Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 25-06-2010, 07:59   #1
kristian
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 373
EU Transfer i Frankfurt (samletråd)

Er 45 min mellom to Lufthansa flighter i knappeste laget når man reiser med to små barn? Eller går det som regel greit? Vil nødig bli stående igjen til neste flight som er sen kveld....
kristian is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2010, 09:52   #2
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,972
Default Re: 45 min transfer i Frankfurt - for lite?

Det var ikke nok for meg her forleden, landa på rutetabell med IR, men gikk lang tid før vi (ikke) fikk gate, endte opp med fjernparkering, buss osv, Selv om jeg sprang gjennom terminal og sikkerhetskontroll var Sas-fuglen fløyet da jeg omsider kom fram.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2010, 12:31   #3
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,973
Default

45 min er absolut i underkanten i FRA. Med to små børn ville jeg vælge længere transfertid. Ikke sjovt at skulle løbe med to små ved terminalskift i FRA blot for at finde ud af I ikke nåede det. Har også vældig ofte oplevet at bagagen ikke kommer med ved de korte connections i FRA
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2010, 09:09   #4
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: 45 min transfer i Frankfurt - for lite?

Quote:
Originally Posted by kristian View Post
Er 45 min mellom to Lufthansa flighter i knappeste laget når man reiser med to små barn? Eller går det som regel greit? Vil nødig bli stående igjen til neste flight som er sen kveld....
Er nok i det knappeste laget ja. Hvis du ikke kan vente til utpå kvelden kan det kanskje være et alternativ og vurdere å reise via en annen hub/allianse. Siden du vurderer LH så kan f.eks CPH være et alternativ....
Twin Otter is online now   Reply With Quote
Old 26-06-2010, 09:17   #5
ENGM 911
ScanFlyer Rusty
 
ENGM 911's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,908
Default Re: 45 min transfer i Frankfurt - for lite?

Bare glem det. Sist gang vi fløy via FRA hadde vi 30 minutter transitt pga delay ut av OSL. LH stilte med buss og kjørte oss til neste flight og det var på det berømte håret at vi rakk det. Hadde nok funnet en annen løsning enn dette ja.
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈
ENGM 911 is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2010, 13:20   #6
Farmer
ScanFlyer Crusty
 
Farmer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
Default Re: 45 min transfer i Frankfurt - for lite?

Normalt går det greit med 45 min transfer, om du har en sammenhengende billett, hvor både du og bagasjen er gjennomsjekket. Hvis dere ser at det blir forsinkelse, kontakt besetningen ombord, og de vil oftest kunne bidra til at det blir ytt assistanse for å nå neste maskin.
Hvis dere da ikke når det, skal dere bli ivaretatt med ny avgang, mat og evt overnatting på innkommende selskaps regning og risiko ..
__________________
Upcoming flights:

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2010, 22:01   #7
kristian
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 373
Default Re: 45 min transfer i Frankfurt - for lite?

Mulig vi velger Swiss istedet via Zurich - men der er det også bare 45 min. Skal videre med Swiss til NCE på Business. Burde det gå greit også med bagasjen?
kristian is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2010, 22:19   #8
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: 45 min transfer i Frankfurt - for lite?

Quote:
Originally Posted by kristian View Post
Mulig vi velger Swiss istedet via Zurich - men der er det også bare 45 min. Skal videre med Swiss til NCE på Business. Burde det gå greit også med bagasjen?
45 min holder normalt i massevis på ZRH
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2010, 22:29   #9
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,973
Default Re: 45 min transfer i Frankfurt - for lite?

Så vil jeg også foretrække ZRH fremfor FRA
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2010, 02:01   #10
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: 45 min transfer i Frankfurt - for lite?

Quote:
Originally Posted by Farmer View Post
Normalt går det greit med 45 min transfer, om du har en sammenhengende billett, hvor både du og bagasjen er gjennomsjekket. Hvis dere ser at det blir forsinkelse, kontakt besetningen ombord, og de vil oftest kunne bidra til at det blir ytt assistanse for å nå neste maskin.
Hvis dere da ikke når det, skal dere bli ivaretatt med ny avgang, mat og evt overnatting på innkommende selskaps regning og risiko ..
LH er flinke på slike ting. Nå var det riktignok ikke på FRA, men MUC, hvor vi i utgangspunktet hadde 45 minutter transfertid. Flyet ut fra WAW ble 30-35 minutter sen ut av WAW og like mye sen inn til MUC. Vi fløy med LH på begge legs, og de stilte med biltransport fra fjernparkeringen på ankommet fly og til vårt fly videre til OSL. Dette var 10 minutter før normal avgangstid for flighten til OSL. De klarte til og med å få med baggasjen til de av mine kollegaer som hadde sjekket inn baggasje.

