Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 26-04-2018, 13:09   #221
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Turkish Airlines - generelt (reise/poeng/setereservasjon m.v.)

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
Som så ofte ellers er det helt greit så lenge alt funker, både med folk og fly. Det er når ting blir ugreit at du begynner å angre på de kronene du "sparte".
Det er 2000 kroner forskjell..

Men etter en lengre korrespondanse med Tripmoneter kundeservice så skjønner jeg at man kjøper ikke flybilletter av dem... for en gjeng.

Til info til andre så gir "flexible billetter" betalt som tillegg host Tripmonster, ikke noen annen booking klasse.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2018, 08:16   #222
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: Turkish Airlines - generelt (reise/poeng/setereservasjon m.v.)

Ingenting med navnet "Tripmonster" som får en liten bjelle til å ringe før du bestiller..?
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2018, 18:31   #223
eggs
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 329
Default Re: Turkish Airlines - generelt (reise/poeng/setereservasjon m.v.)

Noen med et bud på hvor lenge TK varer? Med halvert lira og økende fuelpris må det gjøre litt vondt.

Jeg ville vært litt tilbakeholden med bookinger her nå.



-eggs
eggs is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2018, 18:34   #224
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Turkish Airlines - generelt (reise/poeng/setereservasjon m.v.)

Quote:
Originally Posted by eggs View Post
Noen med et bud på hvor lenge TK varer? Med halvert lira og økende fuelpris må det gjøre litt vondt.

Jeg ville vært litt tilbakeholden med bookinger her nå.



-eggs


TK går foreløpig OK, så tror ikke det er noen veldig akutt fare der. De er jo også delvis statseid. De er jo også gjort det brukbart de siste årene og som man ser ellers kan jo flyselskap gå årevis med underskudd før det er game over

Og bruker man kredittkort er det jo sjeldent noe stress
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2018, 20:22   #225
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Turkish Airlines - generelt (reise/poeng/setereservasjon m.v.)

Litt OT, men er det noe kupp å gjøre på reiser med TK fra Ist nå som liraen faller? Hvordan er RTW prisen nå i C?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2018, 22:40   #226
storg
ScanFlyer Molded
 
storg's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,584
Default Re: Turkish Airlines - generelt (reise/poeng/setereservasjon m.v.)

Quote:
Originally Posted by eggs View Post
Noen med et bud på hvor lenge TK varer? Med halvert lira og økende fuelpris må det gjøre litt vondt.

Jeg ville vært litt tilbakeholden med bookinger her nå.



-eggs


Også har de vel mye av inntektene sine i fremmed valuta.
storg is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2018, 12:48   #227
eggs
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 329
Default Re: Turkish Airlines - generelt (reise/poeng/setereservasjon m.v.)

De har også en relativt stor andel expat-piloter som nå har fått halvert, en fra før av lav, lønn. Det kombinert med med et land som blir mer og mer ustabilt ville i alle fall fått meg til å finne noe annet. Tror det blir trangt i utgangsdøren snart.


-eggs
eggs is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2018, 16:03   #228
Edvard
一期一会
 
Edvard's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
Default Re: Turkish Airlines - generelt (reise/poeng/setereservasjon m.v.)

Turkish Airlines tjener da penger, med en betydelig bedre margin enn Lufthansa Group for samme periode.

H1 2018 hadde Lufthansa Group 67 mill. pax og TK 35 mill.

Quote:

Turkish Airlines posted USD 258 million Operating Net Profit in the first half of 2018.

