Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-01-2020, 11:29   #41
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Et litt (men ikke direkte) gjentagende spørsmål jeg virkelig trenger hjelp til... Helt grønn på vestkysten og har kun vært der på korte besøk. Jeg booker hoteller for harde livet for USA turene i 2020 og sliter veldig med valg i LA.

Vi har bestemt oss for å ta tre dager der og trenger en GOD base. Det vi skal ha med oss er Beverly Hills, Hollywood, Venice og dette obervatoriet - samt slappe av noen dager. Vi skal ikke til downtown eller østover.

Hvor bor vi da?? (med tre små). Hvilket område og hvilket hotell (god standard med ikke Jumeirah-stnadard). Ser det er relativt dyrt i juli, men Hollywood Rosevelt kommer relativt hyggelig ut får bra kritikk.

Vi skal helt sikkert ha leiebil (så det er nesten litt iregnestykket ar parkering på noen av hotellene koster skjorta - på Rosevelt er det 45USD per natt pluss tips)

På forhånd takk.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2020, 11:46   #42
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Om dere ikke ønsker bruke for mye penger så er Foghorn Harbor Inn i Marina del Rey et alternativ. Det er et ikke for fancy motell og har ikke basseng, men det ligger rett på stranden der hvor vannet er varmere, det er gratis parkering og det er gratis flyplasstransport.

Husk å få med dere Getty Center, gjerne med solnedgang.

Edit: ser at det var SydCaravelle jeg svarte til så her vil det sikkert rynkes på nesa av det motellet, men det er mye dyrere alternativer i det samme området som er greit å bruke som utgangspunkt. Det er ikke langt til kanalene i Venice og jeg gikk langs tranden forbi muscle beach og slikt helt til piren ved Santa Barbara hvor route 66 stoppet/startet.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL

Last edited by robertaas; 14-01-2020 at 12:07.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2020, 14:00   #43
LN-HSS
Newcomer
 
Join Date: Mar 2010
Location: Oslo
Posts: 4
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Et litt (men ikke direkte) gjentagende spørsmål jeg virkelig trenger hjelp til... Helt grønn på vestkysten og har kun vært der på korte besøk. Jeg booker hoteller for harde livet for USA turene i 2020 og sliter veldig med valg i LA.



Vi har bestemt oss for å ta tre dager der og trenger en GOD base. Det vi skal ha med oss er Beverly Hills, Hollywood, Venice og dette obervatoriet - samt slappe av noen dager. Vi skal ikke til downtown eller østover.



Hvor bor vi da?? (med tre små). Hvilket område og hvilket hotell (god standard med ikke Jumeirah-stnadard). Ser det er relativt dyrt i juli, men Hollywood Rosevelt kommer relativt hyggelig ut får bra kritikk.



Vi skal helt sikkert ha leiebil (så det er nesten litt iregnestykket ar parkering på noen av hotellene koster skjorta - på Rosevelt er det 45USD per natt pluss tips)



På forhånd takk.


Vi bodde fire dager på The Garland i North Hollywood/ Universal city i juli 2019. Bra bassengområde med kino for barna på kvelden i ene enden, og peis i andre enden for foreldrene..
samt bra kvalitet på mat(og drikke), shuttlebuss til både Universal studios og metro.




Sent from my iPhone using Tapatalk
LN-HSS is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2020, 17:39   #44
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Et litt (men ikke direkte) gjentagende spørsmål jeg virkelig trenger hjelp til... Helt grønn på vestkysten og har kun vært der på korte besøk. Jeg booker hoteller for harde livet for USA turene i 2020 og sliter veldig med valg i LA.

Vi har bestemt oss for å ta tre dager der og trenger en GOD base. Det vi skal ha med oss er Beverly Hills, Hollywood, Venice og dette obervatoriet - samt slappe av noen dager. Vi skal ikke til downtown eller østover.

Hvor bor vi da?? (med tre små). Hvilket område og hvilket hotell (god standard med ikke Jumeirah-stnadard). Ser det er relativt dyrt i juli, men Hollywood Rosevelt kommer relativt hyggelig ut får bra kritikk.

