Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 15-09-2017, 20:16   #261
Klette
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2009
Location: Bergen
Posts: 263
Default Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Quote:
Originally Posted by darkcho View Post
Rad 30 funker fint. Det er gardin foran, ikke vegg.
Takk for svar. Hvor finner man skjermen?
Klette is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2017, 08:23   #262
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,274
Default Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Har fått tildelt 54A på ein 340-300 CPH-SFO i slutten av oktober. Det såg ikkje så veldig stas ut. No skal eg prøve meg med plusgrade, men burde eg banke og legge inn 390,- for eit litt betre sete no, eller ha is i magen mtp oppgradering?

Litt redd for at det er lite tilgjengeleg å velje i ved innsjekk i tilfelle plusgrade feilar. Ser minstebud til plus er rundt 14k poeng og C rundt 40k (mulig det er litt stivt). Er forøvrig SFO ei rute det er generelt vanskeleg å få oppgradering på?

Om eg skal tru på expertflyer, ser det dårleg ut . 4 ledige i Y+, 5-6 i C. Ser ut til at eg kan velgje seter på rad 34-35, og 41-45. Er det noko skilnad der, eller er det same-same?

-roger
__________________
none....

Last edited by roger; 16-09-2017 at 08:29. Reason: Expertflyer
roger is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2017, 08:50   #263
MCO-WDW
ScanFlyer Blue
 
MCO-WDW's Avatar
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 221
Default Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Quote:
Originally Posted by Klette View Post
Takk for svar. Hvor finner man skjermen?
Sjermen på rad 30 er en sånn man slår opp,som sitter i armlene ditt.
MCO-WDW is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2017, 13:47   #264
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Hei så og tittet på seatguru på SAS A343 og det for meg til å under. Er det ekstra god benplass på 53 GH oh 55 GH? Ser slik ut av setekartet ihvertfall.
__________________
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2018, 12:36   #265
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Jeg booket KRS-SFO-KRS med SAS hele vegen, i fjor da jeg fortsatt var EBG. Jeg fikk reservert 30H på CPH-SFO-CPH. Etter 1. januar er jeg "bare" EBS. Men, når jeg logger inn på min side på SAS.no nå, og skal sjekke bestillingen så får jeg opp et varsel på rød bakgrunn: "Bestillingen din ser ut til å mangle gyldige dokumenter for tilleggstjenestene dine. Kontakt SAS Sales and Service for hjelp."

30H står fortsatt som setevalget mitt, men jeg kommer ikke inn på noe setekart. Risikerer jeg å bli bumpa bort fra favorittsetet mitt?
__________________

Last edited by Cecilie; 26-01-2018 at 12:47. Reason: skriveleif
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2018, 12:45   #266
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,684
Default Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Jeg booket KRS-SFO-KRS med SAS hele vegen, i fjor da jeg fortsatt fra EBG. Jeg fikk reservert 30H på CPH-SFO-CPH. Etter 1. januar er jeg "bare" EBS. Men, når jeg logger inn på min side på SAS.no nå, og skal sjekke bestillingen så får jeg opp et varsel på rød bakgrunn: "Bestillingen din ser ut til å mangle gyldige dokumenter for tilleggstjenestene dine. Kontakt SAS Sales and Service for hjelp."

