Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-10-2017, 14:24   #121
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,275
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by Edvard View Post
@fnate... New regulations for the transportation of animals.
For å fylle på litt unyttig kunnskap, kva er skilnad på kennel, case og crate her? Kan no likevel bli mange dyr pr fly dette.
__________________
none....
roger is offline   Reply With Quote
Old 11-10-2017, 14:12   #122
Edvard
一期一会
 
Edvard's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Dunno, men de har lounge access:

“Speaking of, did you know that when you book our Live/td Product we’ll send you a photo of your pet once it has settled into its spacious kennel at the Animal Lounge,
just to make sure you know your loved one is in best hands with our trained staff.” – Lufthansa Cargo

Edvard is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2017, 15:26   #123
waytogo74
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2013
Location: Trondheim, Norway
Posts: 195
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Har en booking med Lufthansa LH2454 MUC-OSL i november og ser nå at denne er flyttet til SunExpress Germany med B737-800. Er det en ny greie at SunExpress også flyr shorthaul for LH? Satser på at biz-produkt og EB-opptjening er det samme.
waytogo74 is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2017, 15:31   #124
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,969
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Så lenge det er 'vanlig' LH-rutenummer, er det ikke annerledes enn f.eks. CityJet for SAS. Sun Express er jo også delvis LH-eid. Biz-produktet ombord derimot, kan muligens avvike noe ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2017, 14:23   #125
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,823
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by waytogo74 View Post
Har en booking med Lufthansa LH2454 MUC-OSL i november og ser nå at denne er flyttet til SunExpress Germany med B737-800. Er det en ny greie at SunExpress også flyr shorthaul for LH? Satser på at biz-produkt og EB-opptjening er det samme.
Ser ut som SunExpress Germany vil fly LH2454/2455 MUC-OSL-MUC fra 1/11 til 23/12.

http://www.routesonline.com/news/38/...ation-in-4q17/

Quote:
Munich – Oslo 01NOV17 – 23DEC17 LH2454/2455 Day x67 (Daily 16DEC17 – 23DEC17)
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 26-10-2017, 08:57   #126
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Ville være fint om waytogo74 sender en rapport fra sin flight. Særlig hvis han har fløyet C i Europa med LH tidligere....
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2017, 14:17   #127
waytogo74
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2013
Location: Trondheim, Norway
Posts: 195
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Ville være fint om waytogo74 sender en rapport fra sin flight. Særlig hvis han har fløyet C i Europa med LH tidligere....
Ønske notert. Har i samme periode tre andre LH-flygninger i C som betjenes av morselskapet, så her skal det sammenlignes!
waytogo74 is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2017, 15:06   #128
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Kjenner også LH godt, flyr kun de i .Europa . Tot 26 flighter i år, hervav 12 i C.

He, he kun billig Business Saver for ca 3.000 t/r til FCO, ATH og BCN. Har booket kun Business Saver neste år, tot 6 turer.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2017, 15:33   #129
waytogo74
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2013
Location: Trondheim, Norway
Posts: 195
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Ville være fint om waytogo74 sender en rapport fra sin flight. Særlig hvis han har fløyet C i Europa med LH tidligere....
Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Kjenner også LH godt, flyr kun de i .Europa . Tot 26 flighter i år, hervav 12 i C.

He, he kun billig Business Saver for ca 3.000 t/r til FCO, ATH og BCN. Har booket kun Business Saver neste år, tot 6 turer.
Jeg måtte ha en billett fra Oslo til Berlin relativt kort tid før avreise. Ble positivt overrasket over å finne ut at LH Business Saver var rimeligere enn SAS Go på de aktuelle datoene. Norwegian var mer fornuftig prissatt men selv om TXL ikke er noen blomsterbukett så vil man liksom ikke innom SXF dersom man kan unngå det.

Kun testet Europa-C med KL og LX så langt så dette blir gøy.
waytogo74 is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2017, 00:04   #130
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Hei i januar skal jeg atter en gang til Wengen og det blir til at jeg flyr OSL - MUC - BSL nedover og BSL - FRA - OSL hjemover. Reisen er bestilt med Lufthansa og er i utgangspunktet med Lufthansa. Men jeg ser at BSL - FRA er opperert av en E195 fra Air Dolomiti (Som er et selskap i Lufthansagruppen så vidt jeg forstår). Men det jeg stusser på er at når jeg går inn på Air Dolomitis egen hjemmeside så er det ikke mulig å bestille BSL - FRA. Noen som har en forklaring på dette? Og eventuelt noen som kan fortelle meg litt mer om Air Dolomiti?
__________________
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2017, 00:13   #131
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,969
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Du kan heller ikke bestille Oslo-Ålesund på CityJet's sider ..

