![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
I forbindelse med turen til Scanairs hub i New Mexico (les: ABQ
![]() For en som ikke har særlig greie på bil så har jeg sett meg ut biler på følgende kriterier: - Ser ut som morsomme å kjøre - Ser stilige ut ![]() Er det noen som kan anbefale/fraråde noen av disse bilene til bruk på landeveien i California? Mercedes GLK350 ![]() Mercedes E Class ![]() Infiniti FX35 ![]() Infiniti QX56 ![]() Noen innspill? Prisen for leie av disse ligger på omtrent samme nivå. ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Jeg synes lissom at når man er i USA må man kjøre amerikansk bil.
Sist jeg var i USA leide jeg en Cadillac DTS (De Ville), et digert flak som gikk på 0,8 l/m. En orgie i komfort med forhistoriske kjøreegenskaper. Men kjøreegenskaper er ikke så viktig i USA på gode veier og rolig tempo. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Under kriteriet "ser stilig ut", ville jeg foreslått noe man kan fjerne taket på (les: cabriolet)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Skal du ha en som er morsom å kjøre så bør de fleste biler på stylter (les SUV), bortsett fra noen få unntak, være utelukket
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Obligatorisk bil på USA-road trip= Ford Mustang!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Støtter LN-AØRs forslag.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Da er både Cadillac DTS og Ford Mustang holdt av
![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fraråder Mustang. Har brukt det i en uke i US and A, men ble dritlei av plastikk, skrangel og dårlig byggekvalitet etter et par dager.
Angrer ikke på at jeg tok det, morro å ha prøvd det vi ser på som en drømmebil her...men de drømmene slo jeg fort fra meg ![]() Mustang er sikkert greit for et par dager, men skal du kjøre langt og lenge ville jeg valgt noe annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
*A Gold/OW Emerald
|
![]()
Fraråder også Mustang pga. det stigma den representerer. Dette er leiebil og europeisk turist inntil det motsatte er bevist!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Bare en. Lincoln Town Car nr 2 DTS. Forresten var innom sjappa hvor min soenn jobber I dag. De har 25 Ferrari , 5 Lamborghini droessevis Maserati...Rolls . Mercedes staar I bakrommet ! Hinsides fatte evne till en nordmann. Sjekk ut Naza Motors Kuala Lumpur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg skal selv leie bil i USA i sommer - one way fra Phoenix til LA. Har god erfaring med Hertz i USA, men tar gjerne i mot tips til gode tilbud og leverandører.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Jeg har leid bil her noen ganger:
http://www.firstchoice.no/templates/frameset.htm Alltid free milage og prisene inkluderer alle skatter og nødvendige forsikringer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Takker for alle tips/råd.
Da tror jeg foreløpig det står mellom: - Cadillac DTS - Lincoln Town Car - Mercedes GLK 350 - Ford Mustang Får titte litt mer på dette senere. Er Hertz jeg har sjekket priser på foreløpig.
![]() |
#15 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
uff uff og atter uff....denne prioritetsrekkefoelgen er jo som Danse Listen paa Taasen Alderhjem.....dere er vel ikke pensjonister helt ennaa
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dere vil faa en helt annen opplevelse med en Cabriolet med Beach Boys og Ray Ban....enn en Licoln Town Car fra Trygghets sentralen med Tony Bennett paa 8 Track ![]() ![]() Men uansett om dere velger den trygge veien med Tony Bennett og slede....eller den morsomme....saa er valg av biltype hos bilutleie firmaene vesentlig vanskligere enn valg av spesifikt sete hos Ryanair....spesiellt SFO har i de siste 2 aarene vaert ofte totalt utsolgt....og det var sjelden av at vi fikk noe i naerheten av det vi hadde bestillt....saa et par ting er viktig...jeg tror at Hertz er det alternativet som har de morsomste bilene....Avis har utrolig mye ukurante rare biler for tiden (Ford Edge - Ford Flex) som de sikkert for kjoept billig for selv foererhundene reagerer paa disse greiene fra Ford....og tilsvarende fra GM.....Soerg for aa skaffe deg et Hertz #1 Gold - vet ikke hva det koster i Norge fortiden.....men det gir deg i hvertfall en status noe over "a spec of dust on the floor" - igjen henviser jeg til leiebil professoren fra Chicago....litt tvilende han kommer jo ofte trekkende med noe Toyota greier.......urrrrrg.....
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
LOL-- Dagens fra Seattle!! For oss som bor her, vet vi at er man ikke nesten 70 og har hatt på hodet (som SQ777) er Towncar og Cadillac DTS out of the question, særlig på California 1.
Sjekket Hertz for de dagene du ønsket, men de er utsolgt for Mustang cab ![]() Jobber med Johan med å finne noe fornuftig |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Fikk ordnet meg en hyggelig "vennepris" av en bekjent på Infiniti FX35 og siden dette er samme bilen som Tommy777 kjører rundt i til daglig så må det være mer enn godt nok for en bondetamp fra Oslo øst
![]()
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Cadillac DTS har som flere andre har påpekt, høy pensjonistfaktor. Derimot fins det faktisk ganske kule Cadillacer, tenker først og fremst på CTS, men også STS kan gå an.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
*A Gold/OW Emerald
|
![]() Quote:
Hadde det ikke vært for det latterlige avgiftsnivået i Norge ville vi hatt en av de bedre bilparkene i verden, nå har vi dessverre mest gammelt rask. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]() ![]() Bil, med stil. * "Cabriolet". * Amerikansk. * Stilig. * Fin å se på. Finn en grunn (med unntak av drivstofforbruk) til ikke å leie en sånn! |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
BA åpner LHR-SAN (San Diego) | Tommy777 | Flyforum | 8 | 12-11-2015 18:38 |
"Must see" på vei fra San Francisco til San Diego i bil | BårdK | Reiseforum | 16 | 17-11-2011 16:12 |
Air Canada til San Francisco | SNSK | TripReports | 16 | 08-02-2011 19:11 |
One-stop til San Diego, i rett linje !! | SQ 777 | TripReports | 30 | 02-12-2007 04:30 |
OSL-SAN (San Diego USA) , noen som finner priser <20.000NOK | sail4fun | Flyforum | 12 | 06-10-2005 06:00 |