Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 29-09-2015, 23:06   #1
kristian
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 373
Spørsmål Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider (2016/2017)

Jeg leter etter fly til Nice en lørdag i juli neste sommer og ser at SAS bare flyr på ettermiddagen og prisene er veldig høye. Jeg mener de før har hatt to avganger noen dager i høysesong. Tror dere de vil annonsere en ekstra lørdagsavgang senere eller bør jeg bestille et alternativ isteden?
kristian is offline  
Old 29-09-2015, 23:46   #2
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default Re: Jeg trenger hjelpt til å finne flypriser/-ruter/-tider (2016)

Det vil nok komme noen justeringer ... Middelhavet generelt var Texas i sommer, og holder dollaren seg høy, vil det ikke bli bedre neste år. Regn med kamp om plassene.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline  
Old 19-10-2015, 22:47   #3
Jonek
Newcomer
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 8
Default Priser til Alicante sommer 2016

Hei.

Tenkte jeg skulle vaere tidlig ute og bestille billetter til Allcante for juli 2016.
Er klar over at dette er et utrolig populaert reisemaal og ja, det er i fellesferien.
Allikevell litt overrasket over at prisene allerede er oppunder 2000 kroner per pers per vei.

Tror dere det i det hele tatt vil komme noen salg paa en destibasjon som Allcante eller er det bare for populaert.

Jon Eirik
Jonek is offline  
Old 19-10-2015, 23:39   #4
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,935
Default Re: Priser til Alicante sommer 2016

Sannsynligheten for salg i juli, ut av Norge og til en feriedestinasjon, er nesten lik null. Bare å bestille
__________________
Siden 2005
petter380 is offline  
Old 19-10-2015, 23:58   #5
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default Re: Priser til Alicante sommer 2016

Hvis valutakursene holder seg som nå, vil trøkket på Middelhavet bli verre enn det var i år. Og det var helt Texas.

Råd: Finner du en ålreit pris, book!
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline  
Old 20-10-2015, 00:38   #6
Jonek
Newcomer
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 8
Default Re: Jeg trenger hjelpt til å finne flypriser/-ruter/-tider (2016)

Det ante meg.

Maa bare faa ordnet huset for juli da saa er det bare aa bestille.
Jonek is offline  
Old 23-10-2015, 13:18   #7
-Sindre
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 147
Flyprat Flybilletter til Sør-Amerika

Hei,

Samboeren og jeg har lyst å dra til Sør-Amerika neste sommer. Dessverre bør/må vi ihvertfall ta deler av ferien iløpet av fellesferien. Tenker i utgangspunktet 3 uker.

Er relativt fleksibel på destinasjon, men bør jo være litt langt nord pga. årstider. Tidligere har det vært mange tilbud til Sør-Amerika fra bla. lufthansa til Caracas, Bogota og Rio de Janeiro, er det helt slutt på disse?

Caracas er kanskje litt lite fristende for tiden og jeg har vært i Rio de Janeiro før, men f.eks. Bogota hadde passet veldig bra. Peru, Equador eller Bolivia hadde også vært interessant. Er det noen plasser der det er billig å fly til? Evt. andre plasser i Sør-Amerika som anbefales på sommeren?

Har funnet Bogota til rundt 7300,- (med dårlig connections og datoer) og rundt 8000,- (med gode connections, men dårlige datoer).
-Sindre is offline  
Old 25-10-2015, 01:03   #8
Fevangen
Newcomer
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 27
Default Optimalisering, OSL - BRU - JFK - FRA - OSL

Hei dere!

Har en reise i mars 2016 som ser slik ut:

OSL-BRU-JFK - Brussels Airlines
JFK - FRA - OSL - Lufthansa

Til NY er dagflight, mens hjem er nattflight. Er EBS, ser ikke ut til å bli EBG, ettersom jeg stort sett bare flyr innenlands en gang eller to i måneden. Innen mars vil jeg ha +/- 25 000 EB-poeng, litt avhengig av inntjening, AmEx-bruk og Trumf.

Har stort sett kun flydd long-haul på gruppereiser, og er derfor på leting etter nybegynnertips til hvordan jeg kan gå frem for å optimalisere reisen, først og fremst turen til NY med SN.

