Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-01-2016, 15:05   #41
geha
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 239
Default Re: Om flyplassen og om transit i Istanbul

Mareritt i Istanbul. Aldri mer Turkish på meg etter en mareritt lignende opplevelse på Atatturk. Kom fra Bangkok. Problemene startet der. Flyet fire timer forsinket. Turkish folkene på Suvannabum nektet gi oss boardingkort for strekningen Istanbul- Oslo pga forsinkelsen. Måtte ordnes i Istanbul.
Da vi kom dit ble vi møtt av det rene kaos. Noen cm snø hadde først til tusenvis av reisende hadde mistet sine fly. Fullstendig kaos og flere hundre meter lange køer foran tynt bemanna Turkish skranker. Politiet måtte skille folk som slåss i køene. Der stod vi uten boardingkort til Oslo og siste flyet for dagen var gått. Ingen i Turkish ville ta ansvar. Spørsmål om hotell ble avvist med hånlige glis. Etter et seks timers køhelvete ble vi berget av en reddende engel som oppgraderte oss til business og vi kunne tilbringe det som var igjen av natten på den gedigne business loungen de har.
Aldri med Turkish Airline på meg. Dette var ille.
geha is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2016, 16:21   #42
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: Om flyplassen og om transit i Istanbul

Quote:
Originally Posted by geha View Post
Mareritt i Istanbul. Aldri mer Turkish på meg etter en mareritt lignende opplevelse.
Aldri med Turkish Airline på meg. Dette var ille.
Har nesten samme opplevelse i går i Istanbul.
TK forsinket ut fra ACC og de klarte ikke å endre billettene våre i ACC så bag kunne ikke tagges lenger enn IST. Måtte derfor hente bagasjen før den skulle sendes på nytt til norge.

Ved ankomst IST ble vi møtt av en sur og grinete passkontroll. "must have VISA"!. Visa skranken var like sur, og krevde 60 USD x2, men jeg ba dem ryke og reise.
Snakket med transferdesk hos TK og de var lite samarbeidsvillige. Etter 10 min kjefting fra meg sa han at han kunne tag'e bagen til osl og vi slapp å bevege oss inn i landet.

Det eneste positive med IST var loungen til TK for var fantastisk! Gratis massasje og dusj var deilig. :-)
Chr1st1an is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2016, 19:13   #43
A350
ScanFlyer Red
 
A350's Avatar
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 36
SAS Mellomlanding i Istanbul

Hei!
Var ikke sikker på hvor tråden skulle være så jeg bare poster den her.

Skal ta et fly fra Oslo til Istanbul og lander 22.55 i Istanbul. Neste fly til Dubai er 00.15 altså 1t og 20 min på flyplassen. Tror dere jeg rekker det andre flyet mitt?
Har hatt problemer på flyplassen før. Rakk ikke neste fly fordi Attatürk flyplass er stor og forvirrende. Måtte kjempe mot flyplassansattene i timesvis til jeg fikk bilettene mine. Skal fly med Turkish Airlines.
A350 is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2016, 22:35   #44
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,943
Default Re: Om flyplassen og om transit i Istanbul

Ofte forsinkelser inn til IST på kveldstimene, og det hjelper heller ikke at man må gjennom ny sikkerhetskontroll. Jeg tror du klarer deg, bare sitt fremme på flyet og vær kjapp til sikkerhetskontrollen
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2017, 14:50   #45
Dc-10
ScanFlyer Blue
 
Dc-10's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: Stange
Posts: 85
KLM Re: Om flyplassen og om transit i Istanbul

Har spm angående transit på Ataturk.
Ankommer med KLM fra AMS og skal videre med Turkish til CAI.
Siden dette er to forskjellige bookinger må jeg da ut i avgangs hall i Istanbul?
Og evt søke om visum på forhand.
Reiser bare med liten trillekoffert som går som håndbagasje.

Samme problem"" på hjemturen, da ankommer jeg med Turkish og videre med KLM til AMS.
Problemet da er kun 1 time og 15 min mellomlanding.
Er det noen plass innenfor avgangshall der det er mulig å få ut boardingkort til SKYTEAM?

På forhånd takk
Dc-10 is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2017, 15:51   #46
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,252
Default Re: Om flyplassen og om transit i Istanbul

Du kan søke visum på forhånd på nett om du må ut av airside. Men ettersom du kun har håndbagasje kan du sjekke inn på nett. Da kan du kanskje gå rett til avgangshallen. Det er kun én terminal for utland og du må igjennom sikkerhetskontroll. Jeg kan ikke gi noen helt sikkert svar da jeg kun har byttet der mange ganger på gjennomgående billett med Turkish.


