Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 19-11-2016, 10:07   #41
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Service ombord på SAS longhaul

Hva er status på longhaul plus nå? Er den snacksen som er inkludert i plus innenlands inkludert eller ikke på longhaul?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2016, 17:31   #42
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Service ombord på SAS longhaul

Ikke pusket for snacks, men de kom iallfall gående med en kurv en kunne velge fra. Pottis, godt og blandet pluss sjokkis. Nettet virker nesten bra.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2017, 01:55   #43
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Service ombord på SAS longhaul

Ingen skopose med "amenity kit light" i Plus på 908 nå. Forglemmelse eller forbedret bort?
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2017, 08:43   #44
SBT
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 774
Default Re: Service ombord på SAS longhaul

Du får ikke tannpirker heller lenger i Plus ��
SBT is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2017, 08:49   #45
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Ingen skopose med "amenity kit light" i Plus på 908 nå. Forglemmelse eller forbedret bort?
De delte det ut etter avgang, men da sov jeg. Fikk et utdelt på forespørsel nå etter frokost

Beklager at jeg i kampens hete antydet en serviceforverring!
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2017, 17:51   #46
Fly med oss
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,523
Default Re: Service ombord på SAS longhaul

Mulig ny skandale: Jeg opplevde i går at det til serveringen i SAS Business kun lå ett sett med bestikk inne i servietten som ble delt ut. Det betød at etter at tomgodset fra forretten var ryddet bort så hadde jeg hverken kniv eller gaffel å spise hovedretten med. Måtte plinge fire ganger før kontakt med abonnenten ble oppnådd, og da bare med et kort "beklager" og utdeling av nytt bestikk. Prøvde meg med en henvendelse via hjemmesiden til SAS, og fikk svar nesten med en gang (jeg er diamant): "Takk, vi skal videreformidle ditt synspunkt". Så det ble hverken bekreftet eller avkreftet om man nå kun får utdelt "én av hver" eller om jeg bare var uheldig. Hva har andre opplevd?

De var også veldig kjipe på vinen, de serverte ikke proaktivt under hovedretten. Følte plutselig at jeg var tilbake til 2012. Noen andre som har opplevd samme med bestikk og vin i SAS Business i det siste? Dette var fra Stockholm til Hong Kong i går.

#gaffelgate
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2017, 19:14   #47
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: Service ombord på SAS longhaul

ORD-ARN med hele gjengen i C nylig. Supert crew og fullt bestikk til alle. Synes generelt at servicenivået på longhaul har hevet seg betraktelig etter at jeg ble EBD, men akkurat det kan være tilfeldig.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2017, 19:28   #48
SAJblue
ScanFlyer Blue
 
SAJblue's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 452
Default Re: Service ombord på SAS longhaul

Flydde CPH-PVG i C 25. mai og retur 12. juni, og kan melde at det var fullt sett med bestikk på begge strekningene.

På tur til Shanghai er det nattflyvning, da mener jeg å huske at de ikke etterfyllte glassene mellom rettene. Men de serverte drikke til alle rettene.

På retur var det dagflyvning, her etterfyllte de også vinglassene under bespisningen av hovedretten.

Ellers var det super service, og ingen sure miner da vi plinget på for å få mer drikke. I self service var det også vin tilgjengelig.

For øvrig veldig
SAJblue is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2017, 22:12   #49
Millemor
ScanFlyer Blue
 
Millemor's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Location: Drammen
Posts: 335
Default Re: Service ombord på SAS longhaul

Fløy OSL-EWR i Plus 13. mai og samme i retur 18. mai. Jeg skal innrømme at jeg var skeptisk til å fly longhaul med SAS siden jeg har fått med meg at det kan være ganske varierende service.

Jeg ble veldig positivt overrasket på vei til EWR. Vi fikk super service, utenom måltidene ble vi tilbudt drikke flere ganger og i tillegg gikk de en runde med kurver med diverse snacks (potetgull, sjokolade ++) omtrent halvveis ut i flighten. Faktisk opplevde jeg crewet på den flighten som mer "på" og serviceinnstilte enn crewet i Business hos EK fra JNB til DXB for noen uker siden.

Returen var det heller ingenting å si på. Utmerket service frem til første måltid var fortært. Etter det var det på med støyreduserende hodetelefoner og øyemaske for meg, jeg sov meg gjennom de neste timene og våkna først i det frokost skulle serveres.

