Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-02-2015, 17:39   #1
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,467
OBB 84 Hjemreise fra offshore Angola

Etter 6 uker på jobb var det på tide å komme seg hjem igjen, utgangspunktet for reisen er Block 17 offshore Angola.

Litt utpå dagen fikk jeg beskjed om å gjøre meg klar da surferen som skulle ta oss til FPSO’en kunne når som helst og det kunne bli kort varsel.

Etter ikke å ha hørt noe til i 11-tia spiste jeg en god lunch da det kunne bli lang tid til neste runde med mat. Litt før halv ett kom Mamolino 2070 og hentet oss. Mamolino 2070 er en surfer eller en shuttlebåt eller hva man skal kalle det som transporterer folk etter behov mellom installasjoner og fartøy. Alle båtene og installasjonene har en surferlanding som brukes til å gå av og på surferen via baugen.


For å illustrere: Båten gir gass og styrer for å holde seg i surferlandingen


Mamolino snart i landingen


Jeg var først om bord så jeg kunne ta dette bildet.
Det var veldig viktig at vi hadde på redningsvest med stroppene under skrittet festet, ellers fikk vi ikke komme om bord.
Etter at alle folk var om bord i surferen blir bagasjen blir heiset ned med tau og en krok.




Kabinen på Mamolino

Båten-FPSO
Mamolino 2070
Reisetid ca 30 minutter med innlagt stopp på turen. Avgang rundt 12.30
Sete 5f (bakerst ved styrbord vinduet).

Setekonfigurasjonen på denne transporten var 3-3 med 5 rader hvilket betyr en kapasitet på 30 personer. Setet mitt kunne ikke legges bakover da jeg satt bakerst, det var ok for å sitte der en halvtime.

Da jeg kom om bord valgte sete 5f da det ikke var reserverte seter, dette setet hadde fasiliteter som god beinplass og strømuttak dog dårlig med plass under setet foran til håndbagasje. Det var god utsikt gjennom et stort vindu.




Utsikt fra setet til resten av kabinen og TV'en hvor de først viste sikkerhetsdemo, etter blei det satt på en dårlig actionfilm hvor Arnold Schwarzenegger var på et dansegulv og blei skutt på til slutt.


Skikkelig strømuttak

Først gikk vi til en annen båt for å hente flere folk.


Sjøsprøyt gjorde sikten ut vinduet noe redusert


FPSO’en vi skulle opp på

Da vi skulle forlate båten fikk alle unntatt meg utdelt redningsvest da de ikke hadde nok, skulle tro at de hadde like mange vester som seter om bord. Da alle hadde gått av fikk jeg en vest så jeg slapp å bli etterlatt i Angola.

Da vi kom opp på hoveddekket på FPSO’en fikk vi beskjed om at vi måtte raska på siden surferen som skulle ta oss til land allerede holdt på å ta folk på land på motsatt side. Da vi kom bort blei det venting noen minutter før folk kom opp og vi fikk redningsvestene de hadde på seg for å gå over på FPSO’en.
RJon is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2015, 17:42   #2
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,467
Default Re: Hjemreise fra offshore Angola

FPSO-Luanda
Bourbon surfer 227
Reisetid ca 4timer30minutter. Avgang rundt 13.30
Sete 1A, fremst på babord side ved nødutgang.

Da jeg kom om bord valgte sete 1A da dette var ledig og hadde gode seter med all beinplassen man kunne drømme om. Her var det også god utsikt igjennom et stort vindu helt til gardina blei dratt ned så folk kunne sove.


På hver side fremst i kabinen var det TV med dårlige asiatiske C-filmer samt slaveskjermer av kartmaskinen som viste tid til ETA.


Så god beinplass man kan drømme om


Kabinen bakenfra


Setene på babord side


Oversiktsplansje over båten, kapasiteten er 50 passasjerer med 2-3-2 setekonfigurasjon.


