Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-12-2014, 16:31   #21
ErlA
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 1,034
Default Re: Lounge OSL/CPH med A3G og +1

Quote:
Originally Posted by VirreVapp View Post
På Senator Loungen på LHR T2 på Tirsdag kom ikke en stakkar Aegean Gullkunde inn uten det fysiske plast kortet. Det hold ikke å ha det på telefonen. Damen viste med ALL tydelighet at han ikke var ønsket...
Var på den samme loungen for et par uker siden med kun elektronisk gull på mobilen ( billetten var bugga og sa EB* et eller annet. Dro opp mobilen og viste elektronisk kort og fikk komme inn uten problemer.
ErlA is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2014, 17:30   #22
jamesclandestine
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 263
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Jeg frykter dragene allerede. Tror ikke det er noe håp på plastkort hos Aegean lengre. Har aldri mottatt noe tidligere.. Kanskje med det nye systemet, men hvertfall ikke før jeg skal på juleferie.
Jeg håper bare at det holder når de scanner boardingpass med A3G.
jamesclandestine is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2014, 10:16   #23
Are G
EBD
 
Join Date: Feb 2014
Location: Kristiansand / Oslo
Posts: 991
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Kan det være at noen lounger er vanskelig når det kommer til A3G fordi mange har brukt det som en snarvei til gull? Og at det da ansees som "juksegull“?
Are G is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2014, 11:43   #24
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,618
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Nå er LH viden kjent for å være kjipe og kreve fysisk kort i egne lounger rundt om hvis du ikke er M&M, men jeg har selv erfart at dette ikke trengs i LH loungen på LHR T2 flere ganger - muligens fordi dette er SAS sin offisielle lounge i T2, så mulig de har forbedret systemet/IT/debiteringen her siden det er tonnevis med EBG/D innom hver eneste dag.

Hva gjelder Aegan og deres fattigmanns *G kort, så er det ikke rart at man blir behandlet som en Ebola pasient, ettersom alle vet at det er kortet for de som ikke flyr nok til å tjene opp *G på noe annet vis. Spesielt LH misliker dette sterkt og jobber nok intenst med å få fjernet/endret dagens A3 Gold. Denne holdningen gjennomsyrer LH-systemet. Men regler er regler, ta med utskrift av *A lounge regler og kortet, det skal ikke være mulig for en sur LH drage å stoppe noen med gyldig *A billett samme dag.
view is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2014, 12:00   #25
KristianSk
Joker
 
KristianSk's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: OSL
Posts: 1,092
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Jeg går utifra at Aegan må betale like mye for loungetilgangen som f.eks. SAS må, så hvorfor skulle de egentlig bry seg?

Last edited by KristianSk; 13-12-2014 at 12:08.
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2014, 12:27   #26
Are G
EBD
 
Join Date: Feb 2014
Location: Kristiansand / Oslo
Posts: 991
Default Re: Har jeg loungetilgang?

For at de ikke skal ta opp så mye plass at senatorene blir plaget?
Eller andre "ekte" gullkunder..
Vet ikke hvor stort problem det er men kan godt være at en del anser de som annenrangs kunder uten at de reelt sett er det..
Are G is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2014, 13:19   #27
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Vi ble bedt om å vise fysisk kort i tillegg til bp hos Lufthansa På LHR T2 forrige søndag (SAS diamond og gull på SAS-flight).
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2014, 14:24   #28
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,618
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Quote:
Originally Posted by KristianSk View Post
Jeg går utifra at Aegan må betale like mye for loungetilgangen som f.eks. SAS må, så hvorfor skulle de egentlig bry seg?
Et betimelig spørsmål. Ja, medlemmene betaler like mye (mener det var under $20 for et besøk i *A C-lounge) og de betaler ikke direkte cash heller men har et slags "clearing house" hvor de motregner mot hverandre.

LH har det med å prøve å "verne" om forskjellige saker og ting, og en økning av besøkende i allerede overfylte LH lounger er kanskje en slik sak.
view is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2014, 16:00   #29
haakonks
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 725
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
Vi ble bedt om å vise fysisk kort i tillegg til bp hos Lufthansa På LHR T2 forrige søndag (SAS diamond og gull på SAS-flight).
Ble ikke bedt om det når jeg var der forrige søndag. Det var SAS billett med Diamond-kort (SK*G på billetten).
haakonks is online now   Reply With Quote
Old 13-12-2014, 16:03   #30
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Quote:
Originally Posted by haakonks View Post
Ble ikke bedt om det når jeg var der forrige søndag. Det var SAS billett med Diamond-kort (SK*G på billetten).
Stod SK*G på begge våre boardingkort også (vi var altså hhv. EBG og EBD) -- så det er vel i så fall case in point på at det er litt opp til dragen...
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2015, 17:36   #31
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Etihad Gold - Lounge OSL?

