Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 16-11-2010, 17:09   #81
LN-FHU
Superflyer
 
LN-FHU's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
Default Re: Lufthansa First, A346 og A388

Quote:
Originally Posted by A-380 View Post
. Men alt ordnet seg til slutt, så nå har jeg fått ro i sjelen og kan fortsette skrivingen.
Jepp............
__________________
****************************************

****************************************
Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2010, 23:30   #82
A-380
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
Lufthansa Re: Lufthansa First, A346 og A388

Sengen var meget behagelig å ligge i, faktisk den mykeste jeg sov i under hele turen, inkludert hotell senger. Men det var jo blitt midt på dagen, så for meg ble det håpløst å få seg noe søvn. Syns og det var veldig varmt ombord, og slengte vekk dynen, men fortsatte å svette. Forstår ikke hvorfor det skal være så varmt, det er jo lettere å ta på seg noe når en fryser, enn å rive av seg huden når det er for varmt. Heldigvis var det mye god og kald drikke å kjøle seg ned med sammen med Harald Zwart sin Karate Kid. Heilt grei underholdning.

Denne posisjonen var veldig behagelig. Strekk ut beina testen



Etter film og avslapping var vi over Finland og det nærmet seg ny runde med mat. Meny ble utdelt, og den var inspirert av det som foregikk i Tyskland, nemlig oktoberfest.

Japansk meny


Vestlig meny



Valget falt på laks til forett. Smakte ganske bra



Og som hovedrett ble det pølser. Ikke så veldig spennende til å være First Class, men det smakte veldig godt



Dessert, heilt grei



Vi nærmet oss Frankfurt og en fantastisk tur nærmet seg slutten. Crewet gjorde kabinen klar for landing mens jeg nøt de siste minuttene i det fantastiske setet. Stilte også skjermen på cam 3 for å få med meg innflyvning og landing fra haleroret sin synsvinkel.

Ca 1351, noe som var 24 minutter før rute, slo vi 20 hjul i bane 25R, og de 2 siste fulgte like etter. Taxet et lite stykke og så ble det stopp. Det gikk en stund før kapteinen kom på høytaleren og sa at gate var okkupert av et annet fly. Men han sa at de prøvde å forhandle seg til en annen gate, men det var ikke så lett med et fly av denne størrelsen. Men den andre A380 som var i Frankfurt kom seg kjapt av sted, så da var det bare å svinge inn på gate.

En LH A380 kommer og en annen drar



Mens de fleste av de 8 på First var raske med å komme se ut, ble jeg stående igjen å ta litt bilder og snakke med flyverten. Da det var på tide å komme seg ut var det trangt om plassen ved døren ut. Men flyverten viste råd og presset seg gjennom og gjorde plass til oss men han sa first class passengers comming through

Et siste bilde fra innsiden av Lufthansa sin A380. Dette var nok første og siste gang for min del



Trygt parkert på gate i FRA
A-380 is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2010, 23:32   #83
A-380
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
Lufthansa Re: Lufthansa First, A346 og A388

Å gå fra gate til First Class Lounge B var et godt stykke, men heldigvis hadde vi god tid. FCL B var godt skiltet så ingen problemer å finne frem



Var ikke mange folk der inne, så å finne seg plass var ikke noe problem. Loungen er mye større og luftigere enn FCT. Bestilte noe god drikke og fant oss en sittegruppering med tv. Hun som leverte drikken hørte at vi ikke var tyske, dermed fant hun fort frem fjernkontrollen og spurte hva vi ville se



Hadde hørt at det skulle være et boblebad i FCL B, noe som nesten måte prøves. Snakket med den ansvarlige for badene, og det viste seg at boblebadet var ledig.



Skulle akkurat til å fylle i vann da jeg ombestemte meg og valgte å ta en dusj isteden. Tenkte det ble litt kjedelig å plaske rundt der alene, selv om jeg hadde denne her å leke med



Etter en god dusj var det en skuffelse å se at jeg hadde glemt å ta med et klesskift, så da var det bare å hive på de samme gamle klærne. Deodorant, tannkost og tannkrem og sikkert mye mer var det bare å spør om. De som hadde ansvaret for badene hadde et ganske heftig lager med det en måtte trenge.


