Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-01-2022, 06:57   #1
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,543
Default Endelig mandag

Godmorgen fra kjøkkenet på Ris. Om noenminutter åpnes hjemmekontoret og jeg håper uken bringer med seg noen lettelser og hyggelige nyheter. Ettermiddagen håper jeg byr på en bra tur i bakgården aka marka. Ha en bra start på uken!
EB is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2022, 07:20   #2
SK384
ScanFlyer Crusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,181
Default Re: Endelig mandag

God morgen fra Kongsberg Sykehus.

Her starter dagen som vanlig med litt antibiotika. Formen føles ellers bra og jeg håper jeg får dra hjem i dag. Men vi får se hva prøvene viser og hva legene sier. Ha en fin dag alle.
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2022, 08:21   #3
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Endelig mandag

God morgen fra Prærien.
Her klokket første positive covid test i går så nå er vi litt i tenkeboksen på hva som er best, forsøke litt isolasjon eller bare smitte alle sammen med en gang for å bli ferdig med det. Symptomene på barnet så langt er at hun ikke liker frukt og at hun er litt høfligere mot foreldrene sine enn normalt. Med andre lever vi godt med symptomene.

Ser resten av oss er i karantene i lang tid, men vi får lov til å gå ut så lenge vi holder 2 m avstand til folk så trening er heldigvis innafor.

Vel arbeidsdagen har vart i nesten 1,5 timer allerede. Blir vel endel tid som forsvinner til hjemmeskole på formiddagen før det blir ny arbeidsøkt på ettermiddag/kveld.

Nyt dagen.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2022, 08:54   #4
Concorde98
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2011
Location: Lillestrøm
Posts: 2,020
Default Re: Endelig mandag

God morgen fra Larvik!
Nok en god frokost er spist her på hotellet og etterhvert blir det hjemtur i dag.
Greit opphold og vi fikk gått drøye to timer i går litt rundt omkring. Dessuten var det et stort hull i bakken og en diger kran der hvor ferieleiligheten kommer etterhvert, så ting skjer!

Ha en god start på uka!

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk
__________________
Gi meg et vindussete i et fly og jeg har det helt allright. 😊
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2022, 09:08   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: Endelig mandag

God morgen fra Asker. Da var resten av familien sendt avsted til bhg/skole/jobb, og espressomaskinen er fyrt opp. Fordelen med at resten gjorde unna koronaen i julen er at det nå kan være så mye smitte det bare vil der de er, uten at de havner i nærkontakt karantenefella. Så bare bli ferdig med det Chriscross....jeg var dog tydeligvis immun når ingen av de tre andre klarte smitte meg. Med dagens plassering av møter, skal det ikke så mange snarveier og multitasking til for at jeg både får meg en skitur i løpet av dagen og stiller med middagen klar. Ha en fin dag
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2022, 09:54   #6
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: Endelig mandag

Hei fra skogen. Dagene går fort i isolasjon og bare et par dager til nå så er man i marka igjen. Familien tror isolasjon = helg, så det ropes om egg og bacon fra soverommene..
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2022, 10:00   #7
SK384
ScanFlyer Crusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,181
Default Re: Endelig mandag

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Symptomene på barnet så langt er at hun ikke liker frukt og at hun er litt høfligere mot foreldrene sine enn normalt. Med andre lever vi godt med symptomene.
Når en av symptomene er at ungen er mer høflig mot foreldrene enn vanlig, så jeg jammen jeg skal sende ungene mine på besøk til deg slik at de kan bli smittet.
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2022, 10:06   #8
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: Endelig mandag

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
Når en av symptomene er at ungen er mer høflig mot foreldrene enn vanlig, så jeg jammen jeg skal sende ungene mine på besøk til deg slik at de kan bli smittet.
Effekten er kortvarig. Merket lite forskjell når isolasjonen var ferdig
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2022, 11:17   #9
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Endelig mandag

God mandag fra Oslo. Moderna er virkelig Morderna, jeg jinxa vel litt bivirkningene. Fikk noe enorme frostanfall som vedvarte hele natta uten at paracet hjalp noe.
Føles nå uansett litt bedre ut så får jeg håpe dette blir det siste, men det sies vel at jo mer du reagerer desto mer antistoffer danner man.
Ellers håper jeg at SK384 får lov å komme seg hjem fra sykehuset - det er jo ikke et blivende sted å bli over lenger tid uansett, men er det en ting jeg gjerne skulle hatt fra sykehus i natt var intravenøs behandling for å drepe frostanfallene hehe.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2022, 12:05   #10
Desk pilot
ScanFlyer Crusty
 
Desk pilot's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,005
Default Re: Endelig mandag

God mandag. Litt trøtt i dag. Var ute i bakgården (er det ikke det kalles?) og kikket etter dyrespor i går. 5-åringen ville være med hvis han fikk sitte på i akebrett. Alltid artig med selskap på tur så jeg gikk med på forslaget. Men å dra akebrett når man vasser i 30 cm dypsnø er ganske tungt, så jeg kjenner det i beina i dag. Men en fin tur var det, og dyrespor så vi. Kan nesten se ut som en hjortestamme/rådyrstamme er i ferd med å etablere seg i nærheten av der vi bor.