Utsikten fra vinduet før gardina blei trukket ned


Forpleiningsjefen disket opp med bagett, eple og cola for alle sammen som reiste fra båten. Ut i fra distansen og tiden vi brukte regnet jeg ut at farten var 36 knop, noe som er helt greit for en båt av denne størrelsen.

Da vi gikk i land var det på med redningsvesten selv om det ikke var sjans å ramle i vannet da vi gikk over landgangen.
Da vi kom til land blei bagasjen vår scannet med røntgenmaskin av en eller annen grunn, da jeg sendte den resterende maten fikk jeg noen rare blikk og de lurte på hva dette var. Da de kikket oppi og jeg sa «Chop, Chop» som funker som et bra uttrykk i Vest-Afrika for mat, smilte de og vinket meg videre. Da vi var komt igjennom samlet agenten in passene våre (å gi fra seg passet er den selvfølgeligste ting i Vest-Afrika) for å ordne utreisepapirer. Vi blei sittende utenfor å vente en times tid på dette.


Mens vi venter….

Bilder av havneområdet








Omsider mottok vi manifestet vi måtte ha for å komme oss ut av landet uten å bli arrestert og da var vi på vei til flyplassen, da var klokka blitt hal 7.
Transporten var en veldig liten minibuss.


Transporten til flyplassen


Jeg blei stablet inn helt bakerst i bussen på et klappsete med minimalt med beinplass her, ikke komforten som er i høysetet.
RJon is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2015, 17:43   #3
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,467
Default Re: Hjemreise fra offshore Angola

Turen til flyplassen tok omtrent 30 minutter og fulgte en annen rute enn jeg har vert med på før, sikkert for at det ikke var noe trafikk på denne tiden på døgnet.
Bilder blei det dessverre dårlig med da mobilen min ikke klarte å henge med da det var mørkt og vi kjørte av gårde.


Rett utenfor havneområdet


Kontoret til Total (oljeselskap)






I de byene jeg har vert i i Vest-Afrika er det en farge på biler som skiller seg ut, her var det lys blå.








Timestampet mellom dette og det neste bilder er 43 sekunder.



Rundt klokka 7 kom vi frem til flyplassen



Vi gikk rett på innsjekk, jeg hadde printet ut boardingpasset om bord i båten men jeg måtte til en desk for å sjekke at alle papirer var i orden før de stemplet boardingpasset mitt som bevis på at jeg hadde alle papirer i orden. Sikkerhetskontrollen var som i Europa og jeg kom meg igjennom immigration uten problemer. Det hører til at noen av de som reiste med helikopter og ikke hadde papirene i orden blei arrestert og måtte cashes ut for å få reise hjem.
Jeg fikk også en voucher for at jeg skulle slippe inn på en lounge eller at jeg skulle få noe mat et sted, jeg brukte den ikke.

Jeg fant resten av reisefølget og satte oss ned og tok oss noen kalde leskedrikker mens vi ventet.
Før boardingen startet vandret jeg meg en tur rundt for å strekke på beina siden det hadde vert mye sitting og mer sitting ventet.


















Loungen til TAAG, her jeg kunne komt meg inn?
RJon is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2015, 17:49   #4
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,467
Default Re: Hjemreise fra offshore Angola

Over til flyturene.



Da boardingen startet snart halvannen time før oppsatt tid måtte alle igjennom en sikkerhetskontroll arrangert av Air France, denne var helt manuell som betydde at de skulle gå igjennom innholdet i baggene til alle passasjerene, alt innholdet i siderommene blei gått gjennom, da han kom til hovedrommet sukket han da han så innholdet og gav opp etter kort tid. Jeg tenkte med meg selv at det var da en grundig sjekk. Det var ingen segregering mellom Sky Priority passasjerer og de andre selv om det sto et skilt der.
Vi blei busset om bord og i bunnen av flytrappa sjekket de sekvensnummer og krysset av på ei liste. Da jeg kom halvveis opp trappa la jeg merke til en av grunnene jeg syns 777-300 er litt småsexy, GE90, prøvde å ta bilde med telefonen for å få med motoren med vifteblader, men det blei bare et stort sort hull på grunn av lite lys.

