Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 26-03-2022, 18:11   #661
EK 007
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 581
Default Re: Eurobonus 3.0

Er det (blitt) slik at reisefølge på samme booking ikke får Fast Track lenger, når kun den ene av oss er EBG?
Fløy til CPH igår og det var kun jeg som kom igjennom Fast Track, mitt reisefølge, på samme bookingreferanse kom ikke igjennom. Da er det jo ikke så mye vits med fast track.

Mener å huske at vi tidligere begge har fått fast track, når mitt EBG-nr ligger i bookingen.

Husker jeg feil, eller er dette nok en «forbedring» av EuroBonus……?


Sent from my iPhone using Tapatalk
EK 007 is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2022, 04:09   #662
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
SAS Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by EK 007 View Post
Er det (blitt) slik at reisefølge på samme booking ikke får Fast Track lenger, når kun den ene av oss er EBG?
Du kan ta med en venn eller opptil fire av dine nærmeste familiemedlemmer (ektefelle/partner/foreldre/barn) gjennom SAS Fast Track i Skandinavia. Gjelder for reiser med SAS hvis gjesten eller familiemedlemmene reiser på samme flygning.

https://www.sas.no/eurobonus/medlemsnivaer/gull/
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2022, 11:27   #663
EK 007
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 581
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by TG923 View Post
Du kan ta med en venn eller opptil fire av dine nærmeste familiemedlemmer (ektefelle/partner/foreldre/barn) gjennom SAS Fast Track i Skandinavia. Gjelder for reiser med SAS hvis gjesten eller familiemedlemmene reiser på samme flygning.

https://www.sas.no/eurobonus/medlemsnivaer/gull/

Takk for svar. Kjente til regelverket med hvem som kan gå igjennom, men da vi fløy ut fra OSL på fredag fikk min samboer rødt kryss i scanneren, mens jeg gikk rett igjennom. På mitt digitale boardingkort stod det "Fast track available", men ikke på hans. Derfor fryktet jeg en "forbedring" av produktet.

I CPH er Fast Track- slusen bemannet, og der kunne vedkommende fortelle at jeg måtte gå igjennom først, og så kunne resten av reisefølget mitt på samme booking passere bak meg. Jeg var ikke klar over at det var en slik begrensning/løsning, kan ikke huske å ha lest noen gang at EBG fysisk må passere først.

Men da vet jeg det til neste gang, og er veldig glad for at denne EBG-fordelen, som er en av de jeg verdsetter mest, faktisk fungerer enda.
EK 007 is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2022, 17:02   #664
eisa01
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: Oslo
Posts: 158
Default Re: Eurobonus 3.0

Så det gjelder ikke med SAS utenfor Skandinavia?
Reiser fra Athen i morgen

Edit: funket fint

Last edited by eisa01; 03-04-2022 at 14:58.
eisa01 is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2022, 17:52   #665
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Eurobonus 3.0

Er sikker på at jeg leste noe om at SAS skulle gi flere grunnpoeng til de med utløp av kvalifisering på gull og Diamond nå i vår, men sliter med å finne ut noe konkret.

Jeg har utløp 31/5 så av det lille jeg har funnet så tror jeg dette ikke gjelder meg.

Er ikke såååå nøye, men om man fikk 20k+ ekstrapoeng og jeg manglet 2-3k på å beholde Diamond så ville jeg sikkert gjort noen taktiske bookinger.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2022, 18:01   #666
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,521
Default Re: Eurobonus 3.0

De med utløp mai (+ juni/juli) får 1/4 av det som trengs for å opprettholde status. Dvs 11250 om du er gull og 22500 om du er diamant.
__________________
WF789 is online now   Reply With Quote
Old 03-05-2022, 18:08   #667
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by WF789 View Post
De med utløp mai (+ juni/juli) får 1/4 av det som trengs for å opprettholde status. Dvs 11250 om du er gull og 22500 om du er diamant.
Jøje meg. Takk skal du ha
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2022, 16:21   #668
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
Default Re: Eurobonus 3.0

MIDLERTIDIG PAUSE FRA FORDELER
I perioden 16. mai-17. august 2022 vil vi ikke kunne garantere at du som Gullmedlem får plass på fullbookede fly innen Skandinavia og Europa. Vi håper du har forståelse for denne midlertidige pausen – og ber deg bestille med ekstra langsiktighet slik at du fortsatt kan reise som du ønsker.

https://www.sas.no/eurobonus/medlems...Fc5XwgodNK4Iew
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2022, 12:12   #669
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,638
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by TG923 View Post
MIDLERTIDIG PAUSE FRA FORDELER
I perioden 16. mai-17. august 2022 vil vi ikke kunne garantere at du som Gullmedlem får plass på fullbookede fly innen Skandinavia og Europa. Vi håper du har forståelse for denne midlertidige pausen – og ber deg bestille med ekstra langsiktighet slik at du fortsatt kan reise som du ønsker.

https://www.sas.no/eurobonus/medlems...Fc5XwgodNK4Iew
Denne har de vel brukt i sommermånende omtrent siden Diamant ble innført.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2022, 19:51   #670
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,233
Default Re: Eurobonus 3.0

Ekstra langsiktighet, ikke så lett med stadige kanselleringer i siste øyeblikk. Reiseforsikringsselskapene er også svært restriktive for tiden og viser til St man har valget mellom avbestilling eller ombooking. Kommer kanselleringen sent er det ikke så lett å få kastet seg rundt og SAS får man ikke tak i på telefon og svar på mail tar uker/måneder. SAS nekter også å dekke noen utgifter om man ordner opp selv.

Har sølvmedlemmer adgang til lounge i sommer?