Innleid kapasitet. Helt kurant. Fikk 'Seal of Approval' av EB for et par år siden. Men han digger nå alt italiensk, så det sier vel ikke så mye ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2017, 02:26   #132
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,478
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by Norge Rundt På 14 Dager View Post
Hei i januar skal jeg atter en gang til Wengen og det blir til at jeg flyr OSL - MUC - BSL nedover og BSL - FRA - OSL hjemover. Reisen er bestilt med Lufthansa og er i utgangspunktet med Lufthansa. Men jeg ser at BSL - FRA er opperert av en E195 fra Air Dolomiti (Som er et selskap i Lufthansagruppen så vidt jeg forstår). Men det jeg stusser på er at når jeg går inn på Air Dolomitis egen hjemmeside så er det ikke mulig å bestille BSL - FRA. Noen som har en forklaring på dette? Og eventuelt noen som kan fortelle meg litt mer om Air Dolomiti?
Air Dolomiti er noe av det bedre I Europa I disse dager - nesten som aa fly I gamle dager foer oeknomenen tok bort allt som var morro.....gled deg...bestiller selv Air Dolomiti saa ofte jeg kan - bare saa utrolig synd at de ikke flyr fra Seattle........
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2017, 06:29   #133
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,823
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Air Dolomiti fly både egne ruter og for Lufthansa. Sistnevnte er på alle måter som en Lufthansa flight, hvor det alt ordnes via dem og man får bonuspoeng som vanlig.
I tillegg så flyr Air Dolomiti egne ruter (stor sett vel også med LH codeshare?) og her får man f.eks ikke eurobonuspoeng da Air Dolomiti ikke er med i Star Alliance

Men du har tydeligvis bestilt en "Lufthansa" flight
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 28-10-2017, 11:14   #134
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Du kan heller ikke bestille Oslo-Ålesund på CityJet's sider ..

Innleid kapasitet. Helt kurant. Fikk 'Seal of Approval' av EB for et par år siden. Men han digger nå alt italiensk, så det sier vel ikke så mye ..
Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Air Dolomiti er noe av det bedre I Europa I disse dager - nesten som aa fly I gamle dager foer oeknomenen tok bort allt som var morro.....gled deg...bestiller selv Air Dolomiti saa ofte jeg kan - bare saa utrolig synd at de ikke flyr fra Seattle........
Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Air Dolomiti fly både egne ruter og for Lufthansa. Sistnevnte er på alle måter som en Lufthansa flight, hvor det alt ordnes via dem og man får bonuspoeng som vanlig.
I tillegg så flyr Air Dolomiti egne ruter (stor sett vel også med LH codeshare?) og her får man f.eks ikke eurobonuspoeng da Air Dolomiti ikke er med i Star Alliance

Men du har tydeligvis bestilt en "Lufthansa" flight
Tusen takk for svar alle sammen. Ja er nok en Lufthansa flight som er opperert av Air Dolomiti som Someone sier.
__________________
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2018, 06:51   #135
Nortacus
Newcomer
 
Join Date: Apr 2013
Location: Melhus
Posts: 43
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Skal fly fra Trondheim til Praha nå i April. Det jeg lurer på er når man bestiller flybilettene fra ett reisebyra kan man deretter logge seg på Lufthansa sine hjemmesider å velge sete ? Dette har funket 50% av gangene hos andre flyselskap jeg har reist med så vil ikke ta sjansen her. Bestiller forøvrig gjennom reisebyrå enn direkte fra Lufthansa da det er ca 500kr billigere.
Nortacus is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2018, 08:48   #136
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,620
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Det funker fint om du har Star alliance gullkort. Ellers vet jeg ikke.
view is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2018, 20:40   #137
Nortacus
Newcomer
 
Join Date: Apr 2013
Location: Melhus
Posts: 43
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by view View Post
Det funker fint om du har Star alliance gullkort. Ellers vet jeg ikke.
Ok er student så det har jeg ikke. Får ta sjansen å bestille gjennom reisebyrå og deretter logge på med billettnummer hos Lufthansa. Krysser fingrene for at jeg får velge sete eller blir det å gjøres ved innsjekking 48 timer før.
Nortacus is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2018, 18:49   #138
akira
Scanflyer Silver
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 485
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Vet ikke hvilket reisebyrå du skal bestille med, men de gangene jeg har bestilt fra 3dje part, så har jeg alltid fått bookingnr og kan kjøpe sete/velge sete ved web check-in hos LH.
__________________
Upcoming flights:

Tja..
akira is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2018, 02:07   #139
Nortacus
Newcomer
 
Join Date: Apr 2013
Location: Melhus
Posts: 43
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by akira View Post
Vet ikke hvilket reisebyrå du skal bestille med, men de gangene jeg har bestilt fra 3dje part, så har jeg alltid fått bookingnr og kan kjøpe sete/velge sete ved web check-in hos LH.
Takker for infoen ! Skal bestille gjennom Ticket eller Supersaver. Da tar jeg sjansen på å bestille og velge vindusplass bak vingen for utsikt ☺️
Nortacus is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2018, 08:43   #140
econ
ScanFlyer Silver
 
econ's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 768
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by Nortacus View Post
Takker for infoen ! Skal bestille gjennom Ticket eller Supersaver. Da tar jeg sjansen på å bestille og velge vindusplass bak vingen for utsikt ☺️
Du må passe på hvilke billettklasse du velger, billigste billettene til LH gir deg ikke mulighet til å velge gratis sete.

Men å fly LH fra TRD til PRG høres jo litt tungvint ut, må da være andre muligheter med kun et stopp.
__________________
econ is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Generelle spørsmål om å reise med Air France Tarzan Reiseforum 34 18-08-2023 10:30
Generelle spørsmål om å reise med KLM stonyo Reiseforum 124 22-03-2023 10:31
Generelle spørsmål/tips om å reise med Qatar Hpkris Reiseforum 245 10-11-2020 13:49
Reise med Aegean (generelle spørsmål) jamesclandestine Reiseforum 31 06-08-2018 17:19
Reise med Ethiopean (Generelle spørsmål) Norge Rundt På 14 Dager Reiseforum 29 30-09-2017 06:35


All times are GMT +2. The time now is 11:38.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.