Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 23-05-2017, 11:30   #1
YawDamper
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2012
Location: Oslo
Posts: 252
Widerøe Dropper Widerøe frokosten?

Overhørte kabinsnakk i galley i går, og ørene ble lange: Widerøe skal angivelig slutte med frokostservering samt servering på utenlandsrutene. Dersom dette stemmer, så er det jo en litt kjedelig nyhet. Greit nok at frokosten ikke har vært all verden, men det har i det minste vært en trivelig start på tidlige reiser med WF.
YawDamper is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2017, 18:32   #2
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,935
Default Re: Widerøe dropper frokosten?

Skjønner den. Mange som sover, og gir ikke såååå mye mer verdi spør du meg.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2017, 20:11   #3
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: Widerøe dropper frokosten?

Flyr ikke så mye Widerøe, men for meg betyr servering ombord dødsmye.

Da slipper jeg kaste bort kvalitetstid på bakken med å spise. Kan heller sove i sengen min. Det er vesentlig mer digg

Men det er vel litt sånn morra og dattera. Dog ser alle flyselskap ut til å ha funnet ut at den "nye vinen" er at ingen vil ha noe som helst å spise ombord, så sant flighten er under "5 timer"
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2017, 20:17   #4
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,011
Default Re: Widerøe dropper frokosten?

Jeg klarer å få det beste fra to verdener; jeg forbereder meg dagen før. Kjøper inn en stk SKYR til perioden hvor man stresser hit og dit og kler seg i huset, deretter en rask smoothie til biltur/togtur/busstur/taxituren til flyplassen, deretter tre bananer og en pose cashew/nøttemix til småsnacks, og et assortert utvalg kjeks og/eller knekkebrød. Dette holder stort sett for en 4timers reise. Ellers pleier jeg raske med meg en overprisa baguette som jeg også inntar i farta. Tar jeg riktig i lager jeg en pastasalat som står klar i en boks i kjøleskapet. Så det er jo ikke slik at man MÅ bruke kvalitetstid på bakken med å spise. Synes stort sett at flymat ikke gir meg noe, hjemmelaget pastasalat metter mer og er bedre for kroppen enn serveringa i Lufthansa business. Zum beispiel.

Men selvsagt synd med alle nedskjæringer for luftfartsbransjen, til slutt blir vel alt bare en grå unison masse av gugge-flyselskap.
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2017, 23:23   #5
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Dropper Widerøe frokosten?

Hvilke ruter severes det frokost på egentlig? Ikke Oslo - Sogndal - Bergen iallfall.

Last edited by Trdfly; 24-05-2017 at 00:21. Reason: fix stedsnavn
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2017, 23:32   #6
Tjab
Upgrade me....
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,044
Default Re: Dropper Widerøe frokosten?

Jeg skal ta ett bilde av den frokosten på mandagsmorgen. Så kan dere jo da vurdere om det er å anse som en opp eller nedgradering
__________________


Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2017, 23:34   #7
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Dropper Widerøe frokosten?

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Hvilke ruter severes det frokost på egentlig? Ikke osl-sogndal-bgo iallfall.
http://www.wideroe.no/flyturen/mat-og-drikke
Quote:
Vi tilbyr gratis frokost frem til kl. 09.00 på innenlandsruter over 45 minutter som opereres med våre største fly (Dash 8-300 / Dash 8-Q400), med unntak av Tromsø-Lakselv, Tromsø-Kirkenes, Oslo-Florø, Oslo-Brønnøysund og Oslo-Røros.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2017, 23:45   #8
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: Widerøe dropper frokosten?

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Jeg klarer å få det beste fra to verdener; jeg forbereder meg dagen før. Kjøper inn en stk SKYR til perioden hvor man stresser hit og dit og kler seg i huset, deretter en rask smoothie til biltur/togtur/busstur/taxituren til flyplassen, deretter tre bananer og en pose cashew/nøttemix til småsnacks, og et assortert utvalg kjeks og/eller knekkebrød. Dette holder stort sett for en 4timers reise. Ellers pleier jeg raske med meg en overprisa baguette som jeg også inntar i farta. Tar jeg riktig i lager jeg en pastasalat som står klar i en boks i kjøleskapet. Så det er jo ikke slik at man MÅ bruke kvalitetstid på bakken med å spise. Synes stort sett at flymat ikke gir meg noe, hjemmelaget pastasalat metter mer og er bedre for kroppen enn serveringa i Lufthansa business. Zum beispiel.