22.01.15 21.30
Air France
AF929 Luanda - Paris
Economy 25C
Boeing 777-300ER F-GZNB
Oppgitt flytid 7 timer, 55 minutter

På denne flygingen skulle jeg flyge et av mine favorittfly (ikke å sitte på med), Air France kjører på med 3-4-3 konfigurasjon i economy for å få stappet flest mulig pax baki maskinen. Jeg absolutt ingen fan av dette, men nok om det.
Jeg valgte 25C fordi det er er midtgangsete og første midtgangssete på vindusrekka i economykabonen med sete foran, da slipper jeg at setet blir enda smalere en det allerede er på grunn av bord og skjerm i armlenene.


Setet hadde teppe og pute som jeg stappet i baggasjehylla over.


Ikke mer benplass en det må være


Denne fotstøtta var plassert slik at den grov seg inni leggen min


Forre economyseksjon


Nattens underholdningssenter

Flyet virket helt fult, dette er en populær rute som Air France må tjene gode penger på.
Da vi taxet av gårde på oppsatt tid sprayet de kabinen med insektsspray for å forhåpentligvis ta knekken på blindpassasjerer. Vi tok av mot sør-vest omtrent på oppsatt tid. Jeg satte på lett enkel underholding i form av en hjernedød actionfilm.

Kort tid etter avgang fikk vi utdelt menyer på maten.




Før maten fikk vi snacks i form av nøtter og noe å drikke.


Til hovedmåltid valgte jeg fisk som var overraskende god.


Etter filmen forsøkte jeg å sove men dette var ikke så lett da ryggen, lårene og leggene mine smertet over setet og fotstøtta, jeg fikk kanskje en time eller to.

Klokka 4 blei lyset slått på og det var tid for frokost, i ekte fransk stil var det croissant (kan ikke kalles mat) og yoghurt. Heldigvis fikk musikken på øret meg i noenlunde godt humør alt for tidlig på morgenen.


Min franske sidemann var veldig frustrert og viftet noe voldsomt med armene da det viste seg at de ikke hadde tax-free varer om bord, forsto med min begrensede fransk at han skulle kjøpe noe til kona.

Servicen om bord var jeg ikke noe imponert over, lettere arrogante kabinansatte som gav utrykk for at de var viktigere enn alle andre og svarte på tilsvarende måte når man spurte om noe. Før dere som er frankofile retter en pekefinger til meg må jeg si at jeg har konkludert med at det er ikke de franske det er noe galt med, det er jeg som ikke forstår den franske væremåten og kulturen.

Som dere sikkert skjønner av måten jeg presenterer kabinen på var turen ikke noe høydare for min sin del. Høydepunktet må jeg si var fisken som faktisk ikke var så verst, når flymaten er høydepunktet så sier det vel sitt om hva jeg mener om resten.

Kan man få resept på business class??
RJon is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2015, 17:52   #5
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,467
Default Re: Hjemreise fra offshore Angola

Vi kom inn på gate M41 på terminal 2M litt før oppsatt tid og jeg var relativt raskt ut av flyet, vi måtte igjennom hele business- og first classkabinen da vi gikk ut av dør 1L, så ikke ut som det var lie-flat på business av det jeg kunne gløtte i forbifarten. Jeg gidd videre på transfer til 2F, dette betydde at jeg måtte ta undergrunnstog til 2K før jeg gikk igjennom ny sikkerhetskontroll og passkontroll før jeg kom til 2F hvor mitt neste fly skulle gå ifra.

Jeg tenkte at siden jeg endelig har fått meg gullkort skulle jeg teste ut loungen til Air France på terminal 2F. Denne er plassert i underetasjen helt ytterst på piren og går over to etasjer fant jeg ut.
Det var gode seter og sitte i samt plaststoler med spisebord, eneste jeg syns var dårlig var at det ikke var noen stikkontakter. Jeg måtte låne en ledig kontakt ved en kjøledisk for å få ladet telefonen før jeg oppdaget at det var arbeidspulter med stikkontakter i underste etasjen.


