreuropeiske land, det er litt som Tyskland
Jeg bor i Deira når jeg er i DXB, men det er by. En uke i en by i en forferdelig varme, uff. Spør om du kan ha en uke i RAK og resten i Deira. Bo nær Union station, som er greit når man reiser med metroen. Fra metroen, som stort sett er hevet over bakken har man fin utsikt.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2023, 17:56   #534
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by Futura View Post
Dersom du skal til Dubai i August, så skal du ikke til Dubai, men til Rash Al Khaimah (RAK) og det er der Marjan Island ligger. I RAK har du fjellene bak, som fører til ett lite luftdrag, med "kald" luft ned fra fjellene. Det kan være opp til 10 grader kaldere en i Dubai. Mitt UAE favorit emirat er RAK og favoritt hotel i UAE er Hilton Garden i RAK, men neste gang tror jeg det blir et hotell på Marjan Island, pga bedre bademuligheter. Leier du bil, kan du kjøre opp i fjellene til Jebel Jais, på nesten 2000 meter. Fantastisk vei opp, fin utsikt og kjøligere en nede i lavlandet. Der finner du også verdens lengste zipline. Den høyeste fjelltoppen innefor UAE's grenser, er også et morsomt sted. En vanvittig vei opp, selve toppen er militært område, men vi fikk lov av vakten på kontrollposten 1km før, å kjøre helt frem.(Ta med Pass) dessverre var det bare tåke, men det skal vist være en fin utsikt. På vei tilbake, kan du kjøre innom RAK Airport å se på L1011 Tristar'ene til LN-MOW og noen DC-8 er som står der. Det er veldig greit å kjøre bil i UAE, jeg føler det tryggere en i mange søreuropeiske land, det er litt som Tyskland
Jeg bor i Deira når jeg er i DXB, men det er by. En uke i en by i en forferdelig varme, uff. Spør om du kan ha en uke i RAK og resten i Deira. Bo nær Union station, som er greit når man reiser med metroen. Fra metroen, som stort sett er hevet over bakken har man fin utsikt.
Marjan Islands ja. Det er jo det jeg linker til i post #530. Tar med meg innspillene i diskusjonen videre. Om det blir leiebil er jeg usikker på. Men kanskje....
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2023, 12:41   #535
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Ja akkurat det hotellet jeg viste til ligger ikke i Dubai. Skjønner den. Utgangspunktet var reise til DXB. Men hva med Deira? Er det Dubai? 2500.- pr. døgn på all inclusive der.

Temperaturen er definitivt noe vi har i bakhodet før vi eventuelt bestemmer oss...
Deira kan funke. Antar det er Centara eller Riu du har sett på?
Jeg har bodd på begge. Riu skal jeg ALDRI tilbake til. Endte med refusjon av deler av oppholdet.....
Centara er veldig bra.
Bare husk at det fort er dyrt med taxi fra Deira til Downtown. Tusenlappene og tiden flyr fort om en skal inn til "byen" hver dag. Da kan det fort være lønnsomt å bo i Downtown i utgangspunktet.
Chr1st1an is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 09:58.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.