Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 25-03-2016, 20:48   #1
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default VIP nattbuss fra Yangon til Bagan

Er på langtur i Myanmar. Med lite tid til research outsourcet jeg hele rundturen til et lokalt selskap som sulle ta seg av alt fra henting på flyplass til levering tilbake dit når jeg skal hjem til Europa. Klarte ikke finne noen selskap som hadde en gruppe som dro omtrent dit jeg skulle mens jeg var er så de klarte sy sammen noe kun for meg. De var visst litt uklart hvilken type turist jeg var for her var de kun vant med 2 typer turister: a) backpackere som bor på sovesal og som gjør alt billigst mulig og med ingen krav til standard. b) de som tar "den store turen" hvor ingenting er for dyrt. At jeg både ønsket grei standard og grei pris var visst et helt nytt konsept og for utfordrende for de fleste selskapene jeg kontaktet.

For å få ned pris var buss, og gjerne om natten, et nyttig virkemiddel. Fra Yangon til Bagan var det faktisk ikke ledig på noe fly da jeg bestilte så jeg hadde ikke noe valg. Fra Inle til Yangon var det imidlertid ledige plasser på flere fly og en nattbuss som kommer frem 6 om morgnene ville være for sent til å rekke flyet mitt hjemover som gikk rett over midnatt. Jeg måtte fortelle dem 4 ganger at flyet mitt gikk rett over midnatt og måtte 3 ganger foreslå fly før de innså at buss ikke var aktuelt på den siste strekningen.

Begynte på et helt greit hotell i Yangon, Kandawgyi Palace Hotel, de hadde fransk chef så det var god mat, de hadde med fin beliggenhet og utsikt til innsjø


det var greit bassengområde


det var en hage med litt å se


og fra rommet kunne jeg skimte den store Shwedagon Pagodaen.


Ballong?
Jeg kom til Yangon fra Hong Kong med Dragon Air som visst er et underbruk av Cathay Pacific. De er imidlertid med i One World så sølvkortet derifra sikret meg antagelig oppgradering til business class. Havnet ved siden av ei søt dame fra Hong Kong som hadde studert i England og som akkurat hadde vært en tur i Norge. Hun kunne å mobilen sin vise meg bilde av henne stående på Trolltunga. Hun skulle også videre til Bagan og der skulle hun selvsagt ta varmluftsballong om morgenen. Det ligger på litt over 300 dollar Jeg syntes det var merkelig at selskapet som ordnet turen min ikke hadde prøvd seg på "oppsalg" her. Det kom antagelig fra forvirringen om hva slags turist jeg var. Det første forslaget deres for Bagan var faktisk at jeg skulle ta meg selv rundt med leiesykkel og kart.... i varslet 42 graders varme. Jeg sa at jeg ikke var noen backpacker og at det var lite aktuelt. Når jeg fremme i Yangon spurte dem om ballongferd ble de ganske forvirret, men skulle sjekke. Og det var visst fullbooket hos alle 3 selskaper som drev med slikt.

Shwedagon Pagoda
Etter sightseeing på tomgang i byen dro guiden min meg endelig opp til Shwedagon Pagoda som faktisk er den eneste severdigheten i Yangon som er verdt å se. Noen norske selskaper gjorde seg merket i bybildet med pagoden i bakgrunnen.



Skal en til Myanmar skal man antagelig innom mange pagodaer og der er det bestandig av med fottøy (inkludert sokker). Man kan først som sist bruke sandaler for hele oppholdet. Og når man skal inn er det mange forskjellige versjoner med hva man skal gjøre med fottøyet. Noen steder er det vakter som skal ha betalt, noen steder er det hyller til fri bruk, noen steder er det bare å slenge i en haug og på Shwedagon Pagoda selger barn plastposer og klarer de ikke det prøver de rappe sandalene fra utlendinger og kreve betaling. Den beste løsningen fant jeg var å putte sandalene i en liten ryggsekk, men de må inni en liten plastpose først for hele landet er fullt av fintkornet sandstøv. Man får det overalt, det er som etter en tur på Serengeti. Helt oppe ved Shwedagon Pagoda vasket de riktignok ofte bakken, men det er mye støv før man kommer helt opp dit. En annen fordel med å ta med seg skoene er at alle religiøse siter har flere utganger og man trenger ikke finne tilbake samme vei ut.


