Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-06-2012, 19:55   #21
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: EBG-match til Club Carlson Gold

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
I helgen bodde jeg på Radisson Blu Edwardian Vanderbilt Hotel i London. Hadde opprinnelig bestilt et singelrom, men ble oppgradert til et Business Class/Deluxe-rom. Meget bra hotell og et meget lekkert rom! Ingen velkomstgave utover to vannflasker.
Nesten like bra oppgradering som jeg fikk det, ble sendt til the Mayfair istedet. Skyldes nok mer at hotell var overbooket... Pass på at det står at en faktisk tjener poeng når du booker, jeg brandt meg på dette i fjor.
Chriscross is offline  
Old 06-06-2012, 20:21   #22
Molinari
ScanFlyer Silver
 
Molinari's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 606
Default Re: EBG-match til Club Carlson Gold

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Nesten like bra oppgradering som jeg fikk det, ble sendt til the Mayfair istedet. Skyldes nok mer at hotell var overbooket... Pass på at det står at en faktisk tjener poeng når du booker, jeg brandt meg på dette i fjor.
Hvordan var The Mayfair? Radissons beste i London?
Molinari is offline  
Old 10-06-2012, 20:17   #23
jjessen
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2011
Location: OSL
Posts: 471
Default Re: EBG-match til Club Carlson Gold

Måtte ty til en medlemsfordel jeg aldri har prøvd før idag. Skal til Stockholm onsdag og alle Radisson / Park Inn hoteller er fulle på grunn av en eller annen stor kongress.

Som CC Gull skal man jo være garantert rom dersom man bestiller senest 72 timer før via deres Elite Customer Service Line (men med klausul om at de kan "voide" fordelen ved større arrangement). Prøvde å ringe nummeret bak på kortet som selvfølgelig var helgestengt (ikke særlig til Elite Service det!?). Da jeg måtte bestille før 12.00 søndag kunne jeg ikke vente så jeg prøvde meg like godt på svenske sentralbooking.

Der fikset de saken og etter et minutt på "hold" for å sjekke fikk de booket et rom på mitt foretrukne hotell Park Inn Hammarby Sjøstad. Glimrende service og slike ting som gjør at jeg blir en lojal kunde! Og ikke minst er mine 44000 ekstrapoeng for 1+1 kampanjen sikret:-)
jjessen is offline  
Old 10-06-2012, 20:37   #24
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: EBG-match til Club Carlson Gold

Quote:
Originally Posted by Molinari View Post
Hvordan var The Mayfair? Radissons beste i London?
The Mayfair er et generelt sett meget bra hotell. Rommene er stort sett like godt utstyrte, men varierer i størrelse (jeg har imidlertid ikke bodd på noen av suitene). Jeg har ikke prøvd så mange av Radisson-hotellene i London (Kenilworth, Grafton, Sussex og et til som jeg ikke husker i farten). Ingen av disse kommer i nærheten av Mayfair. Mye av fordelen til Mayfair er vel lokaliseringen, og gjennomgående god service over hele linjen. Et av mine favoritthotell i London, selv med HH gull i lommen. Det å ha Nobu Berkeley Square rett over gaten er heller ikke dumt.

Last edited by TOS; 10-06-2012 at 21:12.
TOS is offline  
Old 24-06-2012, 17:47   #25
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: EBG-match til Club Carlson Gold

Akkurat sjekket inn på Radisson Blu Royal Hotel i Helsinki og ble igjen oppgradert til et Business Class-rom, stort og flott! Fremstår mer og mer som standarden at man oppgraderes til Business Class når man har bestilt et vanlig rom - og har gullkort hos Club Carlson.
__________________
FlightDeck is offline  
Old 24-06-2012, 18:39   #26
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: EBG-match til Club Carlson Gold

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Akkurat sjekket inn på Radisson Blu Royal Hotel i Helsinki og ble igjen oppgradert til et Business Class-rom, stort og flott! Fremstår mer og mer som standarden at man oppgraderes til Business Class når man har bestilt et vanlig rom - og har gullkort hos Club Carlson.
Du må helt klart være kjekkere evt se rikere ut enn meg.
Chriscross is offline  
Old 24-06-2012, 19:26   #27
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: EBG-match til Club Carlson Gold

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Akkurat sjekket inn på Radisson Blu Royal Hotel i Helsinki og ble igjen oppgradert til et Business Class-rom, stort og flott! Fremstår mer og mer som standarden at man oppgraderes til Business Class når man har bestilt et vanlig rom - og har gullkort hos Club Carlson.
Støtter denne. Tror jeg har noe nær 100% på denne. Eneste unntak var i Tromsø der damen i skranken mente det rommet jeg var tildelt hadde bedre utsikt enn BC-rom, slik at hun anbefalte meg å beholde det.
Hickok is offline  
Old 13-09-2012, 22:16   #28
pollymoe
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 59
Default Re: EBG-match til Club Carlson Gold

Fikk nettopp matchet EGB til CC gold. Sendte en mail med scan av kort og det var det. Er det noen her som har erfaring med oppgradering av rom som gullfordel på enten Oslo Plaza eller Scandinavia ?
__________________
Upcoming flights:

