Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 23-01-2019, 08:44   #221
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,123
Default Re: Eurobonus: Manglende poeng og etterregistrering av poeng

Quote:
Originally Posted by sail4fun View Post
Av ren latskap, ja ..
Prøver å registrere noen micro poeng SN har glemt å informere SK om
Har kun boarding pass, og dermed ikke? f.eks 117 dokument som etterregistrerings skjma til SK referer til.
Er poengene lost ? ,eller ser jeg feil sted ??
På forhånd takk !
Har du ikke bekreftelsesmail med etkt/dokumenter? Hvis du ikke finner det går det kanskje an å kontakte SN og be om å få billettnummeret og bookingklasse, hvis det trengs for etterregistrere online hos SAS.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2019, 19:20   #222
A-380
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
Default Re: Eurobonus: Manglende poeng og etterregistrering av poeng

Quote:
Originally Posted by sail4fun View Post
Av ren latskap, ja ..
Prøver å registrere noen micro poeng SN har glemt å informere SK om
Har kun boarding pass, og dermed ikke? f.eks 117 dokument som etterregistrerings skjma til SK referer til.
Er poengene lost ? ,eller ser jeg feil sted ??
På forhånd takk !
Etterregistrerte en Singapore Airlines Flight utstedt på et Lufthansa boardingpass forrige uke. Og da stod E.Ticket nummeret også på den lille boardingpass lappen en av og til står igjen med. Men dette var jo et godt gammelt boardingpass av den gamle stive typen hvor noen river av den store delen ved boarding.
__________________
Upcomming... Tja, si det? Rundt omkring i Norge ?
Så langt i år: Rundt omkring i Norge
A-380 is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2019, 16:53   #223
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,857
Default Re: Eurobonus: Manglende poeng og etterregistrering av poeng

Men noen ganger går det fort.

Måtte etterregistrere en OSL-ARN som fant sted i desember. Tok ikke mange timene fra jeg sendte inn skjema, til poeng og legs var registrert på konto
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 29-01-2019, 20:46   #224
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: Eurobonus: Manglende poeng og etterregistrering av poeng

Hvor lang tid skal det egentlig ta før en flight blir registrert? Flight nr. 45 i perioden var i går, men telleren står på 44, den kommer ikke opp under account activity, og status er fortsatt EBS. Boardingkortet ligger stadig i appen.

Får antagelig en to timers ventetid på Gmoen seinere i uka (med mindre kong vinter byr på noen sprell da), og hadde vel håpet å kunne sitte oppi trappa og fukte ganen da. Blir nok smått irritert hvis jeg får slite ut enda flere sitteplasser ved gate pga. hikke i systemet

Kan jeg forvente at ting dukker opp i løpet av de neste dagene? Har det eventuelt noe for seg å purre?
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2019, 16:57   #225
sabergum
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 339
Default Re: Eurobonus: Manglende poeng og etterregistrering av poeng

Hva er egentlig grunnen til at man kan etterregistrere tidligst 7 dager etter at reisen har funnet sted? Satser de på at flest mulig glemmer det i løpet av den uka...?
sabergum is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2019, 21:48   #226
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,446
Default Re: Eurobonus: Manglende poeng og etterregistrering av poeng

Quote:
Originally Posted by sabergum View Post
Hva er egentlig grunnen til at man kan etterregistrere tidligst 7 dager etter at reisen har funnet sted? Satser de på at flest mulig glemmer det i løpet av den uka...?
Tipper det er for at folk ikke skal begynne med etterregistrering når transaksjonen er en eller annen plass i systemet. Det skaper bare unødig jobb. De fleste har det slik.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is online now   Reply With Quote
Old 01-02-2019, 12:19   #227
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,173
Default Re: Eurobonus: Manglende poeng og etterregistrering av poeng

Jeg har fremdeles ikke fått mine poeng fra en flighth med Turkish 18 Desember (100% opptjening billetter).

Første mailen til Retro så svarer de meget profft umiddelbart og så blir det stille. Purringer blir ikke besvart på noen som helst måte - jeg mistenker nesten at denne gjengen sitter et sted hvor det er velig sterk mat og litte biff? I alle fall litt samme måte å kommunisere på.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2019, 12:47   #228
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: Eurobonus: Manglende poeng og etterregistrering av poeng

Hadde et døgns forsinkelse med Turkish i fjor som utløste en kompensasjon på nesten 16.000 kroner. Forsøkte i ukevis på telefon, epost og chat. Måtte kjøre til Gardermoen for å få fylt ut skjema. Etter det gikk det greit.
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2019, 10:21   #229
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,173
SAS Re: Eurobonus: Manglende poeng og etterregistrering av poeng

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Jeg har fremdeles ikke fått mine poeng fra en flighth med Turkish 18 Desember (100% opptjening billetter).

Første mailen til Retro så svarer de meget profft umiddelbart og så blir det stille. Purringer blir ikke besvart på noen som helst måte - jeg mistenker nesten at denne gjengen sitter et sted hvor det er velig sterk mat og litte biff? I alle fall litt samme måte å kommunisere på.
Det er faktisk ingen svar fra ebretro på denne saken. Jeg har purret fire ganger siste måneden og det er helt, helt stille... (Siste gang kopierte jeg Diamant i kopi)..

