Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 13-03-2012, 17:44   #21
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Her står det hva du fpår på de forskjellige Hilton-brandene .. ser ut som du har fått mer enn du 'skal ha' ..

http://hhonors1.hilton.com/en_US/hh/about/gold.do

Quote:
At Hilton Garden Inn® choose from:

Daily complimentary hot cooked-to-order breakfast for you and up to one additional registered hotel guest in the same room each day of your stay
750 HHonors bonus points
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2012, 17:52   #22
killbox
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2011
Location: Sola, Stavanger
Posts: 219
Default Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Takk for link

Skjønner jeg det riktig at når en sjekker inn hos Hampton får man kun:

"At Hampton Inn® and Hampton Inn Suites® choose from:
- One bottle of water and one snack item.
- 250 HHonors bonus points."


Så her er det lurt å kun benytte seg av Hilton, Waldorf og Double Tree for i det minste være garantert gratis frokost.
killbox is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2012, 17:53   #23
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Quote:
Originally Posted by killbox View Post
Takk for link

Skjønner jeg det riktig at når en sjekker inn hos Hampton får man kun:

"At Hampton Inn® and Hampton Inn Suites® choose from:
- One bottle of water and one snack item.
- 250 HHonors bonus points."


Så her er det lurt å kun benytte seg av Hilton, Waldorf og Double Tree for i det minste være garantert gratis frokost.
På Hamton får alle gjester gratis frokost, så du "trenger" ikke gullkortet til det.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2012, 19:51   #24
The Viking
Gastronaut
 
Join Date: Oct 2008
Location: Snart Asker, eller nærmeste sted med kortreist god mat og drikke.
Posts: 308
Default Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Mine tre siste opplevelser med Hilton har stort sett svart til forventningene og litt til (Er Diamond medlem i kraft av Amex kortet mitt):

1. Hilton Athen i sommer, midt under drosjestreiken skaffet de elegant transport til cruiseskipet, og sjåføren klarte å navigere seg gjennom/mellom 2,500 sjåfører som sperret div. gater inn/ut av byen.. executive Fooor, Acropolis view (vanligvis 200€ ekstra/natt), velkomstdrinker ++).
2. *Hilton Molino Stucky Venezia: Oppgradert til suite, Canal View, toppetasje. Overraskende bra hotell, men litt mørkt rom. Nydelig roff top pool, men ligger litt langt unna Markusplassen for de som ønsker den mest sentrale beliggenheten. "Executive lounge" et avgrenset område av resepsjonen....
3. Doubletree Istanbul Old Town: Ingen executive lounge, dårlig fruktfat som velkomstgave. Oppgradert til "Deluxe", men lite rom. Bra bad med separat dusj. God frokost og pen rabatt ved bruk av konferanselokalene.

Booket i dag Waldorf London til april, skal gi tilbakemelding.
The Viking is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2012, 22:31   #25
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Lyst på Hilton HHonors gold?

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
I dette tilfellet fikk du gratis frokost (som vanligvis koster 12-20 dollar per dag) og to flasker vann som koster 2 dollar og opp paa hotellet bare for aa registrere deg via en link du ikke er kvalifisert for, synes du skal vaere fornoeyd med det
Har ikke klaget.

Venter bare på å finne den hemmelige linken for å registrere meg til EBG.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2012, 22:53   #26
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Quote:
Originally Posted by The Viking View Post
Mine tre siste opplevelser med Hilton har stort sett svart til forventningene og litt til (Er Diamond medlem i kraft av Amex kortet mitt):

1. Hilton Athen i sommer, midt under drosjestreiken skaffet de elegant transport til cruiseskipet, og sjåføren klarte å navigere seg gjennom/mellom 2,500 sjåfører som sperret div. gater inn/ut av byen.. executive Fooor, Acropolis view (vanligvis 200€ ekstra/natt), velkomstdrinker ++).
2. *Hilton Molino Stucky Venezia: Oppgradert til suite, Canal View, toppetasje. Overraskende bra hotell, men litt mørkt rom. Nydelig roff top pool, men ligger litt langt unna Markusplassen for de som ønsker den mest sentrale beliggenheten. "Executive lounge" et avgrenset område av resepsjonen....
3. Doubletree Istanbul Old Town: Ingen executive lounge, dårlig fruktfat som velkomstgave. Oppgradert til "Deluxe", men lite rom. Bra bad med separat dusj. God frokost og pen rabatt ved bruk av konferanselokalene.

Booket i dag Waldorf London til april, skal gi tilbakemelding.
Er det Amex Cent. som gir deg Diamond?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2012, 09:26   #27
The Viking
Gastronaut
 
Join Date: Oct 2008
Location: Snart Asker, eller nærmeste sted med kortreist god mat og drikke.
Posts: 308
Default Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Er det Amex Cent. som gir deg Diamond?
Jepp Tidligere også SPG Platinum, men dette forsvant dessverre for to år siden og er der kun Gold...

