Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-09-2019, 20:11   #521
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: New York-tråden

Er dere i nyc bare en langhelg ville jeg gått for hjemreise 21.00 med Swiss. 23.05 er innmari slitsomt når hodet er på norsk tid.

Når det gjelder hotell ville jeg booket en fleksibel rate og fulgt med. Vi er i Nyc nå og prisene falt en god del siste to ukene. Dette kan seff slå begge veier. Har du «ekte amex» plat kan kanskje FHR rate på The Dominick være noe.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 23-11-2019, 12:16   #522
Orbiter
ScanFlyer Blue
 
Orbiter's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Troms
Posts: 178
USA Re: New York-tråden

Quote:
Originally Posted by Orbiter View Post
Hoteller i New York i juni? Tips? Vi ønsker å bo i SoHo/Tribeca/etc området, og makspris pr natt er $350 inkl skatter. Er det noe stress med å bestille hotell nå allerede, eller bør en vente på kampanjer som Black Friday, julesalg, Valentines-salg etc? Har sett på eks Duane Street, The Frederick, Arlo mm, men ikke bestilt noe ennå.[/list]

For å svare på mitt eget innlegg. Det ble Duan Street Hotel, som denne uken har "Cyber Monday" sale, med 40% rabatt - og reservasjonen kan gratis endres/slettes frem til 48t før ankomst. Pris for Superior King ble $1055 ("$788 + tax and fees") for 4 netter.

Har ennå mulighet for å bytte om det dukker opp noe på Black Friday, Valentines day sale, etc.
Orbiter is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2022, 22:25   #523
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,935
Default Re: New York-tråden

Drar denne frem igjen, da det nå faktisk blir fem netter i NYC i oktober og lurer da på hvor (på Manhattan) man skal bo? Vi har med en på halvannet år, så party og uteliv er ikke viktig og blir nok noen lange morgener på rommet.
Tar i mot tips til både område og konkrete hoteller og er forberedt på å skille meg med femsifret antall kroner for disse fem nettene...
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2022, 12:30   #524
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: New York-tråden

Dragen tar med seg mellomste arving til New York om to uker og jeg sliter litt med å finne hotell. De vil være i eller ved 5th avenue og ha utendørs basseng. Jeg booket Margaritaville Resort som får knallkritikk og ser bra ut, men det ble nedstemt fort da det var strandsandaler på veggene osv.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2022, 14:49   #525
Midtiblinken
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,084
Default Re: New York-tråden

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Dragen tar med seg mellomste arving til New York om to uker og jeg sliter litt med å finne hotell. De vil være i eller ved 5th avenue og ha utendørs basseng. Jeg booket Margaritaville Resort som får knallkritikk og ser bra ut, men det ble nedstemt fort da det var strandsandaler på veggene osv.
Hmmm, ikke akkurat utendørs basseng område rundt 5th Avenue.
Midtiblinken is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2022, 15:12   #526
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: New York-tråden

Quote:
Originally Posted by Midtiblinken View Post
Hmmm, ikke akkurat utendørs basseng område rundt 5th Avenue.
Nei, ganske lite. Lurte om noen her viste om andre enn Margaritaville? (Som utrolig nok er ratet nummer tre av NYC hoteller på Tripadvisor)
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2022, 17:20   #527
Midtiblinken
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,084
Default Re: New York-tråden

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Nei, ganske lite. Lurte om noen her viste om andre enn Margaritaville? (Som utrolig nok er ratet nummer tre av NYC hoteller på Tripadvisor)
Har leilighet i NYC, men har holdt meg borte fra Manhattan det siste året. Byen er blitt utrygg etter flere år med Diblasio, ødelagt i mine øyne. Var og traff en kompis for et par måneder siden og det var rolig der vi var, men det var utenom turist strøkene.
Midtiblinken is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2022, 17:25   #528
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,618
Default Re: New York-tråden

Vet ikke hvor langt ned på Manhattan du ser men Royalton Park Avenue har basseng utendørs
view is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2022, 00:07   #529
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: New York-tråden

Quote:
Har leilighet i NYC,
Du har hybel i NYC, eller crash pad?