Alt i alt synes jeg SAS leverte et veldig bra produkt i Plus - veldig komfortable seter og god service.
__________________


Kommende reiser:
JUL: ✈️: SK4713 OSL-FCO 07.07 - SK4714 FCO-OSL 13.07
Millemor is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2017, 23:12   #50
oy-viv
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 805
Default Re: Service ombord på SAS longhaul

CPH -EWR - CPH i business, ud og hjem i april. Dansk-svensk crew på
begge ture, venlige og servicemindede, men ikke sådan falde-død-om
exceptionelle! Crewet på udturen var i sagens natur (dagflight) mere
proaktive med drikkevarer end på returen. Og den kan jeg forresten
ikke sige så meget om, da jeg kørte stolen ned i vater efter en times
flyvning og først blev vækket til frokosten.
Men summa summarum: jeg manglede ikke noget, hverken bestik eller
andet!
__________________
Flights 2024: CPH-KEF-CPH (SK)

Last edited by oy-viv; 24-06-2017 at 23:17.
oy-viv is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2017, 12:44   #51
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Service ombord på SAS longhaul

Synes SAS Longhaul fungerer fint jeg - eneste jeg har å utsette på er at jeg synes de kunne vært litt kjappere med nattflighter og gjøre unna servicen på. Men det blir vel galt det og - min erfaring er nesten bare på business - har kun en gang flydd Plus og det var en opup fra Go. Kunne plutselig velge seter i Plus på online checkin... Synes de kunne kanskje servert noe lettere måltid på nattflightene - eller ihvertfall ha et som et valgmulighet om man vil sove. Den fulle pakka tar lang tid i business.
Det forutsetter selvsagt at de har bra mat i loungen da. BA har vel dette sleeper konseptet.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2017, 14:42   #52
Fly med oss
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,523
Default Re: Service ombord på SAS longhaul

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Synes de kunne kanskje servert noe lettere måltid på nattflightene - eller ihvertfall ha et som et valgmulighet om man vil sove. Den fulle pakka tar lang tid i business.
Det forutsetter selvsagt at de har bra mat i loungen da. BA har vel dette sleeper konseptet.
Det mener jeg at SAS hadde tidligere (vi snakker 2011)? Både som alternativ til hovedmåltid for de som ville legge seg tidlig, men også en "grab-and-go"-pose med frokost for de som ville sove lenge. Eller har jeg drømt dette?
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2017, 16:40   #53
RedLine
ScanFlyer Silver
 
RedLine's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 851
Default Service ombord på SAS longhaul

Quote:
Originally Posted by Fly med oss View Post
Det mener jeg at SAS hadde tidligere (vi snakker 2011)? Både som alternativ til hovedmåltid for de som ville legge seg tidlig, men også en "grab-and-go"-pose med frokost for de som ville sove lenge. Eller har jeg drømt dette?


De har/hadde noe slik på de sene flygningene fra ORD og på SK902 fra EWR. Mener å huske at dette er noe de tilbyr på avganger etter 21.00.
RedLine is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2017, 23:00   #54
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Service ombord på SAS longhaul

Er det noe sted på nett jeg kan finne tilgjengelige filmer for sas til Asia i oktober? Reiser i C

Noe sted jeg kan finne meny for mat og drikke?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2018, 09:58   #55
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: Service ombord på SAS longhaul

SAS introduserer Charles Heidsieck Rosé Vintage 2006 ombord nå i sommer på IC business. Antar dette er i tillegg til den vanlige Champagnen, men de har vel uansett ikke tidligere hatt den rosa ombord?

https://scandinaviantraveler.com/en/...as-drinks-menu
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2021, 23:47   #56
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Service ombord på SAS longhaul

Bak en liten betalingsmur hos Agderposten kan man lese at Det Norske Brenneri i Grimstad som blant annet produserer Harahorn gin, har inngått en ny treårskontrakt med SAS om å fortsatt levere gin til serveringen om bord.

https://www.agderposten.no/nyheter/g...t-fly-med-sas/
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2021, 01:08   #57
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,825
Default Re: Service ombord på SAS longhaul

"Krisen" med manglende bestikk i 2017 begynner vel å blekne litt nå...
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2022, 22:39   #58
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: Service ombord på SAS longhaul

Litt anekdotisk forskning riktignok, men de gamle fløy nylig henholdvis Plus og Business t/r IAD med SAS og mente det var noe av det bedre de hadde levert på ganske mange år. Blant annet var de godt fornøyd med mat og menyutvalget
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2022, 13:11   #59
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,935
Default Re: Service ombord på SAS longhaul

Med forbehold om at jeg treffer riktig tråd, hvordan er det med WiFi ombord på A330? Funker det til å streame feks NRK TV, eller burde vi tråle Netflix/Disney etter distraksjoner til en på 18 måneder, da disse har mulighet for offline innhold?
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2022, 13:20   #60
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: Service ombord på SAS longhaul

Quote:
Originally Posted by Henshaw View Post
Med forbehold om at jeg treffer riktig tråd, hvordan er det med WiFi ombord på A330? Funker det til å streame feks NRK TV, eller burde vi tråle Netflix/Disney etter distraksjoner til en på 18 måneder, da disse har mulighet for offline innhold?
Selv om wifi skulle virke, er min erfaring at det er lurt å ha et godt utvalg tilgjengelig også offline
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc) ghostern Småprat 619 22-01-2020 19:51
De optimale rutetider på longhaul / rutiner ombord Fnate Småprat 16 23-05-2016 22:21
Hva ville dere hatt som bra service ombord på et fly FlyboyKarsten Småprat 7 29-05-2011 16:00
Hvilken service ombord? Marcus W Reiseforum 3 16-02-2010 17:13


All times are GMT +2. The time now is 13:06.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.