Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 29-09-2011, 09:41   #1
hanswest
SAS Customer
 
Join Date: Dec 2010
Location: Stjørdal
Posts: 510
SAS Trd-Tll-Arn-Bru med Estonian og SAS

Da skal man ut på tur igjen. Hele dagen ødelagt på grunn av reising uansett, så jeg tenkte jeg skulle prøve Estonians nye direkterute til Tallin som første strekning denne gangen. Da blir reiseruta Trondheim-Tallin-Arlanda-Brussel. Siste strekning med SAS.
Innsjekk gikk som alltid greit her på Værnes, sitter og venter på å få gå ombord på ES-ABL nå:


Det er en 737-5L9 som ble levert til Maersk i mars 1998, og som etter seks år der fløy tre år for Czeck før den ble malt lyseblå og hvit.
Avgang om 40 min nå, kommer flere ord og bilder etterhvert som turen skrider frem.
hanswest is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2011, 12:12   #2
hanswest
SAS Customer
 
Join Date: Dec 2010
Location: Stjørdal
Posts: 510
SAS Trd-Tll-Arn-Bru med Estonian og SAS

Vi kom oss avgårde fra TRD på tidtabell. Jeg var den eneste foran gardina, i "Travel Class" var belegget ca 40%. Beinplass godkjent:



Mat er inkludert foran gardina hos EE, ordentlig glass, porselenskopp og bestikk i ekte metall. Maten var ikke det helt store, et rundstykke med salat og et beger båbæryoughurt. Med appelsinjuice og kaffe så berget man da turen over til Estland:



Dagens morgenkaffe og -juice må jo etterhvert forlate kroppen. WC på denne gamle -500 var så standard som det kunne bli:



Vi landet i Tallin 20 min før tidtabell!

Neste strekning er herfra til Arlanda med EEs CRJ900, fortsettelse følger.
hanswest is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2011, 15:15   #3
hanswest
SAS Customer
 
Join Date: Dec 2010
Location: Stjørdal
Posts: 510
SAS Strekning to: Tallinn-Stockholm

OK, etter at man fikk slått ihjel tid på flyplassen i Tallinn med litt arbeid, var det klart for en CRJ900-tur. Flymaskinen var ES-ACB, levert i 2011 til EE. Jeg hadde sete 2a, vi var tre personer på de tre første radene foran gardina, bak var det mer eller mindre fullt. Plassen var godkjent:



Jeg fløy OV123.

Flytida var 50 min over, så treretters ble det ikke tid til, men vi fikk servert estisk tapas (visste ikke at de hadde tapas i Estland jeg...), dette smakte faktisk ganske ok:



Vi landet 12-15 min før rutetida. Nå er det SAS Scandinavian Lounge på Arlanda som gjelder frem til SK 1589 til Brussel...
hanswest is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2011, 08:18   #4
hanswest
SAS Customer
 
Join Date: Dec 2010
Location: Stjørdal
Posts: 510
SAS Siste strekning Arn-Bru

Det er alltid hyggelig å fly med SAS. Jeg fikk oppgradering til business fra Arlanda til Brussel, ok på en to-timers tur det. Avgang med SK 1589 var 15:25, og den var satt opp fra utgang F28, så da ble det litt mosjon. Arlanda T5 er litt merkelig organisert, men det er vel Tax-Free som bestemmer. Når man kommer fra T4 eller Sky City så går man forbi hele avgangshallen til den nye sikkerhetskontrollen, rett inn i Tax-Free, og så kan man gå hele veien tilbake. Jaja.
Ved utgang F28 sto LN-RMT, Jarl Viking, en MD82 levert til SAS i 1991. Jeg fikk sete 1C. Det er alltid ok å fly med MDene til SAS, gode seter og god plass:



Jeg var den eneste på business, de to første radene i flyet. På økonomi ekstra, de neste tre raden, satt det fire stk. Økonomklasse var 2/3 fullt. Til mat ble det servert pølser med potet, litt skinke og ost:



Det var en skikkelig trivelig tur, hyggelig kabinbesetning med smilet på lur og en kaptein som guidet oss litt over Danmark og Tyskland i godværet. Hadde jeg vært en erfaren rapportskriver så hadde jeg jo selvsagt tatt bilder ut av vinduet, men det får bli siden en gang.

Vi gikk på rute, og sto parkert fem minutter før rutetid ved utgangen i Brussel. SAS er alltid punktlige!

Det blir møte i Brussel fredag, og så hjem til Trondheim via Oslo. Kommer rapport etterhvert.
hanswest is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2011, 09:44   #5
Trdfly
ScanFlyer Rusty

Global Moderator
 
Trdfly's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 6,886
Default Re: Trd-Tll-Arn-Bru med Estonian og SAS

Kjempe fin Tripreport! Liker at det kommer Tripreporter fra TRD og serlig at du viste oss/meg hvordan TRD-TLL ruta er. Gleder meg til å se flere Tripreporter....hint hint
Trdfly is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2011, 21:07   #6
Tosze
ScanFlyer Blue
 
Tosze's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Location: TLL
Posts: 165
Default Re: Trd-Tll-Arn-Bru med Estonian og SAS

Flott rapport! Kjekt å endeli få noe fra TRD-TLL ruten.
__________________
Flight Diary
Tosze is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
OSL - TRD - TLL - OSL med hæææh? FlyCarl TripReports 0 13-08-2016 01:48
Estonian Air starter TLL-GOT Trdfly Flyforum 7 25-07-2012 15:14
Estonian Air TLL-TRD aeroflot_a321 Bilder & foto 3 07-09-2011 22:09
Premiere på Estonian Air TRD-TLL aeroflot_a321 Bilder & foto 4 07-09-2011 20:46
Scandinavian Airlines Sverige öker på ARN-TLL og ARN-DUS MD90 Flyforum 2 21-09-2006 15:36


All times are GMT +2. The time now is 03:15.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.