Joda, jeg hadde også flere leiligheter der, gjerne i Queens, som var litt tvilsomt område men det funket.
Jeg hadde crew base i New York mist 10 år, kanskje 13 år, var lommekjent på pendler hotell der for fly mannskap.
7 år med Tower Air og 3 år med Evergreen så hadde jeg ikke leilighet, eller crash pad, kun tvilsomme flyplass hoteller.
5-Towns var det mest brukte og selskapene betalte regningen som regel.
Sunrise var også mye brukt. (vi kalte det Slimerise)
Det var Kina restaurant der i hotellet og bar med mye drikke.
Det ble slagsmål av og til, samt løse damer, men det tok vi på strak arm.
Skulle vel skrevet bok om det livet, men ikke stuerent egentlig.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2022, 01:04   #530
Millemor
ScanFlyer Blue
 
Millemor's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Location: Drammen
Posts: 335
Default Re: New York-tråden

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Nei, ganske lite. Lurte om noen her viste om andre enn Margaritaville? (Som utrolig nok er ratet nummer tre av NYC hoteller på Tripadvisor)
Ikke området du etterspør, men Dream Downtown i Chelsea/Meatpacking har utendørs basseng. https://www.dreamhotels.com/downtown

Vi bodde i området da vi var på familietur i 2017, på The Standard Highline, og synes området var veldig hyggelig den gangen. Veldig levende nabolag med masse spisesteder, barer, butikker osv., men hvordan det er post-Covid vet jeg ikke.
__________________


Kommende reiser:
JUL: ✈️: SK4713 OSL-FCO 07.07 - SK4714 FCO-OSL 13.07
Millemor is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2022, 05:28   #531
Midtiblinken
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,084
Default Re: New York-tråden

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Du har hybel i NYC, eller crash pad?

Joda, jeg hadde også flere leiligheter der, gjerne i Queens, som var litt tvilsomt område men det funket.
Jeg hadde crew base i New York mist 10 år, kanskje 13 år, var lommekjent på pendler hotell der for fly mannskap.
7 år med Tower Air og 3 år med Evergreen så hadde jeg ikke leilighet, eller crash pad, kun tvilsomme flyplass hoteller.
5-Towns var det mest brukte og selskapene betalte regningen som regel.
Sunrise var også mye brukt. (vi kalte det Slimerise)
Det var Kina restaurant der i hotellet og bar med mye drikke.
Det ble slagsmål av og til, samt løse damer, men det tok vi på strak arm.
Skulle vel skrevet bok om det livet, men ikke stuerent egentlig.
Crashpad. Kew Gardens, Queens. Egentlig flott område, mye fine dyre hus i nærheten. Noen bruker Five Towns, tror det er ganske bra i dag. To netter er det samme som en måned.
Midtiblinken is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2022, 12:56   #532
Larsabal
ScanFlyer Blue
 
Larsabal's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: Oslo
Posts: 268
Default Re: New York-tråden

Quote:
Originally Posted by Midtiblinken View Post
...men har holdt meg borte fra Manhattan det siste året. Byen er blitt utrygg etter flere år med Diblasio, ødelagt i mine øyne.
Kunne du tatt deg bryet med å utdype litt? Jeg bodde på Manhattan i 2001 og har vært over mange ganger siden det, før pandemien stengte byen. Vil over igjen så snart det passer seg og er nysgjerrig på hva du legger i "utrygg" og "ødelagt".
Larsabal is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2022, 13:49   #533
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: New York-tråden

Quote:
Originally Posted by Larsabal View Post
Kunne du tatt deg bryet med å utdype litt? Jeg bodde på Manhattan i 2001 og har vært over mange ganger siden det, før pandemien stengte byen. Vil over igjen så snart det passer seg og er nysgjerrig på hva du legger i "utrygg" og "ødelagt".
Jeg skjønte ikke helt jeg heller - man han svarer ofte på forespørsler om reisråd på en måte om han ikke er helt fornøyd med USA.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2022, 15:38   #534
Midtiblinken
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,084
Default Re: New York-tråden