Dj Humming jallet over høyttalerne over hele området.


De var enda ikke ferdige med Saint Patrick's Day så det ut til.






Nonner
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_3559.jpg
Views:	2612
Size:	222.0 KB
ID:	40444   Click image for larger version

Name:	IMG_3772.jpg
Views:	2612
Size:	154.6 KB
ID:	40445   Click image for larger version

Name:	IMG_3784.jpg
Views:	2619
Size:	224.4 KB
ID:	40446   Click image for larger version

Name:	IMG_3817.jpg
Views:	2617
Size:	178.0 KB
ID:	40447   Click image for larger version

Name:	IMG_3751.jpg
Views:	2618
Size:	169.1 KB
ID:	40448  

Click image for larger version

Name:	IMG_4152.jpg
Views:	1448
Size:	165.5 KB
ID:	40449   Click image for larger version

Name:	IMG_4164.jpg
Views:	1433
Size:	230.6 KB
ID:	40450   Click image for larger version

Name:	IMG_4171.jpg
Views:	1441
Size:	174.4 KB
ID:	40451   Click image for larger version

Name:	IMG_4182.jpg
Views:	1437
Size:	171.0 KB
ID:	40452   Click image for larger version

Name:	IMG_4198.jpg
Views:	1432
Size:	150.8 KB
ID:	40453  

Click image for larger version

Name:	IMG_4200.jpg
Views:	1440
Size:	135.2 KB
ID:	40454  
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2016, 21:51   #2
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: VIP nattbuss fra Yangon til Bagan

Til busstasjonen
Etter å ha trasket nok rundt på varm marmor og etter å ha skvettet litt vann her og der så bar ferden til busstasjonen. Det var ikke så langt, men kaotisk trafikk gjorde at det tok halvannen time dit. Det var såvidt jeg kom frem i tide til "innsjekkingen".


Joda, skikkelig innsjekking med pass og greier. De skal visst ha kontroll med hvem som reiser rundt i landet og det er greit at alle alle skal vekkes ved hver eneste kontrollpost. Når folk hadde funnet plassen sine måtte vi skrive navn og passnummer på et setekart... sånn i tilfelle noen med tvilsom nasjonalitet skulle vekkes ved en kontrollpost.

Kofferten min ble tatt hånd om jeg jeg fikk kvittering for den.

Free seating
I bussen var det en 1-2 konfigurasjon. Klarte sikre meg en 1-seter, men fant ut at den antagelig var ledig fordi leselyset ikke virket. Setet var greit nok det. Alle setene hadde en fluffy nakkepute som så hjemmelaget ut. Tenkte at her får man uansett lus og ringorm av setet så det hadde lite for seg å sitte på nåler under hele turen.


Noe som vr praktisk var at det var en ladestasjon i bussen og som så mange steder i dette landet var det med multiformat kontakter, norsk, UK og US. Kontaktene var imidlertid litt slarkete så med litt bevegelse av bussen stoppet raskt ladningen. Fant ut at festet var best for US-formatet så jeg brukte adapter til det.

Målgruppe
Bussen var helt full og jeg var den eneste som falt utenfor kategorien: Backpacker 26 +/- 3 år. Prøvde høre om noen hadde planlagt ballongferd, men ingen av de jeg snakket med hadde det. De hadde alle hørt at det var helt utrolig, men kjempedyrt.

Det var mange som var glade over å finne at det var toalett ombord, men det hadde jeg ingen intensjoner om å teste.

Amenity kit
I tillegg til vannflasken som lå klar i bladlommen lå det også klart et amenity kit.


Entertainment system
Ved setet var det hodetelefonutgang med kanalvelger og volumknapp. Prøvde meg optimistisk å den, men det var helt død. Den gamle tv-skjermen i taket forrest i bussen som var halvveis dekt av en gardin burde gitt med et hint om det.

Ellers var det besetningen som stor for underholdning. 3 stykker satt forrest i bussen og den viktigste oppgaven som de tok med stort alvor var å holde bussjåføren våken. Uheldigvis for de som satt forran i bussen virket dette også for dem. Det gikk i vitser, diskusjoner og noe som må ha vært en andakt med religiøs chanting. I tillegg skal det fløytes mye i dette landet. Selv om det gikk mye gjennom øde strekninger hvor jeg ikke kunne se noen annen trafikk gikk bilhornet i ett sett. Det må ha vært endel trær og buskass det ble fløytet på.