EBITDAR margin improved by 1,5 percentage points to 21,5 percent. This value is the highest first half EBITDAR value that Turkish Airlines, that continues to be one of the most profitable airlines in the sector, has so far achieved. Load Factor climbed 4,3 percentage points to 80.4%, recording the highest load factor in Turkish Airlines history.
http://investor.turkishairlines.com/...2Q2018_SON.pdf

Og:

Quote:
As I posted on another thread, Turkey is not Egypt or Thailand where international tickets were priced in local currency. With the exception of Northern Cyprus, all tickets in Turkey have been priced in $ or EUR for at least 36 years, so other than possibly buying a ticket at the exact correct time in relation to a drop, and in Turkey, there was no cost saving to be had. Domestic tickets are another thing as there were/are some great deals to be had as those ARE denominated in TL, but have been raising fast..
https://www.flyertalk.com/forum/turk...es-smiles-641/
Edvard is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2018, 23:16   #229
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,074
OBB 19 Re: Turkish Airlines - generelt (reise/poeng/setereservasjon m.v.)

Heisann!

Var nede via IST med Turkish i går, og der var det Business as usual.

Det eneste vi merket var at de hadde gjort om i butikkene og på tax-free slik at alle priser nå var i EURO, ikke i lokal valuta. Alle som betalte gjorde dette i EUR, unntatt de som var smart nok til å spørre... Jeg spurte om å få betalt i Lira (de har ikke lov til å nekte dette) og sparte mye penger i forhold til prisen i EUR de hadde satt. (Lite tips til dere som skal lande der)

Ombord i flyene var det smekkfullt og det var ikke noe der som minnet om krise. Fri bar ombord, gratis mat og hodetelefoner til alle, og til og med en amenity-pack i eco med ørepropper, strømper og øyemaske.

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2022, 12:17   #230
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Turkish Airlines - generelt (reise/poeng/setereservasjon m.v.)

Har en nydelig George Costanza setting her nå med Turkish hvor jeg nekter å gi opp. De knuste en av koffertene mine under påskeferien. Registrere skaden på OSL var meget bra og enkel, men etter dette så kjører de en ufattelig spennende utmattelses statistikk.

De vil ha noen enorme mengder dokumentasjon og når de får det så skal de ha andre formater, via andre kanaler osv. De popper opp i mail nummer 32 at de trenger en annen skaderapport, bilder av skader osv. Da de ikke kunne få mer ut av meg og de nesten ga opp ,fant de ut nå etter noen måneder at de trenger kopi av passene til alle de reisende i følget.. De gir seg pokker ikke og det gjør ikke jeg heller. Jeg skal faktisk ha denne kofferten.

Jeg er nå på det (barnslige VG) nivået at orlyden i mailene er at «dere skjønner at vi aldir mer kommer til å fly Turkish hvis dere ikke gir opp».
Jeg har gitt opp en gang før og det var med Lufthansa for 14 år siden. SAS gjør jo dette 100 ganger enklere.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2022, 12:00   #231
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Turkish Airlines - generelt (reise/poeng/setereservasjon m.v.)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Har en nydelig George Costanza setting her nå med Turkish hvor jeg nekter å gi opp. De knuste en av koffertene mine under påskeferien. Registrere skaden på OSL var meget bra og enkel, men etter dette så kjører de en ufattelig spennende utmattelses statistikk.

De vil ha noen enorme mengder dokumentasjon og når de får det så skal de ha andre formater, via andre kanaler osv. De popper opp i mail nummer 32 at de trenger en annen skaderapport, bilder av skader osv. Da de ikke kunne få mer ut av meg og de nesten ga opp ,fant de ut nå etter noen måneder at de trenger kopi av passene til alle de reisende i følget.. De gir seg pokker ikke og det gjør ikke jeg heller. Jeg skal faktisk ha denne kofferten.

Jeg er nå på det (barnslige VG) nivået at orlyden i mailene er at «dere skjønner at vi aldir mer kommer til å fly Turkish hvis dere ikke gir opp».
Jeg har gitt opp en gang før og det var med Lufthansa for 14 år siden. SAS gjør jo dette 100 ganger enklere.
Bare en liten update.

Holder på ennå og går uansett i minus på denne kofferten med tiden jeg bruker - nå er det bare prinsipp.

Oslo kontoret deres nekter totalt å ta tak i saken da de "kun" er salg. Joda, jeg ser den - men salg går ofte litt ned når man får en leverandør opp i halsen.

