Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-09-2021, 15:04   #41
TCASRA
Newcomer
 
Join Date: Sep 2021
Posts: 21
Default Re: Konflikt i SAS

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Dette sammen med en stor gruppe nylig omskolerte fra Boeing til Airbus gjør SAS nå til et for meg relativt uattraktivt flyselskap å fly med.
At SAS har faset inn erfarne piloter (mange av de med Airbuserfaring fra før) fra B737 til A320, er ytterst lav sikkerhetsrisiko. Alle flyselskaper i verden omskolerer piloter kontinuerlig til nye flytyper. Fra F50->B767->B737->A320->A330 som enkelte kollegaer har vært igjennom i ulike grader.

Den virkelige sikkerhetstrusselen er det giftige arbeidsmiljøet som Richard Gustafson, Lena Røkaas og Simon Pauck Hansen har skapt. Det er ingen forskjell på å fly Ryanair og SAS. Ryanair er i det minste ærlig med de ansatte om hvilken behandling som venter dem. Sykefraværet i SAS har eksplodert. De sparer kanskje noen kroner på å omorganisere de ansatte, men kostnadene fra korttidssykefraværet skyter opp i andre delen av regnskapet pga denne krigen.
TCASRA is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2021, 15:05   #42
SBT
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 774
Default Re: Konflikt i SAS

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Noe som får meg som overinteressert-i-flysikkerhet-kunde til å snu ryggen til selskapet. Så som i for eksempel Wizzair, vil også i SAS dårlige forhold med usikkerhet og «trusler» være med på å skru ned sikkerheten. Dette sammen med en stor gruppe nylig omskolerte fra Boeing til Airbus gjør SAS nå til et for meg relativt uattraktivt flyselskap å fly med.
Hvorfor skulle det ha noe med sikkerheten å gjøre, om piloter og cabin crew er omskolerte til Airbus ? Har det noe med at du er skeptisk til Airbus sin sikkerhet som flymaskin ?
SBT is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2021, 15:17   #43
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: Konflikt i SAS

Quote:
Originally Posted by SBT View Post
Hvorfor skulle det ha noe med sikkerheten å gjøre, om piloter og cabin crew er omskolerte til Airbus ? Har det noe med at du er skeptisk til Airbus sin sikkerhet som flymaskin ?

Nei, da skrev jeg det kanskje ikke tydelig nok (trodde det var tydelig når det står "dette sammen med", men kan gjerne ta selvkritikk på at det ikke var klartekst nok) - men jeg mente altså summen av det hele. Som nevnt i en annen tråd for ikke så lenge siden; 1+1+1+1... osv. Isolert sett er ikke omskolering noe sikkerhetsrisiko i mine øyne, men summen av alt kaoset i SAS nå finner jeg personlig lite.... hmm... "tiltrekkende".


Quote:
Originally Posted by TCASRA View Post
At SAS har faset inn erfarne piloter (mange av de med Airbuserfaring fra før) fra B737 til A320, er ytterst lav sikkerhetsrisiko. Alle flyselskaper i verden omskolerer piloter kontinuerlig til nye flytyper. Fra F50->B767->B737->A320->A330 som enkelte kollegaer har vært igjennom i ulike grader.

Den virkelige sikkerhetstrusselen er det giftige arbeidsmiljøet som Richard Gustafson, Lena Røkaas og Simon Pauck Hansen har skapt. Det er ingen forskjell på å fly Ryanair og SAS. Ryanair er i det minste ærlig med de ansatte om hvilken behandling som venter dem. Sykefraværet i SAS har eksplodert. De sparer kanskje noen kroner på å omorganisere de ansatte, men kostnadene fra korttidssykefraværet skyter opp i andre delen av regnskapet pga denne krigen.

Som nevnt ovenfor, det var ikke ment isolert sett, men som en sum av det hele. At sykefraværet har skutt så opp sier jo sitt. Generelt 100% enig med deg.
__________________
Spoiler mixer

Last edited by Polaris; 28-09-2021 at 15:19.
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2021, 16:23   #44
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Konflikt i SAS

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Nei, da skrev jeg det kanskje ikke tydelig nok (trodde det var tydelig når det står "dette sammen med", men kan gjerne ta selvkritikk på at det ikke var klartekst nok) - men jeg mente altså summen av det hele. Som nevnt i en annen tråd for ikke så lenge siden; 1+1+1+1... osv. Isolert sett er ikke omskolering noe sikkerhetsrisiko i mine øyne, men summen av alt kaoset i SAS nå finner jeg personlig lite.... hmm... "tiltrekkende".