Vi skal helt sikkert ha leiebil (så det er nesten litt iregnestykket ar parkering på noen av hotellene koster skjorta - på Rosevelt er det 45USD per natt pluss tips)

På forhånd takk.
Likte meg godt i Santa Monica, tipper jeg havner der neste gang jeg er i området også. Har ikke noe behov for å havne i downtown LA.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2020, 01:15   #45
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Jeg er enig med Dag V og Santa Monica som er en meget god base for allt det dere har på ønskelisten - min favoritt (slik Jumeirah er for dere) er Hotel Casa del Mar - bodde der første gang i 1964 (da var det SAS sitt Crew Hotell) - hotellet har levd et liv i mellom tiden men er når pusset opp til ei grei hytte !
Lite sidespor - om dere har adgang til Amazon Prime Video så er Goliath en artig introduksjon til Santa Monica. Ellers er Loews helt greit med samme utmerkede beliggenhet.

Marina del Rey er også en god base - og Mariott del Rey har grei beliggenhet, men Mariott og Co er ikke helt min greie. Parkering i Marina del Rey og Santa Monica er nok noe rimeligere og begge er 10-15 minutter unna når dere har plukket opp den leie bilen. Uansett synes jeg det er aldeles utmerket å komme tilbake til stranden etter en dag rundt i Los Angeles området.

Jeg ville også ha Redondo Beach - Manhattan Beach i tankene om Santa Monica blir dyrt, litt lengre unna (20 minutter) enn Santa Monica til de attraksjonene dere har i tankene, men utmerkede resturanter og avslappet atmosfære på kvelden.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2020, 07:32   #46
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Hadde tenkt å ikke svare, da jeg har null kids og naturlig nok ikke filla peiling på hva som gjelder.

Men jeg kan forestille meg at Santa Monica er vesentlig bedre enn inne i byen. Mye mer aktivitet for små og store. Strand, restauranter og fabelaktig mat fremfor betong og uteligger.

Jeg har vært mye i området. Vil nevne Fairmont Miramar. Noe for alle og et nokså high end hotell
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2020, 09:51   #47
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Takk for LA tips.. Ser at Santa Monica området ser perfekt ut som en base. Vi legger inn en dag til der ser det ut som, så det blir mest relax og moderat med turist-aktivitet.

Det er en utfordring å booke hotell med tre barn hvis man øsnker litt standard da det enten blir to connected rom eller suite. Vi prøver å holde oss under 5000 per dag, men det er overraskende vanskelig å finne.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2020, 10:54   #48
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Takk for LA tips.. Ser at Santa Monica området ser perfekt ut som en base. Vi legger inn en dag til der ser det ut som, så det blir mest relax og moderat med turist-aktivitet.

Det er en utfordring å booke hotell med tre barn hvis man øsnker litt standard da det enten blir to connected rom eller suite. Vi prøver å holde oss under 5000 per dag, men det er overraskende vanskelig å finne.
Konge og takk igjen..

Da ble det fire netter i one bed room suite på denne sjappa..

https://www.shangrila-hotel.com/

Helt genialt da de har Sixt mer eller mindre i kjelleren så man kan slippe 49(!)dollar natten parkering og heller ta Uber de første dagene. Merkelig hvor gjeerig man blir på parkering, men får si som George i Senfeld.. "Man skal ikke betale for parkering eller damer"

De hadde også Expedia VIP access som jeg forstår gir en del fordeler som Expedia Gull.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2020, 02:44   #49
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Konge og takk igjen..