Rimelig selvforklarende overskrift

Ser ingenting om dette på hjemmesiden deres. Flyr OSL-AMS-AUH med Etihad Guest Gold kort (i monkey).
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2015, 17:39   #32
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Etihad Gold - Lounge OSL?

Da er du vel på nåde av operatøren OSLAMS .... Ethiad flyr som kjent ikke til OSL ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2015, 19:05   #33
vbe86
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2010
Location: OSL
Posts: 501
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Så lenge du flyr på en av de avgangene som EY har codeshare med KLM på så skal gullkortet få deg inn i OSL-loungen.
vbe86 is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2015, 19:22   #34
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Er det klm som flyr codeshare, trodde Etihad hadde avtale med sas. Trodde uansett av stausfordeler ikke teller ved codeshare?
Chriscross is online now   Reply With Quote
Old 03-03-2015, 18:52   #35
vbe86
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2010
Location: OSL
Posts: 501
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Er det klm som flyr codeshare, trodde Etihad hadde avtale med sas. Trodde uansett av stausfordeler ikke teller ved codeshare?

EY har kodeshare på 3 av KLMs avganger fra OSL til AMS.
vbe86 is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2015, 11:07   #36
Herlov
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,323
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Jeg reiser i juli LAX-SEA T/R på billetter solgt av AA og med AA-rutenummer, men operert av Alaska Airlines. Jeg reiser i økonomi, men vil på reisens tidspunkt være OW Sapphire. Har jeg tilgang til Alaska Airlines' lounger på LAX og SEA?
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2015, 09:59   #37
Fbu76
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2013
Location: Nittedal
Posts: 259
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Skal reise en tur med Germanwings TXL-NCE. Trodde Germanwings var en del av *A, men finner dem ikke på lista over medlemmer. Dette til tross for at de vel bruker LH's "Miles and More". Trodde de hadde et lignende forhold til LH som WF har til SAS. Ikke det at jeg forventer så mye for 39€, men stemmer det at jeg ikke har loungetilgang på TXL med EBG?
__________________
EBG
Upcoming:
Sept 17-27 OSL-NCE-OSL
Fbu76 is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2015, 10:10   #38
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Quote:
Originally Posted by Fbu76 View Post
Skal reise en tur med Germanwings TXL-NCE. Trodde Germanwings var en del av *A, men finner dem ikke på lista over medlemmer. Dette til tross for at de vel bruker LH's "Miles and More". Trodde de hadde et lignende forhold til LH som WF har til SAS. Ikke det at jeg forventer så mye for 39€, men stemmer det at jeg ikke har loungetilgang på TXL med EBG?
Det stemmer, de er ikke med i Star Alliance, så hjelper lite og ha status der. Så du skal ikke ha tilgang

Det er det samme med Widerøe, hvor kun Eurobonusmedlemmer får fordeler
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2015, 23:33   #39
sabergum
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 337
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Har man tilgang til SAS-loungen på OSL hvis man har Plus innenlands til OSL, og Go videre ut i den store verden? På SAS sine websider står det at man har tilgang hvis man har Plus-billett, men ikke noe eksplisitt krav til at det må være UT fra OSL.
sabergum is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2015, 23:51   #40
RedLine
ScanFlyer Silver
 
RedLine's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 851
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Quote:
Originally Posted by sabergum View Post
Har man tilgang til SAS-loungen på OSL hvis man har Plus innenlands til OSL, og Go videre ut i den store verden? På SAS sine websider står det at man har tilgang hvis man har Plus-billett, men ikke noe eksplisitt krav til at det må være UT fra OSL.

SAS Plus intra Europa gir vel ikke tilgang til lounge ved ankomst. Så svaret i denne sammenhengen er vel nei.

Det står ganske greit i hvilke tilfeller det er tillatt med lounge ved ankomst, alle andre ganger så er blir du nok nektet.

https://www.sas.no/alt-om-reisen/pa-...ounger/adgang/
RedLine is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Jeg har Air Britain sk931 Flyforum 0 01-05-2006 16:48
Jeg har .... sk931 Samlerhjørnet 9 26-11-2004 07:02
Har jeg feberfantasier? FBU Flyforum 6 16-10-2004 01:40


All times are GMT +2. The time now is 16:21.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.