Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-10-2015, 14:24   #41
larsdx
Newcomer
 
Join Date: Feb 2015
Posts: 35
Default Re: Euro Bonus vs Miles & Bonus

Ingen som vet hva slags uttelling man får med lufthansa i EB?
larsdx is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2015, 14:34   #42
eql1zr
ScanFlyer Silver
 
eql1zr's Avatar
 
Join Date: Jul 2014
Posts: 553
Default Re: Euro Bonus vs Miles & Bonus

Quote:
Originally Posted by larsdx View Post
Ingen som vet hva slags uttelling man får med lufthansa i EB?
https://www.sas.no/Templates/Flexibl...aspx?id=216843
eql1zr is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2015, 17:09   #43
Upsaker
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 394
Default Re: Råd om valg av bonusprogram i Star Alliance

Jeg har et dilemma som går på om jeg skal tjene poeng hos SAS eller United (eller et annet for den saks skyld). De siste årene har jeg hatt en til to turer med United hvert år og samlet poengene der. Det ga meg tidligere i år en t/r-reise OSL-FLL for bare noen hundrelapper som jeg satt svært pris på.

Jeg flyr endel, alltid i økonomi og klarer nok aldri gull hos den av de jeg samler poeng hos. Sølv-statusen gir meg ingenting da jeg ikke flyr særlig i ferier og sjelden har ekstra kolli. Såvidt jeg kan lese gir United-sølv heller ikke noe særlig fordeler verken i USA eller Europa. Valget bør nok bli den som kan gi meg mest igjen for poengene, enten ved oppgraderinger eller flyreiser og jeg har en liten bunke poeng hos de begge nå.

Skal forresten fly OSL-HKG i november og OSL-USM i januar og vet heller ikke hvor jeg skal putte de poengene. OSL-HKG i O gir vel 9500 poeng og OSL-USM bør gi rett over 11000 i Q og gi meg sølv i EB. Siden MilagePlus går på kalenderår rekker jeg ikke status der nå, og da er det vel bare å slenge alt til SAS? I så fall noen forslag til hva jeg bør gjøre med 20 000 poeng hos United?
Upsaker is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2015, 21:57   #44
aboerr
ScanFlyer Blue
 
aboerr's Avatar
 
Join Date: Oct 2013
Location: Drammen
Posts: 206
Default Re: Råd om valg av bonusprogram i Star Alliance

Quote:
Originally Posted by Upsaker View Post
Jeg har et dilemma som går på om jeg skal tjene poeng hos SAS eller United (eller et annet for den saks skyld). De siste årene har jeg hatt en til to turer med United hvert år og samlet poengene der. Det ga meg tidligere i år en t/r-reise OSL-FLL for bare noen hundrelapper som jeg satt svært pris på.

Jeg flyr endel, alltid i økonomi og klarer nok aldri gull hos den av de jeg samler poeng hos. Sølv-statusen gir meg ingenting da jeg ikke flyr særlig i ferier og sjelden har ekstra kolli. Såvidt jeg kan lese gir United-sølv heller ikke noe særlig fordeler verken i USA eller Europa. Valget bør nok bli den som kan gi meg mest igjen for poengene, enten ved oppgraderinger eller flyreiser og jeg har en liten bunke poeng hos de begge nå.

Skal forresten fly OSL-HKG i november og OSL-USM i januar og vet heller ikke hvor jeg skal putte de poengene. OSL-HKG i O gir vel 9500 poeng og OSL-USM bør gi rett over 11000 i Q og gi meg sølv i EB. Siden MilagePlus går på kalenderår rekker jeg ikke status der nå, og da er det vel bare å slenge alt til SAS? I så fall noen forslag til hva jeg bør gjøre med 20 000 poeng hos United?

Hadde det vært meg...
Så lenge du ikke flyr mer enn du gjør ville jeg satset på SAS.
Der kan du fylle på med Trumf Visa eller Amex og samle mye mer poeng enn du ville klart hos United. Da vil du også ha en realistisk mulighet til å tjene opp nok poeng til en langtur i C eller F.
aboerr is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2015, 14:42   #45
Upsaker
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 394
Default Re: Råd om valg av bonusprogram i Star Alliance

Takk for tips! Høres ut som det mest fornuftige valget er SAS. Bruker også Trumf VISA, men tar det stort sett ut i kroner.
Upsaker is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2017, 11:24   #46
LN-AND
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2010
Location: Oslo
Posts: 179
Star Alliance Eurobonus Kvalifiserende flygninger *A

Hola,

Jeg har flere kommende reiser med *A selskaper. SN til BRS via BRU, SQ til SIN via FRA, LX til ZRH og noen innenriks SK turer.
Slik jeg forstår det gir *A flyginger på rette klasser grunnpoeng, men gir de også kvalifiserende flygning i Eurobonus-programmet? Er det i så fall andre *A bonusordninger som gir bedre uttelling for reiser på *A selskaper enn Eurobonus, da jeg ofte ender opp med å måtte reise på andre selskaper enn SK?
--------
LN-AND
__________________
Andreas
LN-AND is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2017, 11:36   #47
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Eurobonus Kvalifiserende flygninger *A

Quote:
Originally Posted by LN-AND View Post
Hola,

Jeg har flere kommende reiser med *A selskaper. SN til BRS via BRU, SQ til SIN via FRA, LX til ZRH og noen innenriks SK turer.
Slik jeg forstår det gir *A flyginger på rette klasser grunnpoeng, men gir de også kvalifiserende flygning i Eurobonus-programmet? Er det i så fall andre *A bonusordninger som gir bedre uttelling for reiser på *A selskaper enn Eurobonus, da jeg ofte ender opp med å måtte reise på andre selskaper enn SK?
--------
LN-AND
Generelt bør man vel ha bonusprogram i det selskapet man reiser mest med. Nå er likevel Miles and More kjent for å være ræva om man flyr økonomi. Dvs andre program er ikke bra de heller, men Miles and More er blant de som gir ekstremt lite uttelling for flygninger i Y. Nei det er kun SAS og kommersielle ruter på Widerøe som gir kvalifiserende legs i Eurobonus.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2017, 11:36   #48
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,935
Default Re: Eurobonus Kvalifiserende flygninger *A

Er vel kun SK og WF som gir kvalifiserende flygninger
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2017, 10:59   #49
kristian
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 373
Lufthansa Miles&More vs Lufthansa

Jeg er EuroBonus Gold, men skal det nærmeste året på 2-3 langturer med LH i tillegg til mange korte turer med SK.

