Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-07-2017, 14:15   #401
Lumpen
ScanFlyer Blue
 
Lumpen's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: TOS
Posts: 100
Default Re: Eurobonus 3.0

Og som vanlig annonseres "forbedringer" med en hel ukes varsel.
Lumpen is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2017, 15:29   #402
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Eurobonus 3.0

Noe nytt om familiekonto som angivelig skal innføres igjen til høsten?
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2017, 16:44   #403
eql1zr
ScanFlyer Silver
 
eql1zr's Avatar
 
Join Date: Jul 2014
Posts: 553
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by SpotOn View Post
Fikk mail i går om midlertidig endring i Eurobonus-fordeler som gullmedlem.

Mailen hadde følgende innhold:
"As a Gold member, you enjoy many benefits that make your travel easier, including guaranteed seats on fully booked flights. This summer, many of our flights are already fully booked. To provide the best service possible to our travelers, we've made some temporary adjustments to our guaranteed seat benefit.
Unfortunately, for you as a Gold member, this means that from 6 July to 31 August, we won't be able to guarantee you seats on fully booked flights within Scandinavia or Europe. On routes to/from USA and Asia, the guaranteed seat benefit will remain unchanged and as a EuroBonus Gold member, you'll still be guaranteed a seat as usual.
"

Kall det Eurobonus 2.0 eller 3.0, men det er altså ikke gull alt som glimrer. I allefall ikke om sommeren.
Fordelen med garantert plass på fly er kun tilgjengelig de tidene av året når flyene ikke er fulle
eql1zr is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2017, 18:03   #404
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Eurobonus 3.0

Skjønner den i ferietiden. Det er press nok på de ansatte med fulle fly og galskap på gatene om ikke man skal måtte slite med overbooking over level i tillegg. Godt man gjør NOE for å lette jobben for de ansatte. Og da får de bedre tid til heller å hjelpe de som trenger de. Og de er overrepresentert i ferietiden.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2017, 18:11   #405
storg
ScanFlyer Molded
 
storg's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,583
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Skjønner den i ferietiden. Det er press nok på de ansatte med fulle fly og galskap på gatene om ikke man skal måtte slite med overbooking over level i tillegg. Godt man gjør NOE for å lette jobben for de ansatte. Og da får de bedre tid til heller å hjelpe de som trenger de. Og de er overrepresentert i ferietiden.


Men hele poenget med fordelen forsvinner. Det er jo når det er fult at dette har verdi. Så enten så leverer man det man selger, eller så endrer mann produktet. At det er kjipt å levere denne tjenesten om sommeren forstår jeg. Men det burde man tenkt på når man laget konseptet.

Hilsen en som knapt har sølv-kort.


Sent from my iPhone using Tapatalk
storg is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2017, 18:15   #406
Tornerose
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2014
Location: Akershus
Posts: 357
Default Re: Eurobonus 3.0

Men hvorfor er dette et større problem om sommeren? Booker man ferie med DY for så å bruke denne rettigheten når det også denne sommeren blir kansellerte fly? (Sorry vet at den var litt slem)
Tornerose is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2017, 19:18   #407
storg
ScanFlyer Molded
 
storg's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,583
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Tornerose View Post
Men hvorfor er dette et større problem om sommeren? Booker man ferie med DY for så å bruke denne rettigheten når det også denne sommeren blir kansellerte fly? (Sorry vet at den var litt slem)


Fordi flyene er fullere.


Sent from my iPhone using Tapatalk
storg is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2017, 21:02   #408
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,618
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Lumpen View Post
Og som vanlig annonseres "forbedringer" med en hel ukes varsel.
Jeg er nå mest imponert over at det varsles i forkant i det hele tatt, slett ikke alltid SAS tar seg bryet med det.
view is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2017, 23:30   #409
magnusant
EBG
 
Join Date: Dec 2015
Location: Copenhagen
Posts: 93
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by nick5000 View Post
Hvor lang tid tar det vanligvis før SAS reiser blir registrert hos EB? Mangler en reise fra 20. juni, er det normalt at det tar over en uke?
Tror de har hatt litt problemer der. Mangler også to flights fra den 21.
Får gi det et par uker til før jeg etterregistrerer som de krever.
magnusant is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2017, 23:32   #410
magnusant
EBG
 
Join Date: Dec 2015
Location: Copenhagen
Posts: 93
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by storg View Post
Men hele poenget med fordelen forsvinner. Det er jo når det er fult at dette har verdi. Så enten så leverer man det man selger, eller så endrer mann produktet. At det er kjipt å levere denne tjenesten om sommeren forstår jeg. Men det burde man tenkt på når man laget konseptet.

Hilsen en som knapt har sølv-kort.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Har heller aldri hatt bruk for å benytte meg av den garantien, me er jo enig med deg...
Har man ikke tenkt å la den gjelde der for flyene faktisk har risiko for å være fulle, må man heller la være.

Nok et tegn på at det kun er Diamond som gjelder fremover.
magnusant is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2017, 12:23   #411
Sundet81
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 380
Default Re: Eurobonus 3.0

Har benyttet meg av denne garantien en håndfull ganger. Koster flesk (fullfleks C), og to av gangene har jeg blitt parkert bak i bussen (man er garantert sete, men ikke klasse). Sikkert kjipt for gatepersonale, og alt annet personale, å stå der med overbookede fly, og for den som kippes av flyet til fordel for en EBG, men allikevel: Man er jo EBG fordi man flyr mye med SAS, og man betaler virkelig heftig for et sete på en full flight. Og om sommeren er jo nettopp når man har behov for dette, spesielt de av oss som jobber om sommeren og ikke har ti ukers sommerferie, til forskjell fra byråkratene.

