Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 18-05-2022, 22:14   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,634
Flyr Flyr til Legoland

Når ting begynte å åpne opp igjen ble det besluttet å komme oss på en aldri så liten utflukt og siden vi både hadde snakket om Legoland i løpet av året og har barn midt i målgruppen, så passet det utmerket at Flyr da annonserte en rute til BLL, med blant annet gode rutetider for en helgetur

Smart billetter ble booket så, seter reservert så begge barna fikk vindusete og ikke kunne plukke på hverandre. Selv om vi riktignok bare trengte å sende 2 av de totalt 8 kolliene Flyr tilbydde oss å sende

Avgang kl19, så passet da fint å kjøre opp til OSL etter jobb, parkere på P2, og ta bussen til terminalen som kom med en gang. Bagasje ble raskt levert og største forsinkelsen gjennom Family-track i sikkerhetskontrollen skapte jeg selv da håndbagasjen måtte gjennom en ekstra sjekk, da jeg hadde glemt å tømme en av barnas drikkeflasker

Middag i form av en halvgrei burger på Everyday Kitchen, i ettertid burde jeg valgt Fjøla. Men virket være mer eller mindre fullt der. Bra med folk på OSL og tok etterhvert turen ut på D-piren hvor dagens avgang OSL-BLL skulle gå

Siden jeg hadde håpet på MAX, da jeg jo manglet å fly med dem, var jeg fornøyd da jeg kvelden før så at det var LN-FGE som var satt opp. Maskinen kom inn fra TRD og virket ha godt belegg



Boarding tok til og vi kunne gå ombord i LN-FGE som fortsatt lukter nytt fly



Fikk den vanlige flasken med vann ved ombordstigning, en gest jeg setter pris på, da man gjerne blir tørst innen de kommer med tralla og slipper styre med å kjøpe noe på veien.

Men knyttnevetesten på Flyrs MAXer med Air Blue interiør er ikke mer enn såvidt bestått



Vil anslå 80% belegg, hvor en stor andel av de ledige setene var i Flex-klassen på de 5 første radene. Mange barnefamilier, og en god miks av nordmenn og dansker



Opp i luften sånn mer eller mindre etter avgangstid og kunne sette kursen sørover



Ombord kom de gjennom med tralla, men nøyde meg med en kopp te.

Landet på BLL sånn et par minutter før rutetid og etter den korte turen til ankomsthallen tok det ikke alt for lang tid før de to koffertene våre kom og vi kunne hive oss inn i en buss de 5 minuttene bort til Legoland, hvor også hotellet lå
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006

Last edited by Someone; 27-05-2022 at 14:34.
Someone is online now   Reply With Quote
Old 18-05-2022, 22:19   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,634
Default Re: Flyr til Legoland

Siden vi like gjerne kunne gå «all inn» når vi først var der, var rom booket på Legoland Castle Hotel, som har et slags ridder-Lego tema



Sengen min de neste 2 nettene…lenge siden jeg har opplevd noe i nærheten



Den klassiske inngangen til parken


Oppholdet var bra, dog veldig på barnas premisser. Både i opplevelser og i matveien.
Men midt i mai visste seg være er bra tidspunkt. «Vann-sprute» aktivitetene var riktig ikke åpent, og ditto med noen få av spisestedene, men det var sånn veldig passe fornøyelsespark-vær. Vi verken frøs eller svettet, og langt mindre folk og dermed mindre køer enn i sommerferien
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006

Last edited by Someone; 18-05-2022 at 22:27.
Someone is online now   Reply With Quote
Old 18-05-2022, 22:40   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,634
Default Re: Flyr til Legoland

Klart for returen, og etter ha plukket opp bagasjen på hotellet tok vi bussen bort til BLL.

Hadde ikke kunnet sjekke inn på nettet, hvilket man av en eller annen grunn ikke kan med Flyr fra BLL. Men 8EF og 9EF var uansett reservert. Som på OSL var det automatisk bagdrop, uten nå kø, så tok ikke mange minuttene før vi var gjennom sikkerhetskontrollen



Litt lett taxfreeshopping på BLL før tok turen bort og ned til gate 7, hvor 737-800’n LN-FGC etterhvert kom taksende



Også denne avgangen vil jeg anslå var 80% full, selv om det hadde gått et Norwegian fly en time tidligere. Og SAS skulle sende en CRJ samme veien, litt senere på kvelden. Dog var det flere plassert i «Fleks-klassen» enn på utreisen. Og var litt heldigere med seteplasseringene da vi har ikke hadde noen fremmede på midtgangsetet på raden vår

FGC med sitt ex-FlyDubai interiør har litt bedre benplass enn de med ex-Pegasus (og MAXene med Air Blue) og vel omtrent som de to ex-Norwegian maskinene



Pent flyvær hele veien hjem, og i tillegg til den vanlig vannflasken ble det også her en kopp te



Ankomst på rute, og var vel litt før det største ankomstrushet på OSL. Eventuelt midt mellom noen, så var ikke alt for crowded ved ankomst. Heller ikke plagsomt lang ventetid før bagasjen kom

Ellers var Flyrs tider kanskje så perfekte for en helgetur med barn til Legoland og føler vi fikk gjort unna det barna ville, opptil flere ganger, på tiden vi var der
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 19-05-2022, 09:26   #4
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Flyr til Legoland

Flott rapport. Foretrekker Flyr når det går, enkel og grei bestillingsprosess samt mulighet for garantert ledig midtsete
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2022, 11:36   #5
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: Flyr til Legoland

Fin rapport fra en kort og grei tur. Jeg har floeyet Flyr en gang, og har gjerne villet bestille igjen, men avgangstidene har ikke passet ennaa.

Det kan fly tungt for Sun Air of Scandinavia aa komme tilbake paa denne ruten, med hele tre konkurrenter. Men de henvender seg vel heller til et pengesterkt marked med hoeye priser. Servien hos Sun Air var jo upaaklagelig.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2022, 10:19   #6
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,634
Default Re: Flyr til Legoland

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Det kan fly tungt for Sun Air of Scandinavia aa komme tilbake paa denne ruten, med hele tre konkurrenter. Men de henvender seg vel heller til et pengesterkt marked med hoeye priser. Servien hos Sun Air var jo upaaklagelig.
Med en så håpløs dyr flåte og dertil kostnadsnivå, kan jeg ikke se hvordan de noen gang vil dukke opp igjen her
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
For oss som flyr til PRG, NCE ++ på EBG-kampanjen til SAS jcnorway Reiseforum 245 01-11-2013 16:09
NAX flyr via Sverige, SAS flyr Norge ENBO Register- og ATC-Forum 16 29-12-2011 02:33
Billund Flyplass m/ A380 (BLL): Legoland-version: Blackhawk Bilder & foto 5 27-03-2011 18:11
Flyr SK til LGW? sirpjalle Register- og ATC-Forum 5 12-04-2009 17:38
Vildanden flyr til Bromma rotmo Flyforum 4 24-10-2007 22:17


All times are GMT +2. The time now is 08:57.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.