Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 18-03-2018, 19:30   #221
FQTV
EBG - QR Gold
 
FQTV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,243
Default Re: Taxfree-kupp

Kan vel neppe kalles videresalg. Driver jo ikke butikk eller salg av det. Utlegg, rundet av nedover så litt tap blir det.


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere.

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2018, 22:04   #222
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Taxfree-kupp

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Robert oppfører seg som et vilt dyr! Han verken røyker eller drikker.

Forøvrig finner jeg det vanskelig å stole på folk som ikke drikker!

For det er sannelig ikke rart at jeg drikker!!
Slapp av - selv om det å drikke alkohol er det "normale" her til lands så har sikkert Robert sine grunner til å ikke drikke - grunner vi ikke har noe med i grunn. Det har egentlig lite for seg å debattere det her. Jeg kjenner faktisk folk som ikke drikker fordi de hadde nær familie som hadde et reelt drikkeproblem da de vokste opp og sånn sett fikk avsmak for det.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2018, 00:50   #223
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Taxfree-kupp

Quote:
Originally Posted by FQTV View Post
Temaet: Ser at standard prisen på tobakken jeg kjøper koster 599 NOKOSL/BGO. På Arlanda koster den 295 SEK. Rå prisforskjell.
Reiste med charterfly hvor de hadde svensk taxfree-katalog. Flere nordmenn klaget da tobakk ble langt dyrere enn det som stod i katalogen. De fikk som svar at de skulle være glad for at de ikke brukte danske prislister for der var prisforskjellen enda større.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2018, 00:51   #224
FQTV
EBG - QR Gold
 
FQTV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,243
Default Re: Taxfree-kupp

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Reiste med charterfly hvor de hadde svensk taxfree-katalog. Flere nordmenn klaget da tobakk ble langt dyrere enn det som stod i katalogen. De fikk som svar at de skulle være glad for at de ikke brukte danske prislister for der var prisforskjellen enda større.


Hadde saksøkt de


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere.

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2018, 22:21   #225
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Taxfree-kupp

Har i kveld testet Contino Rioja Reserva 2012. Nydelig vin. Klassisk Rioja. Smak av mørke bær, lær, tørre tanniner god fylde! Drikker gjerne igjen. Lagrer fint i 15 år fremover.

320 kr på Vinmonopolet
219 kr på taxfree hos TRN/Heinemann.

Drit i @Fnates aksjetips! Sett pengene i vin heller, så vet du at du får glede av dem!

Løp & Kjøp!
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2018, 10:05   #226
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Taxfree-kupp

Har gitt opp maltwhisky på OSL. Man kan vel stort sett bare spare 150 kroner på en liter. For så vidt greit nok, men jeg velger heller en 0,7 flaske fra det store utvalget til Polet enn å kjøpte "standardvare" på OSL.

Noen som har godord om Bareksten gin? Ser at man kan spare 400 kroner ved å kjøpe 1 liter på OSL i stedet for 0,5 liter på Polet. (Håper at Kleinemann ikke leser dette før jeg skal ut på neste tur...)
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2018, 10:10   #227
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Taxfree-kupp

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Har gitt opp maltwhisky på OSL. Man kan vel stort sett bare spare 150 kroner på en liter. For så vidt greit nok, men jeg velger heller en 0,7 flaske fra det store utvalget til Polet enn å kjøpte "standardvare" på OSL.

Noen som har godord om Bareksten gin? Ser at man kan spare 400 kroner ved å kjøpe 1 liter på OSL i stedet for 0,5 liter på Polet. (Håper at Kleinemann ikke leser dette før jeg skal ut på neste tur...)
Den er litt a la Harahorn, og det er definitivt ikke min smak. Så vil jeg heller gå for Botanist.
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2018, 10:41   #228
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Taxfree-kupp

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Den er litt a la Harahorn, og det er definitivt ikke min smak. Så vil jeg heller gå for Botanist.
Hm, testet sistnevnte én gang - ble ikke så overbevist, men var muligens litt ukonsentrert. Det er andre varer fra den øya som frister mer...
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2018, 10:43   #229
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Taxfree-kupp