20.12 SVG-NCL 22.12 NCL-SVG (Eastern Airw)
10.01 SVG-OSL-BKK-SGN 20.01 SGN-BKK-OSL-SVG (Thai)
17.04 SVG-OSL-EWR 25.04 EWR-OSL-SVG (SAS)
pollymoe is offline  
Old 13-09-2012, 22:40   #29
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,618
Default Re: EBG-match til Club Carlson Gold

Plaza oppgraderer som regel til business rom og serverer en liten frukt/kake velkomst tallerken. Har ikke opplevd så mye mer enn det.
view is offline  
Old 13-09-2012, 23:55   #30
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: EBG-match til Club Carlson Gold

Du får som oftest oppgradering til business rom de fleste steder, og et lite fruktfat på rommet. Gratis frokost/internett, men det får man vel uansett på Radisson? Stort sett små hyggelige stikk innimellom, ingen store ting, men det er strengt tatt uansett de små tingene som man merker, da.
Hickok is offline  
Old 14-09-2012, 09:16   #31
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: EBG-match til Club Carlson Gold

Kjekt å ha, men veldig blandede erfaringer i Nydalen. Av 4 opphold siste år ble jeg oppgradert en gang, men hva hjelper det når de ikke klarer å gjøre basale ting som å skifte/vaske glass etc.
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline  
Old 18-09-2012, 09:45   #32
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: EBG-match til Club Carlson Gold

Noen som har brukt kontaktskjemaet på cl. Carslon siden og skrevet på norsk der, eller kommer meldingen da bare til engelsktalende?
Chriscross is offline  
Old 18-09-2012, 20:08   #33
Entusiasten
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 72
Smil Re: EBG-match til Club Carlson Gold

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Noen som har brukt kontaktskjemaet på cl. Carslon siden og skrevet på norsk der, eller kommer meldingen da bare til engelsktalende?
Kom til svensk mener jeg å huske...
Entusiasten is offline  
Old 27-09-2012, 13:07   #34
SASID
Newcomer
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 39
Thumbs up Re: EBG-match til Club Carlson Gold

Radisson Suits i Bangkok, oppgradert fra Deluxe room til 1 bedroom suite to ganger i September, stor fin suite Bodd på dette hotellet 3 ganger før uten sølv/gull status, ingen upgrade. Gullstatus, to hakk opp

Radisson Blu Scandinavia i Oslo i september, oppgradert til Business class room
SASID is offline  
Old 28-09-2012, 00:33   #35
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: EBG-match til Club Carlson Gold

Quote:
Originally Posted by SASID View Post
Radisson Blu Scandinavia i Oslo i september, oppgradert til Business class room
Det er helt vanlig.
Hickok is offline  
Old 15-11-2012, 09:59   #36
nime
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 865
Default Erfaringer med Club Carlson

Siden vi har en egen tråd for erfaringer med Hilton-kjeden og HHonors, så er det sikkert plass til en tråd for erfaringer med Carlson-kjeden og Club Carlson, siden denne kjeden tross alt også finnes i Norge

(bare for opplysning, jeg er ikke ansatt i Carlson-kjeden og har heller ingen andre forbindelser med den)

Med et Club Carlson-medlemskap tjener du poeng på følgende hoteller i Carlson Rezidor-kjeden:
  • Radisson
  • Radisson Blu
  • Park Inn
  • Park Plaza
  • Country Inns & Suites
http://www.clubcarlson.com/home.do

Club Carlson har ofte hatt relativt lukrative promotions, og det er lett å tjene opp store mengder poeng som igjen kan brukes til hotellopphold, konverteres til bonuspoeng, konverteres til cash via PayPal osv.

http://www.clubcarlson.com/fgp/redeem/home.do

Det er også mulig å status-matche fra andre programmer. Har du f.eks HH gold får du CC Silver. Hotellovernattinger koster fra 9000 poeng og oppover.

Som medlem av CC får du følgende fordeler:
  • Silver (15 netter/10 opphold årlig): Gratis oppgradering av rom ved tilgjengelighet, tidlig innsjekk/sen utsjekk, 2000 CC bonuspoeng ekstra ved booking online, 25% bonus på poengopptjening
  • Gold (35 netter/20 opphold årlig): Gratis oppgradering av rom ved tilgjengelighet, tidlig innsjekk/sen utsjekk, velkomstgave på rommet, 2000 CC bonuspoeng ekstra ved booking online, 50% bonus på poengopptjening, mulighet for booking av 2-for-1 og 4-for-2, dvs halv pris på overnatting
  • Concierge (75 netter/30 opphold årlig): Gratis oppgradering av rom ved tilgjengelighet, tidlig innsjekk/sen utsjekk, velkomstgave på rommet, gratis kontinental frokost, 3000 CC bonuspoeng ekstra ved booking online, 75% bonus på poengopptjening
http://www.clubcarlson.com/fgp/memberbenefits/home.do

I tillegg er det såkalte roll-over nights, så om du f.eks har 25 overnattinger et år, så vil du ha sølvkort påfølgende år, men de 10 nettene som overstiger kravet til sølvkort blir med over til det påfølgende året slik at du kun trenger 25 netter for å oppnå gullkort (istedenfor 35). Det er gratis internett på Radisson-hotellene. (dette er stort sett gratis likevel)

