Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-01-2024, 00:57   #1
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,351
Default God tirsdag fra Changi terminal 4

Jeg sitter her på fantastiske terminal 4 og venter på å gå ombord i en av Jetstar Asia sine 8 A320ceo, som skal ta oss til CGK i Jakarta. Jeg har bestilt mat ombord, Gullrotkake med scampi hørtes så spesielt ut at det måtte bare prøves.
I går hadde vi en fin flight med Biman sin S2-AHO en 8,5 år gammel maskin levert ny til Biman. Det var skjermer i alle seterygger, men min viste noe, men klarte ikke å koble til noe underholdning, konas viste ingenting og 3 man sin fungerte. De grønne setene virket godt nedsittet, men i ett land som er gjennom møkkete så er det grenser for hva man kan forvente. Det var smog og fog i Dhaka, så sikten var ca 400meter. vi klarte knapt å se den nye terminalbygningen under oppføring. Da vi kom oss i lufta ble det servert fersk mangojuice, så en 0,25 colaflaske, så startet matserveringen, vi valget kylling med ris, en kake og en flaske vann til Det var godt alt sammen. Etter på kom de en runde og lurte på om noen ville ha mer varm mat, men det var mektig nok de som var i første runde. De får en veldig pluss i boka for maten. Derimot var vi gjennom 13 forskjellig kontroller før vi fikk satt oss.
Vel det er boarding på turens 6 flight, bare 9 igjenn etter denne.

Ha en god dag alle sammen.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2024, 06:48   #2
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,546
Default Re: God tirsdag fra Changi terminal 4

God morgen fra kjøkkenbordet på Ris. Kaffe, forum og nyheter før arbeidsdagen sveives i gang. I går var det 15 ganger kaldere i Oslo enn på Røros - tror jeg aldri har skjedd før. Bruk tirsdagen best!
EB is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2024, 07:38   #3
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,638
Default Re: God tirsdag fra Changi terminal 4

God morgen. Det leses rapport på Fornebu. Kontorering utover før en må til Sandvika for en time med ett stk datter etter skoletid. Ser det er litt merkelig vær på gang med minus 8 her nede, men plussgrader på Tryvann.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2024, 07:41   #4
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,140
Default Re: God tirsdag fra Changi terminal 4

God morgen fra Bergen Børs. Oppgradert som vanlig til en corner suite og nydelig biff nede i Frescohallen ved ankomst. Nå er det litt tredemølle før nydelig frokost og noen artige møter.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2024, 07:45   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: God tirsdag fra Changi terminal 4

God morgen fra L1. Litt justering av morgenrutinene da annethvert tog ennå er innstilt, selv om det nå bare er minus 13. Kvelden skal brukes til å snakke om fly inn inen mikrofon. Ha en fin dag.
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2024, 08:04   #6
Ruby
Tomleskolt
 
Ruby's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Location: Stavanger
Posts: 1,843
Default Re: God tirsdag fra Changi terminal 4

God morgen fra Stavanger.
Ute er temperaturen stigende og vi skal såvidt over 0°C utpå dagen.
Kaffen er på gang og en skal til å fyre opp i ovnen.
Ha en fin fin tirsdag
__________________
Ruby is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2024, 08:55   #7
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,936
Default Re: God tirsdag fra Changi terminal 4

Morn fra Tønsberg. Satser på at det snart tiner opp nok til at man tør å begi seg utpå norsk jernbane for en tur til bortekontoret. I dag derimot løser det seg fint ved at 2 stk fra bortekontoret dukker opp på sykehuset nedi gata, så da slenger jeg meg på sykkelen ned dit. Livet som vintersyklist er forøvrig mye triveligere etter at man byttet ut sykkelhjelmen med alpinhjelm og briller
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2024, 09:29   #8
Ezeiza
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 174
Default Re: God tirsdag fra Changi terminal 4

God tirsdag fra Parkveien. Kjente at det var noen grader mildere i dag, men fortsatt friskt. Helt ordinær kontortirsdag her. Lag deg en bra dag.
Ezeiza is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2024, 09:49   #9
SK384
ScanFlyer Crusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,185
Default Re: God tirsdag fra Changi terminal 4

God morgen fra Kongsberg. Litt mildere her enn de siste dagene med bare -13 grader. Ingen store planer utover å få jobbet litt. Blir vel litt bridgespilling i kveld igjen ser det ut til.
__________________
Upcoming flights : Juli. OSL-BCN-OSL (SK)
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2024, 10:56   #10
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,142
Default Re: God tirsdag fra Changi terminal 4

God morgen fra toget. Elsker flexing hvor jeg kan sitte hjemme og jobbe litt først og så ta toget innover utenfor rushtid.

I dag skal det være litt mindre møter og litt mer planlegging. Bongos skal ut og reise igjen allerede på torsdag så det som skal gjøres må gjøres nå.

I går fikk vi satt opp opphavet med ny og større TV. Nærmeste butikk som hadde det vi ville ha var ElKjøp på Skøyen. Men med mindre butikk og parkering utenfor døra tror jeg egentlig det var vel så effektivt som å hente på nærbutikken.