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Hm, testet sistnevnte én gang - ble ikke så overbevist, men var muligens litt ukonsentrert. Det er andre varer fra den øya som frister mer...
LHR selger de en gin som heter Martin Millers. Den var bare helt fantastisk. Smakte den på en bar i Berlin en gang og drakk den da med Schweppes Dry Tonic. En meget god kombinasjon. Dessverre er LHR eneste sted jeg har sett denne og da jeg skulle fly innen EU fra LHR fikk jeg heller ikke kjøpt den. Får bare fortsette å lete, hehe
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2018, 12:05   #230
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: Taxfree-kupp

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Den er litt a la Harahorn, og det er definitivt ikke min smak. Så vil jeg heller gå for Botanist.
Det er kanskje ikke så rart, da det er Barkesten som står bak den også. Personlig synes jeg Harahorn er veldig bra, og da enten med Fever Tree i en GT, eller Barekstens egen Tonic. Ellers er jeg veldig stor fan av Tanqueray 10. Botanist er jeg ikke begeistret for. Kjøpte en flaske, og det blir også den siste jeg kjøper

Ellers er jeg også enig i at whisky på taxfree ikke er all verden. Ikke er den spesiellt billig, og skjelden spennede.
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2018, 14:59   #231
Molinari
ScanFlyer Silver
 
Molinari's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 606
Default Re: Taxfree-kupp

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Har i kveld testet Contino Rioja Reserva 2012. Nydelig vin. Klassisk Rioja. Smak av mørke bær, lær, tørre tanniner god fylde! Drikker gjerne igjen. Lagrer fint i 15 år fremover.

320 kr på Vinmonopolet
219 kr på taxfree hos TRN/Heinemann.

Drit i @Fnates aksjetips! Sett pengene i vin heller, så vet du at du får glede av dem!

Løp & Kjøp!
2014 på OSL nå, usikker på hvilken årgang de har på polet. CT ranker 2012 litt bedre enn 2014, men til høstlammet sitter nok dette som ei kula uansett. Drikkevindu på begge er oppgitt som 2020-2030, men den ligger nok godt forbi det for den som har nok flasker og bra kjeller. Mitt tips: Akkumuler
Molinari is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2018, 12:33   #232
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: Taxfree-kupp

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Noen som har godord om Bareksten gin? Ser at man kan spare 400 kroner ved å kjøpe 1 liter på OSL i stedet for 0,5 liter på Polet. (Håper at Kleinemann ikke leser dette før jeg skal ut på neste tur...)
Jeg har bare gode ting å si om Bareksten Gin! Den er derimot veldig annerledes enn andre gin mtp alle urtene han har puttet i den.

Forøvrig vant han to nye medaljer i Las Vegas i går kveld for denne gin'en.
Chr1st1an is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2018, 16:20   #233
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Taxfree-kupp

Kjapt spørsmål som jeg snart burde vite..

Hvilke klokkeslett er det som gjelder på flybilletten for at man har vært ute av landet i 24 timer? Holder en "over natten" billett selv om det er 18 timer fra take off til flyet lander? Er det hun i kassa på OSL som passer på dette og sier "glem det"?

SC
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 29-05-2018, 17:55   #234
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: Taxfree-kupp

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Kjapt spørsmål som jeg snart burde vite..



Hvilke klokkeslett er det som gjelder på flybilletten for at man har vært ute av landet i 24 timer? Holder en "over natten" billett selv om det er 18 timer fra take off til flyet lander? Er det hun i kassa på OSL som passer på dette og sier "glem det"?



SC


Hun i kassa ser bare billetten din inn i landet. Så der skjer det ikke noe.

Det er tollvesenet som spør deg ut ved tilfeldig kontroll.



Sent from my iPhone using Tapatalk
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2018, 22:01   #235
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Taxfree-kupp

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Har i kveld testet Contino Rioja Reserva 2012. Nydelig vin. Klassisk Rioja. Smak av mørke bær, lær, tørre tanniner god fylde! Drikker gjerne igjen. Lagrer fint i 15 år fremover.

320 kr på Vinmonopolet
219 kr på taxfree hos TRN/Heinemann.
Drit i @Fnates aksjetips! Sett pengene i vin heller, så vet du at du får glede av dem!