Så var det å sette seg i restauranten for litt mat. I forbindelse med oktoberfest hadde menyen innslag av tradisjonelle tyske retter. Valgte noe som kunne minne om kjøttkaker, smakte godt.



Drikkeutvalget



Så ble det dessert. Denne hadde jeg gledet meg til helt siden utreisen. Smaker fortreffelig



Og en dessert til, nok en gang fantastisk



Så var det å sette kursen mot FCT for å tilbringe de siste timene i Frankfurt der. Nok en gang var det å gå den ganske kjedelige veien bort og ta bakveien inn. Samme velkomst som sist, alltid hyggelige og smilende. Fant oss noen gode stoler, lure drikke fra Voss, sprudle drikke fra Champagne og internett tilgang



Et trøtt tryne ser frem til å komme seg hjem
A-380 is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2010, 23:34   #84
A-380
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
Lufthansa Re: Lufthansa First, A346 og A388

Dato: 1/10-2010
Fra: FRA
Til: SVG
Fly: D-AECB ERJ-190-100LR
Rutenr: LH3162


En mannlig vert kom bort til oss der vi satt og halvsov i stolene. Mr, your plane to Stavanger is waiting for you. Endelig tenkte jeg, kjente det var på tide å komme seg hjem etter en lang dag. Valgte trappene ned denne gangen og, og som vanlig stod det smilende Lufthansa ansatte ved døren som presenterte sjåføren og sjekket boarding card. Utfor stod Porschen og ventet, akkurat som jeg håpet på. Spurte sjåføren om han kunne ta et bilde av oss og bilen. Ingen problem, han tok kameraet og knipset i alle vinkler helt til ei av damene innenfor banket på ruten og kom springende ut. Trodde først hun skulle komme ut og få fart på oss, slik at vi ikke kom for sent til flyet, men neida, hun tok kameraet og knipset enda litt bilder slik at sjåføren også kunne være med. Skikkelig god service!

På vei ut til flyet



En hyggelig sjåfør og 400 hester fraktet oss i rolig tempo til remote parking. Iblant måtte han smugtitte på papirene sine for å finne frem til rett posisjon, og vi fant frem før bussen som fraktet resten av passasjerene. Ble bedt om å vente i bilen mens sjåføren sjekket at alt var klart for boarding. Rakk også en photoshoot med bil og fly før vi gikk ombord

Cockpit i Porschen



D-AECB ERJ-190-100LR Levert 28/1-2010



2 smilende flyvertinner tok imot oss, og vi satte oss ned på 2A og 4D. Hadde opprinnelig seter ved siden av hverandre, men siden LH skiftet fra B737 til ERJ 190 ble vi delt, og ifølge seatmap var alle seter på business fullt. Dette viste seg å være fullstendig feil, for når alle var om bord delte vi kun de 7 radene på business med ei til. Dermed var det fritt til å flytte seg, og flyvertinnen anbefalte oss å sitte på hver vår side av rad 3, da disse (og resten bakover) ikke har bord på det blokkerte setet.

Rett før dørene ble lukket kom 2 personer fra en Lufthansa Technik bil om bord, snakket litt med flyverne og gikk og satte seg bak gardinene. Viste seg at de nok skulle fikse et strandet Lufthansa fly på Sola. Syns nå de burde få sitte foran gardinene, var jo tross alt på business reise for LH

Push back 5 minutter for sent, klokken 2200, og kort taxi til 25R gjorde at vi var i luften ca 5-6 minutter etter. I vanlig Lufthansa stil litt tid før setebelte kunne løsnes og servering begynne. Takket ja til en øl, men brettet med mat kunne de spart seg for. Tror dette og var inspirert av oktoberfest, men det falt ikke smak hos meg.

Måtte ha en øl på vei hjem også



Maten var en katastrofe, ikke noe god



Etter å ha levert fra meg maten og takket nei til mer å drikke forløp resten av turen med øynene igjen til vi startet innflygning. For lokalkjente så var turen fra Rennesøy og inn en humpete affære, og den lille Embraen vinglet godt, men vi kom oss ned på bane 18 på første forsøk, noe lufthansa slett med i høstværet de påfølgende dagene. Ut ifra samtalen flyvertinnen hadde med pilotene som stod i døra når vi gikk ut, virket det som hun syns det hadde ristet vel mye, til humring fra de to bak spakene.


