Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-09-2011, 17:54   #1
hanswest
SAS Customer
 
Join Date: Dec 2010
Location: Stjørdal
Posts: 510
SAS Brussel-Oslo-Trondheim 30/9 med SAS

Da er møtedagen over, og da skal man hjem.
Fra sentrum og ut til flypassen gikk det greit med taxi, kom klokka 16:00, og passe kaos hos SAS, SK 1594 klokka 17:30 forsinket til kl 19:00. Danskene tåler gjerne det da.
Innsjekk gikk greit, innsjekkingspersonalet var hyggelige denne gangen også, og ga meg oppgradering til business, sete 1D, mitt favorittsete ombord på 737-600. Mye folk i sikkerhetskontrollen i enden av den lange tunnelen, men ikke så mange i Fast Track.

SAS-loungen er en ok plass å slå ihjel litt tid på Brussel Nationaal. Siden det var fredags ettermiddag denne gangen lot jeg SAS spandere noe av det beste de kan by på i Belgia:




Avgang 1905 med SK 4746, rapport følger!
hanswest is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2011, 21:56   #2
hanswest
SAS Customer
 
Join Date: Dec 2010
Location: Stjørdal
Posts: 510
SAS Første strekning Brussel-Oslo

Ombordstigning gikk greit, vi var to som satt på business, og fire rader med økonomi ekstra var nesten fulle. Resten av flyet var mer eller mindre fullt. Det var SK 4746 med LN-RCU, Sigfrid Viking som sto for denne turen. Sigfrid ble levert i 1999, og er en 737-683. Som tidligere skrevet, 1D er favorittsetet ombord på 600-flyene, og da er det god plass:



Avgang på rutetid. Vel oppe i lufta begynte flyvertinnene å dele ut champagne til folk, det var tydeligvis fredags kveld ja! Jeg har liksom aldri skjønt det der med champagnen...

Maten var god! Pølse, kyllingfilet og lammefilet. Med potet. Ost hører med til slutt:



Vi hadde kvinnelig kaptein på turen. Det gikk fort og greit å komme seg til Gardermoen, landing 20 min før rutetid. 21:45-flyet til Trondheim var ikke satt opp denne fredagen, så da bruker man to timer av helga på flyplassen da...

Siste tur blir med SK 386, nattflyet. Rapport følger!
hanswest is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2011, 22:45   #3
Novair
ScanFlyer Gold
 
Novair's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Location: Stavanger
Posts: 1,046
Default Re: Første strekning Brussel-Oslo

Fin rapport. Savner kanskje litt flere detaljer.

Quote:
Originally Posted by hanswest View Post
Siste tur blir med SK 386, nattflyet. Rapport følger!
Ikke umulig at du får selskap av 14-15 seiersglade mannfolk ()
Novair is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2011, 22:52   #4
SeatBelt
ScanFlyer Gold
 
SeatBelt's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Brussels, Belgium
Posts: 1,024
Default Re: Brussel-Oslo-Trondheim 30/9 med SAS

Quote:
Originally Posted by hanswest View Post

SAS-loungen er en ok plass å slå ihjel litt tid på Brussel Nationaal. Siden det var fredags ettermiddag denne gangen lot jeg SAS spandere noe av det beste de kan by på i Belgia:
Takk for rapport sålangt!

Leffe, den synes jeg er i meste laget! Har gått på en Leffe-smell før, vil helst ikke gjenta det. Men enig - mye godt i Belgia!
__________________
SeatBelt is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2011, 14:37   #5
hanswest
SAS Customer
 
Join Date: Dec 2010
Location: Stjørdal
Posts: 510
SAS Siste strekning Oslo-Trondheim

Nattflyet, SK 386 var satt opp fra utgang 19. Åja, Rosenborg var ombord! Hele flyet var fullt. Det var LN-TUK, INge Bårdsson, en 737-705 fra 2009 som sto for turen.
Jeg skulle være lur, og hadde funnet plass langt bak, 21D, da skulle jeg få tre seter for meg selv. Men neida, hele flyet var fullt. Bra for SAS, men går litt ut over flykomforten syns jeg da. Det var trangt der bak også:



Vi gikk noen minutter over rutetida, men landet ved midnatt i Trøndelag. Også denne gangen var SAS hyggelig og spanderte en liten plastflaske med rødvin og en liten pose chips. Noe skal man ha på fredagskvelden! Mulig jeg skal skylde på fredagskvelden, men glemte altså å ta bilde av denne serveringa! Neste gang.

Da kapteinen ønsket velkommen ombord så la han til (selv om han var østlendning) at vi nok byrde gratulere Rosenborg med 5-2-seieren over Lillestrøm, så da ble det applaus i flyet.

Seatbelt: Brun Leffe er ok i mengden ett glass! Den blonde kan man klare to glass av. Skulle ha kjøpt med litt hjem, men orket ikke denne gangen.


Neste uke venter Italia, med SAS og Air Dolomitto og ATR-propell over Alpene. Rapport følger!
Må bli flinkere til å ta litt bilder, og skal prøve å få skrevet ned litt mer detaljert. God helg!
hanswest is offline   Reply With Quote
Old 04-10-2011, 18:42   #6
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: Brussel-Oslo-Trondheim 30/9 med SAS

Takk for to fine rapporter både en litt utradisjonell vei til BRU og returen. Skriv gjerne flere rapporter.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Brussel Airlines med Brussel-Montreal, overlater Toronto til Air Canada Someone Flyforum 0 04-09-2019 13:29
Widerøe med Oslo-Trondheim FlightDeck Småprat 2 20-06-2017 00:26
Trondheim-Frankfurt-Barcelona-Alicante-Madrid-København-Oslo-Trondheim Novair TripReports 19 07-02-2012 21:02
SAS øker Trondheim - Oslo i følge Adresseavisen morr Flyforum 8 06-04-2008 21:23
Oslo-Brussel med SN (uten bilder) gustavf TripReports 11 16-01-2008 21:34


All times are GMT +2. The time now is 20:06.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.