Last edited by The Viking; 14-03-2012 at 09:38.
The Viking is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2012, 00:50   #28
Happyflyer
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 549
Default Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Jeg har hatt noen opplevelser med Hilton(Hilton brand).

Loungen er ikke noe å skryte av. En frokost som gjør at man savner Thon sin ordinære buffet.
Veldig hit and miss på standard og størrelse på rommene. Prisen vil dog ofte gi en forespeiling på hva man kan forvente seg.
Ofte liten forskjell på rom-typer.
Gjennomgående god service.

Jeg synes at Hilton får i overkant av høye forventninger her. Ikke verdt pengene etter min mening.
Happyflyer is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2012, 01:41   #29
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Quote:
Originally Posted by Happyflyer View Post
Jeg synes at Hilton får i overkant av høye forventninger her. Ikke verdt pengene etter min mening.
Nå tror jeg kvaliteten på Hilton-hoteller varierer en hel del... Siden gullstatusen har jeg bodd på to hoteller, hvor begge har vært gode hoteller (på Doubletree fikk vi gratis frokost i restauranten - helt OK til engelsk hotell å være). Jeg har høye forventninger til hoteller jeg vet er gode (f.eks. London Hilton on Park Lane, som har vært verdt pengene hver gang jeg har bodd der og her er det definitivt forskjell på kvaliteten på rommene - spesielt i forhold til utsikt, men også andre aspekter ved rommene). Jeg booker sjelden et Hiltonhotell bare fordi det er Hilton (har bodd på noen for en del år siden som slett ikke har fristet til gjentakelse, selv med gode priser og status). Man bør vel ikke se seg blind på merkevaren, men sjekke litt rundt i forhold til alternativer osv.

Last edited by TOS; 15-03-2012 at 10:18.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2012, 10:13   #30
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,618
Default Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Hilton/Conrad som jeg har bodd på i Asia har vært virkelig bra, mens i statene har det vært fra middels til veldig dårlig. Stor variasjon ja.
view is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2012, 14:27   #31
Furahini
ScanFlyer Blue
 
Furahini's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Location: Mosterhamn
Posts: 131
Default Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Kjaeresten min booket et rom for hun og hennes to venninner for 3 netter paa Hilton Cape Town i laveste kategori uten frokost, og fikk automatisk king executive room, fri tilgang til executive lounge (der det var matservering hele dagen, ikke bare frokost - er dette vanlig?) og tilbud om gratis parkering dersom de hadde bil. Alt i alt meget fornoyde damer
;-)
__________________
April: OSL-PLZ
Furahini is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2012, 14:31   #32
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Quote:
Originally Posted by Furahini View Post
Kjaeresten min booket et rom for hun og hennes to venninner for 3 netter paa Hilton Cape Town i laveste kategori uten frokost, og fikk automatisk king executive room, fri tilgang til executive lounge (der det var matservering hele dagen, ikke bare frokost - er dette vanlig?) og tilbud om gratis parkering dersom de hadde bil. Alt i alt meget fornoyde damer
;-)
Executive lounge'en på London Hilton har en slags matservering om ikke hele dagen, så iallefall mer enn bare frokost (jeg har spist i loungen der bl.a. på kvelden, men det har ikke vært annet enn litt lettere retter).
TOS is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2012, 21:45   #33
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: Om erfaringer med Hilton og HH

God kveld fra toppetasjen på Hilton Deansgate i Manchester, byens høyeste bygg, hvor Executive loungen befinner seg. Småretter akkompagnert av fri bar. Slikt liker vi. Ble oppgradert fra Executive room til Executive Plus. Slikt liker vi også. Gratis wifi og oppfølgningstelefon fra resepsjonen med spørsmål om alt stod bra til, fikk jeg også. Slikt liker jeg så absolutt. Egentlig en god start dette.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2012, 23:03   #34
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Quote:
Originally Posted by ILS2 View Post
God kveld fra toppetasjen på Hilton Deansgate i Manchester, byens høyeste bygg, hvor Executive loungen befinner seg. Småretter akkompagnert av fri bar. Slikt liker vi. Ble oppgradert fra Executive room til Executive Plus. Slikt liker vi også. Gratis wifi og oppfølgningstelefon fra resepsjonen med spørsmål om alt stod bra til, fikk jeg også. Slikt liker jeg så absolutt. Egentlig en god start dette.
Da tar du vel turen i baren i 23. etasje også...? Og selv om executive lounge adgang er flott så må man vel ut på byen?.. San Carlo er en kjekk restaurant å spise på. Det samme er søsterstauranten Chiccetti rett over gaten, eller Rosso litt lenger opp i King Street West. Det er også en restaurant under gateplan i Deansgate like ved John Rydlands Library som er kjekk om man vil ha sushi og slikt. Enjoy!
TOS is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2012, 23:31   #35
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,679
Default Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Rosso er faktisk eid av Manchester United spilleren Rio Ferdinand. Er ganske ofte United og City spillere der.
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2012, 23:51   #36
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Quote:
Originally Posted by darkcho View Post
Rosso er faktisk eid av Manchester United spilleren Rio Ferdinand. Er ganske ofte United og City spillere der.
Går de på samme sted????
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2012, 00:06   #37
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Quote:
Originally Posted by BårdK View Post
Går de på samme sted????
Jada, det gjør de. Jeg har sett et bursdagsselskap med 5-6 City-spillere på Ferdinands restaurant, og jeg tror ikke de ble matforgiftet (men det var riktignok forrige sesong når City ikke var der de er nå)...
TOS is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2012, 00:41   #38
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Arctic Club DoubleTree i Seattle oppgraderte meg til top floor m balkong og det hele. Fint hotell og grei beliggenhet.
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2012, 02:42   #39
Scanflyer
ScanFlyer Blue
 