Viste hva jeg ville ha, så turen i tax free gikk kjapt, noe som resulterte i at det ble venting på bagasje. Så priority tag fungerte ikke spesielt bra, men sekk og paraply kom frem. Tollerne viste ingen interesse denne gang, noe de har hatt en uvane å gjøre i det siste. Dermed var det bare å slenge seg inn i bilen til en kollega og bli kjørt de 10 minuttene hjem.

Last edited by A-380; 18-11-2010 at 23:52. Reason: Litt retting her og der
A-380 is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2010, 23:37   #85
A-380
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
Lufthansa Re: Lufthansa First, A346 og A388

KONKLUSJON LUFTHANSA FIRST CLASS

Prisen: For 9700kr er dette et kupp som virkelig anbefales. Om det anbefales hvis en skal betale fullpris for det? Tja, da skal en vertfall ha nok penger på kontoen

Lounger: Lounger og FCT i Frankfurt er veldig bra. Rene, pene og med virkelig god mat og drikke. Å ha transport til og fra FCT er virkelig prikken over i en. Loungen til ANA på Narita er liten, men veldig fin. Matutvalget er derimot ikke så bra, vertfall ikke tidlig på morgenen

Fly: Lufthansa sin First class på A380 er flott og gir en luksuriøs opplevelse på alt fra toalettbesøk til veggpanelene i kabinen. En stor forbedring fra resten av flåten hvor produktet virker gammelt og utdatert. Så en oppgradering er virkelig på sin plass, selv om stolene er komfortable og gjør jobben sin

Service: LH sine ansatte er fantastiske, om de står i baren i FCL/FCT, kjører bilene eller serverer i 30 000 fot. Alltid smilende og hjelpsomme

Mat: Meget god mat, både i luft og på bakken. Store porsjoner og mulighet for å velge mye forskjellig. En blir virkelig oppfordret til å spise mye
A-380 is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2010, 23:43   #86
A-380
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
Default Re: Lufthansa First, A346 og A388

Det var det

Takk for alle hyggelige tilbakemeldinger, og er det noen spørsmål, så er det bare å fyre løs

Vil også rette en takk til alle dere andre som skriver rapporter. Fant ut at det kan være litt tidkrevende. Setter derfor veldig stor pris på at folk tar seg tid til å skrive noen ord, slik at andre kan ta del i opplevelsen.

Går alt etter planen snakkes vi på nyåret med en ny rapport fra Swiss, Turkish og Thai på First Class
A-380 is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2010, 23:44   #87
Islending
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Nov 2009
Location: LHR
Posts: 854
Default Re: Lufthansa First, A346 og A388

Fin avslutning på en fantastisk TR!
__________________
Islending is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2010, 11:35   #88
LN-FHU
Superflyer
 
LN-FHU's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
Default Re: Lufthansa First, A346 og A388

Super rapport -ser frem til neste tur....
__________________
****************************************

****************************************
Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2010, 15:19   #89
doop
Newcomer
 
Join Date: Mar 2009
Location: SVG
Posts: 21
Default Re: Lufthansa First, A346 og A388

Som han andre som var med på denne turen, vil jeg si at dette var en Kanon bra rapport. Akkurat slik jeg opplevde turen.

TAKK for turen, så satser jeg på å bli med på flere turer til neste år
doop is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2010, 17:26   #90
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,752
Default Re: Lufthansa First, A346 og A388

Venter spent på Thai og Swiss, for dette var en fin rapport.
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2010, 01:44   #91
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: Lufthansa First, A346 og A388

Takk for en omfattende rapport, nå er det bare å glede seg til desember
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2010, 01:55   #92
pgaa
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2007
Location: Oslo
Posts: 2,537
Default Re: Lufthansa First, A346 og A388

Dette var en veldig bra rapport. Gleder meg til allerede til neste rapport
__________________
Hjemme bra - borte best / You'll Never Walk Alone
pgaa is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2010, 19:23   #93
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,827
Default Re: Lufthansa First, A346 og A388