Løp & Kjøp!
Takk for tips - 2013 hadde jeg liggende, 2 2014 ble kjøpt inn sist gang. Forbausende frisk og fin denne 2013. Helt perfekt til en tørrmodnet entrecote i aften.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2018, 04:08   #236
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Taxfree-kupp

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Drit i @Fnates aksjetips! Sett pengene i vin heller, så vet du at du får glede av dem!
MAKAN!!! Sølvinvesteringene våre har ikke sunket mer en 10-20% og aksjene har ikke sunket så mye som 10% engang siden påsketider. Så dette er svært urimelig kritikk.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2018, 10:57   #237
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Taxfree-kupp

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Har i kveld testet Contino Rioja Reserva 2012. Nydelig vin. Klassisk Rioja. Smak av mørke bær, lær, tørre tanniner god fylde! Drikker gjerne igjen. Lagrer fint i 15 år fremover.

320 kr på Vinmonopolet
219 kr på taxfree hos TRN/Heinemann.

Drit i @Fnates aksjetips! Sett pengene i vin heller, så vet du at du får glede av dem!

Løp & Kjøp!
Har til gode å finne en god deal på god vin på tax-free. Går og kjøper på polet istedenfor. Er nesten utelukkende alt for dyr vin som ikke har blitt solgt ut som selges på tax-free. Nei takk!
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2018, 13:24   #238
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Taxfree-kupp

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Har til gode å finne en god deal på god vin på tax-free. Går og kjøper på polet istedenfor. Er nesten utelukkende alt for dyr vin som ikke har blitt solgt ut som selges på tax-free. Nei takk!
Nei, dette stemmer ikke - dette er vin som finnes på polet og som har fått god kritikk i seriøs vinpresse. Jeg synes det er verdt, når jeg ha plass, å ta med fire flasker som jeg til sammen sparer 400 kroner på ift polpris. 300 kr ligger i overkant av hva jeg ønsker å betale for en normal "lørdagsvin", men 200 er for meg greit når det er en god vin.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2018, 16:21   #239
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Taxfree-kupp

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Har til gode å finne en god deal på god vin på tax-free. Går og kjøper på polet istedenfor. Er nesten utelukkende alt for dyr vin som ikke har blitt solgt ut som selges på tax-free. Nei takk!
Helt enig når det gjelder travel retail norway, taxfree på feks color line er i en helt annen divisjon når det gjelder kvalitet og rabatt. 90% av utvalget på flyplassene er viner jeg ikke ville kjøpt på polet, siden det er annenrangsviner i sin prisklasse. Da hjelper det ikke om man sparer 30-40kr i forhold til polpris.

Ett unntak har jeg sett i år, kjøpte Ravenswood Teldeschi Zinfandel. God vin til grillmat, ca 280 på Osl og ca 380 på polet.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2018, 19:51   #240
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Taxfree-kupp

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Nei, dette stemmer ikke - dette er vin som finnes på polet og som har fått god kritikk i seriøs vinpresse. Jeg synes det er verdt, når jeg ha plass, å ta med fire flasker som jeg til sammen sparer 400 kroner på ift polpris. 300 kr ligger i overkant av hva jeg ønsker å betale for en normal "lørdagsvin", men 200 er for meg greit når det er en god vin.
Ja hver sin smak. Har ikke kjøpt en vin på tax-free på mange år, og kommer ikke til å gjøre det med det første heller. Hadde litt tid til overs da jeg dro fra BGO til CPH for 10 dager siden, og det var ikke en eneste vin som fristet. Gode tilbud på en del relativt til polpris, men det meste går inn under alt for dyr vin som ikke er solgt ut fra polet/importør. Og det er det som oftest en grunn til
OttoL is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Kupp på tax-free: Hovedtråd (2011) Dag Viking Reiseforum 35 12-02-2012 15:04
Kupp! putzmeister Samlerhjørnet 0 03-06-2011 21:53
Et kupp på eBay CK Samlerhjørnet 2 13-06-2008 23:16
Helgens AY- kupp ! SQ 777 Flyforum 9 12-05-2007 15:06
Kupp i Thailand EB Flyforum 2 20-09-2006 10:06


All times are GMT +2. The time now is 17:14.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.