Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-03-2018, 10:39   #1
Rland
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 568
Default En historisk trip report fra 2007

Rapporten er fra en dagstur til Reykjavik 27. mars 2007, en tur som etter sigende havnet i Guinness rekord bok.

Saken er denne

Som relativt nytt EBP medlem (september 2006) fikk jeg tidlig i mars 2007 en mail fra SAS med tilbud om å bli med på plateslipp ombord på fly tirsdag 27. mars.
Det var førstemann til mølla. Etter å ha sjekket kalenderen min meldte jeg meg på – og fikk en av plassene. Oppmøte på Gardermoen 27. mars kl 0730 medbringende pass og badebukse. Avgang kl 0900.

På Gardermoen var egen skranke merket Live Air, og jeg fikk boarding kort til sete 12D
Etter innsjekk tok jeg en tur innom loungen for litt mat og møtte Geir Lauritzen, lederen for EuroBonus programmet. Geir pekte ut flyet vi skulle ha og som da ble tauet til gaten. Det var LN-RRU, en 737-800 der teknisk hadde fjernet noen seterader fremme for å gi plass til instrumenter og konsert.

Take off var klokken 0900 og etter det ble servert varm frokost eller brunsj.
Passasjerene, eller gjestene, på flyet var representanter fra plateselskapet (Sony BMG), presse, representanter fra organisasjoner som hadde SAS som sponsor (som Skiforbundet) og altså noen EBP som hadde vært rask på labben.

Etter at frokosten var ryddet bort var det tid for konsert.
Artisten, Magnet, eller Even Johansen, hadde slipp på albumet: Magnet, The Simple Life.

Slik jeg husker det var plan A å holde verdens høyeste live konsert, og da måtte flyet over 40000 fot.
Av en eller annen grunn gikk ikke dette, så plan B ble å holde konsert i luften med lengst varighet.
Konserten begynte med at representanter for presse fikk gå frem og ta sine bilder og opptak. Etter hvert fikk vi andre lov å sirkulere frem og ta bilder og få opplevelsen på nært hold.

Etter ca 20 minutter plinget det i PA og damen presenterte seg som representant for Guinness rekord bok bekreftet ny verdensrekord – og at de ble sjampanje til alle!
Den gode stemningen om bord steg ytterligere og det ble konsumert jevnt vin og øl frem til landing på Keflavik.

Ved ankomst Keflavik var det fotoseanse med artisten på flytrappen før vi entret busser og ble kjørt til Den blå lagune.
Ved ankomst Den blå lagune var det linet opp med håndklær og elektroniske armbånd til alle.
Midt i badeseansen ble det opplyst at det på et eget område på bassengkanten var blå drinker til de som var med på Live Air.

Fra Den blå lagune gikk ferden videre til Reykjavik og til nattklubben Nato.
Der ble servert baguetter og øl og Magnet holdt en intimkonsert for oss som var deltagere på Live Air.
Det var så satt av 45 minutter til individuell byvandring før bussavgang tilbake til Keflavik.

Etter take off var det full pakke med drinker og varm middag og etter hvert drakk vi flyet tomt for vin. Øl varte nesten til Oslo.
Stemningen var fantastisk god hele veien.

Selv om artisten var taus på tilbakeveien tok andre det igjen. En fra crewet sang blues og så kom kaptein Rønneberg dansende ned midtgangen mens han spilte munnspill. Han sa at han alltid hadde munnspillet i lomma.
Purseren hadde denne turen som sin siste tur før hun startet pensjonisttilværelsen.

Denne turen ble nok en minnerik tur for henne som så vel for oss alle som returnerte med en fersk CD og kollektiv glemsel om 24 timers regelen for kjøp av tax free

Bilder fra Magnet sin Facebook ==> https://www.facebook.com/12607264076...type=3&theater

Last edited by Rland; 04-03-2018 at 11:06.
Rland is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2018, 16:04   #2
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,233
Default Re: En historisk trip report fra 2007

Jeg har ogsaa vaert med paa en konsert ombord paa et SAS-fly til Reykjavik i 2007. Det var ikke samme fly, og ikke noe rekordforsoek, men et kor som sang midt i flyet. Jeg satt langt fremme og hoerte ikke veldig mye. Det var en relativt sen flyvning paa 17. mai, jeg hadde vaert paa 17. mai frokost tidligere paa dagen men rakk fint denne flyvingen opp til Island ogsaa. Hyggelig uansett.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Trip report fra Silkeveien og Sentral-Asia jb1 TripReports 13 21-01-2019 11:27
Trip-Report SVG-CPH-FRA-OSL-SVG sirpjalle TripReports 16 22-06-2011 10:53
Lettere eksotisk trip report fra Laos (NB! Mange bilder!) Spantax TripReports 23 10-04-2010 08:40
Trip report LN-MAH Flyforum 1 06-05-2007 01:00
Ny Trip Report MountainDew Flyforum 0 11-07-2006 02:11


All times are GMT +2. The time now is 15:45.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.