30H står fortsatt som setevalget mitt, men jeg kommer ikke inn på noe setekart. Risikerer jeg å bli bumpa bort fra favorittsetet mitt?
Hmm kanskje ta kontakt med kundeservice og høre? Det her høres ut som typisk SAS IT og kanskje overgangen EBG til EBS skaper bare krøll i systemene deres.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2018, 13:05   #267
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,637
Default Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Hmm kanskje ta kontakt med kundeservice og høre? Det her høres ut som typisk SAS IT og kanskje overgangen EBG til EBS skaper bare krøll i systemene deres.
Tja, høres mer ut som det lønner seg å sitte helt stille og ikke gjøre noen ting
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2018, 23:24   #268
BGOflyer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 127
Default Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Jeg vurderer å fly med SAS til enten Hong Kong eller Shanghai som første del av reisen til/fra Australia. Fordelen med dette er at jeg kan bruke poeng for denne delen av reisen, samt mer behagelig sete (Plus eller Business). Så til spørsmålet: Jeg reiser med kone og baby (9 måneder) og har nå booket Plus til Hong Kong og reservert bassinet med seterad 20. Spørsmålet er om vi bør endre dette til Business, men da må vi via Shanghai. Hvor er det mest praktisk med en smårolling med tanke på plass etc; i Business (det er vel da rad 1 som er med bassinet), eller Plus (rad 20). Tenker det kanskje er lettere å "dele" på ungen på Plus da det ikke er så langt mellom setene, og det er ganske god beinplass på rad 20. Noen som har erfaringer eller kommentarer?
BGOflyer is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2018, 12:54   #269
blazius
ScanFlyer Silver
 
blazius's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 620
Default Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

I følge Inside Flyer forsvinner muligheten for å velge sete gratis i SAS Go på langdistanse, i første omgang til Shanghai og Hong Kong: SAS fjerner gratis setevalg på langruter i SAS Go – les hvorfor det ikke overrasker oss
__________________
blazius is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2018, 17:44   #270
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Det er vel bare et tidsspørsmål før gratis setevalg ved innsjekking også forsvinner.

Altså for de som ikke vil betale ekstra eller har status.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2018, 18:04   #271
SAS_flyer
ScanFlyer Blue
 
SAS_flyer's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 368
Default Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Quote:
Originally Posted by BGOflyer View Post
Jeg vurderer å fly med SAS til enten Hong Kong eller Shanghai som første del av reisen til/fra Australia. Fordelen med dette er at jeg kan bruke poeng for denne delen av reisen, samt mer behagelig sete (Plus eller Business). Så til spørsmålet: Jeg reiser med kone og baby (9 måneder) og har nå booket Plus til Hong Kong og reservert bassinet med seterad 20. Spørsmålet er om vi bør endre dette til Business, men da må vi via Shanghai. Hvor er det mest praktisk med en smårolling med tanke på plass etc; i Business (det er vel da rad 1 som er med bassinet), eller Plus (rad 20). Tenker det kanskje er lettere å "dele" på ungen på Plus da det ikke er så langt mellom setene, og det er ganske god beinplass på rad 20. Noen som har erfaringer eller kommentarer?
Vet ikke om dette er endret, men i Shanghai må du selv ta ut bagasjen å sjekke den videre selv på internasjonal transfer. Kun Bejing hvor den sendes hele veien. Det er et stressmoment med en 9 mnd, men seter i C overskygger vel denne utfordringen. Til info.
SAS_flyer is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2018, 18:16   #272
econ
ScanFlyer Silver
 
econ's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 768
Default Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Det er vel bare et tidsspørsmål før gratis setevalg ved innsjekking også forsvinner.

Altså for de som ikke vil betale ekstra eller har status.
Det kan du være sikker på.

Hver gang Norwegian har introdusert et nytt gebyr går sas høyt ut og sier at de aldri vil gjøre noe sånn mot sine kunder, for så å introdusere det samme gebyret noen måneder senere.
__________________
econ is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2018, 14:50   #273
datz
Newcomer
 
Join Date: Dec 2012
Location: BLL
Posts: 7
Default Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Plejer at tilkøbe plads på exit row 30/40 når jeg flyver cph-pvg pga. lange ben. På min kommende tur var dette ikke muligt og der var kun en enkelt plads på række 41 tilgængeligt. Jeg panikkede og valgte denne (41E) dvs. ikke aisle plads.

Er der mere reelt mere benplads på række 41 bulkhead vs standard aisle seat når man ikke kan placere fødderne under sædet foran?

Er trade-off mellem ekstra benplads og middle seat/baby potentiale ok? eller skal jeg bare skifte til std aisle seat?

