Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 15-03-2017, 09:28   #21
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Gledelig gjensyn, Swiss First

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Takk for bra rapport!

Velkommen til amerikansk innenriks

Vedr. TBIT så var jo den pyton før, men etter ombyggingen så har den jo blitt veldig fin. Dog litt få gater der, ble stående 1 time og vente på ledig gate sist gang jeg landet der. Også kjekt med ESTA-automater der nå, så 3 min vs 1 time tidligere.
Ja, mulig det er slik nå. Pleide å fly en del Northwest F, Continental F og litt Delta F for en del år siden, og hadde aldri slike episoder da. Eller kanskje det bare er en United-greie.

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Ikke noe uvanlig i club lounger i USA (sånn til det du sa over) at baren er betjent og at det kun er domestic drafts (Bud, Budlight, Millers) som er "gratis" - les 1 USD i tips. Gjorde en pinlig greie på Newark der - hadde jo ikke med meg cash til å tipse dem... og gikk pent avsted med en bartender som var litt småsur på det. Grunnen til det vet jeg ikke, men 21 årsgrensa i USA er noe de håndhever veldig strengt.
Ja, dette begynte vel for ganske lenge siden, husker de hadde det i Presidents Club for ti år siden.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2017, 23:17   #22
FlyingDutchman
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2015
Posts: 676
Default Re: Gledelig gjensyn, Swiss First

Takk for bra trip report!
Ser ut som jeg kanskje må droppe planen om å ta med noen på SAS C tur og heller bruke alle poengene på meg selv i Swiss First
FlyingDutchman is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2017, 11:51   #23
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,825
Default Re: Gledelig gjensyn, Swiss First

Swiss C må testes en dag Takk for titten
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2017, 12:12   #24
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,682
Default Re: Gledelig gjensyn, Swiss First

Quote:
Originally Posted by FlyingDutchman View Post
Takk for bra trip report!
Ser ut som jeg kanskje må droppe planen om å ta med noen på SAS C tur og heller bruke alle poengene på meg selv i Swiss First
Nå har vel gjerne Swiss restriksjoner som gjør at andre utenfor Miles og More ikke kan ta ut bonusbilletter i F (dvs vet ikke om det gjelder fortsatt da - men de innførte jo det da setene ble tatt opp US Airways folk)
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2017, 14:04   #25
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Gledelig gjensyn, Swiss First

Rapporten var ferdig for flere uker siden, men så var det noen som tok alle filene på pcn min som gissel. Veldig kjekt. Så da får jeg bare begynne på nytt med resten av rapporten.
Vi ble spurt om vi ønsket eskorte til flyet, men tror ingen takket ja. Det var uansett bare en tur med heisen og 50 meter å gå. På ned kunne man se bort på balkongen til *Gold loungen



Los Angeles-Zurich
Swiss 777-300ER
Sete 02K
Avgang 19:45


Full fokus på priboarding for F, man ble håndplukket før noe som helst ble annonsert.
Vel ombord var det et nivå eller førti opp fra United, Tunfisk og Laurent Perrier GS


Dagens meny. Vinlisten lik utreisen, så ingen vits med vinsmaking på denne flighten


Kabinen på 77W


Mer kabin


Rimelig privat med dørene for


En av de største skjermene i luften, 32". Rimelig stor avstand ut til vinduet fra der man sitter.