Men selvsagt synd med alle nedskjæringer for luftfartsbransjen, til slutt blir vel alt bare en grå unison masse av gugge-flyselskap.
For meg så går det å lage meg en pastasalat under et møte eller i lobbyen på hotellet under kategorien "litt hassle". Ikke umulig å gjennomføre, men om jeg kunne skip'et det hele og bare fått noe som smakte ok og mettet på flyet er jeg ikke i tvil om hva jeg ville gått for.

Omtrent halvparten av gangene reiser man jo ikke hjemmefra, men hjem.

Sånn for å sette det bittelitt på spissen.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2017, 23:49   #9
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,011
Default Re: Widerøe dropper frokosten?

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
For meg så går det å lage meg en pastasalat under et møte eller i lobbyen på hotellet under kategorien "litt hassle". Ikke umulig å gjennomføre, men om jeg kunne skip'et det hele og bare fått noe som smakte ok og mettet på flyet er jeg ikke i tvil om hva jeg ville gått for.

Omtrent halvparten av gangene reiser man jo ikke hjemmefra, men hjem.

Sånn for å sette det bittelitt på spissen.
For å sette det litt på spissen tilbake så stod det ikke bare "lag deg en pastasalat og shøttøpp" i det innlegget. Men om du ikke klarer å gå å handle i mellom hotell og møte-aktivitet hver eneste gang du reiser så kan jeg ikke si noe annet enn at jeg synes synd på deg og at det antakeligvis er en ganske liten andel av reisende det gjelder...!
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2017, 23:58   #10
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Widerøe dropper frokosten?

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
For å sette det litt på spissen tilbake så stod det ikke bare "lag deg en pastasalat og shøttøpp" i det innlegget. Men om du ikke klarer å gå å handle i mellom hotell og møte-aktivitet hver eneste gang du reiser så kan jeg ikke si noe annet enn at jeg synes synd på deg og at det antakeligvis er en ganske liten andel av reisende det gjelder...!
Det er ganske mange hoteller som ikke har kolonialbutikker innen gangavstand ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 24-05-2017, 00:07   #11
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,011
Default Re: Widerøe dropper frokosten?

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Det er ganske mange hoteller som ikke har kolonialbutikker innen gangavstand ...
Det pleier å finnes både smoothie, nøttemix, yogurt og banan på flyplasskiosker, men mulig det bare er på superinternasjonale flyplasser som Tromsø (Fikk til og med kjøpt bulgursalat på en kiosk på verdensmetropolen Southampton for litt siden).
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2017, 00:13   #12
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Widerøe dropper frokosten?

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Det er ganske mange hoteller som ikke har kolonialbutikker innen gangavstand ...
Kan skrive under på det.
Ofte man er i fremmede byer og må spørre seg frem til kolonial butikk. Også så er den ofte stengt hvis man kommer inn en Søndags kveld og skal ut igjen tidlig neste dag.
Enklere om man reiser til samme hotell hele tiden, har vært heldig med Madrid, Paris og London blant annet. Da bor man nede i byen og kjenner nabolaget.
Verre med Milan, bodde der utpå bygda ved en innsjø og for langt å få for å finne butikk.
Har vært ca 50/50 heldig med kolonial innkjøp på reise.
Har aldri prøvekjørt frokost på Widerøe, hva er lengste ruta der.?
Om det er oppi 1,5 til 2 timer så hadde frokost smakt godt.
Ofte har hotellene noe frukt man kan raske med seg, men har også vært mye sulten i sin tid på morra flyginger.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2017, 00:23   #13
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: Widerøe dropper frokosten?

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Det pleier å finnes både smoothie, nøttemix, yogurt og banan på flyplasskiosker, men mulig det bare er på superinternasjonale flyplasser som Tromsø (Fikk til og med kjøpt bulgursalat på en kiosk på verdensmetropolen Southampton for litt siden).
Men altså... ærlig talt... vil du heller kjøpe bulgursalat i en kiosk i Southampton enn å bare få ok mat på flyet?

Tenk så kos det blir når 100 pax har med seg litt taco, løskokt egg, hamburger, lutefisk og forskjellige ting de kunne tenke seg.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2017, 00:28   #14
Trdfly
ScanFlyer Rusty

Global Moderator
 
Trdfly's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 6,886
Default Re: Dropper Widerøe frokosten?

Tror kanskje det er greit å være enige om at man er forskjellig, noen liker å ha det klart på forhånd, og noen liker å kjøpe mat på flyplassen, i flyet osv. Prøv å kom tilbake til tema...
Trdfly is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2017, 00:36   #15
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: Widerøe dropper frokosten?

