Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 26-05-2022, 06:34   #1
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,543
Default Spretten torsdag fra Helsingborg

God morgen fra vårt faste stoppested på vei til København. Etter frokost tar vi fergen over sundet og Strandvejen ned til København. Vi er lovet bobler til,lunsj…så ikke skjønner jeg at det er noen grunn til å vente med å starte dagen.
EB is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2022, 06:44   #2
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Spretten torsdag fra Helsingborg

God morgen fra SK236. Er ikke veldig mye folk her, som forventet så tidlig på en fridag. Kongsvinger neste og storkamp i skogen.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
__________________

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2022, 06:48   #3
FQTV
EBG - QR Gold
 
FQTV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,243
Default Re: Spretten torsdag fra Helsingborg

God dag fra Mactan-Cebu flyplass.

Kort tur til Manila i dag og posisjonering for helgen.
Klarer ikke å bestemme meg om det blir Manila eller Angeles i helgen. Får ta en avgjørelse når eg har ankommet Naia og hørt med taxiene om hva det koster i tid og penger opp til Angeles. Hotell booker jeg uansett i taxien om det blir der eller der.


God helg.


FQTV
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere.

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2022, 08:32   #4
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Spretten torsdag fra Helsingborg

Våt morgen fra prærien. Været tilsier at jeg får ryddet i boden i dag. Også spent på hvor mange jobbsøknader som ligger klare. Aller først skal jeg kose meg ned Byens spor Jesper og Trude.

Nyt dagen.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2022, 08:34   #5
SK384
ScanFlyer Crusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,182
Default Re: Spretten torsdag fra Helsingborg

God morgen fra Kongsberg. Stille og rolig her på morgenkvisten. Planen i dag er er en liten tur til Sverige med familien for å handle litt. Blir første utenlandstur på 3 år.

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
God morgen fra SK236. Er ikke veldig mye folk her, som forventet så tidlig på en fridag. Kongsvinger neste og storkamp i skogen.
God fornøyelse på storkampen Hickok. Jeg skulle gjerne vært på Gjemselunden selv i dag, men det passer litt dårlig, så det blir å følge med på TV'en. Men det kommer jo flere bortekamper fremover. Jeg skal prøve å få med meg Grorud-Brann den 27. juni, samt kampene mot Raufoss og Stabæk litt senere i sommer.
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2022, 09:18   #6
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,935
Default Re: Spretten torsdag fra Helsingborg

Hepp fra Hilton London Paddington, som ser ut som et hotell burde på 1990-tallet. Sist jeg bodde her i 2012 så det helt likt ut som nå også. Eneste nye er kanskje TV’n

Hadde overraskende tilgang til Executive Lounge som det heter, så sendte fruen dit mens vi andre la oss. Gleder meg til skikkelig English Breakfast, som absolutt ikke skal spises på dette overprisa hotellet

I dag er planen London Zoo når de åpner om ~3 timer og så komme oss til andre siden i byen til Canary Wharf. Er helt latterlig gøy å reise igjen, selv om jeg har vært her nærmere maaaaange ganger så føles alt nytt og spennende på LHR, toget osv. - og ekstra morsomt er at man er i Europa men ikke EU/Schengen Registrer at også tyskerne har langhelg, bare nordmenn og tyskere i immigrasjonen i går elsker langhelger
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2022, 09:27   #7
livinspeed
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2014
Location: Sørlandet
Posts: 325
Default Re: Spretten torsdag fra Helsingborg

God morgen fra Kristiansand, her det foreløpig er sol. Ikke et menneske å se i Markens før 08. Etter litt action i går med et eksplodert vannrør utenfor rommet på hotellet satser jeg på en litt roligere og høyst frivillig dag på jobb - så får vi se om den blir på de sedvanlige 10 timene eller om det klemmes til litt ekstra, er jo tross alt grei timebetaling om man ikke har andre planer.

Ha en fin himmelsprett der du er!
livinspeed is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2022, 09:32   #8
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Spretten torsdag fra Helsingborg

God torsdag fra litt lenger nord på den svenske riveriaen - Halmstad. Uten noe konkrete planer da jeg satte meg på bussen i går morres på vei til Gøteborg fant jeg jo ut at jeg ikke hadde vært her før. Så inn på SJ sin søkemotor og finne et passende tog. Det fant jeg på snabbtåget som var ironisk nok billigere enn det saktere Öresundståget. Og med 20 min connection i Gøteborg så var det helt ok tidsmessig og. Nå har jeg booka tilbaketuren som også med SJ snabbtåg litt senere i dag og bussen også. Halmstad er en trivelig liten by som anbefales et besøk. Men 1 kanskje maks 2 netter holder her. Hotellet Best Western Grand er litt utdatert og gammelt, men helt ok for en natt. Ligger dog rett ved jernbanestasjonen så ganske praktisk sånn sett. Selve sentrum er 7-8 min å gå herfra over elven Nissan (det finnes hoteller der også om man vil bo midt i smørøyet).Riktignok har Sverige hatt en stor bilproduksjon i sin tid, men Nissan har nok ikke gitt navnet til det japanske bilmerket med samme navn.

