Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 23-09-2009, 19:30   #1
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,011
Default TOS-LYR

Kjapp liten tripreport siden jeg sitter og er særs utslitt uten noe mer å gjøre i dalen

11:55 - 20 minutter før rutetid - tok vi av fra Tromsø lufthavn med LN-RRF, i tjukk tåke, vind og regn. Piloten hadde på forhånd "advart" om turbulens (ba oss tre ekstra gang om å holde setebeltet på hele veien pga dette), men det var ikke en eneste hump på hele turen! Jeg må være ekstremt heldig med mine flyturer, for det hadde vært turbulens på det meste av take-offer tidligere på dagen...

Jeg satt på 6A, relativt dårlig beinplass, men deilig å ha midtsetet ledig. Ikke fullt fly, men allikevel kanskje 70 nærmere 80 av setene dekket. På 6C satt en veldig hyggelig kar fra Atlanta som skulle opp og jobbe med satellitter, dermed pratet jeg med han hele veien til Longyearbyen (jeg studerer mot å evt. jobbe med satellitter ).

Observasjon 1: Hva er den grusomme maten SAS serverer, som lukter OSTEPOP?! Forferdelig lukt av det, reiv i nesa....

Observasjon 2: Flyet var litt skittent, relativt slitt allerede og gav meg nesten wibes av et gjennomsnittlig fly hos Norwegian. Hadde jeg for høye forhåpninger om standarden? Er de andre 2008-flyene fra SAS såpass slitt allerede?

Last edited by Polaris; 24-09-2009 at 00:53. Reason: ...skriveleifs ftwftwftw!
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2009, 00:42   #2
TOS_EBG
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2009
Location: TOS
Posts: 881
Default Re: TOS-LYR

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
På 6C satt en veldig hyggelig kar fra Atlanta som skulle opp og jobbe med satellitter, dermed pratet jeg med han hele veien til Longyearbyen (jeg studer mot å evt. jobbe med satellitter ).
Satser du på jobb hos KSAT kan du ikke ha flyskrekk Tettheten av EBG (og t.o.m. Pandion) er stor da virksomheten tar oss rundt hele kloden. Vi har noen heldige som får en tur CPT-Troll hvert år, med mulig flybytte på Novo.
__________________
Since July 2007:
TOS_EBG is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2009, 00:52   #3
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,011
Default Re: TOS-LYR

Han karen jeg pratet med hadde faktisk vært nede på sørpolen han, for et par år siden. Om jeg har lyst på jobb i akkurat k-sat vet jeg ikke, jeg vil helst bort fra Tromsø

(Hvor er "Novo"? O_o )
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2009, 01:29   #4
LCH
ScanFlyer Crusty
 
LCH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,775
Default Re: TOS-LYR

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post

Observasjon 1: Hva er den grusomme maten SAS serverer, som lukter OSTEPOP?! Forferdelig lukt av det, reiv i nesa....
Min umiddelbare reaksjon var " Hva? Mat på SAS???" (ser jo at det ikke var en frokostavgang), men så slo det meg at det kanskje var kjøpemat du snakket om, og isåfall kan det vel meget vel ha vært nettopp ostepop... (Gjelder de fleste selskaper i dag, ikke bare SAS)

Eller har SAS et annet konsept på Svalbard-rutene?
__________________
Upcoming: TRD-OSL
LCH is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2009, 01:45   #5
LCH78
www.lch78.net
 
LCH78's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Vadsø
Posts: 3,840
Default Re: TOS-LYR

Kanskje det er Egil som har hatt noe medbrakt med seg, så at han skul være med på samme flight som Polaris
__________________
=====================
Mine Bilder på Airpics.com
Mine Bilder på Jetphotos.net
Mine Bilder på Airliners.net
=====================
Upcoming:
LCH78 is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2009, 01:48   #6
TOS_EBG
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2009
Location: TOS
Posts: 881
Default Re: TOS-LYR

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
(Hvor er "Novo"? O_o )
Novo er den russiske basens flyplass på 70 grader sør i Dronning Maud Land, Troll ligger på 72S.
__________________
Since July 2007:
TOS_EBG is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2009, 05:31   #7
Jarlabanke Vking
ScanFlyer Silver
 