Dette synes jeg er litt dårlig.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2019, 16:29   #230
cbcb
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2012
Location: KRS
Posts: 60
Default Re: Eurobonus: Manglende poeng og etterregistrering av poeng

Jeg har 3 leg hvor jeg har reist København - Kristiansand. Alle er med Widerøe, men bestilt på sas.no. Ikke fått poeng/leg på noen av de og får forskjellige feilmeldinger når jeg etterregistrerer. Opptjener man ikke EB poeng hos Widerøe lenger?
cbcb is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2019, 19:47   #231
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,758
Default Re: Eurobonus: Manglende poeng og etterregistrering av poeng

Quote:
Originally Posted by sail4fun View Post
Av ren latskap, ja ..
Prøver å registrere noen micro poeng SN har glemt å informere SK om
Er du sikker på at du faktisk skulle hatt noe? Mine 10 siste flighter med SN har vært i bookingklasser med null opptjening.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2021, 08:24   #232
raider66
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,090
SAS Hvordan finne info om gjennomførte flyreiser med SAS?

Hvordan finner jeg referansenummer, billettnummer, klasse osv nå som reisene stort sett håndteres (innsjekk, boarding osv) elektronisk? Jeg finner ingen info i appen og heller ikke noe på sas.no. Jeg har ikke benyttet boarding card på papir på mine siste reiser.

Er det noen som kan gi meg noen tips om dette?

Espen
raider66 is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2021, 08:58   #233
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,857
Default Re: Hvordan finne info om gjennomførte flyreiser med SAS?

Det står jo i mailene man får når du bestiller
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 10-09-2021, 23:05   #234
raider66
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,090
Default Re: Hvordan finne info om gjennomførte flyreiser med SAS?

Den aktuelle reisen er bestilt via et reisebyrå. På e-posten fremgår kun referansenummer, pris og flytider. Jeg kan jo høre med byrået, men synes i utgangspunktet at det er litt tungvint.

Espen
raider66 is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2021, 23:45   #235
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,975
Default Re: Hvordan finne info om gjennomførte flyreiser med SAS?

Det er reisebyrået som formatterer de mailene. Ikke flyselskapet. Så det er utenfor selskapets kontroll.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2021, 09:18   #236
raider66
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,090
Default Re: Hvordan finne info om gjennomførte flyreiser med SAS?

Men det er flyselskapet som etterspør denne infoen når jeg skal etterregistrere poeng de av en eller annen grunn har "hoppet over". To flyginger samme dag, og jeg har så langt ikke klart å finne hverken billettnummer eller klassebokstaven.

Espen
raider66 is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2021, 09:03   #237
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,253
Default Eurobonus: Manglende poeng og etterregistrering av poeng

Quote:
Originally Posted by raider66 View Post
Men det er flyselskapet som etterspør denne infoen når jeg skal etterregistrere poeng de av en eller annen grunn har "hoppet over". To flyginger samme dag, og jeg har så langt ikke klart å finne hverken billettnummer eller klassebokstaven.

Espen

Hvis du bruker wallet på iPhone til elektronisk ombordstigningskort kan du forsøke å trykke på de tre prikkene øverst til høyre på skjermen. Da kommer ofte slik info frem. Se innringet på bildet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_2975.jpg
Views:	1921
Size:	72.2 KB
ID:	50308  
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
APR WMI-EIN FR 738, AMS-ARN SK 32N, BMA-HEL AY A72, HEL-OSL AY 320, OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738, MAY WAW-OSL DY 738, OSL-ARN DY 738, ARN-AMS 738, EIN-WAW W6 321, WAW-VIE OS E95, VIE-KLU OS A72

Last edited by jb1; 30-09-2021 at 09:08.
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2021, 13:04   #238
carana
Newcomer
 
Join Date: Dec 2017
Posts: 42
Default Re: Eurobonus: Manglende poeng og etterregistrering av poeng

Noen som veit hvor mange legs man trenger for å oppgraderes til Pandion, sånn cirka?

Jeg ender opp med rundt 140 legs denne perioden, det er antakelig for lite?
carana is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2021, 13:10   #239
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,943
Default Re: Eurobonus: Manglende poeng og etterregistrering av poeng

Det går vel ikke på legs i det hele tatt, men hvor mye penger man legger igjen hos SAS, usikker på om det er 100% offisielt hva slags krav det er. Finner alt fra de 1500 som bruker mest penger, til man må legge igjen 6-sifret sum over et par år.
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2021, 13:13   #240
carana
Newcomer
 
Join Date: Dec 2017
Posts: 42
Default Re: Eurobonus: Manglende poeng og etterregistrering av poeng

Quote:
Originally Posted by Henshaw View Post
Det går vel ikke på legs i det hele tatt, men hvor mye penger man legger igjen hos SAS, usikker på om det er 100% offisielt hva slags krav det er. Finner alt fra de 1500 som bruker mest penger, til man må legge igjen 6-sifret sum over et par år.
Aha, takk! Ser ikke for meg at jeg er blant de som legger igjen mest penger, nei. Men i pandemi-året kan alt ha skjedd, kanskje folk generelt har lagt igjen mye mindre penger, hehe...
carana is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Etterregistrering av Eurobonus poeng på Hilton Tjab Reiseforum 3 13-10-2013 23:02
Ustabile EuroBonus-sider og manglende poeng flyKSU Småprat 2 12-10-2011 12:12
Eurobonus-poeng når man bestiller reise med Eurobonus-poeng? chaglen Reiseforum 2 20-07-2011 17:00
Etterregistrering av Eurbonus-poeng buskmann Reiseforum 6 04-08-2010 23:54
EB: Etterregistrering av EB-poeng Twin Otter Reiseforum 9 03-01-2010 10:05


All times are GMT +2. The time now is 10:57.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.