Har kigget på point upgrade og det ser skidt ud mht availability
datz is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2018, 15:41   #274
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,936
Default Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

For min del så er bulkhead bedre enn vanlig, da jeg fortsatt har plass til knærne mine, som er der det største problemet mitt med dårlig plass mellom setene
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2018, 14:42   #275
datz
Newcomer
 
Join Date: Dec 2012
Location: BLL
Posts: 7
Default Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Quote:
Originally Posted by Henshaw View Post
For min del så er bulkhead bedre enn vanlig, da jeg fortsatt har plass til knærne mine, som er der det største problemet mitt med dårlig plass mellom setene
Tak - jeg beholder pladsen og håber det bedste.
datz is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2018, 16:52   #276
LN-AND
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2010
Location: Oslo
Posts: 179
SAS Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Skal fly A340 fra CPH-SFO i Biz. Har 2A. Kunne egentlig tenkt meg å sitte på høyreside, men vil gjerne ha yttervegg, som kun er på partall? Eller?
Vet ikke om jeg kan få i pose og sekk.
Her er det som er ledig.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Screenshot_20180402-152335.png
Views:	342
Size:	57.3 KB
ID:	44716  
__________________
Andreas
LN-AND is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2018, 17:23   #277
Upsaker
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 394
Default Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Quote:
Originally Posted by LN-AND View Post
Skal fly A340 fra CPH-SFO i Biz. Har 2A. Kunne egentlig tenkt meg å sitte på høyreside, men vil gjerne ha yttervegg, som kun er på partall? Eller?
Vet ikke om jeg kan få i pose og sekk.
Her er det som er ledig.
Du kan jo sitte på 8H.
Upsaker is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2018, 18:22   #278
LN-AND
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2010
Location: Oslo
Posts: 179
Default Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Quote:
Originally Posted by Upsaker View Post
Du kan jo sitte på 8H.

Det er jo en mulighet. Ser den er merket gult på grunn av nærhet til galley. Jeg har ikke planer om å sove, men jobbe det meste av veien, så sikkert ikke noe problem. Noise cancelling hodetelefoner hjelper vel på det som er.

Viktigste parameter for meg er privacy, så kanskje jeg skal bytte til 8H? 2A eller 8H. Hvor sitter man mest uforstyrret?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	a340seatguru.png
Views:	325
Size:	263.5 KB
ID:	44719  
__________________
Andreas
LN-AND is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2018, 18:35   #279
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Quote:
Originally Posted by LN-AND View Post
Det er jo en mulighet. Ser den er merket gult på grunn av nærhet til galley.
Seatguru merker vel default alt ved toalett/galley som gult har jeg inntrykk av. Personlig synes jeg ikke vindussete er plagsomt på siste rad før galley på dagflighter, merker ikke så mye til støy der. (I den grad det er støy fra galley)
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2018, 18:53   #280
Rland
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 568
Default Re: Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser

Quote:
Originally Posted by LN-AND View Post
Skal fly A340 fra CPH-SFO i Biz. Har 2A. Kunne egentlig tenkt meg å sitte på høyreside, men vil gjerne ha yttervegg, som kun er på partall? Eller?
Vet ikke om jeg kan få i pose og sekk.
Her er det som er ledig.
Jeg sitter på 2A eller 2H dersom det er ledig. Servering starter fremme og absolutt mest ro. Toalettene og galley er mellom 8 og 9 og fører til ekstra trafikk. Men bevares, jeg sitter gjerne i 8A eller H fremfor et oddetall sete lenger fremme
Rland is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Full EB-opptjening i alle klasser hos SAS, blue1 og WF fra 4. mai Discus Reiseforum 133 17-03-2014 15:45
Forskjellen på business og plus hos SAS longhaul? hifiman Reiseforum 15 27-12-2013 16:40
SQ øker tillatt bagasje i alle klasser med 10kg SQ 777 Småprat 8 10-12-2013 09:59
Re: BA salg i alle klasser... sail4fun Reiseforum 0 26-12-2010 11:20
Nye klasser hos Spanair FlightDeck Reiseforum 3 27-10-2010 02:13


All times are GMT +2. The time now is 17:46.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.