Som nevnt ovenfor, det var ikke ment isolert sett, men som en sum av det hele. At sykefraværet har skutt så opp sier jo sitt. Generelt 100% enig med deg.
Så mener du at omskolering har noe med sikkerhet å gjøre, eller mener du det ikke?
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2021, 16:23   #45
Midtiblinken
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,084
Default Re: Konflikt i SAS

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Noe som får meg som overinteressert-i-flysikkerhet-kunde til å snu ryggen til selskapet. Så som i for eksempel Wizzair, vil også i SAS dårlige forhold med usikkerhet og «trusler» være med på å skru ned sikkerheten. Dette sammen med en stor gruppe nylig omskolerte fra Boeing til Airbus gjør SAS nå til et for meg relativt uattraktivt flyselskap å fly med.
Ser du begynner og ro her . Har du noen som helst erfaring fra flyging selv? Du er aldri bedre på prosedyrer enn når du er fersk ut av kurs. Det glipper over tid, og det fort om du ikke flyr. Derfor gjør vi trening hvert år. Sjelden mye nytt, men det samme gamle som blir herpet på.
Jeg gikk selv fra ny og moderne King Air med glass til DC9 i sin tid. Fløy King Air hjem fra Beechcraft etter 2-3 timer trening i flyet(1-2 uker i sim og skolebenk). Alene, på vinteren, på kvelden. Etter DC9 ble det over i full glass cockpit, min første FMS. Mista jobben etter noen år, tok B737 type rating. Begynte på -200, endte på -800. Southwest stoppa så alt av ansettelser. Hadde jobb intervju i Japan neste, på B767. Brukte et par uker og forberede meg, men fikk ikke jobb der. De intervjuet hver dag den uka, og ingen fikk jobb….. De ville brukt et år og 30 simmer på det vi bruker 6 uker og 7-8 simmer i USA.
Den jobben jeg tok da var og drive basen der jeg bodde for et stort frakt selskap. Jeg fløy kun 50-100 timer på 2 år, men hadde 5 check rides. Var for gammel for slikt da, gammel turboprop uten FD,AP eller FO. Jeg fløy kun på vinteren i rør med aluminiums interiør…
Så over til Airbus i 10 år. Ingen i min klasse hadde Airbus erfaring, men om de hadde det måtte de gjort akkurat det samme som resten av oss.
Poenget mitt er at piloter adapterer til forholdene. De i SAS har årevis med erfaring i selskapet og på flyplassene. Røret er omtrent samme størrelse som det gamle, og skriker over himmelen i samme fart. Deres første landing i flyet er sannsynligvis gjort med passasjerer. Og de er på sitt beste rett ut fra trening. Flyet lærer du og kjenne etter hvert.
Midtiblinken is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2021, 16:49   #46
semmern
ScanFlyer Gold
 
Join Date: May 2011
Posts: 1,499
Default Re: Konflikt i SAS

Da blir SAIL hetende SAS Connect, og først ut er danskene, som nå kan søke på sine tidlige jobber.

https://www.cae.com/civil-aviation/a...-officer-24902

Merk krav til rating og 500 timer på type. Hvis dette blir stående når SAIL/Connect/Pauck Hansen AS kommer til OSL er det en hån mot de oppsagte der, som stort sett fløy 737!
semmern is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2021, 16:59   #47
TCASRA
Newcomer
 
Join Date: Sep 2021
Posts: 21
Default Re: Konflikt i SAS

Quote:
Originally Posted by semmern View Post
Da blir SAIL hetende SAS Connect, og først ut er danskene, som nå kan søke på sine tidlige jobber.

https://www.cae.com/civil-aviation/a...-officer-24902

Merk krav til rating og 500 timer på type. Hvis dette blir stående når SAIL/Connect/Pauck Hansen AS kommer til OSL er det en hån mot de oppsagte der, som stort sett fløy 737!