Men, men. Enda en grunn mindre til å fly med SAS og fly inn gullstatus.
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2017, 13:14   #412
FQTV
EBG - QR Gold
 
FQTV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,243
OBB 8 Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by SpotOn View Post
Fikk mail i går om midlertidig endring i Eurobonus-fordeler som gullmedlem.

Mailen hadde følgende innhold:
"[I]As a Gold member.......

Kall det Eurobonus 2.0 eller 3.0, men det er altså ikke gull alt som glimrer. I allefall ikke om sommeren.
Du fikk nå hvert fall en mail om det. Mer enn jeg har fått, og jeg har hele to bookinger med de i Juli mnd
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere.

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2017, 22:24   #413
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by FQTV View Post
Du fikk nå hvert fall en mail om det. Mer enn jeg har fått, og jeg har hele to bookinger med de i Juli mnd
Men da har du hvertfall plass på to flighter, da

Ellers får man jo bare kjøpe seg et knippe full-flex og kansellere det man ikke trenger. Er kanskje ikke det SAS ønsker, men dog...
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2017, 00:24   #414
SpotOn
ScanFlyer Silver
 
SpotOn's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Location: Somewhere near(-ish) OSL
Posts: 641
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by FQTV View Post
Du fikk nå hvert fall en mail om det. Mer enn jeg har fått, og jeg har hele to bookinger med de i Juli mnd
Mulig jeg fikk mail fordi de har sett at jeg faktisk har benyttet meg av denne fordelen tidligere - senest i juni. Hva vet jeg....
SpotOn is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2017, 19:03   #415
Tjab
Upgrade me....
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,044
Default Re: Eurobonus 3.0

Liten erfaring som EB Gull på familietur denne uken. KSU-BGO-CPH-BLL med retur.

EBG fungerer utrolig kjekt når du har med hele bøtteballetten på tur. For min del med 3 unger og kona.
Tilgang til gullstua på CPH, og fasttrack gjør ting enklere og mindre dautid. Samt business chekin om man ønsker å bruke det.
Merkes på reisebudsjettet når alle drikker og spiser gratis på flyplassen.

Dog var det pussig nok noe kluss med datasystemet på BLL i forbindelse med fasttrack, så bare jeg kunne gå igjennom, så da ble det vanlig kø uten at dette er noe problem. Selvfølgelig synd at det ikke er lounge på BLL, men det er jo i hovedsak en start/stopp destinasjon.

Og BGO har jo heller ikke lounge, men vil tro det kommer 17. august... Tenkte ikke på det når jeg bestilte og skulle sånn sett kanskje betalt bittelitt ekstra for å fly via OSL.
__________________


Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2017, 22:41   #416
eisa01
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: Oslo
Posts: 158
Default Re: Eurobonus 3.0

Ga bort et sølvkort til en kamerat, men han sier instruksjonene i eposten han fikk ikke fungerer på de nye sidene. Er det noen som har tips for hvordan han får aktivert det?

Ser ut til at vi må komme litt tidlig på flyplassen på onsdag, kan folk med sølvkort ta med seg en gjest på SAS Lounge, eller gjelder det bare gull?

Edit: De får og ta med seg gjest, så da kommer vi alle inn uansett Må være utrolig fullt der for tiden eller?

Last edited by eisa01; 10-07-2017 at 22:51.
eisa01 is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2017, 01:27   #417
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by eisa01 View Post

Edit: De får og ta med seg gjest, så da kommer vi alle inn uansett Må være utrolig fullt der for tiden eller?
Ikke nødvendigvis. De fleste jobbreisende er på ferie. Det er nok grunnen til at sølv får komme inn.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2017, 20:52   #418
eisa01
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: Oslo
Posts: 158
Default Re: Eurobonus 3.0

Ah, kreves 20k poeng for sølv ja, trodde det var 10k - da er det litt færre i omløp.

Kameraten min klarte til slutt å aktivere kortet, når jeg bemerket at det var besynderlig at ingen andre hadde samme problemet her på flyprat
eisa01 is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2017, 22:42   #419
Utenbys
ScanFlyer Blue
 
Utenbys's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Location: Bergen
Posts: 325
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Tjab View Post
Og BGO har jo heller ikke lounge, men vil tro det kommer 17. august... Tenkte ikke på det når jeg bestilte og skulle sånn sett kanskje betalt bittelitt ekstra for å fly via OSL.
SAS lover cafélounge på BGO når T3 åpner
__________________
Siden 2009.01.01
Utenbys is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2017, 11:41   #420
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,935
Default Re: Eurobonus 3.0

Håper SAS klarer på et tidspunkt å ikke sende meg email som kom nettopp
Quote:
Det er herlig å ha fri, og ferie kan man neppe få nok av. Så hvorfor ikke bestille en å se fram til i høst? En weekend med god mat, shopping og kultur har man alltid tid til. Og akkurat nå har vi gode priser til noen utvalgte destinasjoner i Europa. Gjelder reiser mellom 21. august og 30. november 2017. Bestill senest 24. juli!
fordi de vet, gjennom sitt fantastiske Eurobonus system at jeg allerede har bestilt en langtur og flere småturer i høst. Unødvendig/spam. Og ja, jeg vet #firstworldproblem, men i dagens samfunn med masse data/analytics så burde dette være en smal søk spør du meg
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Eurobonus-poeng når man bestiller reise med Eurobonus-poeng? chaglen Reiseforum 2 20-07-2011 18:00
Eurobonus S. Holberg Reiseforum 33 20-09-2009 14:19
EuroBonus på LH kristian Flyforum 5 12-05-2008 16:38
EuroBonus SQ 777 Flyforum 2 13-01-2007 10:11
Eurobonus storg Flyforum 3 07-10-2005 13:43


All times are GMT +2. The time now is 18:34.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.