Hvordan bør jeg gå frem for å prøve å få til en oppgradering?
Fevangen is offline  
Old 27-10-2015, 15:17   #9
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,935
Default Re: Flybilletter til Sør-Amerika

Quote:
Originally Posted by -Sindre View Post
Hei,



Samboeren og jeg har lyst å dra til Sør-Amerika neste sommer. Dessverre bør/må vi ihvertfall ta deler av ferien iløpet av fellesferien. Tenker i utgangspunktet 3 uker.



Er relativt fleksibel på destinasjon, men bør jo være litt langt nord pga. årstider. Tidligere har det vært mange tilbud til Sør-Amerika fra bla. lufthansa til Caracas, Bogota og Rio de Janeiro, er det helt slutt på disse?



Caracas er kanskje litt lite fristende for tiden og jeg har vært i Rio de Janeiro før, men f.eks. Bogota hadde passet veldig bra. Peru, Equador eller Bolivia hadde også vært interessant. Er det noen plasser der det er billig å fly til? Evt. andre plasser i Sør-Amerika som anbefales på sommeren?



Har funnet Bogota til rundt 7300,- (med dårlig connections og datoer) og rundt 8000,- (med gode connections, men dårlige datoer).

Det er en god pris til sør-amerika, spesielt mtp. dyr dollar. Jeg var i Ecuador og Peru i 4 uker og likte meg svært godt. Peru = Huacachina, Arequipa og Cuzco/Machu Picchu. Ecuador = Quito og Galapagos seiling 1 uke på båt (ikke velg 4-dagers). Anbefales!

Litt kjølig om morgenen, perfekt temp. på dagen i fjellene i Peru. God tur!
__________________
Siden 2005
petter380 is offline  
Old 27-10-2015, 16:09   #10
-Sindre
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 147
Default Re: Flybilletter til Sør-Amerika

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Det er en god pris til sør-amerika, spesielt mtp. dyr dollar. Jeg var i Ecuador og Peru i 4 uker og likte meg svært godt. Peru = Huacachina, Arequipa og Cuzco/Machu Picchu. Ecuador = Quito og Galapagos seiling 1 uke på båt (ikke velg 4-dagers). Anbefales!

Litt kjølig om morgenen, perfekt temp. på dagen i fjellene i Peru. God tur!

Takk for svar!

Hvor fløy du til? Hvordan kom du deg rundt der nede? Er jo store avstander, og fly er relativt dyrt såvidt jeg har sjekket.

Hvor mye betalte du sånn ca. for de forskjellige tingene? Flybillett dit, flybillett(er) rundt omkring i Sør Amerika, Seiling osv.?
-Sindre is offline  
Old 29-10-2015, 23:50   #11
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,935
Default Re: Flybilletter til Sør-Amerika

Quote:
Originally Posted by -Sindre View Post
Takk for svar!



Hvor fløy du til? Hvordan kom du deg rundt der nede? Er jo store avstander, og fly er relativt dyrt såvidt jeg har sjekket.



Hvor mye betalte du sånn ca. for de forskjellige tingene? Flybillett dit, flybillett(er) rundt omkring i Sør Amerika, Seiling osv.?

Fløy til LIM(a) og benyttet Cruz del Sur, 'luksusbuss', innenriks i Peru. 4 timer til Huacachina, og nattbuss (10-12 timer) til Arequipa og derfra og videre til Cuzco.

Fløy fra CUZ-LIM-UIO, og GYE-LIM i samme billett. Dyrt for utlendinger å fly innenriks, betalte 3600,- per person for de flightene.

Til Galapagos var flight inkludert fra UIO og tilbake hoppet vi av i GYE. Cruz del Sur kjører også i mange andre land. Ikke benytt andre selskap, les blogger/erfaringer så vil du forstå hvorfor. Prisen er helt ok.