Quote:
Originally Posted by Larsabal View Post
Kunne du tatt deg bryet med å utdype litt? Jeg bodde på Manhattan i 2001 og har vært over mange ganger siden det, før pandemien stengte byen. Vil over igjen så snart det passer seg og er nysgjerrig på hva du legger i "utrygg" og "ødelagt".
Mye har forandret seg siden 2001. Rett før Covid var BLM og Defund the Police det store, og det var støttet av ordfører og lokale politikere. Kriminaliteten er gått til himmels(stor overraskelse). Politi var fortalt og ikke gripe inn i mye småkrim.
Nå har de skjønt det og sett konsekvensene, men veien tilbake er lang.
Nok av lokale media som har dekket det, men det kommer ikke til NRK.
Midtiblinken is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2022, 15:43   #535
Midtiblinken
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,084
Default Re: New York-tråden

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Jeg skjønte ikke helt jeg heller - man han svarer ofte på forespørsler om reisråd på en måte om han ikke er helt fornøyd med USA.
Hæ? Jeg har bodd i USA i over 30 år og kan ikke tenke meg og bo andre plasser. I et land fullt av reisemål så er den norske turist fokusert på NYC, LA og Las Vegas, plasser jeg ikke har så mye til overs for. Men jeg har brukt mye tid på alle de, har hatt ungene mine i NY flere ganger, og vi har sett mye flott. Men ting har forandret seg.
Men la ikke mine råd stoppe noen fra og oppleve ting, NYC er en stor by.
Midtiblinken is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2022, 16:10   #536
Trent600
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2008
Location: Oslo
Posts: 636
Default Re: New York-tråden

Quote:
Originally Posted by Midtiblinken View Post
Men la ikke mine råd stoppe noen fra og oppleve ting, NYC er en stor by.
DET var et godt råd.

Quote:
Originally Posted by Larsabal View Post
Vil over igjen så snart det passer seg
Har besøkt Manhatten fler enn ti ganger før pandemien og to ganger etter at de åpnet i november og skal over igjen til sommeren og er ihvertfall ikke bekymret.

Det er sant at kriminaliteten har steget, men neppe noe mange av de millionene av turister som vil komme i år vil merke noe til.
Trent600 is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2022, 16:30   #537
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: New York-tråden

Da var det plutselig litt over en uke til Frue og arving II stikker. Da er det to nye spørsmål:

* Bra forhåndsbestilt transfer EWR Manhattan? (trygg men OK pris)
* Helikopter seightseeing (trygg, men hyggelig pris - behøver ikke vare så himla lenge)

Takk
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2022, 17:49   #538
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: New York-tråden

Ser det er flere i på en ansatteside som anbefeler disse. Ikke regn med noen superpris - fuelen er styggelig dyr nå. Men det er iflg de som har gjort det verdt hvert øre.

https://heliny.com/
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2022, 18:37   #539
Midtiblinken
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,084
Default Re: New York-tråden

Liberty Helicopter er an annen.
Midtiblinken is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2023, 23:09   #540
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: New York-tråden

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Da var det plutselig litt over en uke til Frue og arving II stikker. Da er det to nye spørsmål:

* Bra forhåndsbestilt transfer EWR Manhattan? (trygg men OK pris)
* Helikopter seightseeing (trygg, men hyggelig pris - behøver ikke vare så himla lenge)

Takk
Hva endte de med å gjøre i fjor med helikopter og transport til sentrum?

Noen her inne som vet hvor det er lurt å bestille billetter til Yankees kamper? Ser noen skal ha 63 dollar og andre 17 dollar for de samme (dårlige) setene? Hvor er det egentlig best å sitte med to 10-åringer?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
VC-10 tråden Stone Flyhistorisk forum 4 16-04-2017 00:51
New York-tråden (versjon 2011) Magnus Reiseforum 105 03-12-2011 20:28
New york, new york.... storg Reiseforum 25 06-10-2009 17:06
New York, FT DO. SK, CO og MH Someone TripReports 29 08-12-2007 13:07
New York Hartson Flyforum 16 11-10-2005 15:41


All times are GMT +2. The time now is 02:11.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.