Scanflyer's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Location: Bodø/Oslo
Posts: 235
Default Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Nå har jeg hatt to opphold på Hilton (også mine første) etter at jeg fikk oppgradert til gold.

Hilton Manchester Deansgate fikk jeg Executive room bekreftet allerede før ankomst samt tilgang til lounge. Ellers verdt å merke seg at "gratis" frokosten ble inntatt i Executive loungen her. Virket som de rett og slett hadde en egen frokostbuffet for gold members. Frokosten var forøvrig helt greit til å være engelsk standard. Som en annen forumist nevner lengre opp så har de også enkel matservering og fri bar mellom kl 17 og 20 i loungen.

Hilton Gdansk ble jeg også oppgradert til Executive room. Stort rom med gratis mineralvann på rommet. Her ble frokosten inntatt i den ordinære frokostsalen og for en frokost! Det var servitører som gikk rundt og tok bordbestillinger på omtrent hva man måtte ønske av varmmat. I tillegg sto det en flaske med musserende fremme på kjøling.

Nå bor jeg forholdsvis mye på hotell, men har til nå ikke reist så mye utenfor skandinavia med jobb. Mitt inntrykk er at Hilton er i en annen liga kontra selv de beste Radisson og Rica hotellene jeg har bodd på i skandinavia. Men jeg tviler ikke på at konkuranssen er større og at der mulig å finne enda bedre der ute..

Og som Tommy777 gjør et poeng av, jeg er storfornøyd med alle oppgraderinger og gratis frokoster jeg får for et gullmedlemsskap jeg overhodet ikke har fortjent. :-)
__________________
Upcoming flights:
20.09:OSL-ARN-CPH (SK) 24.09:CPH-OSL (SK) 09.10:OSL-ARN (SK) 10.10:ARN-OSL (SK) 25.10:OSL-SVG (SK) 27:10: SVG-OSL (SK) 29:10:OSL-ARN (DY) 31:10:ARN-OSL (DY)
12.11:OSL-FRA-AMM (LH) 16.11:AMM-FRA-OSL (LH)
Scanflyer is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2012, 02:43   #40
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Om erfaringer med Hilton og HH

God aften fra Hilton Madrid! Nok en gang suksess med gullkortet. Oppgradert 2nivåer til executive floor med full tilgang til Executive lounge hvor det var gratis mat til kl 2000 og gratis drikke til kl 2200 og øl og mineralvann til kl 2300.

Gullkortet har i dag gitt meg en fin oppgradering, spart meg for 100 eur i barregning, 52 euro i frokostregning og 17 euro i intertnett. Dvs hotell gratis og vel så det om jeg ikke hadde noe status! Er kjempefornøyd! Spurte nå shuttelen til flyplassen går i morgen. Da spurte de bare når jeg ville dra!

Gleder meg til frokost allerede!! Lillebror er kjempeimponert allerede!!

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!

Last edited by Bizflyer; 18-03-2012 at 21:27. Reason: Noen småfeil!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Tips og erfaringer Karibien SQ 777 Reiseforum 92 17-03-2024 05:25
Jamaica-tråden, tips og erfaringer robertaas Reiseforum 20 28-07-2015 14:20
Tips og erfaringer fra Xian? robertaas Reiseforum 5 28-04-2013 00:02
DoubleTree Hilton Bucharest - Erfaringer? sirpjalle Reiseforum 0 20-08-2012 19:08
Nogen erfaringer med: Doubletree by Hilton Resort Kos-Helona? kblaur Reiseforum 0 12-04-2012 14:51


All times are GMT +2. The time now is 02:00.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.