Forøvrig så er Halmstad også kalt Sveriges golfhovedstad, så for folk som har interesse av å slå en ball med en kølle så er nok dette en destinasjon de vil like. Byen er uansett lett tilgjengelig som sagt med tog, Öresundståg hver time og noen SJ snabbtåg ca annenhver time. Sistnevnte kan bli utsolgt da det er obligatorisk plassreservasjon der. Men Öresundståg blir aldri utsolgt, litt som å hoppe på lokaltoget i Oslo. Skal sies at billetter på Öresundståg billigst fås på appen til Skånetrafiken og ikke SJ .Dog så har SJ sitt eget bonusprogram da - SJ prio som også funker i Norge på SJ sine strekninger der.

Last edited by Hypern; 26-05-2022 at 09:37.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2022, 09:35   #9
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Spretten torsdag fra Helsingborg

God morgen fra Hvalstad. Her klarte barna stå opp selv og fyre opp skjermene så jeg fikk sove til over 8. Hvilket passet bra når vi hadde gjester som både likte vin og "aldri" ville dra i går kveld. Noen naboer kommer innom senere, så da passer det sette en bolledeig snart, dog rosinene skal holdes langt unna. Ha en fin dag

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Hepp fra Hilton London Paddington, som ser ut som et hotell burde på 1990-tallet.
Er ikke det konseptet til Hilton?
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2022, 13:03   #10
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Spretten torsdag fra Helsingborg

Da var langfrokosten over og man setter gåturen ned til det andre "Oslo Vest" for en sen lunch/tidlig middag. Trodde det var helligdag i resten av den vestlige verden, men virker ikke slik på arbeidsmengden.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 26-05-2022, 13:48   #11
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Spretten torsdag fra Helsingborg

Hepp hepp,.. ingen Himmelsprett her i vest heller, men merker ikke særlig forskjell uansett.

Satser på en dag i hengekøyens tegn.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2022, 15:24   #12
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,230
Default Re: Spretten torsdag fra Helsingborg

God ettermiddag fra Tananger,
Her er det saktegående aktiviteter idag. Litt inn og noe ute.
De 2 siste jobbukene før ferien skal planlegges nøye.
Ha en fortsatt fin helg.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2022, 15:32   #13
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Spretten torsdag fra Helsingborg

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Hepp fra Hilton London Paddington, som ser ut som et hotell burde på 1990-tallet. Sist jeg bodde her i 2012 så det helt likt ut som nå også. Eneste nye er kanskje TV’n

Hadde overraskende tilgang til Executive Lounge som det heter, så sendte fruen dit mens vi andre la oss. Gleder meg til skikkelig English Breakfast, som absolutt ikke skal spises på dette overprisa hotellet
Synes faktisk det hotellet er litt sjarmigt jeg. Vi har ofte det som base camp. Loungen der er også grei, men maten forøvrig er helt forferdelig. Sånn type helt forferdelig kritisk.

God dag fra Lillestrøm. Her venter vi på pizza fra Pizzabakeren. Blir spennende å se om det er godt, og så skal vi vel slappe av og myse videre på MH370 dokumentarserien.

Ingen store planer. Ha en fin en
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2022, 18:31   #14
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,074
Default Re: Spretten torsdag fra Helsingborg

God eftan fra snart Færder fyr.

På vei til København og siden man hadde en voucher tilgode så ble det SK ned til OSL og så gode, gamle Dans(k)ebåten over

Smekkfullt fra TRD i dag tidlig, og full båt også.

Smørrebrød på Restaurant Kronborg i morgen formiddag og Tivoli på kvelden. Herre himmel det er godt å komme «hjem». (Ja jeg er Dansk faktisk…)

Nyt langhelgen, straks buffet og kald pils.

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2022, 23:34   #15
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,543
Default Re: Spretten torsdag fra Helsingborg

Quote:
Originally Posted by kimpe View Post
God eftan fra snart Færder fyr.

På vei til København og siden man hadde en voucher tilgode så ble det SK ned til OSL og så gode, gamle Dans(k)ebåten over

Smekkfullt fra TRD i dag tidlig, og full båt også.

Smørrebrød på Restaurant Kronborg i morgen formiddag og Tivoli på kvelden. Herre himmel det er godt å komme «hjem». (Ja jeg er Dansk faktisk…)

Nyt langhelgen, straks buffet og kald pils.

Kim
Det er fantastisk dejlig her nå…Cafe Victor og Trattoria FIAT i morgen👍
EB is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
God torsdag fra L1 Someone Flyforum 8 05-08-2021 14:54
God torsdag fra L1 Someone Flyforum 10 22-10-2020 16:48
God torsdag fra SAW! petter380 Flyforum 15 14-12-2017 16:50
Go torsdag fra Thailand Hpkris Flyforum 10 03-10-2013 15:46
Oslo-Helsingborg litt-amatør Flyforum 3 23-10-2007 15:06


All times are GMT +2. The time now is 20:23.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.