Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-06-2021, 09:24   #281
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by LN-FAB View Post
De har endret designet til SAS Mastercard. Det er ikke lengre sammenheng mellom kortet og EB-status, sjekk statusen din i SAS-appen - det er den som er fasiten!
Logger man seg inn på nettsiden ser man også utløpsdato for statusen, merkelig at de ikke har klart å få dette inn i Appen.

Jeg så at min sølvstatus som jeg fikk i gave for to år siden og skulle utløpe i aug21 tydeligvis har blitt forlenget til aug22 - så heeeelt kontroll har de ikke. Spiller liten rolle for meg, helgen om to uker blir det MR innenlands for å sikre EBG med 12 segmenter (som nå er nede i 11 pga. utallige endringer av SAS).
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2021, 18:05   #282
waytogo74
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2013
Location: Trondheim, Norway
Posts: 194
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

SAS gjør det litt lettere å rekvalifisere til gull for de med periode som utløper januar eller februar neste år:

Quote:
Vi vet at det verken har vært enkelt eller praktisk mulig å reise så mye som du ønsket i løpet av det siste året. Derfor vil vi gjerne hjelpe deg med å beholde Gullmedlemskapet ditt i enda et år. Du som har kvalifiseringsperiode som slutter 31. januar eller 28. februar 2022, får nå halvparten av de kvalifiserende flyreisene/statuspoengene som kreves for Gullmedlemskap! 23 kvalifiserende flyreiser og 22 500 statuspoeng blir registrert på kontoen din i løpet av oktober (vises øverst på siden når du logger deg inn på Min EuroBonus).

I tillegg får du 4x høyere statusinntjening for hver reise med oss i perioden 1. oktober 2021 – 31. januar 2022. Vi håper at det kan komme godt med nå som stadig flere er vaksinert og reiserestriksjonene blir færre.
waytogo74 is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2021, 09:08   #283
SpotOn
ScanFlyer Silver
 
SpotOn's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Location: Somewhere near(-ish) OSL
Posts: 641
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Denne endringen var ikke jeg klar over. Synd - dette har jeg benyttet meg av flere ganger for å få med kolleger eller venner inn selv om vi skal reise til ulike destinasjoner.

Quote:
STAR ALLICANCE GUEST POLICY UPDATE FROM MAY 3, 2021
As a Star Alliance Gold member, you may bring a guest into a Star Alliance Lounge, provided that you and your guest travel on the same Star Alliance flight. EuroBonus Gold and Diamond cardholders can still bring a guest or up to four family members into the SAS Lounges – provided that you and your guest/family travel on the same SAS, Star Alliance or Wideroe flight.
SpotOn is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2021, 11:48   #284
carana
Newcomer
 
Join Date: Dec 2017
Posts: 42
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Hei, jeg ble akkurat oppgradert til Diamond her. Det jeg lurer på er dette med gratis drikke – klarer ikke bli helt klok på formuleringen på nettsidene til SAS. Så spørsmålet er, hva får jeg gratis av drikke på innlandsflyvninger i Norge? Er det bare brus etc, eller også vin og øl?
carana is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2021, 14:12   #285
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by carana View Post
Hei, jeg ble akkurat oppgradert til Diamond her. Det jeg lurer på er dette med gratis drikke – klarer ikke bli helt klok på formuleringen på nettsidene til SAS. Så spørsmålet er, hva får jeg gratis av drikke på innlandsflyvninger i Norge? Er det bare brus etc, eller også vin og øl?
Gratulerer med Diamond. Det er en strålende status synes jeg.

Innenlands får du også alkohol, men kun en enhet. Annen drikke får du så mye du vil av. Det gjelder også for reisefølget. Ihvertfall ett reisefølge. Altså at dere får en vin hver men må betale for den neste.

Utenlands varierer det litt. Jeg kjæresten min har alltid fått til vi trygler om hjelp. Men jeg hører også at det er maks 3 enheter alkohol til enkelte destinasjoner. Så det beror nok lite på crewet.

Happy flighting
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2021, 21:19   #286
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Ikke innenriks ifg reglene. Hvordan det praktiseres kan kanskje være annerledes.
Håper ikke det går totalt inflasjon i status nå. Ender vel på 150 000 statuspoeng denne perioden, mot normalt 70 000. Galskap.
Inflasjonen begynte jo drastisk med innføring av EBD i det de kunne i bort EBG. Så tok det jo av med Amex og MC Statuspoeng som ga EBG nesten uten å fly.. Og så kom denne kampanjen de har nå med 4x så blir det nok rimelig svett på Gullstua når folk reiser som gale igjen, og 90% av bagasjen (ikke at det har så mye å si på OSL osv) er jo pirority.

To turer til AGP i pluss gir 40.000 statuspoeng

Første verden osv.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2021, 10:11   #287
SpotOn
ScanFlyer Silver
 
SpotOn's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Location: Somewhere near(-ish) OSL
Posts: 641
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Er nok en fare for at nåværende kampanje kan vise seg å være i overkant generøs ja... Men jeg klager ikke. :-)
SpotOn is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2021, 15:10   #288
carana
Newcomer
 
Join Date: Dec 2017
Posts: 42
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Helt enig i det – skulle de firedoble alt, så i alle fall bare for en måned eller noe. Galskap!