Last edited by Desk pilot; 10-01-2022 at 12:25.
Desk pilot is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2022, 12:36   #11
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: Endelig mandag

God morgen fra Lillestrøm. Litt kontorering unnagjort, men det er en bemerkelsesverdig rolig start på uken. Så snart blir det å gå ut og rusle en tur og kanskje sikre seg en karbonade på veien tilbake.

Ha en stilig dag
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2022, 14:46   #12
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default Re: Endelig mandag

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
God mandag fra Oslo. Moderna er virkelig Morderna, jeg jinxa vel litt bivirkningene. Fikk noe enorme frostanfall som vedvarte hele natta uten at paracet hjalp noe.
Føles nå uansett litt bedre ut så får jeg håpe dette blir det siste, men det sies vel at jo mer du reagerer desto mer antistoffer danner man.
Hmmm …. håper ikke du har rett i den. Har hatt 3x Moderna uten annet enn litt vondt i armen. Vel, vi får se ….

God morgen, ja …. Årets største dag for mange her i vestsørøst. Finalen i collegefotballmesterskapet spilles i kveld mellom Georgia og Alabama. Som vanlig dominerer sørstatene. Og Georgia og Alabama er som ManC/U og Liverpool, på mange måter.

Her i huset er alt som vanlig. Mandag er fridag og pleiersken er tilbake. Takk og lov. Mer kaffe, nå ….
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2022, 15:06   #13
SK384
ScanFlyer Crusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,181
Default Re: Endelig mandag

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Ellers håper jeg at SK384 får lov å komme seg hjem fra sykehuset - det er jo ikke et blivende sted å bli over lenger tid uansett, men er det en ting jeg gjerne skulle hatt fra sykehus i natt var intravenøs behandling for å drepe frostanfallene hehe.
Det kan se ut som det nærmer seg «løslatelse» nå. Legen på sykehuset i Kongsberg mente jeg kunne skrives ut. Men han skal konferere med Riksen først så får vi høre hva de sier og om de er enig i vurderingen. Det kan fort gå et par timer til før det er klart. Fiskeboller til middag i dag. Jeg takket høflig nei og satser på middag hjemme i dag istedenfor.

Oppdatert: Da blir jeg skrevet ut i dag. Blir hentet i 16 tiden. Det skal bli fantastisk å komme hjem og sove i egen seng og spise egen mat.

Last edited by SK384; 10-01-2022 at 16:41.
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2022, 17:23   #14
Ruby
Tomleskolt
 
Ruby's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Location: Stavanger
Posts: 1,843
Default Re: Endelig mandag

God eftan fra Stavanger. Her er det turnusfri, men startet dagen grytidlig, 06:30. Måtte ut til gamle-kontoret for et Skype møte som dro ut hele dagen. Men siden jobb på turnusfridager=100% overtid er det også en lønnsom affære.
Ellers har en hentet noen hurtigtester og levert til yngste avkom.
Ute blåser det som rakker’n, og det i kombinasjon med lav temperatur gjør at det er skikkelig surt der ute.
Varmer meg fremfor vedovnen nå.
Ha en fin fin mandag
__________________
Ruby is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2022, 17:50   #15
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Endelig mandag

God morgen fra oss her i vest, endelig Ute Ave isolasjonen - ikke pga Covid men flom og sne - som de siste dagene har sperret alle veier til Seattle - I-5 var stengt pga flom I-90 og Highway 2 stengt av sne.
Regnet er tilbake igjen i dag, men vi fikk en flott tur i solnedgangen ute ved Strait San Juan de Fuca - de snøkledde fjellene gikk i fra hvite via rosa til blaatt i loepet den timen vi gikk paa stranden.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2022, 20:59   #16
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Endelig mandag

God aften fra det Sørlandske!

Aldri noe gøy å starte uka på en mandag. Iallefall ikke når det er så travelt som nå. Hjemmekontoret ble inntatt etter oppstandelsen og her sitter jeg enda, og blir nok sittende frem til midnatt.

Er det rart jeg drikker.......?
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2022, 22:11   #17
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Endelig mandag

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
Det kan se ut som det nærmer seg «løslatelse» nå. Legen på sykehuset i Kongsberg mente jeg kunne skrives ut. Men han skal konferere med Riksen først så får vi høre hva de sier og om de er enig i vurderingen. Det kan fort gå et par timer til før det er klart. Fiskeboller til middag i dag. Jeg takket høflig nei og satser på middag hjemme i dag istedenfor.

Oppdatert: Da blir jeg skrevet ut i dag. Blir hentet i 16 tiden. Det skal bli fantastisk å komme hjem og sove i egen seng og spise egen mat.
Så bra, det var gode nyheter å lese!
Hypern is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Endelig mandag EB Flyforum 10 18-03-2019 22:10
Endelig mandag EB Flyforum 7 11-02-2019 13:38
Endelig mandag EB Flyforum 11 21-01-2019 18:12
Endelig mandag EB Flyforum 10 14-01-2019 16:18
Endelig mandag:-) EB Flyforum 26 23-01-2018 18:48


All times are GMT +2. The time now is 11:51.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.