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Har aldri prøvekjørt frokost på Widerøe, hva er lengste ruta der.?
Nå er det vel Bergen-Bodø med D8-400, ca 2 timer block og rundt 1:45 airborne. Tror de begynner Bergen-Tromsø i løpet av sommeren, det bli vel rundt halvtimen lenger. Om disse rutene flys før 0900 på morran, og således kvalifiserer til frokost, vet jeg ikke.
KnutW is online now   Reply With Quote
Old 24-05-2017, 00:38   #16
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,011
Default Re: Widerøe dropper frokosten?

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Men altså... ærlig talt... vil du heller kjøpe bulgursalat i en kiosk i Southampton enn å bare få ok mat på flyet?

Tenk så kos det blir når 100 pax har med seg litt taco, løskokt egg, hamburger, lutefisk og forskjellige ting de kunne tenke seg.
Nei, har aldri sagt at jeg *vil* det Eller *liker* å kjøpe overprisa banan til 100kr kiloet.
Men tråden forløp slik:
1) Spekuleres i at Widerøe kanskje dropper frokost.
2) Noen skriver kreti og pleti.
3) Fnate skriver at det er trist fordi han heller vil bruke tiden på å sove enn å sette seg ned på flyplassen og spise.
4) Jeg argumenterer for at det går an å både bruke tid på å sove OG å spise frokost
5) Enkelte unntak forsøkes å legges fram, med tilsvarende løsninger så man får beholde sin nattessøvn til det maksimale.

Så det er ingen som har sagt at man vil, eller må. Men i dagens luftfart hvor alt bare skal være "valgfrihet og grunnpakka" så må man (nja, okei. man MÅ ikke. men man har muligheten til å) tilpasse seg. Særlig om man hater mårraflights, men er glad i å sove på mårran
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2017, 07:48   #17
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: Dropper Widerøe frokosten?

Nå framstår det litt uklart for meg om de planlegger slutte med å gi ut frokost eller om det er snakk om å slutte å gå rundt med (salgs)vogna?
Så lenge de har noe å tilby å kjøpe er det jo helt kurant og man kan velge det man vil ha
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2017, 09:22   #18
Tjab
Upgrade me....
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,044
Default Re: Dropper Widerøe frokosten?

Quote:
Originally Posted by myhrair View Post
Tror kanskje det er greit å være enige om at man er forskjellig, noen liker å ha det klart på forhånd, og noen liker å kjøpe mat på flyplassen, i flyet osv. Prøv å kom tilbake til tema...
Milde himmel dere er en kjedelig gjeng.... Noe av det som er underholdende med diskusjoner er at de glir litt ut i andre ting en hva man startet med.

Vær litt gærn, la en av ti slike tråder leve
Plutselig står du der på kontoret, det er "casual fredag", og du har tatt steget ut i det store intet, du har droppa å kneppe igjen siste knappen i skjorta....

Turid på HR kan ikke unngå å legge merke til nye freshe myhrair.....

Topic:
WF og andre selskap burde egentlig bare satse på å selge noe mer kvalitetsmessig frokostpakker framfor de melankonske skivene man får i dag. Har intrykk av at dagens løsning bare skaper en del avfall.
__________________


Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2017, 09:30   #19
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator
 
gustavf's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,439
Default Re: Widerøe dropper frokosten?

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Tenk så kos det blir når 100 pax har med seg litt taco, løskokt egg, hamburger, lutefisk og forskjellige ting de kunne tenke seg.
100 pax i en Q400? Da er det jo uansett bare ståplasser og stående buffet er kjipt uansett.
__________________
Meld deg inn i Foreningen Flyprat:
http://foreningen.flyprat.no/
gustavf is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2017, 09:40   #20
jameson82
Flysitter
 
jameson82's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,934
Default Re: Widerøe dropper frokosten?

Quote:
Originally Posted by gustavf View Post
100 pax i en Q400? Da er det jo uansett bare ståplasser og stående buffet er kjipt uansett.
https://forum.flyprat.no/showthread....der%F8e+jetfly
__________________
Flights since 08/01.2010
jameson82 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
litt kos til frokosten krølle Flyforum 0 11-04-2010 08:45
Frokosten til SAS MD11 Flyforum 39 14-01-2010 11:03
Frokosten er ikke gratis på SAS allikevel Concorde Flyforum 18 22-01-2008 21:43
Frokosten (gratis) tilbake EB Flyforum 104 09-02-2007 14:34


All times are GMT +2. The time now is 13:47.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.