Det har gått en 15-16 mail siden sist hvor de kommer med nye dokumentkrav hver gang, Nå vil de blant annet ha nye bilder av kofferten som SAS handling på OSL bekreftet i skaderapporten at den var beyond repair. Jeg fant heldigvis et tilfeldig bilde av den knuste kofferten og sendte dette. Etter det ble det 10 dager stillhet og jeg purrer ca annenhver dag.

I dag ringte jeg dem og møter først en skikkelig uhyggelig tyrker som la på og deretter en sopp som satt meg lenge på hold (garantert for å plage). Han ga totalt beng i den veslige verdens forhold til reising og etter å vært guffen i 10 minutter ba meg klage på hjemmesiden som er mer eller mindre umlig så sant du ikke er advokat med spesialisering i dokumentasjon og IT ekspert.

Sånn.. Da fikk jeg blåst ut.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL

Last edited by SudCaravelle; 10-06-2022 at 12:15. Reason: Modererte min noe krasse tone. Erdogan jobber ikke i Turkish.
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2022, 11:17   #232
trondove
Newcomer
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 33
Default Overnatting Turkish Airlines layover Istanbul

Skal til San Francisco i september, desidert beste pris var med Turkish i business. Men, det er selvsagt en hake (bortsett fra at man reiser feil vei i timesvis :-) ) 9 timer lay-over i Istanbul fra 2300 til 0800. Ser at Turkish kan tilby overnatting på hotel eller i lounge, men finner ikke noe sted å forhåndsbestille dette. Noen som har erfaring med hvordan dette fungerer?
trondove is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2022, 11:50   #233
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Overnatting Turkish Airlines layover Istanbul

Quote:
If your travel plans meet this criteria, please apply to our Hotel Desk at Istanbul Airport.
https://www.turkishairlines.com/en-u...hotel-service/

Så det ser ikke ut som det kan forhåndsbestilles
Martin is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2022, 11:58   #234
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,682
Default Re: Turkish Airlines - generelt (reise/poeng/setereservasjon m.v.)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Bare en liten update.

Holder på ennå og går uansett i minus på denne kofferten med tiden jeg bruker - nå er det bare prinsipp.

Oslo kontoret deres nekter totalt å ta tak i saken da de "kun" er salg. Joda, jeg ser den - men salg går ofte litt ned når man får en leverandør opp i halsen.

Det har gått en 15-16 mail siden sist hvor de kommer med nye dokumentkrav hver gang, Nå vil de blant annet ha nye bilder av kofferten som SAS handling på OSL bekreftet i skaderapporten at den var beyond repair. Jeg fant heldigvis et tilfeldig bilde av den knuste kofferten og sendte dette. Etter det ble det 10 dager stillhet og jeg purrer ca annenhver dag.

I dag ringte jeg dem og møter først en skikkelig uhyggelig tyrker som la på og deretter en sopp som satt meg lenge på hold (garantert for å plage). Han ga totalt beng i den veslige verdens forhold til reising og etter å vært guffen i 10 minutter ba meg klage på hjemmesiden som er mer eller mindre umlig så sant du ikke er advokat med spesialisering i dokumentasjon og IT ekspert.

Sånn.. Da fikk jeg blåst ut.
Hvordan endte denne saken tilslutt?
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2022, 12:54   #235
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Turkish Airlines - generelt (reise/poeng/setereservasjon m.v.)

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Hvordan endte denne saken tilslutt?
Artig at du spør.. 20 juli etter ca 25 meldinger/mail frem og tilbake kom det en kryptisk melding om at jeg kunne få 190 USD. Denne tok jeg og etter da en tre fire runder med å få dette betalt ut så var pengene på bok nå i beynnelsen av august.

Så da ble det 1900 kroner for en koffert som kostet 3800 ny, og vi kjøpte en tilsvarende til 5.200.