Jeg hadde forøvrig nådd Diamond uavhengig av det her, det kom bare plutselig på et tidligere tidspunkt haha.
carana is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2021, 18:12   #289
Islending
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Nov 2009
Location: LHR
Posts: 854
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

For de som skulle lure på on WF er inkludert i 4x kampanjen til SAS, så ser det ut til det. Jeg reiste med WF fra LHR til BGO, og både grunnpoeng og segmenter var inkl. i 4x kampanjen. Jeg trodde at det var kun rene SAS flights som gjaldt. Hurra!
__________________
Islending is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2021, 11:31   #290
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

<mod>
Gratis alkohol (har vært oppe før) og serveringskonsepter --> https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=123895
</mod>
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2021, 11:35   #291
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default

Quote:
Originally Posted by Islending View Post
For de som skulle lure på on WF er inkludert i 4x kampanjen til SAS, så ser det ut til det. Jeg reiste med WF fra LHR til BGO, og både grunnpoeng og segmenter var inkl. i 4x kampanjen. Jeg trodde at det var kun rene SAS flights som gjaldt. Hurra!
Så bra, har fire WF flights i november så nå begynner det å lukte gull her igjen.
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2021, 16:26   #292
IL-2
ScanFlyer Gold
 
IL-2's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,297
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Kjapt spørsmål. Hvordan er det med poeng/kvalifiserende flygninger, når man flyr codeshare. Får man f.eks. uttelling for en reise med SAS/AirBaltic, bestilt hos AirBaltic?
IL-2 is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2021, 17:45   #293
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by IL-2 View Post
Kjapt spørsmål. Hvordan er det med poeng/kvalifiserende flygninger, når man flyr codeshare. Får man f.eks. uttelling for en reise med SAS/AirBaltic, bestilt hos AirBaltic?

Nei, det er operating carrier som teller her så i gen poeng ved ditt eksempel
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2021, 20:51   #294
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Ganske "spennende" å følge med på bookede Eurobonus-reiser nå. Jeg har 5 gode USA reiser booket (forventet at det ble rush) og er småparanoid på at dette vil vel ikke Eurobonus ha noe av. "De" har allerede kansellert en tur som jeg fikk kranglet tilbake (det var Swiss i C til LAX).

Har en Swiss til Miami for to personer til MIA i C februar, og i da tikket det inn "changes" tre ganger hvor jeg tenkte den ble kansellert, men det var bare små forandringer på skjemaet. Begge veier er business-kabinen mer eller mindre full , og de billettene som er igjen koster 82.000 NOK for to.

Poenget her er vel egentlig - det er jo styggmye "verdier" der ute nå med poengreiser som flyselskapene kunne tenke seg å unngå? Folk ar jo stappfulle av poeng og de som booket tidlig okkuperer jo dyre fine seter.. Lurer på hva de gjør med dette.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2021, 14:39   #295
FQTV
EBG - QR Gold
 
FQTV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,243
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Hallo der ute.

Ringte CT tlf på 64 81 60 99 - Vier åpen mandag til fredag.

Hvor booker dere andre som kjøper CT-billetter i helgene???

FQTV
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere.

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2021, 07:27   #296
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Er 24/7 kundeservice for EBD nå forbedret bort? Har prøvd i to dager utenom normal åpningstid nå, og får bare beskjed om at kontoret er stengt. På hjemmesiden under goder står det nå kun nevnt utvidet åpningstid uten å nevne hva det betyr.

EDIT: Jeg ringte kl. 19:10 i går og 06:30 i dag.

Last edited by Hickok; 05-11-2021 at 07:36.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2021, 08:09   #297
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Da er klokken passert 07, og jeg er kommet i køen, og registrerer en ny forbedring. Før fikk du vite hvilken plass i køen du hadde etter at du hadde lagt inn ditt EB nummer. Dette er nå erstattet av reklame om Eurobonus og hvordan det fungerer samt om EB appen og hvordan dette fungerer. Er det bare rot i bolaget nå?
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2021, 10:08   #298
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

SAS har stengt for muligheten til å kansellere EB-reiser selv, så da må man kontakte chatten for å gjøre det. Selv enkle turer innenriks er ikke mulig å avbestille selv...
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2021, 11:16   #299
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
SAS har stengt for muligheten til å kansellere EB-reiser selv, så da må man kontakte chatten for å gjøre det. Selv enkle turer innenriks er ikke mulig å avbestille selv...
De stoler nok ikke på dette skumle internettet. Er tross alt bare en flopp.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2021, 11:23   #300
IL-2
ScanFlyer Gold
 
IL-2's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,297
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
SAS har stengt for muligheten til å kansellere EB-reiser selv, så da må man kontakte chatten for å gjøre det. Selv enkle turer innenriks er ikke mulig å avbestille selv...
De tenkte kanskje at det ikke var nok kø på chat og telefon fra før av! Det virker jo som om det er kaos på alle fronter, i SAS.
IL-2 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Singapore Airlines - generelle spørsmål SudCaravelle Reiseforum 141 12-02-2024 19:45
Alberta, Canada - generelle spørsmål Cecilie Reiseforum 24 06-07-2019 15:05
Egypt... generelle spørsmål om reise Fnate Reiseforum 16 20-03-2018 18:07
Fly Pegasus - generelle spørsmål kekker Reiseforum 9 14-11-2017 09:53
Gibraltar - generelle spørsmål og tips nick5000 Reiseforum 3 10-06-2017 23:13


All times are GMT +2. The time now is 01:23.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.