Da ble det fire netter i one bed room suite på denne sjappa..

https://www.shangrila-hotel.com/

Helt genialt da de har Sixt mer eller mindre i kjelleren så man kan slippe 49(!)dollar natten parkering og heller ta Uber de første dagene. Merkelig hvor gjeerig man blir på parkering, men får si som George i Senfeld.. "Man skal ikke betale for parkering eller damer"

De hadde også Expedia VIP access som jeg forstår gir en del fordeler som Expedia Gull.
Det blir jo veldig bra, en utmerket base hvor det er lett å trives Uber funker utmerket i Los Angeles - en liten tanke om når dere ankommer LAX, jeg bruker Uber ofte fra LAX og dere plukkes opp i 2 etg avgang, dette kan være rimelig hektisk (med Ubers vekst er det et herlig kaos - men kanskje ikke ideelt etter en Long Haul med 5 Caraveller og 10 kofferter.

Dette er også The Wild West - we are serious about beer - så jeg har sørget for et kurs i Øl ved Stanford for deg
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2020, 17:12   #50
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Vi bodde en liten helg på Viceroy Santa Monica for noen år siden. Det var fett!
Og nabohotellet het selvfølgelig Hotel California
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2020, 21:18   #51
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Og nabohotellet het selvfølgelig Hotel California
Utsjekkingen er visst veldig problematisk der...
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2020, 21:34   #52
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Utsjekkingen er visst veldig problematisk der...
Neida, du kan sjekke ut når du vil. Men jeg tror ikke det er shuttle der ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 11-11-2021, 22:34   #53
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Etter å ha lest gjennom tråden ser jeg dette er mitt tredje forsøk på å komme meg til LA, men nå er det booket SAS thanksgiving-helgen så denne gangen blir det tur med tiåringen. Hotell koster jo skjorta overalt. I utgangspunktet tenker jeg det er greit å bare slappe av i et området. Fnates Ritz Carlton i Marina del Rey er ikke så aktuelt med 880 dollar pr natt for Club room. Ut fra det jeg har lest er vel Santa Monica og Marina del Rey greie områder. Men er det noe shopping der typer Macys Nordstrom etc?

Har hotellene stengt og tømt bassengene sine for sesongen når vi har kommet til thanksgiving?

Er Hilton Diamond, men er det egentlig noen Hilton hoteller i området som tilbyr mer enn muffing og dårlig kaffe til frokost? Ser det er et nyoppusset Hilton Santa Monica.

Det står at Viceroy var fett. Jeg har Black status der som kan gi håp om sen utsjekk. Hvor fett ver hotellet?

Hvordan er North Beach?

Hvordan er det å kjøre ned og bo i Anaheim området? En dag hos Disney er jo sikkert populært. Alternativt er jo Universal med Harry Potter spennende for en som har lest alle bøkene.

Er San Diego kaldere enn LA i november?

Last edited by Chriscross; 11-11-2021 at 22:45.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2021, 13:20   #54
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Etter å ha lest gjennom tråden ser jeg dette er mitt tredje forsøk på å komme meg til LA, men nå er det booket SAS thanksgiving-helgen så denne gangen blir det tur med tiåringen. Hotell koster jo skjorta overalt. I utgangspunktet tenker jeg det er greit å bare slappe av i et området. Fnates Ritz Carlton i Marina del Rey er ikke så aktuelt med 880 dollar pr natt for Club room. Ut fra det jeg har lest er vel Santa Monica og Marina del Rey greie områder. Men er det noe shopping der typer Macys Nordstrom etc?
Hei. Kan ikke svare på alt. Men ja, Ritz hotellet har blitt riktig dyrt igjen, så det er rimelig utelukket. Jeg bor nå mest på Marriott Marina del Rey eller The Inn at Venice Beach.

Venice Beach og Marina del Rey ligger inntil hverandre. I Venice Beach har du strand og litt restauranter men ingen butikker. Det er litt sånn "Grunerløkka med strandliv".