Matpause
Vel halvannen time ut i ferden stoppet vi ved et neonpalass hvor det stod masse andre busser. Med 25 minutters stopp så var ikke kø til et av spisestedene et taktisk valg.


Det var derimot et besøk på det tålelig rene toalettet de hadde der. Noe merkelig noen har funnet på i dette landet er smalere doruller. Det gjør at de faller ut av mange holdere.

Prøvde meg etter do-besøk på å kjøpe med noen å spise på bussen. Det man fant var av typen kinesisk matbutikk som i tillegg til å lukte som om alt er flere år over holdbarhetsdato stort sett har 2 typer marvarer: a) det du aldri kunne tenkt deg å spise (tørkede flaggermusvinger, mugne egg, syltede fruktstener å suge på,,, etc.) b) noe du ikke i det hele tatt klarer skjønne hva er. Selvsagt har ingenting latinske bokstaver utenpå.

Så går man rundt i butikken og prøver fortvilet å finne noe. Fant noe drikke som visstnok skulle være sitron i, men håpet det ikke var for likt Sprite som jeg er ganske så lei. Fant også potetgull som det ikke er så lett å ta feil av, men klarte ikke finne ut av hva de hadde funnet på å strø over med. Hadde så lite feller språk med de som jobbet der at jeg ikke klarte finne ut av det.

Drikken viste seg å være en Sprite-klone og potetgullet viste seg å ha masse chilli. Det ble for sterkt selv for backpackerne rundt meg.

Så startet de plutselig med ombord servering etter at vi hadde kjørt i 10 minutter. En av betjeningen som var helt skjev i munn og positur av å tygge betel-nøtter delte ut bokser med Sprite, ikke akkurat hva jeg kunne tenkt meg, og en mandel småkake som faktisk var god.

Litt over 4:30 var bussen fremme i Bagan og de hadde et svare strev med å få liv i mange ombord på bussen. Den var en stim rundt bussen av folk som tilbød transport og overnatting til døgnville backpackere. Jeg var imidlertid helt opplagt og ble møtt av lille Kim som skulle være min guide for dagen.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_4249.jpg
Views:	1364
Size:	106.1 KB
ID:	40455   Click image for larger version

Name:	IMG_4263.jpg
Views:	1377
Size:	101.1 KB
ID:	40456   Click image for larger version

Name:	IMG_4254.jpg
Views:	1390
Size:	114.7 KB
ID:	40457   Click image for larger version

Name:	IMG_4261.jpg
Views:	1381
Size:	112.8 KB
ID:	40458   Click image for larger version

Name:	IMG_4265.jpg
Views:	1389
Size:	93.2 KB
ID:	40459  

__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2016, 22:32   #3
fluxie
Flyprat fusentast
 
Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,247
Default Re: VIP nattbuss fra Yangon til Bagan

Takk for titten Robert! Bra som alltid!! Keep up the good work! Hvilke turer har du på blokka fremover?
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2016, 22:34   #4
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: VIP nattbuss fra Yangon til Bagan

Morning has broken
Kim tar meg med til et tempel som er helt øde da vi kommer dit. Buddaen kunne vi se i gjenskinnet fra den belyste nabo-pagoden. Flaggermus og noe vi ikke kunne bli enige om var rotter eller ekorn var det også der.


Via et skjult passasje kommer til oss opp på taket.


Det var utrolig å se utover sletten og se noen belyste pagder og stadig flere siluetter dukke opp etter som dagen begynte. En utrolig opplevelse. Etter som dat sakte gikk mot dag kunne vi høre haner og knasing i hjulene til et par elektriske sykler fra et par backpackere som hadde fått tak i "hemmelig kart" som viste hvor de skulle dra.


Først etter at solen er helt oppe over horisonten og etter at 4-5 andre har funnet veien til templet begynner ballongene å dukke opp.






Så er det tid for å sjekke inn på hotellet og få seg frokost der. Frokosten lå mange hakk under den på forrige hotell.


