Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-01-2017, 16:30   #401
C-klasse
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2009
Location: Upper District
Posts: 455
Default Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Here you go, entertainment guide januar 2017.

https://www.youtube.com/watch?v=5xSA8HgF4wI
C-klasse is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2017, 18:27   #402
espenlok
ScanFlyer Blue
 
espenlok's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 402
Default Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Quote:
Originally Posted by darkcho View Post
Har 4 flighter med TG i F januar/februar. Tenkte å se hvilke serier og filmer som er tilgjengelig om bord, men finner ikke dette på siden til Thai. Ligger ikke dette tilgjengelig? Greit å vite om Laptop/iPad må tankes opp før turen
Hei! Jeg fløy med Thai for noen dager siden, og jeg fant en brukbar oversikt over dette på nettsiden deres. Så vidt jeg husker, var det litt kronglete å finne det, men jeg mener det lå et sted under "during the flight", etter at jeg hadde lagt inn flightnummeret på flighten min. Så da er det bare å lete videre
espenlok is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2017, 02:03   #403
jvsandem
Newcomer
 
Join Date: Jan 2017
Posts: 1
Default Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Hei. Er helt ny her inne, men leser med stor glede og interesse. De fleste av dere flyr nok betydelig mer enn undertegnede, men noen turer blir det da her iløpet av et år også. Det meste i Europa, men et par turer i året til fjernere strøk, fortrinnsvis Thailand.

Og derfor har jeg nå et spørsmål som kanskje noen av dere litt mer proffe vet svaret på.

Neste tur til Thailand er i slutten av april. Ned er vi tre i følge, så da blir det litt fest og moro på flyet, og at vi da sitter på de billigste plassene er ok, men hjem igjen drar jeg en uke før de andre pga jobb, og da kunne jeg tenke meg å fly litt bedre. Vi har kjøpt vanlige economy, klasse W, men jeg lurer på om det er mulig å oppgradere hjemreisen til Royal Silk. Har sjekket litt rundt på nett og finner der at det er mulig å oppgradere på flyplassen på vei hjem, men skulle gjerne ha gjort det før vi drar.

Noen som vet?
jvsandem is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2017, 02:28   #404
FamilyGuy
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2011
Location: Trondheim
Posts: 342
Default Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Quote:
Originally Posted by jvsandem View Post
Hei. Er helt ny her inne, men leser med stor glede og interesse. De fleste av dere flyr nok betydelig mer enn undertegnede, men noen turer blir det da her iløpet av et år også. Det meste i Europa, men et par turer i året til fjernere strøk, fortrinnsvis Thailand.

Og derfor har jeg nå et spørsmål som kanskje noen av dere litt mer proffe vet svaret på.

Neste tur til Thailand er i slutten av april. Ned er vi tre i følge, så da blir det litt fest og moro på flyet, og at vi da sitter på de billigste plassene er ok, men hjem igjen drar jeg en uke før de andre pga jobb, og da kunne jeg tenke meg å fly litt bedre. Vi har kjøpt vanlige economy, klasse W, men jeg lurer på om det er mulig å oppgradere hjemreisen til Royal Silk. Har sjekket litt rundt på nett og finner der at det er mulig å oppgradere på flyplassen på vei hjem, men skulle gjerne ha gjort det før vi drar.

Noen som vet?
Har et inntrykk av at det i disse tilfellene er best å ringe Thai.
__________________
14.12.22: TRD-OSL-MUC-BKK
18.12.22: BKK-UTH
01.01.23: UTH-BKK-TDX
11.01.23: BKK-MUC-OSL-TRD
FamilyGuy is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2017, 17:15   #405
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Jeg har reist mange ganger med Thai, men lurer fortsatt på noe... Og det gjelder 747-flåten deres og hvor mange individer som har ny versus "gammel" F-kabin. Har googlet litt rundt, men er ikke sikker på om all info er up to date. Kan se ut til at de har 9 maskiner igjen, og at følgende har ny F (9 seter):

HS-TGA
TGB
TGF
TGG
TGY
TGZ

Og disse har gammel F (10 seter):

HS-TGO
HS-TGP
HS-TGX

Noen som kan bekrefte eller korrigere dette?

Skal med TG925 MUC-BKK i F 3. mars. Slik det ser ut nå ligger det an til å være gammel F. Men man vet vel ikke sikkert før man er ved gaten, i oktober fløy jeg HKG-BKK og 747 hadde plutselig blitt til 773...


Sent from my iPad using Tapatalk
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2017, 12:04   #406
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Jeg har reist mange ganger med Thai, men lurer fortsatt på noe... Og det gjelder 747-flåten deres og hvor mange individer som har ny versus "gammel" F-kabin. Har googlet litt rundt, men er ikke sikker på om all info er up to date. Kan se ut til at de har 9 maskiner igjen, og at følgende har ny F (9 seter):

HS-TGA
TGB
TGF
TGG
TGY
TGZ

Og disse har gammel F (10 seter):

HS-TGO
HS-TGP
HS-TGX

Noen som kan bekrefte eller korrigere dette?