Utvalg av drikke


Utvalg av drikke


Litt sterkere saker


Snacks, kaffi og selvfølgelig croissanter.


Ost,skinke, frukt og yoghurt

Jeg gikk for ost, skinke, frukt og en fruktyoughurt samt brusevann


Arbeidshjørne

Etter jeg hadde spisk gikk jeg i desken i inngangspartiet og fikk endret sete så jeg fikk sitte litt lengre fremme da jeg hadde knapt med tid i Amsterdam og erfaringsmessig klarer avgangen jeg skulle ta aldri å komme seg av gårde til rett tid. Jeg fikk også ordnet slik at jeg fikk meg en dusj.


Dusjrom, dette var mye trangere enn i loungen i Amsterdam.


Dusjrom


Dusjom

Jeg var klar 5 minutter for boarding og kom omtrent først om bord, det var vist et gatebytte men det var til nabogaten så jeg tenkte ikke noe videre over det før jeg fikk SMS etter jeg kom om bord.
RJon is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2015, 17:54   #6
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,467
Default Re: Hjemreise fra offshore Angola

23.01.15 07.15
Air France
AF1240 Paris - Amsterdam
Economy 11F
Airbus A321 F-GTAL
Oppgitt flytid 50 minutter

På oppsatt tid fikk vi beskjed om at vi måtte vente på ATC-clearence (bombe) og vi måtte vente 15 minutter, men det skulle ikke være noe problem da vi hadde en fordelaktig rullebane i Amstedam.


Jeg må si at det var en fornøyelse å sette seg ned i dette setet i forhold til på forrige flyging


Til og med ok beinplass

Vi kom oss omsider av gårde og vi taxet en distanse som føltes som halve veien til Schiphol, da vi kom frem var vi nummer frem måtte vi vente på en Avro fra Air France, en airbus fra Easyjet og et utkjent individ som sto foran oss før vi kunne ta av mot øst.

Da vi kom over skylaget blei vi bortskjemt med dette synet


Da det var tid for servering var valget vann eller kaffi ,samt en croissant. Siden jeg ikke drikker kaffi var utvalget ikke det store.


Da vi nærmet oss kom det over høyttaleren at ATC i Amsterdam hadde snudd retningen og det blei omtrent 15 minutter taxing til gate, dere kan da gjette hvilken bane vi landet på: Polderbaan. Det fine med dette var at vi flydde et stykke langs kysten før vi snudde inn over land og landet


Nok et flott skue, innseilingen til Amsterdam

¨
Flott soloppgang fra bakken også



Vi landet 8.40 og vi begynte på den lange ferden mot gate C7, noe som betydde at jeg ville få under 15 minutter på å skifte gate. Jeg beskjed over PA at avgangen til Glasgow ville gå fra D28, den ytterste gaten på D-piren så det blei et lite ekstra stykke å løpe.
Terminalen på AMS var full av folk, så jeg endte opp med å løpe i sikksakk mellom folk for så å bråstoppe hvor det ikke var en luke å komme seg imellom. Heldigvis var det lite kø på passautomatene slik jeg kom meg raskt igjennom der før jeg løp videre.
Det var heldigvis ikke kø i sikkerhetskontrollen som er felles for de 4-6?? Ytterste gatene på ene delen av hesteskoen på D-piren, han som sto der så farta jeg kom med så han var veldig medgjørlig.
Jeg kom meg om bord rett før final call, noe som betydde en transfertid på 12 minutter noe jeg er fornøyd med da det var såpass med folk i terminalen.

