![]() |
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
En riktig god grunnlovsdag til alle fra hovedstaden av Glorious Nation of Kazakhstan.
Under "Stay safe" står det med uthevet skrift hos WikiVoyage "Do not under any circumstances associate the country of Kazakhstan with the character Borat". Når man prøver å ikke tenke på noe så tenker man jo på det hele tiden så her føler jeg meg litt som Mr Faulty selv om jeg har klart holde Borat for meg selv så langt. https://www.youtube.com/watch?v=yfl6Lu3xQW0
Aeroflot har ikke online innsjekking tilgjengelig for Astana så jeg drar tidlig til flyplassen for å sikre at det ikke kommer noe krøll på setereservasjone min. Har jo i det siste hatt en forbannelse med midtsetet som begynte med en sjokkerende tur hjem fra BKK. På turen hit fra SVO var midtsetet E da jeg kom på flyet tatt av en mor som hadde plassert babyen sin der. Det viste seg å ikke være en vanlig unge, men noe mer likt det man ser i filmer som "The Exorcist" som satte der og spydde ut hvit guffe i alle retninger. Jeg fikk raskt pakket ut pleddet og svøpte meg inn i det for beskyttelse. Måtte også ha ned bordet når jeg kunne for ungen prøvde jo stadig krabbe opp i fanget mitt. Jeg satt der og håpte at det raskt kom en person som hadde midtsettet. Det kom en stor mann og har aldri vært så glad for å få en sværing ved siden av meg, men det var ledig plass på C så han satte seg der i påvente av om noen kom for den plassen. Håpet inderlig noen skulle ta den plassen, men det kom aldri noen, og etter en stund begynte de å sende rundt en vodka-flaske ikke for godt skjult inni en genser og det ble visst stadig muntrere på motsatt siden mens jeg satte der med omen'et. Igjen fikk jeg mange "oh so cute"-blikk mens Rosemarys baby prøvde krabbe opp på meg. Moren var visst også veldig fornøyd med å "dele godene". Om hodet dens hadde gått rundt 360 grader hadde jeg ikke blitt ovrrasket. Og når moren måtte ta den besatte på fanget så skrek den så det hørtes ut som om den holdt på å vrenge seg. Så jeg er spent på hva skjebnen plasserer på midtsetet denne gangen. Meg? Med en så tidlig avgang og med litt tidsmaskin kan jeg være i Oslo så tidlig at jeg kunne klart få med meg slutten av barnetogene, men jeg har fått nok av barn som sprer hvit guffe for en stund så jeg vil nok ikke dra innom sentrum. Å sette seg på balkongen for myse litt på sola høres ut som et bedre alternativ. Med 34500 skritt registrert igår kan jeg ta det med ro med god samvittighet, men kjenner jeg meg riktig holder jeg maks ut 5 minuter med passiv stillsitting. Kunne tenkt meg en tur i Tøyenbadet, men de har av merkelige grunner stengt hele dagen idag. Ha en god en alle som søker ro og trygghet for dagen.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Samme fra the City By The Bay , hjem i på den 17. med UA 772 E+ med soveseng, treseter for begge til LHR først , kos dere alle forumfolk
![]() Last edited by SQ 777; 17-05-2016 at 03:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hjemme fra en lang lang dag i SC med pakking og lasting av møbler på henger for så å 'kjøre på egg' i tre timer hjem igjen for ikke å ødelegge noe.
Nå i bingen før 17. Mai feires med en 9 timers vakt. Ha en fin frigjøringsdag alle dere som ikke hadde sure bilister bak hengerene deres .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God ekstremt tidlig morgen fra Oslo. Får vel sove litt til men må unngå det verste rushet mot sentrum. Dagen blir jo skrive masteroppgave så får man se om man kan unne seg litt bobler i glasset i ettermiddag. Ble den tidligste 16 mai i seng på mange år. Vanligvis er man jo på fest da. Men ikke i år. Får vel ha NRK på den ene skjermen da. Det er egentlig den beste måten å følge 17 mai på. Da har man kontroll.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Hipp hurra fra hovedstaden. Arvingen var klar klokka 5, så trengte ikke vekkerklokken i dag. På tide og komme i bunaden og avsted til frokost hos de gamle. Grilling med venner hjemme i ettermiddag. Ha en fin dag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
Nettopp landet med SK fra BOS! Champagne servert kl 0515 norsk tid, et sted mellom England og Danmark. Fantastiske FA fra Privatair, og enda mer digg var gratis oppgradering til Biz. Herlig! Hurra zzz hurra zzz hurra resten av dagen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Gratulerer med dagen i inn og utland. Jeg er i Sverige, men jeg kommer over kjølen ikveld. Kos dere med is og barnetog!
Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2011
|
![]()
God morgen fra Gdansk! Ønsker alle forumister en flott 17 mai! ☺
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
God festmorgen fra Snillfjord.