Vil du ha shopping ville jeg mye heller bodd i Santa Monica, hvor du har mer klassisk turistby med alt du kan drømme om av shopping og restauranter. Inkl Nordstrom. Usikker på Macys men jeg tror de har det også.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2021, 06:30   #55
Midtiblinken
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,083
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Macy’s selger og på nett……
Midtiblinken is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2021, 06:33   #56
Midtiblinken
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,083
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Nok av hoteller og velge mellom, men LA er stort sett et lite helvete. Men mange liker det og.
Midtiblinken is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2021, 13:38   #57
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,680
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Etter å ha lest gjennom tråden ser jeg dette er mitt tredje forsøk på å komme meg til LA, men nå er det booket SAS thanksgiving-helgen så denne gangen blir det tur med tiåringen. Hotell koster jo skjorta overalt. I utgangspunktet tenker jeg det er greit å bare slappe av i et området. Fnates Ritz Carlton i Marina del Rey er ikke så aktuelt med 880 dollar pr natt for Club room. Ut fra det jeg har lest er vel Santa Monica og Marina del Rey greie områder. Men er det noe shopping der typer Macys Nordstrom etc?

Har hotellene stengt og tømt bassengene sine for sesongen når vi har kommet til thanksgiving?

Er Hilton Diamond, men er det egentlig noen Hilton hoteller i området som tilbyr mer enn muffing og dårlig kaffe til frokost? Ser det er et nyoppusset Hilton Santa Monica.

Det står at Viceroy var fett. Jeg har Black status der som kan gi håp om sen utsjekk. Hvor fett ver hotellet?

Hvordan er North Beach?

Hvordan er det å kjøre ned og bo i Anaheim området? En dag hos Disney er jo sikkert populært. Alternativt er jo Universal med Harry Potter spennende for en som har lest alle bøkene.

Er San Diego kaldere enn LA i november?
Venice Beach og MArina Del Rey er begge to relativt greie nabolag i LA. Men greit å ikke ha et hotell som ligger kloss opp til Washington Blvd, der er det mye støy fra både folk og trafikk døgnet rundt. Jeg gjorde den feilen.

Last edited by Hypern; 13-11-2021 at 13:44.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2021, 20:16   #58
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Takker for innspill. Har sirklet meg inn på Santa Monica eller Beverly Hilton tror jeg. Beverly Hilton har et ganske stort oppvarmet basseng og er nyoppusset. I Santa Monica står det vel mellom nyoppusset Hilton Santa Monica, Fairmont Miramar eller noe Mariott der jeg får brukt mine 100 000 poeng på to netter. Da blir det i tilfellet en natt på Miramar tror jeg på FHR rate. Er ikke så greit å bestemme seg.

En bør vel ha oppvarmet basseng i slutten av november?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2021, 20:36   #59
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

I Santa Monica er beliggenheten til Fairmont og Mariott betydelig bedre enn Hilton. I-10 meget meget belastet. Vil nok ha oppvarmet basseng i tankene i November, selv i Palm Desert for en uke siden med 90F var det vel friskt uten oppvarming ;-)

Bevere Hills Hilton ligger ogsaa meget godt til, gang avstand til Westfield Mall med mange gode spiser steder - har endel kunder baade i Santa Monica og Beverly Hills - saa jeg tilbrakte ganske mye tid i Manhattan Beach, Santa Monica og Beverly Hills foer Covid.

Personlig foretrekker jeg Santa Monica, en favoritt helt tilbake paa tidlig 60 tallet naar jeg var der for foerste gang. Kjoerte gjennom Santa Monica for en droey uke siden - omtrent tilbake til «normalen» dog er masker 100% paakrevet og mange innendoers spisesteder for langer ogsaa Vaksine Attest.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2021, 00:38   #60
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

De fleste krever vaksinepass innendørs.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
__________________

Hickok is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Los Angeles-tråden Someone Reiseforum 30 22-08-2023 17:35
Hyrbil Los Angeles Goeran Reiseforum 5 14-11-2011 09:20
5 timer i Los Angeles robertaas Reiseforum 26 09-07-2011 19:03
Leilighetshotell i Los Angeles Wiggo Hovde Reiseforum 2 24-02-2010 22:05
Alternativer til Los Angeles OleSR Reiseforum 25 14-01-2010 15:28


All times are GMT +2. The time now is 10:38.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.