Så plukket Kim meg opp igjen. Og det bar først til lokalt marked.


De hadde noen fisker der som var mistenkelig lik piraia. Jeg skal i alle fall ikke bade i elven der. Jeg får holde meg ombord på båten hele veien til Mandalay.


Så var det maraton med pagodaer og det var lagt opp et program for hele dagen. Utpå ettermiddagen begynte pagodaene å bli vel like og en tur med hest og kjerre som visstnok var noe turister skulle like var ikke særlig forlokkende i nesten 40 graders varme. Valgte å heller dra tilbake til hotellet og slappet av ved basenget resten av ettermiddagen.

Den store finalen skulle Kim imidlertid hente meg for at jeg skulle få med meg, solnadgang fra Shwesandaw Pagoda som ved hver soloppgang og solnedgang forvandles til et fuglefjell.


Later som om jeg er backpacker, men hadde jo med guide og det stod en luftavkjølt bil og ventet på meg. Veldig greit når det nærmer seg 40 grader.








Ned fra fuglefjellet. Såpass bratt at flere valgte å gå baklengs.


Det får holde med tripreport for denne reisen. Treg og ustabil nettaksess her.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_4268.jpg
Views:	1335
Size:	60.1 KB
ID:	40460   Click image for larger version

Name:	IMG_4276.jpg
Views:	1345
Size:	63.7 KB
ID:	40461   Click image for larger version

Name:	IMG_4299.jpg
Views:	1365
Size:	84.0 KB
ID:	40462   Click image for larger version

Name:	IMG_4358.jpg
Views:	1358
Size:	55.5 KB
ID:	40463   Click image for larger version

Name:	IMG_4376.jpg
Views:	1368
Size:	46.8 KB
ID:	40464  

Click image for larger version

Name:	IMG_4422.jpg
Views:	1385
Size:	82.7 KB
ID:	40465   Click image for larger version

Name:	IMG_4489.jpg
Views:	1407
Size:	177.5 KB
ID:	40466   Click image for larger version

Name:	IMG_4513.jpg
Views:	1396
Size:	297.8 KB
ID:	40467   Click image for larger version

Name:	IMG_4515.jpg
Views:	1387
Size:	177.2 KB
ID:	40468   Click image for larger version

Name:	IMG_4783.jpg
Views:	1394
Size:	119.2 KB
ID:	40469  

Click image for larger version

Name:	IMG_4826.jpg
Views:	1385
Size:	98.7 KB
ID:	40470   Click image for larger version

Name:	IMG_4830.jpg
Views:	1393
Size:	182.8 KB
ID:	40471   Click image for larger version

Name:	IMG_4862.jpg
Views:	1396
Size:	74.0 KB
ID:	40472   Click image for larger version

Name:	IMG_4889.jpg
Views:	1399
Size:	43.0 KB
ID:	40473   Click image for larger version

Name:	IMG_4912.jpg
Views:	1398
Size:	165.4 KB
ID:	40474  

__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2016, 22:51   #5
mcduck
ScanFlyer Gold
 
mcduck's Avatar
 
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
Default Re: VIP nattbuss fra Yangon til Bagan

Wow, dette så spennende ut! Har selv vurdert Myanmar som en sidetur fra Thailand. Takk for fin rapport
__________________

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2016, 23:03   #6
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: VIP nattbuss fra Yangon til Bagan

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Det får holde med tripreport for denne reisen. Treg og ustabil nettaksess her.
Kan legge til noen observasjoner om tidligere kulturutveksling.

I Mandalay hadde de noen fete søte småkaker, htou moun, som minnet mistenkelig på "turkish delight". Og alfabetet i Myanmar minner veldig på det i Georgia, flere bokstaver ser identiske ut. Skal prøve finne ut av det når jeg kommer til skikkelig nett, men det må ha vært kulturutveksling langs gamle handelsruter.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2016, 03:15   #7
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: VIP nattbuss fra Yangon til Bagan

Quote:
Originally Posted by fluxie View Post
Hvilke turer har du på blokka fremover?
Det nærmeste til dette er vel en planlagt helgetur til Vientiane.