En utmerket førsteklasses rapport Takker så mye!
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2010, 01:30   #94
Intemezz
Supernova
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 200
Default Re: Lufthansa First, A346 og A388

Meget bra TR. Men litt lang...dama ligger sur i senga nå...
Intemezz is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2010, 01:43   #95
Norwegian15
ScanFlyer Blue
 
Norwegian15's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: ENZV
Posts: 415
Default Re: Lufthansa First, A346 og A388

En nydelig rapport dette her Har et spørsmål, det at dere ble kjørt ut til flyet med egen bil er det på grunn av at dere flyr First Class eller noe annet?
Norwegian15 is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2010, 04:09   #96
A-380
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
Default Re: Lufthansa First, A346 og A388

Quote:
Originally Posted by Norwegian15 View Post
En nydelig rapport dette her Har et spørsmål, det at dere ble kjørt ut til flyet med egen bil er det på grunn av at dere flyr First Class eller noe annet?
Jepp, skal du ut eller kommer inn med LH First så stiller de med transport, uansett klasse du flyr til eller fra med hvis jeg har forstått riktig. Det er jo ikke vår feil at LH ikke har First mellom FRA - SVG, hehe

Om dette funker hvis du flyr andre LH group partnere får jeg teste ut i vinter, da skal jeg videre med Swiss i F fra ZRH etter en C tur SVG-FRA-ZRH med LH og LX
A-380 is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2010, 04:28   #97
A-380
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
Default Re: Lufthansa First, A346 og A388

Quote:
Originally Posted by Intemezz View Post
Meget bra TR. Men litt lang...dama ligger sur i senga nå...
Av og til må damene bare vente litt
A-380 is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2010, 12:24   #98
LN-FHU
Superflyer
 
LN-FHU's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
Default Re: Lufthansa First, A346 og A388

Quote:
Originally Posted by A-380 View Post
Jepp, skal du ut eller kommer inn med LH First så stiller de med transport, uansett klasse du flyr til eller fra med hvis jeg har forstått riktig. Det er jo ikke vår feil at LH ikke har First mellom FRA - SVG, hehe

Om dette funker hvis du flyr andre LH group partnere får jeg teste ut i vinter, da skal jeg videre med Swiss i F fra ZRH etter en C tur SVG-FRA-ZRH med LH og LX
Vel, om du parkerer på bro er det ingen transport å hente _fra_ flyet iallefall.....
__________________
****************************************

****************************************
Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2010, 21:24   #99
A-380
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
Default Re: Lufthansa First, A346 og A388

Quote:
Originally Posted by LN-FHU View Post
Vel, om du parkerer på bro er det ingen transport å hente _fra_ flyet iallefall.....
Jepp, noe vi fikk erfare. Så kommer du inn med ERJ eller CRJ er en vel ganske sikker på å få remote parking og transport. Med 737/320 er det ikke like sikkert
A-380 is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2010, 21:43   #100
Norwegian15
ScanFlyer Blue
 
Norwegian15's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: ENZV
Posts: 415
Default Re: Lufthansa First, A346 og A388

Quote:
Originally Posted by A-380 View Post
Jepp, skal du ut eller kommer inn med LH First så stiller de med transport, uansett klasse du flyr til eller fra med hvis jeg har forstått riktig. Det er jo ikke vår feil at LH ikke har First mellom FRA - SVG, hehe

Om dette funker hvis du flyr andre LH group partnere får jeg teste ut i vinter, da skal jeg videre med Swiss i F fra ZRH etter en C tur SVG-FRA-ZRH med LH og LX
Aha, nå vet jeg det også
Norwegian15 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Miami tar emod LH A388 10/6 live Video scanhorse Småprat 5 12-06-2011 22:43
D-AIHF Lufthansa A346 paa langtur i dag dc-8-63 Flyforum 13 19-01-2011 20:53
Airbus A380-861 (A388) over Norge stawat01 Register- og ATC-Forum 1 28-04-2010 17:22
Enda en 6mnd forsinkelse for A388 brendas Flyforum 19 16-06-2006 13:17
Separasjon i forbindelse med A388 Dag Viking Flyforum 11 22-11-2005 23:37


All times are GMT +2. The time now is 02:21.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.