Vi snakket med personalet ombord, og de sa at de ikke kunne gjøre så mye annet enn å formidle eventuelle beskjeder til oss dersom det kom fra personalet på MUC. Vi fikk beskjed etter landing at vi ville bli hentet ved flyet.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2010, 02:25   #11
SAS-Steward
ScanFlyer Molded
 
SAS-Steward's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,011
Default Re: 45 min transfer i Frankfurt - for lite?

Om noen kan klare dette er det jo LH, men FRA er ikke spesielt enkel å bytte på. Spesielt med barn, og dårlig tid. Lett at stresset tar overhånd, blir jo heller ikke hyggelig når man kjenner blodsmaken i munnen mens man løper gjennom terminalen.
Derimot så er ZRH, og ikke minst MUC to fantastiske flyplasser å bytte på. Fløy via MUC med 35 min i utgangspunktet, men var 10 min forsinket. No problem.
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2012, 18:39   #12
kimmam
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2009
Location: Oslo
Posts: 356
Default Re: 45 min transfer i Frankfurt - for lite?

Må grave opp denne tråden igjen. Enda en mail fra US Airways om endringer. Viser seg at min flight ZRH-FRA-OSL med LH har fått ny avgangstid og kortere transfertid i FRA. Har nå bare 45 min på flybytte. Vil dette bli altfor lite? Flyr i C alle legg. Vil det være til noen fordel?
__________________
kimmam is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2012, 18:52   #13
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,136
Default Re: 45 min transfer i Frankfurt - for lite?

Quote:
Originally Posted by kimmam View Post
Må grave opp denne tråden igjen. Enda en mail fra US Airways om endringer. Viser seg at min flight ZRH-FRA-OSL med LH har fått ny avgangstid og kortere transfertid i FRA. Har nå bare 45 min på flybytte. Vil dette bli altfor lite? Flyr i C alle legg. Vil det være til noen fordel?
Det finner du ut. Selskapet har tatt ansvar for deg og når de tilbyr det, så mener det at det er nok. Se fram til bonger og osv. C-klasse betyr lite med mindre det er en Mercedes som kjører deg....
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2012, 19:34   #14
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,682
Default Re: 45 min transfer i Frankfurt - for lite?

Quote:
Originally Posted by kimmam View Post
Må grave opp denne tråden igjen. Enda en mail fra US Airways om endringer. Viser seg at min flight ZRH-FRA-OSL med LH har fått ny avgangstid og kortere transfertid i FRA. Har nå bare 45 min på flybytte. Vil dette bli altfor lite? Flyr i C alle legg. Vil det være til noen fordel?
45 minutter er minimum tid for mellom to intraeuropeiske flighte i FRA. Har vært litt småstresset med 45 minutter mellom MUC-FRA-OSL, først buss inn til A også tunnelen til B hvor OSL flyet gikk fra. Havner din ZRH flight på fjernpark så blir du mest sannsynlig busset til A, går OSL flighten fra samme pir er det helt greit, går OSL flyet fra B må du igjennom en tunnel.Uansett det er ikke noen flere sikkerhetskontroller i og med at du holder deg innenfor Schengen (eneste jeg kan komme på er om en av flightene havner på gate C1 som ligger utenfor resten av airside området, men den er meget sjeldent i bruk).
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2012, 20:07   #15
kimmam
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2009
Location: Oslo
Posts: 356
Default Re: 45 min transfer i Frankfurt - for lite?

Quote:
Originally Posted by LN-KOG View Post
Det finner du ut. Selskapet har tatt ansvar for deg og når de tilbyr det, så mener det at det er nok. Se fram til bonger og osv. C-klasse betyr lite med mindre det er en Mercedes som kjører deg....
Joa, vet selskapet må ordne med nye flighter og mat og greier, men blir jo unødvendig mye stress med det.

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
45 minutter er minimum tid for mellom to intraeuropeiske flighte i FRA. Har vært litt småstresset med 45 minutter mellom MUC-FRA-OSL, først buss inn til A også tunnelen til B hvor OSL flyet gikk fra. Havner din ZRH flight på fjernpark så blir du mest sannsynlig busset til A, går OSL flighten fra samme pir er det helt greit, går OSL flyet fra B må du igjennom en tunnel.Uansett det er ikke noen flere sikkerhetskontroller i og med at du holder deg innenfor Schengen (eneste jeg kan komme på er om en av flightene havner på gate C1 som ligger utenfor resten av airside området, men den er meget sjeldent i bruk).
Er litt bekymret for at det blir for stressende. Vil helst unngå å løpe som en galning gjennom flyplassen for å rekke flyet...
__________________
kimmam is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2012, 20:30   #16
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: 45 min transfer i Frankfurt - for lite?

