Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-10-2021, 10:15   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Flyprat God søndag

God dag fra Asker. Dagens prosjekt blir å sørge for at vinterdekkene kommer på bilen og gjennomføre høstens opprydning i garasjen. Det var den sommeren. Ha en fin dag
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2021, 10:29   #2
FBI2012
ScanFlyer Silver
 
FBI2012's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Location: Oslo
Posts: 698
Default Re: God søndag

“Hallo, guten Tag, Grüß Gott” her fra Wien!

Nettopp landet med Austrian fra Athen og før siste ‘hoppet’ hjem til Norge.

Taxien hentet meg kl 03.30 og hotellets nattevakt kom løpende med frokostbox før jeg ble vinket av sted til flyplassen. Det gikk smått ut av sentrum da horder av festglade, unge grekere stod i kø over alt i de trange gatene for å få seg en natt-gyros/falafel på vei hjem.

Alltid hyggelige matopplevelser med Austrian. Litt som å tré inn i en ærverdig, gammel wiener-café med servitører som har jobbet der bestandig. SWISS er nok et par hakk vassere i servicen på C-Class, men synes Austrian imponerer med matserveringen selv på short haul! På long haul utkonkurrerer Austrian både LH og SWISS glatt!!


Blir nok en formiddags-siesta når jeg kommer hjem til Sagene i dag!

Ha en "charming" søndag!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_4363.jpg
Views:	125
Size:	83.8 KB
ID:	50398   Click image for larger version

Name:	IMG_4364.jpg
Views:	122
Size:	77.1 KB
ID:	50399  

Last edited by FBI2012; 24-10-2021 at 19:19.
FBI2012 is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2021, 10:32   #3
learjet
oversheriffmester

Global Moderator
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 3,428
Default Re: God søndag

God søndag fra en litt mindre eksluskiv kolle.

Sov litt lenger i dag, konfirmasjon i slekata i går og en generell tung uke kjennes på kroppen. Siden man har byttet ut fisk, fly og stæsj med tingretten (som meddommer, ikke kunde) så har uken vært litt annerledes. Blir et par dager til før man slippes tilbake til samfunnet. Men det betyr også at man blir å følge opp normal jobben på morgen, kveld og helg.

Satser på en liten tur ut av et slag i løpet av dagen.

Ha en flott søndag

S
learjet is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2021, 12:11   #4
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: God søndag

Hei fra skogkanten. Litt støl etter en full speed marka-tur selvfølgelig uten oppvarming eller uttøying.

Resten av familien vandaliserer gresskar mens undertegnede er klassisk "hvit mann som pusher 50" som syntes 31 oktober nå er synonymt med bare mas og tøv.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2021, 12:42   #5
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: God søndag

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Resten av familien vandaliserer gresskar mens undertegnede er klassisk "hvit mann som pusher 50" som syntes 31 oktober nå er synonymt med bare mas og tøv.

Nja, jeg tror ikke det er misnøye over en stadig mer konsum-preget og amerikanifisert Halloweenfeiring som definerer dét begrepet...
(Jeg synes det er tøv, jeg også).



Lais fra en del av EU hvor vi ikke begrüßer Gott. Sola skinner og jeg jobber med egen angst om å ta hunden med til skogs. Har i det siste hatt mye ufine opplevelser med hunder som løper løse helt uten kontroll, og med barnevogn og egen hund er det relativt traumatiserende når du står alene uten en eier i sikt og en passelig bøff Australian Shepherd velger å angripe hunden din. Du føler deg så innmari hjelpesløs, og risikoen for at du blir bitt når du går inn i situasjonen er stor. Og hva om hunden går på barnevogna? Det kan jo ikke jeg vite. At ikke folk kan holde de uregjerlige hundene sine i bånd er provoserende og ødeleggende, men egoismen lenge leve uansett hva og hvor man er i verden Prokrastinerer det litt videre så får vi se da.



Ha en fin Søndag.
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2021, 14:06   #6
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: God søndag

Bikkjer liker ikke pepperspray de heller.

G’morgen fra bakketoppen. Her har roen senket seg før dagen blir sparket igang. Litt smårydding i hagen står på programmet, det gjør en fotballkamp også. Ellers tar vi det som det kommer.

Smittetallene i bøgda er i fritt fall og folk synes å være mer bekymret for influensaen, som var bortimot helt fraværende i fjor. En og annen maske dukker fortsatt opp, men ellers går livet som vanlig. Vi ligger uansett lavt i terrenget pga svigerbeistet ….
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2021, 17:21   #7
FQTV
EBG - QR Gold
 
FQTV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,243
Default Re: God søndag

God dag fra Kiev.

Ulempen med utesteder som er åpne til 07 er at det blir ikke kultur- og museumsbesøk på dagtid dagen derpå.
Så trist. Paracet og cola låter bedre.

Sas appen har oppgradert meg til EBD. Med den kampanjen som er i disse dager når flytrafikken er på vei tilbake til før corona så blir vel halve Norge snart EBD.

Det er vel bare å stå opp og finne seg litt frokost…..eh mat.


FQTV
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere.

FQTV is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
God søndag og 1. søndag i advent EB Flyforum 11 29-11-2020 21:16
God søndag Chriscross Flyforum 12 27-05-2018 23:29
God søndag:-) EB Flyforum 14 13-03-2016 23:54
God søndag Someone Flyforum 17 15-07-2013 02:48
God søndag! Someone Flyforum 28 23-11-2008 23:46


All times are GMT +2. The time now is 03:05.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.