23.01.15 09.25
KLM
AF8883 KL1473 Amsterdam - Glasgow
Economy 7F
Boeing 737-800 PH-BXL
Oppgitt flytid 1 time, 10 minutter

Jeg satte meg ned i setet og følte meg mer mye mer hjemme enn med Air France, av partnerne må jeg si at jeg liker KLM mye bedre.

Ikke noe å si på beinplassen



Han syns det var stas å bli tatt bilde av og smilte bredt







Vi pushet på tid og taxet til avising da det var -5 grader i Amstedam denne morgenen.

Det var stor aktivitet på avisingsplattformen


Vår tur å få en glykoldusj

Etter avising taxet vi rundt terminalen igjen og tok av mot sørvest.


Fint vær uten for hollandskysten

Vi fikk servert den sedvanlige snacksen til KLM


Innflyging over Clydebank

Vi landet mot sørvest litt etter tid i Glasgow og etter en kort taxetur til Gate 36 blei fikk vi lov til å ta oss en tur ut i det gråe været.




Etter å ha flydd KLM sørover til Luanda omtalt her http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=129370 og stort sett Air France nordover er det ikke tvil om hvem jeg foretrekker selv om økonomi hardproduktene på langdistanse til noen av dem er noe jeg ville ha betalt alt for mye for. KLM tar igjen en god del på service noe jeg mener Air France ikke når helt inn til meg med.


Takk for at du tok deg til til å lese denne rapporten, beklager at noen av bildene ikke er helt i fokus, forstyrret av refleksjoner og preget av stor hastighet på kjøretøy man sitter i, skulle også ønske at man hadde huske på å ta litt flere bilder i noen situasjoner.
RJon is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2015, 18:05   #7
Strominho
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2012
Location: Østlandet
Posts: 241
Default Re: Hjemreise fra offshore Angola

Suverent! Takk for en kjempebra rapport!
__________________
Strominho is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2015, 18:42   #8
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club
 
sirpjalle's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,952
Default Re: Hjemreise fra offshore Angola

Kanon! Takker og bukker!
__________________
Mine bilder på Airliners
sirpjalle is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2015, 19:12   #9
BGOflyer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 127
Default Re: Hjemreise fra offshore Angola

Veldig artig å lese, hvertfall ettersom jeg akkurat nå sitter inne i TAAG-loungen du har bilde av som du kunne kommet inn i. Ikke det store utvalget der inne, men Cuca har de hvertfall (lokalt øl!). Skal fly Brussels hjemover etter to uker på land her nede, blant annet i Total-bygget du tok bilde av. Turen hjem nå går via Kinshasa, så jeg satser på at alt går fint og at vi kan sitte trygt og godt inne i flyet. Uansett, veldig kjekt med bildene du la med. Stilig st du kom deg innom CLOV FOSOen og!
BGOflyer is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2015, 19:22   #10
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,274
Default Re: Hjemreise fra offshore Angola

Spennande! Er egentleg glad eg har kortare veg til jobb....
__________________
none....
roger is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2015, 20:15   #11
A-380
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
Default Re: Hjemreise fra offshore Angola

Takk for rapport. Hadde selv gleden av å sulle rundt i Angola for ikke så lenge siden. Heldigvis var det helikoptertransport ut til Block 18 der jeg var.

Den TAAG loungen er ikke så vanskelig å komme inn i. Selv uten status, biz billett eller noe annet som tilsa at jeg hørte hjemme der, så slapp de meg inn. Trikset viste en annen erfaren Angolareisene meg

20 USD gjemt i passet. Lever passet til damen i loungen, og smil lurt, og vips, så er du inne.
__________________
Upcomming... Tja, si det? Rundt omkring i Norge ?
Så langt i år: Rundt omkring i Norge
A-380 is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2015, 21:32   #12
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Hjemreise fra offshore Angola

Knall rapport!
Takk for at du delte!
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2015, 22:25   #13
Larsabal
ScanFlyer Blue
 
Larsabal's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: Oslo
Posts: 268
Default Re: Hjemreise fra offshore Angola