Egentlig helt sjuk prosess og 100% basert på at man skal gi opp. Regner med at de på kundeservice i Istanbul ikke koster allverden i drift. Det tok tre og en halv måned.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2022, 14:10   #236
trondove
Newcomer
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 33
Default Re: Overnatting Turkish Airlines layover Istanbul

Takk, da får jeg ta det når jeg ankommer.
trondove is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2022, 21:12   #237
eisa01
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: Oslo
Posts: 158
Default Re: Turkish Airlines - generelt (reise/poeng/setereservasjon m.v.)

Booket tur til Danang i Vietnam med Turkish via SGN, hvor siste leg da flys av Vietnam Airlines

Noen som har peiling på hvordan det blir med vanlige *G fordeler på flyplassen i Danang og lounge i SGN?

Booket via Berg-Hansen og sparte 750 kr per billett, og ser de har tilleggsprodukter man kan kjøpe hvis det ikke er inkludert:
Travel serv fast tract (NOK 111)
Travel serv priority check in (NOK 111)
Travel serv priority boarding (NOK 111)
Travel serv priority bag tag (NOK 111)

edit: Får heller ikke velge sete gratis, og det er samme problem om jeg logger meg på Turkish sine sider. Stod at FF # manglet selv om jeg la det til i bookingen hos Berg-Hansen. Det lagres, men blir borte når jeg kommer tilbake til siden igjen og det koster fortsatt 15 USD per leg. Har ikke Turkish gratis setereservasjon for *G?

Er fleksible økonomi-billetter, så vurderer om de bør avbestilles og bookes direkte for mindre styr

Last edited by eisa01; 30-10-2022 at 21:25.
eisa01 is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2023, 10:54   #238
eisa01
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: Oslo
Posts: 158
Default Re: Turkish Airlines - generelt (reise/poeng/setereservasjon m.v.)

Har booket star alliance award hos SAS, med Turkish på deler av returen

Hvordan får man sjekket setereservasjonen? Får ikke tilgang til "manage my booking" med verken ref-nummer eller billettnummer

(Forøvrig, ingen *G fordeler på legget med Vietnam Airlines, og på returen mente VA at vi hadde for kort transfer i SGN. Heldigvis hadde vi møtt opp lang tid i forveien for å dumpe bagasjen, så de booket om til tidligere flight )
eisa01 is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2023, 14:10   #239
SK1989
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 70
Default Re: Turkish Airlines - generelt (reise/poeng/setereservasjon m.v.)

Quote:
Originally Posted by eisa01 View Post
Har booket star alliance award hos SAS, med Turkish på deler av returen

Hvordan får man sjekket setereservasjonen? Får ikke tilgang til "manage my booking" med verken ref-nummer eller billettnummer

(Forøvrig, ingen *G fordeler på legget med Vietnam Airlines, og på returen mente VA at vi hadde for kort transfer i SGN. Heldigvis hadde vi møtt opp lang tid i forveien for å dumpe bagasjen, så de booket om til tidligere flight )
Kontakta SAS för att få bokningskod för Turkish (chatten brukar fungerar fint och kan också hjälpa till med seating på TK). Öppna annars sedan bokningen via Turkish mobilapp. Notera att SAS biljettnummer som startar med 117- måste också matas in (self explanatory)...
SK1989 is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2023, 14:30   #240
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
Default Re: Turkish Airlines - generelt (reise/poeng/setereservasjon m.v.)

Quote:
Originally Posted by eisa01 View Post
(Forøvrig, ingen *G fordeler på legget med Vietnam Airlines
Hvorfor skulle du få *G fordeler på et selskap i som er med i Skyteam?
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....) K3nn7 Reiseforum 357 05-03-2024 19:03
Generelt om reise og bonusprogram - United TGjr Reiseforum 245 03-02-2024 01:57
Generelt om å reise med Finnair Norge Rundt På 14 Dager Reiseforum 14 03-03-2017 09:08
Erfaringer med å reise med Turkish Airlines Fnate Reiseforum 19 28-06-2016 20:49
Eurobonus-poeng når man bestiller reise med Eurobonus-poeng? chaglen Reiseforum 2 20-07-2011 18:00


All times are GMT +2. The time now is 01:00.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.