Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-05-2013, 14:50   #1
joamykle
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2010
Location: Østfold
Posts: 261
Default Miami-Oslo i Swiss C

Etter nærmere to år med studier og jobb i Florida, skulle jeg vende nesen hjemover igjen til Norge. Biletter ble bestilt på swiss.com i business fra Miami, via Zurich, til Oslo.

Dette blir ikke en veldig utfyllende rapport, men noen tanker, synspunkter, og bilder rundt flightene! Alle bilder er tatt med iPhone 4s.

Jeg hadde i utgangspunktet booket et singlesete (12K) på høyre side, men da det åpnet for innsjekk sikret jeg meg ett av singlesetene på venstre side av kabinen, «A-sete» som er de såkalte tronene med brede armlener/bord på hver side av setet!

Ankom Miami noget stresset, da det ble litt mer kø enn planlagt, men når man i snitt kan ligge i 90-100mph på Turnpiken, går det alikevel unna! Innsjekk ble foretatt i Swiss sin first class skranke (er EBG), og mine 3 kolli på til sammen nesten 90kg ble påsatt prioritytags og sendt av gårde. Fikk også en invite til Uniteds Club J, og det ble en 20 minutters visitt i loungen, som for øvrig ikke er så mye å skryte av, akkurat som resten av United lungene jeg har erfaring med fra USA.

Flyet ble boardet fra L2, så med andre ord må alle økonomipasssasjerer gå gjennom businessclass på vei til setene sine. Derfor er det ikke om å gjøre å komme seg tidligst mulig om bord, med mindre man liker å sitte på utstilling!

Det ble servert champagne før avgang, og menyene ble også delt ut før oppstart. Inne i menyen lå det også et frokostkort, der man kunne fylle ut OM man ønsket å bli vekket til frokost, og hva man ville ha av drikke, mat, pålegg osv. Kort etter oppsatt tid tok vi av fra rnw 8R med kurs østover!

Fantastisk solnedgang over Miami



Etter avgang ble frokostkortene samlet inn, og det ble tatt opp bestilling på ønske av hovedrett. Mitt valg falt på biffretten.

Det ble delt ut varme kluter før måltidene, og dekket på med duk. Deretter begynte serveringen.










Biffen var for øvrig meget mør og god på smak, med en god saus! Pastaen kunne vært litt mykere og «ferskere» i smak, men helt OK!

Jeg drakk rødvin til maten, og San Pelligrino ved siden av. Det ble godt fulgt opp av flyvertinnen «min» med påfyll av drikke! Om ønskelig kan menyer legges ut også.

Etter mat ble det sett en film, Gangster Squad, og etter å stort sett ha flydd business med SAS over dammen de to siste årene, var det en fornøyelse å ha en skjerm med god oppløsning, og ett godt utvalg av filmer!

Deretter ble setet lagt ned til sin flate posisjon, og min første negative opplevelse med 8A kom frem. Jeg er 193 cm lang, og jeg merket meg at «rommet» jeg skulle tre føttene inn i, var langt mindre enn for de som hadde en annen setetype enn «tronesetene». Det var rett og slett fryktelig trangt før føttene, fikk nesten soveposefølelse! I tillegg var det småtrangt i overkropp og skulderpartiet, og det var så vidt jeg kunne ligge rett uten å bli kilt fast mellom fot- og hode-enden!


Sittemessig, og i «lounge»-posisjon var setet utmerket, men sovemessig skortet det litt for meg, så det ble ikke mye søvn. Fikk ikke tatt noe godt bilde av setet, men får slenge med ett for syns skyld!










Frokost kom på brett, og selv om det var noe stusselig med kun en croissant på brettet, visste jeg at arrival loungen ventet, så det holdt med en espresso, appelsinjuice og en croissant.



Crewet fremstod som blidt og imøtekommende på denne turen, og det var en positiv første reise med Swiss for undertegnedes del.






Ved ankomst Zurich var det rett i Swiss Arrival lounge, der jeg takket ja til ett dusjrom. Mens jeg stod der i adams drakt og var klar til å ta meg en dusj, begynte det å banke på døren og røske i dørhåndtaket. Det viste seg at det var to av servicedamene fra loungen som ville inn… Grunnen var ikke mer spennende enn at jeg hadde klart å trykke på «jeg-vil-ha-skjorten-min-strøket-mens-jeg-dusjer»-knappen, og de fikk forklart på min beste skoletysk at jeg klarte meg fint med skjorten som den var!

Gangen inn mot dusjrommene.






Noen flere bilder fra arrival loungen:









Arrivalloungen, med dusjmulighetene var et kjærkomment tilbud etter en 9 timers flight over atlanteren. Greit og godt utvalg på mat og drikke, flere dusjrom, soverom (som jeg ikke benyttet meg av), og "avslapningsavdeling" med liggestoler, avskjermet fra resten av loungen. Denne loungen har man forøvrig kun adgang til dersom man ankommer i business eller first, eller er HON, så hjelper ikke med *Gold.

Arrivalloungen stenger klokken 1300, og da bar det videre til Senatorloungen i terminal A, hvor jeg sitter i skrivende stund!







Oh yes, gummibjørner! Og borti hjørnet står Mövenpick-boksen…



Flyet til Oslo går ikke videre før 1645, så har nesten to timer igjen til siste legget, som foretas i sete 1D.
joamykle is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2013, 15:11   #2
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,203
Default Re: Miami-Oslo i Swiss C

Nais rapport!
Swiss pleier å være bra de!
Skal innom samme loungen i slutten av måneden selv.

Ser gjerne at du legger ut bilder av menyinnholdet også!

Takker!

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2013, 20:05   #3
Thomas
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
Default Re: Miami-Oslo i Swiss C

Strøkent! (Bokstavelig talt, mht skjortene)
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE]
Thomas is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2013, 20:20   #4
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,753
Default Re: Miami-Oslo i Swiss C

Dette så skikkelig bra ut! Entry til arrival loungen i ZRH er vel samme som i FRA med Lufthansen, kun innkomne C eller F pax, samt HON.
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2013, 10:29   #5
Glean EBG
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2011
Location: Norge/ litt omkring
Posts: 1,290
Default Re: Miami-Oslo i Swiss C

Ligger welcome loungen fortsatt ved bagasjeutleveringen i zurich?, jeg kjente meg ikke igjen fra bildene men nå er det jo et par år siden jeg var der så de kan jo ha pusset opp.
Glean EBG is offline   Reply With Quote
Old 04-06-2013, 23:29   #6
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,827
Default Re: Miami-Oslo i Swiss C

Forrett og middag så kanon ut!! Synes det var litt DU/DY stil over den frokosten på LX

Ellers, velkomen heim att
MountainDew is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Miami - Oslo oskarflekkefjord TripReports 17 15-02-2017 16:09
Sandefjor/Oslo-Miami !? Cessna182 Reiseforum 10 15-08-2011 14:36
Oslo london bosten miami new york london oslo TONROY TripReports 8 19-05-2011 21:52
Oslo-Miami rampen Reiseforum 8 13-07-2009 16:01


All times are GMT +2. The time now is 12:04.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.