Vindukonstruksjonen gjør det omtrent håpløst å fotografere noe på utsiden, det ble refleks uansett


Flightens eneste ledige sete i F



Garderobe i suite-døra


Solid mengde justeringer og tilkoblingsmuligheter


Denne fikk jeg sansen for. Her kan man følge med på skjermen på fjernkontrollen , der man har airshow, samtidlig som man ser på film på den store skjermen



I F er det deilig med en lang nattflight, slik at man rekker å spise og drikke godt, før man får en del timer med søvn.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2017, 14:11   #26
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Gledelig gjensyn, Swiss First

Gode forretter, men ikke helt på nivå med utreisen. Der var det krabben med ponzu som trakk opp ganske mye. Her var det er på et jevne (men godt). Tilbehør ble Champagne og Chablis


Pateen var den beste, og tomatsaken den mest alternative


Suppe på grønne erter. God, men ikke så god som på utreisen


De hadde også en spesialitet som ikke sto på menyen, det var en slags kalvegryte med røsti. Hakk i plata; godt, men ikke så godt som på utreisen. Bordeaux, som vant smakingen på utreisen, fikk æren av å være tilbehør.



Ostetallerken var identisk


Desserten var igjen nydelig, både av utseende og smak






Fasit ble en sørlig rute, både over Chicago og New York . Våknet tydligvis opp vest for Frankrike, etter gode 6 timer i drømmeland


Da rakk man akkurat en god frokost


Fantastisk french toast med sirup



Kjapt oppsummert:
-Drikke på godt nivå, samme som utreisen
-Mat var på godt nivå, men et lite hakk under utreisen. Likevel bedre enn andre selskap jeg har fløyet i F
-Crewet var bra, men ikke fantastisk. Det blir vel likevel litt feil å forvente like mye som når man er 2 stk i F hos Lufthansa
-Hardproduktet er meget bra. Godt å sitte, godt å ligge, bra underholdning. Ulempen ved suiter er at kabinen virker liten og trang. Derfor foretrekker jeg åpen løsning på dagflighter. Synes Lufthansa sin F er perfekt i så måte. Nok luft, og nok privatliv.
-77W er rett og slett fantastisk hos Swiss. Den er så stille, omtrent som en 346 på rad 2. Den er stillere enn andre 77W jeg har fløyet, og bidrar til en god opplevelse.

Alt i alt leverer Swiss meget bra. Kanskje jeg hadde (for) store forventninger, for forskjellen er ikke stor kontra Lufthansa.

Ankomst ZRH var vel litt etter rute -> 40 minutter connection. Det gikk overraskende nok med noen minutters margin.
Rolig tur til LHR, og fikk dette som servering. Merkelig kombo, laks rullet i agurk?
Smakte godt gjorde det uansett


Bottom line: Neste gang blir det Lufthansa, siden transfer til OSL er mye enklere. Flere flighter til FRA/MUC og bedre bakkeprodukt både i Norge og Europa.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2017, 14:32   #27
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Gledelig gjensyn, Swiss First

Takker..

Deilig med fine, godt dokumenterte reports.. Litt lite av dem her inne for tiden synes jeg.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2017, 20:40   #28
oy-viv
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 805
Default Re: Gledelig gjensyn, Swiss First

Tak for en flot rapport

Kalvegryden ligner "Zürcher geschnätzeltes", som skal serveres
med rösti! Det er en af mine livretter......
__________________
Flights 2024: CPH-KEF-CPH (SK)
oy-viv is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2017, 03:24   #29
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Gledelig gjensyn, Swiss First

Svært godt krydret rapport!
Tusen takk for at du deler
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2017, 15:22   #30
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Gledelig gjensyn, Swiss First

Kjempebra som alltid!!!

Takk for at du deler
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2017, 17:42   #31
The Viking
Gastronaut
 
Join Date: Oct 2008
Location: Snart Asker, eller nærmeste sted med kortreist god mat og drikke.
Posts: 308
Default Re: Gledelig gjensyn, Swiss First

Nydelig rapport.
Brocard gjør seg også i luften, mer friskhet enn de tradisjonelle litt mer fatlagrede Chablis'ene.
The Viking is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
En gledelig nyhet imm Småprat 9 07-12-2011 00:04
Gledelig onsdags morgen! Halvorsn Flyforum 18 10-06-2010 00:15
Gledelig nyhet for nordmenn KLMNordic Flyforum 7 25-11-2005 01:30


All times are GMT +2. The time now is 01:57.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.