Quote:
«Dear Colleague,
Our aim to be a sustainable, competitive, and attractive airline for travelers to, from and within Scandinavia continues. The ongoing pandemic has accelerated an already existing need to create profitability in all parts of our organization. Implementing a fully competitive operating model with high flexibility is pivotal for SAS to maintain its position and long-term survival. SAS operating model will consist of four production platforms operating under the SAS brand and customer offering. Three of these will be internal airline platforms (AOCs) acting as independent operators under the SAS brand and customer promise.
We are now taking the next steps in the development.
New platform names
To better reflect the purpose and scope of each platform, SAS considers giving all airline platforms descriptive business names. The rationale behind this is to highlight that all platforms have complementing roles to play and are vital to SAS' future existence.
SAS wishes that the names focus on what type of production each platform should operate instead of geographical set-up. This is a disruptive era in the market and the character of demand in each geographical area might change over time. Functional names will therefore provide a more correct image of each platform’s role.
Therefore, a decision has been made to rename SAS Ireland and decide the name for SAS Midsize. SAS Ireland will have the business name SAS Connect, which will be reflected in IATA and ICAO registration. SAS Connect is a vital platform for SAS to continue to be an infrastructural provider in Scandinavia that connects Scandinavia with the rest of the world on highly competitive routes, characterized by a large share of leisure demand.
SAS Link will be the name of the airline operating a future in-house regional and midsized aircraft fleet. SAS Link is a vital platform for SAS to continue as infrastructural provider in Scandinavia that links traffic on smaller routes, that are unprofitable and unsustainable to operate with a large jet aircraft, with our broader network for global accessibility.
All platforms operate under the SAS brand and the names will hence not be marketed externally.
Since SAS Scandinavia will no longer be the only SAS Group platform based in Scandinavia, a new internal name for SAS Scandinavia is currently considered to align with the descriptive name usage across all platforms. A possible new name of SAS Scandinavia will, however, not affect the current purpose and scope of SAS Scandinavia’s operations providing global reach.
Establishment of SAS Connect’s Copenhagen base
As previously announced, a SAS Connect base will open in Copenhagen and operations are expected to start early 2022. The possibilities to expand and open bases in Stockholm and Oslo during 2022 are currently being evaluated.
As a part of this SAS Connect Crew services A/S is established, a Danish registered SAS group company. This crew company will be the crew employer and supply the operator SAS Connect with fully trained and optimally planned crew according to the AOC’s manuals and training guidelines.
The recruitment to SAS Connect Crew services and the base at CPH will start shortly, and the recruitment and training will be handled by our strategic partner CAE in close cooperation with SAS Connect.
Everyone is welcome to apply for a crew position in SAS Connect Crew Services A/S and recruitment ads will shortly be available here.
Establishment of SAS Link AOC
A Letter of Intent on 6 Aircraft, Embraer E1´s E195 has been signed. The aircraft are to be delivered during the first half of 2022 and the final contract is planned to be completed during October. At the same time recruitment to key management positions in SAS Link AOC will shortly be initiated.
You will be kept informed as the work on strengthening our operating model continues. If you have any questions regarding the development of the operating model, please turn to your closest leader so that questions can be consolidated and internal communication can be adjusted according to your needs. For questions regarding the recruitment process, please contact your leader or HR partner.
Best regards,
Simon Pauck Hansen
EVP and COO Airline Operations»
SAS sparker 600 piloter under en pandemi, for å så ansette noen andre under et år etterpå. Dette er verre enn Wizzair og skittent.
TCASRA is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2021, 17:05   #48
Midtiblinken
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,084
Default Re: Konflikt i SAS

Det er en grunn til vi har fagforeninger. Utrolig at dette blir gjort i Scandinavia.
Midtiblinken is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2021, 17:12   #49
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: Konflikt i SAS

Jeg er normalt ingen fan av å gå til aksjoner utenom gjennom lovlige former som endel av forhandlingene som ender i lovlige og legitime streikesituasjoner, selv om det ikke er "min greie", men jeg er nesten overrasket over at SAS sine foreninger her tilsynelatende ikke gjør så mye annet enn "dialog".....
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2021, 17:16   #50
Midtiblinken
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,084
Default Re: Konflikt i SAS

Mitt poeng med fagforening er ikke ulovlig streik. Vi har alt slikt i kontrakten vår. Det er den viktigste delen at vi ikke kan bli erstattet av andre. Og alt må skje i henhold til ansennitet.
Midtiblinken is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2021, 17:17   #51
TCASRA
Newcomer
 