Vil det lønne seg å bruke Miles&More isteden for EuroBonus? Hvem har best tilbud på bruk av poeng (billigst poenguttak, flest plasser for uttak, letteste veien til status osv)?
kristian is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2017, 12:42   #50
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Miles&More vs Lufthansa

Quote:
Originally Posted by kristian View Post
Jeg er EuroBonus Gold, men skal det nærmeste året på 2-3 langturer med LH i tillegg til mange korte turer med SK.

Vil det lønne seg å bruke Miles&More isteden for EuroBonus? Hvem har best tilbud på bruk av poeng (billigst poenguttak, flest plasser for uttak, letteste veien til status osv)?
Uttak i m&m er veldig dyrt med høye skatter. De har riktignok endel kampanjer som gir business til noen byer i Usa til 55000 poeng og Emiratene til 45 000 poeng. Skal du fly langt på veldig dyre billetter kan det kanskje ha noe for seg.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2017, 13:41   #51
Sundet81
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 380
Default Re: Råd om valg av bonusprogram i Star Alliance

Jeg har løselig regnet meg frem til at jeg med mitt reisemønster må fly omtrent 350 segmenter pr. år med SAS for å kvalifisere meg til Miles & More-Senator, mot 45 med SAS for EBG. Gitt at kravet er 100 000 miles for Senator, så skal man virkelig fly langt og mye for å i det hele tatt oppnå dette. Og, som allerede er påpekt: Uttak i M&M er ikke spesielt gunstig. Man får vesentlig mer igjen for poengene med EB, spesielt hvis man sper på med litt kredittkortbruk, Companion Ticket etc.
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2017, 22:31   #52
A350
ScanFlyer Red
 
A350's Avatar
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 36
United Beste Miles Programmet Star Alliance

Hallo folkens!
Skal begynne å fly mellom Europa og USA en del i fremtiden. Har dere noe erfaring om bonusprogrammene til flyselskapene som flyr langdistanse?
Vurderer Lufthansa eller United.
https://www.theexplorercard.com/Club...ate=2017-10-10
Tenkte den her. Vet nesten ingen ting om disse greiene.
Hva har dere?
__________________
"To most people, sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
A350 is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2017, 23:27   #53
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Beste Miles Programmet Sky Alliance

Har du amerikansk adresse? Eller får du ikke kort hos Chase ..

Jeg har et Explorer .. noe færre fordeler men kun $95 i året. Det blir jo et regnestykke for deg hva som lønner seg.

Fordelen med Mileage Plus (UA) er jo spesielt at det er lave avgifter for billettuttak imotsetning til fueltaxen'e du må betale hos f.eks. SAS eller LH.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2017, 23:28   #54
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Beste Miles Programmet Sky Alliance

Aldri hørt om Sky Alliance?
Martin is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2017, 23:31   #55
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Beste Miles Programmet Sky Alliance

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Aldri hørt om Sky Alliance?
Det kan være at han er ny innen temaet.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 23-12-2017, 23:32   #56
A350
ScanFlyer Red
 
A350's Avatar
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 36
United Re: Beste Miles Programmet Sky Alliance

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Aldri hørt om Sky Alliance?
Hva mener du?

Har firma i USA, kan man bruke business adresse? Eventuelt business miles kort?
__________________
"To most people, sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
A350 is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2017, 23:35   #57
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Beste Miles Programmet Sky Alliance

Quote:
Originally Posted by A350 View Post
Hva mener du?

At jeg aldri har hørt om noen allianse ved navn Sky Alliance.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2017, 23:39   #58
A350
ScanFlyer Red
 
A350's Avatar
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 36
Default Re: Beste Miles Programmet Sky Alliance

Mente Star Alliance....
Men angående bonus programmene, hva tror dere en nybegynner som meg burde gjøre?
__________________
"To most people, sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
A350 is offline   Reply With Quote
Old 24-12-2017, 00:12   #59
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Beste Miles Programmet Sky Alliance

Generelt er det nyttigst å samle i det selskapet du bruker mest, men det er veldig individuelt hva som 'er best'.

Du må nok ha social security number for å få et amerikansk kredittkort .. Men er du i tvil, kontakt Chase, Mange gode signonbonuser for tiden, det er kamp om kundene.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 11-11-2023, 17:22   #60
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Råd om valg av bonusprogram i Star Alliance

Sitter og leser om United MilagePlus.

Stemmer det at PQP er 1:1 mot dollar spent? Så for å få Star Gold må man bruke 10,000 USD?
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Valg av bonusprogram i OneWorld Gnilre Reiseforum 40 17-03-2016 14:10
USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance) Discus Reiseforum 1965 04-09-2014 15:27
Star Alliance EK 007 Flyforum 28 30-01-2006 11:20
Star Alliance named as world's best airline alliance TG923 Flyforum 5 16-06-2005 19:52


All times are GMT +2. The time now is 20:31.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.