![]() Hvor værgudene er i blandet humør. Våkner til snø på de høyeste toppene og det er litt regn i lufta, men man kommer seg nok igjennom denne dagen også. I dag er det ingen bønn, oppe før 06.30 og ut døra nå før 08.30. Kaken er klar og da skal det meste være på stell, bare et par knekkebrød nå før det om en time bærer ut døra så bare å henge i( burde kanskje huske å henge opp flagget også ). Fra Snillfjord..3x3 hurra og gratulerer med dagen!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
Hurra fra Oslo nord og gratulerer med dagen i dag.
Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Da har man kommet seg til Space Lounge på SVO. Det er merkelig hvordan sikkehetskontrollen i forkjellige land henger seg opp i forskjellige ting av standard reiseutstyr jeg alltid har i ryggsekken. Her i Russland er den den vanntette mappen de mener er meget mystefistisk og de tror det er batterier og ikke magneter den har.
![]() http://www.gogooper.com/product/wate...ket-drybag-17a
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
God Nasjonaldagen fra klageluka på ENZV. Håper bagasjebåndet på OSL er oppe og går igjen.
Ps. Robert's lille barne epistel minnet meg om midtsete sørover med BU den gang de serverte Mack og måsegg, med ei bikkje på nabofanget som satt å sikla på egget, måsegget altså, så smakte det ikke såååå godt ![]() Men, men jeg kom meg hjem sånn helt uten Widere... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
God morgen fra Grønland. Frokost fortært, og så får man ta en tur ut i godværet. Er bare om å gjøre å komme seg helskinnet gjennom krigssonen ved Thomas' Tivoli... Grilling står visst på programmet litt senere i dag. Ha en aldeles fortreffelig 17. Mai feiring
![]() Sent from my iPad using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hurra fra Kiev ! Her er det lite tog, men desto mer regn igjen, godt man hadde en del sol i går. Så dette blir en rolig siste dag i byen med litt shopping og rusling rundt.
I går skulle det være et kulinarisk høydepunkt på restauranten Kanapa, blant annet anbefalt av NRK-korrespondent Jentoft. Men det ble en gedigen nedtur pga håpløs mangel på service. Ble sittende 50 minutter før jeg fikk bestille noe som helst.... ... ja, klaget og sa fra og fikk et lite plaster på såret. Maten var som forventet bra den, men ikke så bra at det veier noe som helst opp for å følge seg lite verdsatt. Og når endelig maten kom, ble den servert i rasende tempo og under voldsomt stress. Da jeg var ferdig var restauranten forlengst tom for andre gjester. Ha en fin dag alle dere som feierer og som er så heldige å få bestille før det går 50 minutter! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Gratulerer med dagen et sted uti havet sånn ca. mellom Norge, Danmark og UK
![]() Idag ble det pølse i brød til lunsj, mens is og brus får vente. Her er det så mye is og brus en vil ha hver dag, så får kanskje styre unna det idag. Dessverre blir det ingen kalde ![]()
![]() |
#16 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Mat og matbestilling kan være en utfordring i gamle sovjet-områder. Jeg la inn en mulig løsning ved å betille rom med halvpensjon i Astana. Det var kun 38 kr per dag mer enn bare frokost. Forventet ikke så mye, men fikk en god femretters middag hvor til og med den tradisjonelle drikken "kompott" var inkludert.
![]() |
#17 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
God dag fra grunnlovsbygda, her ligger man flatt på sofaen og fryser med 38,5 i feber..
Ser på NGC og har gode planer om å bli her, til englebarna kommer hjem om noen timer! En bedre dag til dere alle. Sent from my HTC One using Tapatalk
![]() |
#18 |
Flyklapper
|
![]()
Jaja ... da var dagen i gang her i vestsørøst også. Dem eneste som feirer dagen her er Tor, men han gjør det til gjengjeld til gangs. Han begynte tidlig også ... Nå skal hengeren tilbakeleveres, og så er man i gang med arbeidsdagen ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Tok toget til Nasjonalteateret og fikk med meg slutten av barnetoget. Så ingen andre der med sekk og taxfree-pose. Fra Astana med "Save money, honey!" i store bokstaver.
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kazakhstan-tråden | robertaas | Reiseforum | 13 | 08-04-2019 21:05 |
God grunnlovsdag fra Funchal | robertaas | Flyforum | 23 | 17-05-2015 19:36 |
Berlin (TXL) - Kazakhstan A332, Rossiya Tu-204 | Berlin_Spotter | Bilder & foto | 11 | 11-02-2013 17:06 |
MD-83 EC-JUF United Nation | JanSev | Bilder & foto | 8 | 20-05-2010 22:03 |
N33637 på vei til nye eiere i Kazakhstan | LN-MEH | Bilder & foto | 4 | 29-04-2008 18:40 |