Fløy OSL-FRA-BOG-LIM-EWR-OSL og betalte 10780,- ved bestilling 6mnd i forveien. Båt på Galapagos var ca. 2800EUR, sjekk Gadventures for deres forslag til turer. Anbefaler turer som går vest for verdens flotteste øy, Isabela.
__________________
Siden 2005
petter380 is offline  
Old 30-10-2015, 01:05   #12
Spruce Goose
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 126
Default Re: Jeg trenger hjelpt til å finne flypriser/-ruter/-tider (2016)

Et tips jeg selv har benyttet meg av et par ganger. Booker du meg Lan Peru fra Madrid så får du billetter innenriks på kjøpet. Velg multiple trips. De har nattfly fra Madrid. Lander 07.00 i Lima.Iberia flyr på dagen og inenriks fly med Lan Peru er inkludert. Hadde 6 flighter ifjor for 8000kr. Decent. Med tanke på Varme - Chiclayo - en time nord for Lima - har det mest stabile klimaet jeg har sett på denne kloden. Vinter/Vår-klima vedlagt. http://www.wunderground.com/weather-...:00000.1.84452
Spruce Goose is offline  
Old 05-01-2016, 16:26   #13
foxyhoxy
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2013
Location: Oslo
Posts: 83
Norwegian Norwegianruter til Karibien

Prøvde å finne billetter til Karibien til høsten, men norwegian har ikke lagt ut billetter for sommer og høst enda. Noen som vet når de blir lagt ut?
foxyhoxy is offline  
Old 05-01-2016, 16:33   #14
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default Re: Norwegianruter til Karibien

Norwegian legger ut i bolker. Kommer nok i løpet av vinteren ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline  
Old 05-01-2016, 21:02   #15
toftos
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Jul 2009
Location: Bergen
Posts: 2,108
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider (2016)

Hei, eg og 3 andre skal reise til Toronto i Okt/Nov, men tenkte vi skulle ha med washington på veien. Så planen er å fly til Washington bli der et par dager før vi leier oss bil og kjører til Toronto, blir der en uke før vi flyr hjem derfra. Har mest lyst å reise med SAS til Washington så Air Canada hjem fra Toronto. Er det noe problemer med å krysse grensen og levere bilen på en annen flyplass ? Har det noe å si hvilke vei vi reiser ( til/fra Washington eller Toronto ) ?
toftos is offline  
Old 08-01-2016, 16:29   #16
Erwing
Newcomer
 
Erwing's Avatar
 
Join Date: May 2012
Location: Aalesund
Posts: 3
Default Innenriks USA: NY - Orlando

Hei

Har en planlagt familietur som inkluderer New York og Orlando i Juni/Juli 2016. T/R billetter Ålesund - NY (KLM) er bestilt, men må ha fortsatt bestille billetter NY - Orlando.

Noen tips til hvor og når man bør bestille billetter for å finne noenlunde OK priser? Ifølge Google Flight (bare som et eksempel) ligger prisene pr voksen på rundt 2400 NOK og oppover nå, er dette et nivå man må regne med?
__________________
-- Erwing --
Erwing is offline  
Old 09-01-2016, 11:58   #17
LN-SUV
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 153
USA LAX og HNL

Skal fra OSL til LAX og HNL i sommer, skal ha ca 5-6 dager stopp i LAX først, hvor og når ca finner mann de beste prisene? ikke alle søkemotorer som har mulitcity muligheter.... ser på siden til United.com at det kommer på ca 10000 pr hode...
LN-SUV is offline  
Old 09-01-2016, 15:56   #18
Herlov
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,323
Default Re: LAX og HNL

Hvilken reiseperiode?
Herlov is offline  
Old 09-01-2016, 16:05   #19
LN-SUV
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 153
Default Re: LAX og HNL

Avreise ca 23 juni med retur ca 15-16-17/7...
LN-SUV is offline  
Old 09-01-2016, 16:57   #20
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default Re: LAX og HNL

Høysesong. Da skal du nok få problemer med å komme særlig lavere. Mulig du kan spare litt på å splitte reisen og du kan finne en god pris på f.eks. DY til LAX ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2018/19-tråden) TLS at OSL Reiseforum 100 06-08-2019 18:07
Jeg hjelp/råd til flytider/-ruter/-priser (2014/15) Tjab Reiseforum 215 14-12-2015 23:09
Jeg trenger hjelp til EB sølv oppgradering! Fredrik Propell Reiseforum 21 28-07-2009 01:06
Hjelp til planlegging av tur - trenger forslag til ruter for bonustur gardkarlsen Reiseforum 28 23-07-2009 19:56


All times are GMT +2. The time now is 13:02.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.