Ha en best dag
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is online now   Reply With Quote
Old 09-01-2024, 13:22   #11
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: God tirsdag fra Changi terminal 4

God morgen fra sånn cirka Toronto, nærmere bestemt Hilton Mississauga. Lang dag i går, men synes KLM Premium Economy er et fint produkt for en lang dagflight. Maten var sånn passe, men mulighet for å velge mellom tre hovedretter er jo ikke så værst. Så var det både forrett og dessert og en liten drikkemeny å velge fra. Var også en servering noe før ankomst med en OK salat og varm pastel de nata. Behagelige seter og OK inflight entertainment med ganske stor skjerm. Litt styr med selvbetjent passkontroll på YYZ, men når de fikk orden på køsystemet funket det OK. Men tok nok en times tid før vi var ute av terminalen. Nå skal det kontoreres litt før frokost. Deretter møter hos en maskinleverandør i nabolaget her. Ha en finfin tirsdag
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2024, 16:50   #12
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,919
Default Re: God tirsdag fra Changi terminal 4

G'morgen .. Ellerno'. For noen. Røft vær her i dag, og verre skal det bli. Veldig glad jeg ikke jobber på flyplassen i dag.

Naboens grøft har allerede fått besøk av en stressa soccermom.

Stay dry.

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2024, 01:39   #13
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: God tirsdag fra Changi terminal 4

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
God morgen fra toget. Elsker flexing hvor jeg kan sitte hjemme og jobbe litt først og så ta toget innover utenfor rushtid.

I dag skal det være litt mindre møter og litt mer planlegging. Bongos skal ut og reise igjen allerede på torsdag så det som skal gjøres må gjøres nå.

I går fikk vi satt opp opphavet med ny og større TV. Nærmeste butikk som hadde det vi ville ha var ElKjøp på Skøyen. Men med mindre butikk og parkering utenfor døra tror jeg egentlig det var vel så effektivt som å hente på nærbutikken.

Ha en best dag
Vi er altfor usynkroniserte, du flyr vestover når jeg flyr østover, igjen på samme dag MAKAN!!!! Her startet dagen litt for interessant, tre falt ned over strømledningene, derav en liten brann i noen busker 2-3 minutter unna, kan ikke gi «soccer» skylden som LN-MOW, dette var en solid storm etter 48 timer med regn.

Begge de firbente har utstyret seg med svømmeføtter og dykkermaske for morgen turen ned til vårt lokale Hund Sund Bad (Dogs in Fletcher Bay).

Klar for tur til det lille utland - Oslo Norge !! 1F, 15F, 2A paa vei til Oslo, 5A, 10A, 2A paa vei hjem til Seattle -ingen MAX men 777-200ER, A321, 737-800, A320, 777-300ER, A321 Bongo Rules !!
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2024, 01:52   #14
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,142
Default Re: God tirsdag fra Changi terminal 4

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Vi er altfor usynkroniserte, du flyr vestover når jeg flyr østover, igjen på samme dag MAKAN!!!! Her startet dagen litt for interessant, tre falt ned over strømledningene, derav en liten brann i noen busker 2-3 minutter unna, kan ikke gi «soccer» skylden som LN-MOW, dette var en solid storm etter 48 timer med regn.

Begge de firbente har utstyret seg med svømmeføtter og dykkermaske for morgen turen ned til vårt lokale Hund Sund Bad (Dogs in Fletcher Bay).

Klar for tur til det lille utland - Oslo Norge !! 1F, 15F, 2A paa vei til Oslo, 5A, 10A, 2A paa vei hjem til Seattle -ingen MAX men 777-200ER, A321, 737-800, A320, 777-300ER, A321 Bongo Rules !!
Vi er litt for ofte perfekt negativt korrelert. Erna må på banen!

Sent fra min SM-F711B via Tapatalk
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is online now   Reply With Quote
Old 10-01-2024, 02:24   #15
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: God tirsdag fra Changi terminal 4

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Vi er litt for ofte perfekt negativt korrelert. Erna må på banen!

Sent fra min SM-F711B via Tapatalk
Erna sover, men utfordrer til Live Trip Rapport Duell !! - ladet med sete 1F på BA052 (777-200ER)
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2024, 09:53   #16
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,142
Default Re: God tirsdag fra Changi terminal 4

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Erna sover, men utfordrer til Live Trip Rapport Duell !! - ladet med sete 1F på BA052 (777-200ER)
Ha ha. Det blir bra. Jeg er med. Reiser jo med favoritten din, men ikke før mandag. Så det blir desverre ikke skikkelig live.

Reiser til Danmark først i morgen og sååååå til Junaiten på mandag morgen

Sent fra min SM-F711B via Tapatalk
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is online now   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Singepore Changi og utbyggingen av Terminal 5 Someone Flyforum 3 22-08-2022 10:45
God tirsdag fra L1 Someone Flyforum 9 17-11-2021 00:32
God tirsdag fra L1 Someone Flyforum 8 21-09-2021 19:25
God tidlig morgen fra DXB terminal 1 SudCaravelle Flyforum 24 16-05-2012 19:04
Iberia flytter fra Terminal 3 til Terminal 5 på Heathrow Martin Småprat 8 08-02-2012 19:55


All times are GMT +2. The time now is 16:16.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.