Suverent, takk for kveldens eksotiske innslag!
Larsabal is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2015, 10:52   #14
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,467
Default Re: Hjemreise fra offshore Angola

Quote:
Originally Posted by Strominho View Post
Suverent! Takk for en kjempebra rapport!
Quote:
Originally Posted by sirpjalle View Post
Kanon! Takker og bukker!
Quote:
Originally Posted by BGOflyer View Post
Veldig artig å lese, hvertfall ettersom jeg akkurat nå sitter inne i TAAG-loungen du har bilde av som du kunne kommet inn i. Ikke det store utvalget der inne, men Cuca har de hvertfall (lokalt øl!). Skal fly Brussels hjemover etter to uker på land her nede, blant annet i Total-bygget du tok bilde av. Turen hjem nå går via Kinshasa, så jeg satser på at alt går fint og at vi kan sitte trygt og godt inne i flyet. Uansett, veldig kjekt med bildene du la med. Stilig st du kom deg innom CLOV FOSOen og!
Quote:
Originally Posted by roger View Post
Spennande! Er egentleg glad eg har kortare veg til jobb....
Quote:
Originally Posted by A-380 View Post
Takk for rapport. Hadde selv gleden av å sulle rundt i Angola for ikke så lenge siden. Heldigvis var det helikoptertransport ut til Block 18 der jeg var.

Den TAAG loungen er ikke så vanskelig å komme inn i. Selv uten status, biz billett eller noe annet som tilsa at jeg hørte hjemme der, så slapp de meg inn. Trikset viste en annen erfaren Angolareisene meg

20 USD gjemt i passet. Lever passet til damen i loungen, og smil lurt, og vips, så er du inne.
Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Knall rapport!
Takk for at du delte!
Quote:
Originally Posted by Larsabal View Post
Suverent, takk for kveldens eksotiske innslag!
Takker så mye for tilbakemeldingen! Inspirerer til å skrive mer en annen gang

Intencivene for å komme inn på TAAG-loungen var ikke så store da hele reisefølget satt utenfor.
RJon is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2015, 11:47   #15
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Hjemreise fra offshore Angola

Morsomt å lese rapporter fra den siden av verden også. Gleder meg allerede til neste rapport

Otto
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2015, 12:56   #16
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Hjemreise fra offshore Angola

Dette var veldig interessant. Tusen takk! Angrer noen ganger på at jeg ikke satset på en litt mer spennende jobb enn jeg har i dag når jeg ser slike bilder.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2015, 16:04   #17
NORing
Newcomer
 
Join Date: Nov 2011
Location: Bryne
Posts: 14
Default Re: Hjemreise fra offshore Angola

Flott rapport. Er nok ikke noe grunn for meg å lage en nå på tirsdag med samme rute. Jeg jobber også offshore på 6-7 Total rigger, fram og tilbake som en strikk, og er store deler av mnd på land i tillegg. Jeg kommer kanskje til å lage en samlerapport for året som gikk. Sitter på Sonils basen nå og gjør siste innspurt før hjemreise. Jeg flydde KLM t/r i fjor og er enig i at det er et bedre alternativ. For det første slipper en CDG, bedre service, bedre seter, billig oppgradering til comfort setene osv osv. I år blir det nok KLM ned og AF hjem ser det ut som.

Jeg har en leilighet et stenkast fra den Norske/Skandinaviske ambassaden og min egen sjåfør. I hele fjor bodde jeg nede på stranden "Illha", men er glad jeg har mitt eget sted litt nærmere Sonils nå. Jeg har min egen sjåfør så jeg kommer meg rundt hvis jeg vil.