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
APR WMI-EIN FR 738, AMS-ARN SK 32N, BMA-HEL AY A72, HEL-OSL AY 320, OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738, MAY WAW-OSL DY 738, OSL-ARN DY 738, ARN-AMS 738, EIN-WAW W6 321, WAW-VIE OS E95, VIE-KLU OS A72
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2017, 19:06   #47
tdb
ScanFlyer Blue
 
tdb's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Ullensaker
Posts: 487
Default Re: Om flyplassen og om transit i Istanbul

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Du kan søke visum på forhånd på nett om du må ut av airside. Men ettersom du kun har håndbagasje kan du sjekke inn på nett. Da kan du kanskje gå rett til avgangshallen. Det er kun én terminal for utland og du må igjennom sikkerhetskontroll. Jeg kan ikke gi noen helt sikkert svar da jeg kun har byttet der mange ganger på gjennomgående billett med Turkish.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Jeg hadde en connection i IST nylig, og jeg er ganske sikker på at jeg så automater for kjøp av visum der. Uansett trenger du ikke visum når du er i transit.


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
[
tdb is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2017, 19:28   #48
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,252
Default Re: Om flyplassen og om transit i Istanbul

Quote:
Originally Posted by tdb View Post
Jeg hadde en connection i IST nylig, og jeg er ganske sikker på at jeg så automater for kjøp av visum der. Uansett trenger du ikke visum når du er i transit.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, det kan ordnes på IST, men man kan spare noe tid på nett. Det er uansett en enkel prosedyre. Spm. om visum gjaldt hvis han må ut å sjekke inn på nytt da han ikke har gjennomgående billett.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
APR WMI-EIN FR 738, AMS-ARN SK 32N, BMA-HEL AY A72, HEL-OSL AY 320, OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738, MAY WAW-OSL DY 738, OSL-ARN DY 738, ARN-AMS 738, EIN-WAW W6 321, WAW-VIE OS E95, VIE-KLU OS A72
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2017, 20:49   #49
Dc-10
ScanFlyer Blue
 
Dc-10's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: Stange
Posts: 85
Default Re: Om flyplassen og om transit i Istanbul

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Ja, det kan ordnes på IST, men man kan spare noe tid på nett. Det er uansett en enkel prosedyre. Spm. om visum gjaldt hvis han må ut å sjekke inn på nytt da han ikke har gjennomgående billett.
Ja stemmer reiser på to bookinger,
Kanskje uvanlig å reise på to bookinger via IST.
Men håper det går smertefritt siden jeg bare har håndbagasjen,
men har aldri mellomlandet der før.
Dc-10 is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2017, 20:55   #50
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,252
Default Re: Om flyplassen og om transit i Istanbul

Du får fortelle oss hvordan det gikk. Har du boardingkort til et neste reise kan det gå bra.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
APR WMI-EIN FR 738, AMS-ARN SK 32N, BMA-HEL AY A72, HEL-OSL AY 320, OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738, MAY WAW-OSL DY 738, OSL-ARN DY 738, ARN-AMS 738, EIN-WAW W6 321, WAW-VIE OS E95, VIE-KLU OS A72
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2017, 11:25   #51
Dc-10
ScanFlyer Blue
 
Dc-10's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: Stange
Posts: 85
Default Re: Om flyplassen og om transit i Istanbul

Da kan jeg svare på mitt eget spørsmål.
Reise med KLM til IST og videre med Turkish fungerer heilt fint.
I transfer området før sikkerhetskontrollen er det transferdisk til alle flyselskap som flyr til og fra IST.

Så der er muligheten til å få ut boardingkort til neste flight.
Vi fikk bare 45 min mellomlanding pga litt forsinket fly på veg hjem, men det holdt. Selv om det var veldig lang kø i sikkerhetskontrollen, var de effektive.
Dc-10 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Flyplassen i Istanbul stengt - statskupp -> Etterfølgene for tyrkisk luftfart imm Flyforum 92 29-11-2016 19:08
Brann på flyplassen i Roma (FCO), flyplassen stengt Someone Småprat 5 03-07-2015 17:28
Istanbul-tråden (Hvor i Istanbul bør man bo?) robertaas Reiseforum 18 05-10-2012 09:21
Visa på flyplassen i Istanbul Chriscross Reiseforum 5 04-11-2009 13:05
Oslo-Stockholm-Istanbul-Izmir-Istanbul-London-Oslo FlightDeck TripReports 24 13-10-2009 15:26


All times are GMT +2. The time now is 00:18.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.