Join Date: Sep 2021
Posts: 21
Default Re: Konflikt i SAS

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
jeg er nesten overrasket over at SAS sine foreninger her tilsynelatende ikke gjør så mye annet enn "dialog".....
Blir bare spekulasjoner, men for det første har Anko van der Werff nettopp startet og at man satser vel på å bygge opp et forhold på tillit før man eventuelt aksjonerer. For det andre, så skal tariffavtalen til pilotene reforhandles i mars 2022, og det er ingen overraskelse om aksjonene kommer da........ Hadde jeg vært dere, hadde jeg bestilt flybilletter med Wizzair og Ryanair i perioden april-mai 2022 hvis dere skal noe viktig.
TCASRA is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2021, 17:19   #52
Wahoo
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,769
Default Re: Konflikt i SAS

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Jeg er normalt ingen fan av å gå til aksjoner utenom gjennom lovlige former som endel av forhandlingene som ender i lovlige og legitime streikesituasjoner, selv om det ikke er "min greie", men jeg er nesten overrasket over at SAS sine foreninger her tilsynelatende ikke gjør så mye annet enn "dialog".....
Tar seg vel ganske dårlig ut å aksjonere mens SAS blir holdt kunstig i live av statene...
__________________
You can tell the size of a man by the size of things that bother him.
Wahoo is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2021, 17:25   #53
Swedeline F28
ScanFlyer Silver
 
Swedeline F28's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Berlin
Posts: 592
Default Re: Konflikt i SAS

Quote:
Originally Posted by Wahoo View Post
Tar seg vel ganske dårlig ut å aksjonere mens SAS blir holdt kunstig i live av statene...
Det är ju tämligen intressant att socialdemokraterna i Sverige som är så fackföreningsvänliga så att de praktiskt taget sitter ihop med LO blundar när deras egna bolag som de själva dessutom finansierat gör sånt som de skulle skrika på om det varit ett privat storbolag som gjort.
__________________
Swedeline F28 is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2021, 17:36   #54
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: Konflikt i SAS

Quote:
Originally Posted by Wahoo View Post
Tar seg vel ganske dårlig ut å aksjonere mens SAS blir holdt kunstig i live av statene...

Eller er da akkurat da der er rett tid til å oppnå best mulig resultat? Uten at jeg har lest nok av Clausewitz og Sun-Tzu…..
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2021, 17:53   #55
scoop69
Newcomer
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 25
Default Re: Konflikt i SAS

Quote:
Originally Posted by Wahoo View Post
Tar seg vel ganske dårlig ut å aksjonere mens SAS blir holdt kunstig i live av statene...
Der tar seg j... dårlig ut å bruke innleide selskaper og drive fagforeningsknusing samtidig som de er avhengig av penger fra statene for å overleve og.. Jeg tror ikke i min villeste fantasi at det finnes sponsorvilje igjen i den nye Norske regjeringen som kommer nå, etterhvert som den nye sosial dumping porteføljen til SAS nå rulles ut...
scoop69 is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2021, 18:27   #56
LN-HFH
ScanFlyer Gold
 
LN-HFH's Avatar
 
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,333
Default Re: Konflikt i SAS

Ja, hva skal man si? At det skriver over er datert til år 2000 ser jeg på som skremmende. Personlig trodde jeg at mye av denne fagforeningsknusingen og opprettelser av datterselskaper rundt om var et resultat av hva konkurrentene hadde gjort, da det tilsynelatende er det som har blitt brukt som argument for blant annet SAS Ireland utad. Det å se at tidligere SAS direktør Eivind Roald og andre direktører stå og skryte over at SAS er svært stolte av at de benytter seg av den skandinaviske modellen er direkte hårreisende når det gang på gang viser seg dette er ren vrøvl, og var selv da. Her et eksempel fra debatten angående konflikten i DY i 2015: https://tv.nrk.no/se?v=NNFA51030515&t=2044s

På et punkt har de i hvert fall lykkes (om det er positivt kommer an på øynene som ser). De har i stor grad holdt dette bråket utenfor media, noe som var planen i følge dokumentet fra 2000. Synes det er ganske underlig at ikke mer har kommet ut, det virker nærmest som at fagforeningene har gitt opp. Tidligere var media og fagforeningsledere i hvert fall svært glade i å skrike høyt om konflikter mellom ansatte og ledelsen, spesielt i et norsk selskap...

Jeg håper for de ansattes del at disse elendighetene kommer mer frem. At to stater pumper penger inn i dette selskapet er skremmende når de ansatte blir behandlet på denne måten og som ikke gjenspeiler noe av de verdiene i det de kaller den skandinaviske modellen. Jeg har sagt det før, og sier det igjen: den svenske og danske stat skulle, og bør når mer penger trengs, sette svært strenge vilkår som må oppfylles, hvis ikke true med konkurs. Så får man i verste fall slå de konkurs, for nye seriøse aktører kommer til selv i 2021, bare se på Flyr.