Jarlabanke Vking's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
Default Re: TOS-LYR

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Kjapp liten tripreport siden jeg sitter og er særs utslitt uten noe mer å gjøre i dalen

11:55 - 20 minutter før rutetid - tok vi av fra Tromsø lufthavn med LN-RRF, i tjukk tåke, vind og regn. Piloten hadde på forhånd "advart" om turbulens (ba oss tre ekstra gang om å holde setebeltet på hele veien pga dette), men det var ikke en eneste hump på hele turen! Jeg må være ekstremt heldig med mine flyturer, for det hadde vært turbulens på det meste av take-offer tidligere på dagen...

Jeg satt på 6A, relativt dårlig beinplass, men deilig å ha midtsetet ledig. Ikke fullt fly, men allikevel kanskje 70 nærmere 80 av setene dekket. På 6C satt en veldig hyggelig kar fra Atlanta som skulle opp og jobbe med satellitter, dermed pratet jeg med han hele veien til Longyearbyen (jeg studerer mot å evt. jobbe med satellitter ).

Observasjon 1: Hva er den grusomme maten SAS serverer, som lukter OSTEPOP?! Forferdelig lukt av det, reiv i nesa....

Observasjon 2: Flyet var litt skittent, relativt slitt allerede og gav meg nesten wibes av et gjennomsnittlig fly hos Norwegian. Hadde jeg for høye forhåpninger om standarden? Er de andre 2008-flyene fra SAS såpass slitt allerede?
det er husmor-ciabattaene som blir cateret fra TOS som blir stuffet med ridderost eller no... men de fleste over 8 år burde jo ha smaksløk og luktesans til å ri av en slik "stank"......
__________________
Upcoming flights;

mange!
Jarlabanke Vking is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2009, 11:24   #8
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,011
Default Re: TOS-LYR

Quote:
Originally Posted by Jarlabanke Vking View Post
men de fleste over 8 år burde jo ha smaksløk og luktesans til å ri av en slik "stank"......
20 utenpå, 5 inni!
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2009, 11:28   #9
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: TOS-LYR

Ciabattaene smaker jo veldig bra - min favoritt hos SAS. SAS' Air Europa-fly er ikke like bra som selskapets egne, verden i interiør eller komfort. Det sier seg selv at lyseblå seter fort fremstår litt møkkete - og setene er ellers store og klumpete. Det er dessuten for mange av dem om bord, og SAS vil vel på sikt bytte dem ut. LN-RRF og de to andre Air Europa-flyene brukes en god del til Spania, mens de mer behagelige 737-800-maskinene flyr til business-destinasjoner.
__________________
FlightDeck is online now   Reply With Quote
Old 25-09-2009, 14:37   #10
Jarlabanke Vking
ScanFlyer Silver
 
Jarlabanke Vking's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
Default Re: TOS-LYR

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Ciabattaene smaker jo veldig bra - min favoritt hos SAS. SAS' Air Europa-fly er ikke like bra som selskapets egne, verden i interiør eller komfort. Det sier seg selv at lyseblå seter fort fremstår litt møkkete - og setene er ellers store og klumpete. Det er dessuten for mange av dem om bord, og SAS vil vel på sikt bytte dem ut. LN-RRF og de to andre Air Europa-flyene brukes en god del til Spania, mens de mer behagelige 737-800-maskinene flyr til business-destinasjoner.
enig med interiørbiten.

men ciabattaene som cateres opp i TOS er ikke av de som blir lastet på OSL, og er egentlig ganske kjedelige bortsett fra denne eksotiske osten som er beskrevet av trådstarter.
__________________
Upcoming flights;

mange!
Jarlabanke Vking is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
LYR på LYR Jens W Bilder & foto 11 01-08-2014 16:06
LYR Trikker13 Bilder & foto 7 02-02-2012 19:45
LN-LYR Trikker13 Bilder & foto 0 01-02-2012 21:08
LYR-TOS Polaris Bilder & foto 17 16-10-2009 19:05
LYR 12.06.07 a46z Bilder & foto 1 14-06-2007 16:39


All times are GMT +2. The time now is 10:18.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.