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2022, 01:17   #671
vaskehanske
EuroBonusjeger
 
Join Date: May 2017
Location: Oslo
Posts: 13
Default Re: Eurobonus 3.0

Betal regningene dine med Amex

Da skal det være mulig å betale regninger med Amex kort igjennom appen Bill Kill igjen.
Det opptjenes ekstrapoeng og omsetning mot Companion ticket.

https://eurobonusguiden.no/2022/05/b...dine-med-amex/
vaskehanske is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2022, 10:51   #672
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by vaskehanske View Post
Betal regningene dine med Amex

Da skal det være mulig å betale regninger med Amex kort igjennom appen Bill Kill igjen.
Det opptjenes ekstrapoeng og omsetning mot Companion ticket.
Verdt å merke seg at det koster 69 kr/mnd og 2.3% av beløpet du betaler.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2022, 13:00   #673
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,638
Default Re: Eurobonus 3.0

Ser ut til at SAS har devaluert poengene noe enormt om du skal kjøpe vanlige billetter med poeng. Billigste bookingklasse (J) t/r koster nå nesten 440 000 poeng OSL-NYC. Da er riktignok ikke diamantrabbat på 30% trukket fra. Får håpe det er SAS IT som roter igjen.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2022, 13:30   #674
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Ser ut til at SAS har devaluert poengene noe enormt om du skal kjøpe vanlige billetter med poeng. Billigste bookingklasse (J) t/r koster nå nesten 440 000 poeng OSL-NYC. Da er riktignok ikke diamantrabbat på 30% trukket fra. Får håpe det er SAS IT som roter igjen.
Det er ikke bare dynamisk tilbud og etterspørsel da. Å reise til USA overhodet nå er søren meg ikke en spøk, med tanke på alle restriksjonene på flyplasser og sånt. Så jeg tror SAS kan ta seg rimelig godt betalt.

London er basically ute av bildet som alternativ. Amsterdam begrenset. Paris veldig begrenset. Så mulighetene er få og antallet som ønsker å reise er skyhøyt.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2022, 19:57   #675
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,638
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Det er ikke bare dynamisk tilbud og etterspørsel da. Å reise til USA overhodet nå er søren meg ikke en spøk, med tanke på alle restriksjonene på flyplasser og sånt. Så jeg tror SAS kan ta seg rimelig godt betalt.

London er basically ute av bildet som alternativ. Amsterdam begrenset. Paris veldig begrenset. Så mulighetene er få og antallet som ønsker å reise er skyhøyt.
Kan jo håpe det skyldes det, t/r kostet vel 22000 kr om en skulle betale med penger.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2022, 13:05   #676
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Eurobonus 3.0

Opptjening med Taxifix nå:
Quote:
Tjen EuroBonus Ekstrapoeng mens du lar en av våre sjåfører kjøre deg dit du skal. Tjen 50 poeng per 100 kroner når du bestiller i Taxifix-appen og ellers 30 poeng per 100 kroner når du betaler med et kort som er linket til ditt EuroBonus-medlemsskap i bilen.
...
Fram til 30. november tjener du alltid 50 poeng pr. 100 kroner når du reiser med et av våre taxiselskap, uansett hvordan du booker, så lenge ditt betalingskort er linket til ditt EuroBonus-medlemsskap.
https://www.oslotaxi.no/eurobonus/
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)

Last edited by Discus; 15-09-2022 at 13:08.
Discus is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2022, 15:54   #677
GF1
ScanFlyer Gold
 
GF1's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
Default Re: Eurobonus 3.0

Er det umulig å bestille bonusbilletter nå (innlogget hos SAS)? Jeg har prøvd både BGO-KRS og TRD-KRS når som helst i perioden 12. - 18. oktober. Systemet finner ingen.
__________________
Gunnar
Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner
GF1 is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2022, 16:06   #678
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,936
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by GF1 View Post
Er det umulig å bestille bonusbilletter nå (innlogget hos SAS)? Jeg har prøvd både BGO-KRS og TRD-KRS når som helst i perioden 12. - 18. oktober. Systemet finner ingen.
Vet at tidligere i dag meldte de om div problemer relatert til Eurobonus, kan hende det fortsatt ikke er helt fungerende?
__________________

Henshaw is online now   Reply With Quote
Old 21-09-2022, 14:07   #679
TLS at OSL
Flyer
 
Join Date: Sep 2011
Location: Oslo
Posts: 1,460
SAS Re: Eurobonus 3.0

Et familiemedlem skal reise til USA med SAS om et par uker. Han er ikke EB-medlem.

Er det mulig for ham å oppgradere fra økonomiklasse til business med mine EB-poeng?
Må han evt. bli EB-medlem først og jeg overføre poeng til hans konto?
TLS at OSL is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2022, 09:07   #680
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by TLS at OSL View Post
Et familiemedlem skal reise til USA med SAS om et par uker. Han er ikke EB-medlem.

Er det mulig for ham å oppgradere fra økonomiklasse til business med mine EB-poeng?
Må han evt. bli EB-medlem først og jeg overføre poeng til hans konto?
Det skal gå fint med dine konto og dine poeng, kan ikke skjønne at han trenger å være medlem.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Eurobonus-poeng når man bestiller reise med Eurobonus-poeng? chaglen Reiseforum 2 20-07-2011 18:00
Eurobonus S. Holberg Reiseforum 33 20-09-2009 14:19
EuroBonus på LH kristian Flyforum 5 12-05-2008 16:38
EuroBonus SQ 777 Flyforum 2 13-01-2007 10:11
Eurobonus storg Flyforum 3 07-10-2005 13:43


All times are GMT +2. The time now is 15:13.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.