Det er egentlig bare navnet som ser ut til å ha noe med Skandinavia å gjøre lenger, dessverre. Og som jeg ser det har ikke selskapet livets rett når de ikke kan tjene penger samtidig som de behandler de ansatte med respekt og de tilbyr skandinaviske vilkår.
__________________
upcoming: feb: TOS-OSL-TOS (DY), mar: TOS-OSL-TOS (DY)
LN-HFH is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2021, 22:01   #57
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: Konflikt i SAS

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Så mener du at omskolering har noe med sikkerhet å gjøre, eller mener du det ikke?

Og ellers? Går det bra?
Men siden du spør etter teskjevarianten;
Jeg mener at en hver flyulykke er en rekke av små sikkerhetshull som parallelliserer seg. Fenomenet kalles swiss cheese theory, noe som jo er helt utrolig ukjent og et fremmedord for alle flyinteresserte. Skjønner derfor hvorfor jeg må sitte her og forklare det. Kun fordi flyselskapet heter SAS, betyr ikke at de er fredet fra sveitserosten. Ut i fra de analysene, både offentlige såvel som ikke-offentlige, jeg har lest om ulykker og safety culture - så er det for meg personlig en ytterligere faktor som summerer opp til en uggen følelse. Som allerede skrevet to gang: alene er ikke omskolering en sikkerhetsrisiko, men i summen av mange små elementer oppfatter jeg det personlig som enda en skive ost med et lite hull i.
Om du er uenig så.. go ahead. Jeg har enda min mening, and the world goes on.

SAS er som Hurtigruten. Det var en gang.
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2021, 22:12   #58
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Konflikt i SAS

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Og ellers? Går det bra?
Men siden du spør etter teskjevarianten;
Jeg mener at en hver flyulykke er en rekke av små sikkerhetshull som parallelliserer seg. Fenomenet kalles swiss cheese theory, noe som jo er helt utrolig ukjent og et fremmedord for alle flyinteresserte. Skjønner derfor hvorfor jeg må sitte her og forklare det. Kun fordi flyselskapet heter SAS, betyr ikke at de er fredet fra sveitserosten. Ut i fra de analysene, både offentlige såvel som ikke-offentlige, jeg har lest om ulykker og safety culture - så er det for meg personlig en ytterligere faktor som summerer opp til en uggen følelse. Som allerede skrevet to gang: alene er ikke omskolering en sikkerhetsrisiko, men i summen av mange små elementer oppfatter jeg det personlig som enda en skive ost med et lite hull i.
Om du er uenig så.. go ahead. Jeg har enda min mening, and the world goes on.

SAS er som Hurtigruten. Det var en gang.
Hissig på hersketeknikk i kveld altså?

Kan du nevne en ulykke i den siviliserte verden der pågående omskolering pekes på som en av årsakene?

En digresjon:
Ser man tilbake til et selskap i USA medførte en kaptein som ble pensjonist ikke mindre enn 13 omskoleringer til ny flytype. En kjekk liten bieffekt av spennende flåteplanlegging og ansiennitetsprinsippet i full blomst.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2021, 22:23   #59
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,919
Default Re: Konflikt i SAS

Ikke bare flytyper man omskoleres på, men også selskapenes operasjonsprosedyrer. Det finnes piloter som (oftest ufrivillig) har vandret fra konkurs til konkurs og blitt skolert på både høyre- og venstreseter, selskaper og flytyper.
Hadde dette vært et problem hadde nok FAA og deres likesinnede sagt fra ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2021, 22:28   #60
semmern
ScanFlyer Gold
 
Join Date: May 2011
Posts: 1,499
Default Re: Konflikt i SAS

Tror ikke omskolering er problemet det bør fokuseres på her. Heller å sparke 600 mann for så å ansette nye rett etterpå.
semmern is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Konflikt mellom Lufthansa og Turkish Someone Småprat 3 10-12-2013 10:33
Konflikt i Finnair EB Flyforum 2 04-06-2008 20:44
Transwede konflikt rammer SAS scandi Flyforum 31 13-12-2007 16:23
Transport varnar för konflikt med SAS TG923 Flyforum 0 26-08-2007 18:03
Konflikt mellom BU og SK-piloter Isbamse Flyforum 5 29-09-2005 17:00


All times are GMT +2. The time now is 13:52.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.