Ellers er det mye som minner om Thailand, men i motsetning til i Thailand så har jeg enda ikke fått noen upassende tilbud og man har følelsen av at folk har enda ikke helt skjønt at de kan tjene penger på turister. De fleste av kategori backpacker jeg har snakket med er typisk på den lange asia-reisen med 2-3 uker i hvert land. De er veldig samstemte om at Myanmar er mye bedre enn Thailand.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2016, 10:23   #8
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,467
Default Re: VIP nattbuss fra Yangon til Bagan

Takk for enda et flott eksotisk reisebrev fra en av dine mange turer
RJon is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2016, 00:26   #9
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: VIP nattbuss fra Yangon til Bagan

Du leverer varene som vanlig!
Særdeles velskrevet, underholdende og informativ rapport fra et land som har stått på blokka en stund, men som har havnet på den sure andreplassen gang etter gang.
Tusen takk for at du deler
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2016, 11:59   #10
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: VIP nattbuss fra Yangon til Bagan

Helt topp , Robert , som vanlig ..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2016, 23:29   #11
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: VIP nattbuss fra Yangon til Bagan

Helt topp, takk for rapport. Yangon var en opplevelse for meg, som en minnerik avveksling fra Phuket og Bangkok. Spiste selv en god del god mat der, også "gatemat" med det som antakelig var en slags suppe med svineører. Men klarte heldigvis å unngå sykdom - god bedring, og god tur hjem!
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2016, 17:45   #12
reiseportalen
travelling nerd
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 101
Default Re: VIP nattbuss fra Yangon til Bagan

Flott rapport!

...............................................
http://www.reiseportalen.blogspot.no/
reiseportalen is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2016, 10:07   #13
SeatBelt
ScanFlyer Gold
 
SeatBelt's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Brussels, Belgium
Posts: 1,024
Default Re: VIP nattbuss fra Yangon til Bagan

Fantastisk. Takk for bildene. Et flott gjensyn med Bagan - virkelig et av de stedene jeg har vært som gjør store inntrykk. Jeg hadde ikke forestilt meg at det var så stort, men det er faktisk sånn at man kan drømme seg bort og finne steder å være helt alene ute på den enorme sletten. Vi leide e-sykler og fant bortgjemte pagoder. Et sted jeg definitivt vil tilbake til.

PS: Prøv den indiske restauranten i restaurantgata der. Har de fremdeles "No happy, no pay"?
__________________
SeatBelt is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2016, 21:13   #14
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: VIP nattbuss fra Yangon til Bagan

Quote:
Originally Posted by SeatBelt View Post
PS: Prøv den indiske restauranten i restaurantgata der. Har de fremdeles "No happy, no pay"?
Denne?


Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_4508.jpg
Views:	670
Size:	140.1 KB
ID:	40495  
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2016, 13:28   #15
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,935
Default Re: VIP nattbuss fra Yangon til Bagan

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Så er det tid for å sjekke inn på hotellet og få seg frokost der. Frokosten lå mange hakk under den på forrige hotell.

Hvilket hotell var dette? Anbefaler du den, evt. noe annet?
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2016, 13:53   #16
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: VIP nattbuss fra Yangon til Bagan

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Hvilket hotell var dette? Anbefaler du den, evt. noe annet?
Dette hotellet i Bagan het Floral Breeze. Selv med en kokk som stekte egg slik man vill ha dem var frokosten ikke noe mer enn grei, men jeg var jo veldig bortskjemt etter frokosten på hotellet i Vientiane. Det andre som kan være et issue med hotellet er badene. Jeg hadde ett med dusj i badekar som jeg ikke liker og ellers ganske trangt bad, men andre hadde et enda mindre bad med dusj midt i badrommet og dårlig med sluk som var en enda dårligere løsning. Ellers var hotellet greit, men det kan muligens bli trangt ved bassengkanten i høysesongen.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
God tirsdag fra Bagan robertaas Flyforum 17 22-03-2016 16:40
God søndag fra Yangon robertaas Flyforum 22 20-03-2016 21:36
Tidlig påskeferie i Bangkok og Yangon Henrik C TripReports 31 13-09-2014 02:41
Nytt selskap med VIP-charter fra Torp LN-BRK Flyforum 3 22-12-2006 01:07
Registreringen til BX VIP J32EP? LN-KGL Flyforum 11 16-06-2006 21:16


All times are GMT +2. The time now is 07:36.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.