Skal med TG925 MUC-BKK i F 3. mars. Slik det ser ut nå ligger det an til å være gammel F. Men man vet vel ikke sikkert før man er ved gaten, i oktober fløy jeg HKG-BKK og 747 hadde plutselig blitt til 773...
Sent from my iPad using Tapatalk
Det skal stemme, de har ikke skiftet ut noen nye kabiner på et par år. Har vært med på de skiftene ja, umulig å spå hva som står ved gate, bare å følge med på seat map
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2017, 14:04   #407
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Quote:
Originally Posted by Insomnia4u View Post
Det skal stemme, de har ikke skiftet ut noen nye kabiner på et par år. Har vært med på de skiftene ja, umulig å spå hva som står ved gate, bare å følge med på seat map

Takk for tilbakemelding. Heller ingen stor ulykke om det blir gammel F. Trives fint i åpent landskap og med 2 meter seat pitch


Sent from my iPhone using Tapatalk
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2017, 14:28   #408
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Takk for tilbakemelding. Heller ingen stor ulykke om det blir gammel F. Trives fint i åpent landskap og med 2 meter seat pitch
Jeg synes faktisk at gammel F er mer trivelig enn ny F i 747 nettopp pga åpent og luftig. Men klart, det er jo ikke så privat. Likevel, er noe herlig med den type panoramafølelsen en får. Med lys inn fra så mange vinduer, for ikke å glemme motorisert fotskammel
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2017, 14:31   #409
C-klasse
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2009
Location: Upper District
Posts: 455
Default Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Etter hva jeg har hørt er W og V de billigste billetten og kan ikke oppgraderes. De skal heller ikke i gi bonuspoeng.
C-klasse is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2017, 15:51   #410
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
Default Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Oppgradering fra V og W skal være mulig, men dyrere enn fra andre bookingklasser.
Ingen bonuspoeng til SAS EuroBonus fra disse klassene, heller ikke ved oppgradering.

http://www.thaiairways.com/en/plan_m...business.page?
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2017, 17:40   #411
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Quote:
Originally Posted by TG923 View Post
Oppgradering fra V og W skal være mulig, men dyrere enn fra andre bookingklasser.
Ingen bonuspoeng til SAS EuroBonus fra disse klassene, heller ikke ved oppgradering.
http://www.thaiairways.com/en/plan_m...business.page?
Jeg fløy nylig W-klasse BKK-HKG og spurte om cash-upgrade. Fikk ikke lov pga betingelser knyttet til billetten. Kjøpt på kampanje. Så ikke bare bookingklasse som avgjør.
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2017, 20:17   #412
kosvines
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 181
Default Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Jeg har en mellomlanding i Bangkok på nærmere 12 timer senere i uka. Finnes det et greit sted å plassere håndbagasjen i mellomtiden? Jeg gidder å drasse den med meg frem og tilbake.

Jeg ankommer med Thai i First og reiser også videre med de i samme kabin.
kosvines is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2017, 20:27   #413
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Quote:
Originally Posted by kosvines View Post
Jeg har en mellomlanding i Bangkok på nærmere 12 timer senere i uka. Finnes det et greit sted å plassere håndbagasjen i mellomtiden? Jeg gidder å drasse den med meg frem og tilbake.
Jeg ankommer med Thai i First og reiser også videre med de i samme kabin.
Jeg har har transit i First noen ganger. Helt uproblematisk. Du gir enten den på loungen (litt usikker på den) eller på First Check-in (bekreftet). Det eneste de spør om er hvilket tidspunkt du kommer og henter.
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2017, 22:47   #414
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Spiller ingen rolle om ny eller gammel F. Vi var de to eneste t/r BKK SYD forrige vinter
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2017, 08:21   #415
kosvines
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 181
Default Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Quote:
Originally Posted by Insomnia4u View Post
Jeg har har transit i First noen ganger. Helt uproblematisk. Du gir enten den på loungen (litt usikker på den) eller på First Check-in (bekreftet). Det eneste de spør om er hvilket tidspunkt du kommer og henter.


Takk. Da trenger jeg ikke å tenke på det.


Sent from my iPhone using Tapatalk
kosvines is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2017, 11:38   #416
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,972
Default Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Er det noen av Tg´s 747 som har fått ny business class installert mon tro ?
Vurderer Munchen-Bangkok i biz.

Last edited by Eirik; 12-07-2017 at 11:48.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2017, 13:22   #417
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Quote:
Originally Posted by Eirik View Post
Er det noen av Tg´s 747 som har fått ny business class installert mon tro ?
Vurderer Munchen-Bangkok i biz.


Tror maskinene som har fått ny F har beholdt gammel C. Da er det vel sånn ca 170 graders skråseng... 11, 16 og 22 er de beste radene. Du får koste på deg F


Sent from my iPhone using Tapatalk
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2017, 01:27   #418
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,825
Default Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Pleier det å være ny eller gammel C klasse på OSL BKK?
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2017, 09:12   #419
kimmam
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2009
Location: Oslo
Posts: 356
Thai Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

Quote:
Originally Posted by MountainDew View Post
Pleier det å være ny eller gammel C klasse på OSL BKK?
Thai bruker 777-300ER på OSL-BKk og alle maskinene har like seter i C. Samme type oppsett som Emirates, Asiana, osv. Dvs 1-2-1 og helt flate senger. Det er derimot litt forskjeller i finishen på Thai sine egne fly og de som leases, hvor Thai sine egne er litt finere.
__________________
kimmam is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2017, 15:59   #420
TGjr
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: Ganske syd
Posts: 281
Default Re: Jeg skal reise med Thai og lurer på noe

På flyplassen i BKK:

Hvis jeg reiser Thai bussniss og har Eurobonus Diamant kort vil jeg da kunne benytte første klasse fasilitetene til Thai ?
TGjr is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Jeg skal reise med Emirates og lurer på noe jameson82 Reiseforum 144 31-10-2017 22:17
Jeg skal reise med FlyViking og lurer på noe Tarzan Reiseforum 1 23-07-2017 20:25
"Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden (2015) Fred Reiseforum 31 24-11-2015 12:47
Hvor skal jeg reise i Asia? Hypern Reiseforum 19 10-08-2013 00:30


All times are GMT +2. The time now is 15:09.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.