Post gjerne dine erfaringer med Club Carlson-hotellene!
nime is offline  
Old 15-11-2012, 10:00   #37
nime
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 865
Default Re: Erfaringer med Club Carlson

Hvor jeg bodde: Park Inn Oslo Gardermoen
Club Carlson status: Gold
Oppgradering: Ja, fra standard rom til business rom i øverste etasje med utsikt mot flyplassen
Fordeler mottatt: Fruktfat på rommet
Hva var bra/dårlig?: Stort rom, rent og pent, ingenting å klage på
Valuta for pengene?: Absolutt, for prisen vi betalte for 2 personer inkl frokost var dette bra
Vil jeg bo der igjen?: Helt sikkert
nime is offline  
Old 15-11-2012, 10:06   #38
kjeng
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2009
Location: Hamar
Posts: 123
Default Re: Erfaringer med Club Carlson

Hvor jeg bodde: Radisson Blu Caledonien (Kristiansand)
Club Carlson status: Gold
Oppgradering: Ja, fra standard rom til business rom i et hjørne med utsikt mot havet på to sider.
Fordeler mottatt: Fruktfat på rommet
Hva var bra/dårlig?: Stort rom, forferdelige fliser på badet, ålreite senger, hotellet generelt bærer preg på at det er gammel (men relativt velholdt)
Valuta for pengene?: 990,- for natta, helt fair.
Vil jeg bo der igjen?: Vurderer Ernst neste gang..
__________________
kjeng is offline  
Old 15-11-2012, 10:23   #39
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,074
Default Re: Erfaringer med Club Carlson

Litt kort om de oppholdene jeg husker fra de siste 4 mnd:

Radisson Blu Tallinn - Oppgradert til Suite hver gang, fruktfat og gratis frokost
Radisson Buena Vista Park (Los Angelses) - Oppgradert til businessrom og gratis frokost
Radisson Blu Dublin - Oppgradert til Business, vann i velkomstgave.. hehe
Radisson Blu New World (Shanghai) - Oppgradert til Business - nytt fruktfat hver dag

Ellers har jeg benyttet meg masse av både 2-1 og 4-2 tilbudene deres, og har også bodd masse gratis med bonuspoeng. Skal tilbake til Orlando og New York i sommer og bor helt gratis på hele turen der... Neste uke skal jeg prøve Park Plaza Wallstreet i Berlin og benytter 4-2 tilbudet der. Koster da €45 pr natt....

Så er veldig godt fornøyd med dette bonusprogrammet og fortsetter som Gold Elite også neste år pga nok overnattinger..

Kim

Last edited by kimpe; 15-11-2012 at 10:25.
kimpe is offline  
Old 15-11-2012, 12:40   #40
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Erfaringer med Club Carlson

Har følgende erfaringer med Club Carlson som gullmedlem så langt:

Radisson Gøteborg, ikke oppgradert
Park Inn Oslo, ikke oppgradert

Disse to booking ble gjort før jeg ble gullmedlem (med oppholdet var etter), så det kan forklare manglende oppgradering.

Radisson Roma, oppgradert til Junior Suite
Radisson Edvardian Hampshire London, oppgradert til Junior Suite i tre dager
Park Inn Gardermoen, ikke oppgradert
Park Plaza Berlin west, oppdradert
Radisson Melbourne, FL, oppgradert
Country Inn Kendell x2, ikke oppgradert
Country Inn Orland, oppgradert
Country Inn Newark, oppgradert
Radisson Jersey, ikke oppgradert

Endel velkomsgaver har det blitt, men ikke konsistent nok til at det er godt nok.

Promos er allerede nevnt og veldig bra, har tjent inn i overkant av en uke her:
http://www.radisson.com/palm-beach-h.../aruaruba/home
eller her:
http://www.radissonblu.com/resort-grancanaria
allerede.

For gull eller consierge er 4 for 2 og 2 for 1 også veldig gode tilbud, og Points & Cash gir ofte god verdi hvis du trenger fleksibel booking (hvilket du gjør fordi det hele tiden kommer nye promos)

I serien av promos er denne ikke så verst for et helgeopphold:
http://www.parkplaza.com/supersaver?...ter12.20121115
Merk 5000 ekstra poeng i tillegg til online booking bonus og 40% rabatt (egentlig 25% siden de fleste har 20% for advanced booking i utgangspunktet).
chrisljo is offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Erfaringer med Strawberry (tidl Nordic Choice Club) Bergern Reiseforum 94 25-03-2024 22:38
Automatisk Gold Elite Status med Club Carlson! WooAa Reiseforum 41 23-02-2017 19:44
Club Carlson - statusmatch zico77 Reiseforum 75 10-12-2013 19:18
Club Carlson: 50% bonus på poengkjøp nime Reiseforum 0 01-10-2012 11:54
Tilbud Club Carlson Chriscross Reiseforum 0 31-03-2011 10:34


All times are GMT +2. The time now is 10:52.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.