Quote:
Originally Posted by kimmam View Post
Er litt bekymret for at det blir for stressende. Vil helst unngå å løpe som en galning gjennom flyplassen for å rekke flyet...
Det er jo en lovlig connection, har du sjekket inn bags reiser de ikke prompte uten deg heller. Er det tight i FRA hender det at de plukker deg opp med bil dersom du havner på fjernpark. Husk at de i gaten også vet at du kommer med inboudn fly og når du lander.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2012, 20:44   #17
Doll
ScanFlyer Blue
 
Doll's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Location: Ukraina/Norge
Posts: 280
Default Re: 45 min transfer i Frankfurt - for lite?

Jeg har hatt noen turer med 45 min mellom flightene i Frankfurt, og selv med bussing, pass og sikkerhetskontroll har det alltid godt greidt. Så mellom to intraschengen flighter, burde 45 min ikke være noe problem dersom flyene er i rute. Du bruker uansett ikke mer en 10 min å gå fra B til ytterst på A piren eller omvendt med vanlig gangefart.

Edit: Tok en liten titt i gamle e-tickets og fant ut at jeg ikke har hatt conections under 55 min i Frankfurt, så jeg var nok litt for kjapp med å svare her.
__________________

Last edited by Doll; 27-01-2012 at 21:14.
Doll is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2012, 21:17   #18
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,136
Default Re: 45 min transfer i Frankfurt - for lite?

Hvis du er så bekymret, hvorfor booker du ikke bare om i stedet for å spre negative vibber til hele forumet? Sorry, min sympati er blåst. Selskapet sier at 45 min er OK. Du mener det ikke skaper trygghet i sjelen. Vær en mann og ta konsekvensen!
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2012, 22:25   #19
kimmam
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2009
Location: Oslo
Posts: 356
Default Re: 45 min transfer i Frankfurt - for lite?

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Det er jo en lovlig connection, har du sjekket inn bags reiser de ikke prompte uten deg heller. Er det tight i FRA hender det at de plukker deg opp med bil dersom du havner på fjernpark. Husk at de i gaten også vet at du kommer med inboudn fly og når du lander.
Får krysse fingrene for bil da!

Quote:
Originally Posted by LN-KOG View Post
Hvis du er så bekymret, hvorfor booker du ikke bare om i stedet for å spre negative vibber til hele forumet? Sorry, min sympati er blåst. Selskapet sier at 45 min er OK. Du mener det ikke skaper trygghet i sjelen. Vær en mann og ta konsekvensen!
Har ikke bedt om din sympati, så det går greit. Jeg ville bare forsikre meg om 45 min transfer på FRA er mulig å gjennomføre uten for mye stress. Hensikten var ikke å spre "negative vibber" på forumet, men heller å bruke det jeg mener et forum er til; nemlig å stille spørsmål og få svar/innspill fra andre.
__________________
kimmam is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2012, 11:04   #20
SBT
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 774
Default Re: 45 min transfer i Frankfurt - for lite?

Quote:
Originally Posted by kristian View Post
Mulig vi velger Swiss istedet via Zurich - men der er det også bare 45 min. Skal videre med Swiss til NCE på Business. Burde det gå greit også med bagasjen?
Sto en del nordmenn ved skranken i Nice, der man etterlyser bagasjen. Men siden vi kun skulle til Nice, gikk det greit å få bagasjen levert på hotellet senere.

Fløy SAS OSL- FRA, landet på rutetid i Frankfurt, flyet taxet og taxet ganske lenge, før det parkerte langt ute. Men der sto en representant fra LH med minibuss og hentet oss til PHL-flighten, så det gikk veldig greit. Fint at LH har slik oversikt over hvor de har passasjerene sine.
SBT is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Agurknytt - Samletråd om flyrelaterte "agurker" og samletråd for smånytt OttoL Småprat 537 21-03-2024 19:26
Enklere transfer utland-innland på OSL fra høsten 2015 - Domestic Transfer Mekum Flyforum 668 16-06-2022 14:58
Transfer Hamburg og Frankfurt Sim_henrik Reiseforum 7 08-07-2013 16:01
Hva kan jeg gjøre i Frankfurt?(5 timers transfer) Sondbjo Reiseforum 7 16-11-2011 14:32
Transfer i Frankfurt LN-FOC Reiseforum 17 17-07-2009 00:24


All times are GMT +2. The time now is 02:24.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.