Kanskje arbeidsukene liner opp slik at vi flyr samme fly en gang. Vet aldri....
NORing is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2015, 23:36   #18
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,467
Default Re: Hjemreise fra offshore Angola

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Morsomt å lese rapporter fra den siden av verden også. Gleder meg allerede til neste rapport
Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Dette var veldig interessant. Tusen takk! Angrer noen ganger på at jeg ikke satset på en litt mer spennende jobb enn jeg har i dag når jeg ser slike bilder.
Quote:
Originally Posted by NORing View Post
Flott rapport. Er nok ikke noe grunn for meg å lage en nå på tirsdag med samme rute. Jeg jobber også offshore på 6-7 Total rigger, fram og tilbake som en strikk, og er store deler av mnd på land i tillegg. Jeg kommer kanskje til å lage en samlerapport for året som gikk. Sitter på Sonils basen nå og gjør siste innspurt før hjemreise. Jeg flydde KLM t/r i fjor og er enig i at det er et bedre alternativ. For det første slipper en CDG, bedre service, bedre seter, billig oppgradering til comfort setene osv osv. I år blir det nok KLM ned og AF hjem ser det ut som.

Jeg har en leilighet et stenkast fra den Norske/Skandinaviske ambassaden og min egen sjåfør. I hele fjor bodde jeg nede på stranden "Illha", men er glad jeg har mitt eget sted litt nærmere Sonils nå. Jeg har min egen sjåfør så jeg kommer meg rundt hvis jeg vil.

Kanskje arbeidsukene liner opp slik at vi flyr samme fly en gang. Vet aldri....
Takker så mye

Ser at vi er booket med Lufthansa nedover nå neste gang, lenge siden jeg har flydd med dem, så får jeg prøve å sitte i A340 også. Man vet aldri, plutselig sitter man på samme fly

Å slippe å mellomlande på CDG er å foretrekke da det ikke er direkteavgang med AF til GLA, KL sin avgang fra LAD går dessverre litt for tidlig for at vi tør å booke den.
RJon is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2015, 23:55   #19
FQTV
EBG - QR Gold
 
FQTV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,243
OBB 80 Re: Hjemreise fra offshore Angola

Quote:
Originally Posted by A-380 View Post
Takk for rapport. Hadde selv gleden av å sulle rundt i Angola for ikke så lenge siden. Heldigvis var det helikoptertransport ut til Block 18 der jeg var.

Den TAAG loungen er ikke så vanskelig å komme inn i. 20 USD gjemt i passet. Lever passet til damen i loungen, og smil lurt, og vips, så er du inne.
Hva gjorde du på block 18????
TAAG loungen er ikke verdt de $20.

Ellers, en interessant rapport. Det med båt inn/ut på feltet var ukjent for meg. Trodde alt var med chopper. Hvertfall glad vi kun har crew change med chopper
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere.


Last edited by FQTV; 08-02-2015 at 23:58. Reason: Typo
FQTV is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2015, 01:40   #20
A-380
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
Default Re: Hjemreise fra offshore Angola

Quote:
Originally Posted by FQTV View Post
Hva gjorde du på block 18????
TAAG loungen er ikke verdt de $20.

Ellers, en interessant rapport. Det med båt inn/ut på feltet var ukjent for meg. Trodde alt var med chopper. Hvertfall glad vi kun har crew change med chopper
Var det ikke på Block 18 dere lå når jeg var på besøk, eller husker jeg helt feil?

Stemmer at TAAG loungen er rimelig dårlig, men måtte jo sjekke om dette 20$ trikset funket
__________________
Upcomming... Tja, si det? Rundt omkring i Norge ?
Så langt i år: Rundt omkring i Norge
A-380 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hjemreise fra Sint Maarten ENTO TripReports 0 14-12-2017 02:58
Hjemreise fra regional-flyplass i USA. Twin Otter Reiseforum 10 01-08-2011 00:12
Noen få små fra siste hjemreise LN-MOW Bilder & foto 4 19-10-2010 22:22
SAS hjemreise fra HKT 2. Desember 2008 Andre1980 TripReports 2 13-10-2009 11:40
Hvilke selskap flyr til/fra Luanda (Angola) LN-KEH Flyforum 4 13-09-2005 10:53


All times are GMT +2. The time now is 06:52.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.