Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-03-2011, 01:21   #1
L1011-500
ScanFlyer Silver
 
L1011-500's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo
Posts: 644
Airbus Airbus "factory tour" spørsmål

Hei alle sammen!
Er det noen her som har vært på en slik "factory tour" på Airbusfabrikken i Hamburg? Er dette noe som kan anbefales?

Og hvordan er spottermuligheten rundt Finkenwerder?

Setter pris på svar

Last edited by L1011-500; 13-03-2011 at 01:30.
L1011-500 is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2011, 01:35   #2
L1011-500
ScanFlyer Silver
 
L1011-500's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo
Posts: 644
Default Re: Finkenwerder "factory tour" spørsmål

Ingen som har vært der?
L1011-500 is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2011, 02:36   #3
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Finkenwerder "factory tour" spørsmål

Ikke vært der, men jeg fant dette ...

http://www.globe-tours.de/en/visit-airbus/airbus.html
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2017, 19:52   #4
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,351
Default Re: Finkenwerder "factory tour" spørsmål

Er det noen på dette forumet som har vært på omvisning på Airbus fabrikken i Hamburg? Jeg og kjerringa skal på omvisning neste torsdag. Vi har klart å få betalt. Vi var nødt til å benytte PayPal, det var ikke mulig å betale direkte med Mastercard. Vi har sendt inn diverse opplysninger om oss. De er visst veldig nøye med å vite hvem som vil være i Hamburg, da G20 møtet starter dagen etter. Hvordan er parkeringsmulighetene ved fabrikken? Er det noen praktiske ting det er viktig å vite eller være forberedt på?

I fjor var vi i Sinsheim og så på Concorde og Tu 144 Concordski og 747 og Buran i Speyer. I år blir fabrikk besøket hos Airbus, sommerens "fly opplevelse"
Futura is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2017, 21:24   #5
mann78
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2012
Location: Akershus
Posts: 395
Default Re: Finkenwerder "factory tour" spørsmål

Quote:
Originally Posted by Futura View Post
Er det noen på dette forumet som har vært på omvisning på Airbus fabrikken i Hamburg? Jeg og kjerringa skal på omvisning neste torsdag. Vi har klart å få betalt. Vi var nødt til å benytte PayPal, det var ikke mulig å betale direkte med Mastercard. Vi har sendt inn diverse opplysninger om oss. De er visst veldig nøye med å vite hvem som vil være i Hamburg, da G20 møtet starter dagen etter. Hvordan er parkeringsmulighetene ved fabrikken? Er det noen praktiske ting det er viktig å vite eller være forberedt på?
Hadde tenkt meg dit selv. Litt lang reise med kollektiv ut dit fra Hamburg sentrum. Men jeg stod over pga betalingen er helt håpløs. Paypal tar heller ikke Bank Norwegian kort.
mann78 is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2017, 13:48   #6
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: Finkenwerder "factory tour" spørsmål

Quote:
Originally Posted by mann78 View Post
Hadde tenkt meg dit selv. Litt lang reise med kollektiv ut dit fra Hamburg sentrum. Men jeg stod over pga betalingen er helt håpløs. Paypal tar heller ikke Bank Norwegian kort.
Jeg har hatt Bank norwegian kort hos på I evigheter..

Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2017, 14:36   #7
PaganiZ
Newcomer
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 17
Default Re: Finkenwerder "factory tour" spørsmål

Jeg var der for to år siden og kan fortelle det jeg husker.

Vi tok kollektivtransport dit. Først båt fra Hamburg til Finkenwerder og gikk derfra til fabrikken. Gåturen er på ca 30 minutter mener jeg å huske. Det går også en buss fra båtstoppet som stopper like ved fabrikken. Det er noen parkeringsplasser på utsiden av fabrikken men jeg husker ikke om de er for besøkende eller for de som jobber der.

Da jeg ankom var det bare å vise passet inne på kontoret til de som arrangerer omvisning. Det er en butikk rett ved siden av hvor det er mulig å kjøpe noe å drikke mens man venter på å slippe inn.

Selve omvisningen var bra den. På starten er det litt om historien til Airbus og de viste en kort video. Man kommer etterhvert inn i flere produksjonshaller og får se flere steg i produksjonsprosessen. Da jeg var der viste de produksjon av A319/320.

Det er ikke lov å ta bilder under omvisningen. Det er mye gåing så det er greit å ha gode gåsko.
PaganiZ is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2022, 22:33   #8
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,351
Default Re: Finkenwerder "factory tour" spørsmål

I år fikk vi til fabrikk omvisning. 5 år etter vi prøvde sist.
Denne gangen var det ikke noe orang monster i en haugammal B747-200 på besøk i byen og ikke noe G20 møte. Dermed intet trafikk kaos som sist, som gjorde at vi ikke rakk omvisningen til tross for å ha beregnet 2,5 timer på en 20km kjøretur. Nå var vi i Finkenwerder over 2 timer før omvisning. Vi kjørt derfor bort på Aldi og kjøpte 1 liter is, som vi delte.
Man må fremdeles betale med Paypal og det fungerer ikke. Dermed måtte vi betale det på stedet, med kort. Man måtte også ha på seg maske i bussen og inne i bygningene. PGA varmen, rundt 34 grader var det veldigs slitsomt å gå opp og ned trapper med maske. Noe av det første vi skulle, var å se en film, på tysk, med engelsk undertittel, ca 1/4 ut i filmen streiket TV'n pga varmen. Dermed ble det litt forklaring før vi gikk ut i bussen. På veien passerte vi en Mock-up, i treverk, av et 350XWB cargo skrog i 15-20 meters lengde. Dette til testing av varme og Aircondition i den fremtidige cargoversjonen. Vi så på litt montering av 320 serien, spesielt virket det å være mye 321, mange til Kina og Turkish. Vi så en del S7 stå rundt om kring. Vi var i en hall der det var 4 330-900 hvorav 2 til delta tror jeg samt noen A350 skrog. Der virket det å være kun en mann som jobbet. Vi så der A380 hadde blitt montert. Mulig det hadde vært bedre med omvisning på noe annet en den varmeste dagen i Hamburg noen sinne, og ikke i ferien og ikke når de hadde ca 10.000 nye tilfeller av covid hver dag. Jeg tror vi så 4 SAS fly
Futura is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Norwegian 787 "business-class" - spørsmål Il-86 Reiseforum 28 31-12-2015 00:53
Spørsmål om IATA service type og "Shuttle Mode" ona Flyforum 2 17-11-2014 10:02
Enkelt "hvor er dette?" spørsmål CFM Bilder & foto 6 28-11-2008 18:42
Spørsmål om Wizz Air og flyplassen "Kattowice/Krakow" Brandal Flyforum 2 21-05-2008 14:21


All times are GMT +2. The time now is 23:00.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.