Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-11-2015, 15:19   #521
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: AmEx Companion Ticket - reisemål m.m.

Quote:
Originally Posted by Sjabby View Post
Thai tilbyr ikke F fra Norden. Kun fra LHR, CDG, FRA, MUC, ZRH, FCO, MXP, DEL, HKG, KIX, NRT, HND og SYD til BKK.

A380'en har nye F, mens B747'ene har vel 50/50 av ny og gammel F.

Ble 190 000 poeng, brukte CT. Mener det ble i ca 5k i fuelcharge.

13 Jan kommer dette opp som ledig i F:


F, MUC-BKK.



14 JAN er det ledig via CDG med A380 eller MXP med B747 (denne har vel oftest gammel F) Begge på F.
Det at Thai ikke tilbyr F fra Norden var news for meg, OG tydeligvis info CT kontoret i Estland ikke hadde!
Da må vi se om vi kan få lagt om reiseruten igjennom MUC, OM jeg får kjøpt meg litt ekstra poeng.

Sjabby: Kan du også sjekke hvor mange ledige plasser det er i F 13. jan? (Eller er det "0" som den ene kolonnen viser?)

Last edited by Chr1st1an; 28-11-2015 at 15:21.
Chr1st1an is offline  
Old 28-11-2015, 16:29   #522
Sjabby
ScanFlyer Blue
 
Sjabby's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 75
Default Re: AmEx Companion Ticket - reisemål m.m.

Det er minst 2 ledige på award billetter.

Kolonnen med 0 er stopover eller noe slikt, betyr ikke noe i denne sammenheng.
Sjabby is offline  
Old 28-11-2015, 18:39   #523
Sjabby
ScanFlyer Blue
 
Sjabby's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 75
Default Re: AmEx Companion Ticket - reisemål m.m.

Retur 16. Feb fra BKK:

Sjabby is offline  
Old 30-11-2015, 10:12   #524
Snusmumrikken
Newcomer
 
Join Date: Nov 2015
Posts: 12
Default Re: AmEx Companion Ticket - reisemål m.m.

Får vel CT denne måneden, og lurer på en tur til New Zealand til høsten igjen.
I følge poengkartet til SAS så vil dette koste 180 000poeng i Business for en person. Er dette T/R?

Og hvor finner dere oversikt over biletter?
Kan jeg regne med og måtte ut med 5-6k i avgifter for en slik tur?

/Rune
Snusmumrikken is offline  
Old 30-11-2015, 10:14   #525
Sjabby
ScanFlyer Blue
 
Sjabby's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 75
Default Re: AmEx Companion Ticket - reisemål m.m.

KVS-Tool er den jeg bruker og synes har vært enklest. Koster noen kroner, men en god investering synes jeg.
Sjabby is offline  
Old 30-11-2015, 10:51   #526
FlyingDutchman
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2015
Posts: 676
Default Re: AmEx Companion Ticket - reisemål m.m.

Denne gangen, som forrige gang, velger jeg å bruke CT på en måte som er mange hakk mindre eksklusiv enn det de fleste leter etter. Har dog en utfordring at jeg må finne en destinasjon midt i tjukkeste fellesferien til 5 personer. Med 3 barn og 2 voksne kan man faktisk reise til omtrent hvor som helst i Europa for 75.000 kr (3x halv pris til barna, og "halv pris" til de voksne pga CT).
I fjor begynte jeg å lete i julen/januar og fant t/r TRD-AGP, fram i go, tilbake i plus til hyggelige 100.000 poeng og rett under 1100kr i skatter og avgifter.
Til sommerferien 2016 (siste 3 uker juli, men noe fleksibilitet) har jeg begynt å lete, men finner ingen t/r mulighet med nok ledig plass til en "garantert solfylt" (dvs stort sett Sør-Europa/middelhavet, for å unngå begrepet "Syden"), der det var flere destinasjoner å velge fra i fjor.
Var jeg bare heldig i fjor eller kan jeg forvente at antall bonusseter blir økt?

Og, hvordan "teller" CT? Dersom det er 4 ledige bonusseter ifølge oversikten, vil man da kunne reise "4+1" eller må det stå 5 seter i oversikten i utgangspunktet?
FlyingDutchman is offline  
Old 30-11-2015, 13:42   #527
Snusmumrikken
Newcomer
 
Join Date: Nov 2015
Posts: 12
Default Re: AmEx Companion Ticket - reisemål m.m.

Quote:
Originally Posted by Sjabby View Post
KVS-Tool er den jeg bruker og synes har vært enklest. Koster noen kroner, men en god investering synes jeg.
Da lastet jeg ned dette og betalte for et "prøvemedlemskap".
Spørsmål, må man være medlem av Air Canada eller noe annet for og få lov til og søke på Star Alliance Upgrade? Jeg er kun SK Gold og AF/KLM.

Jeg tenkte og sjekke SK984 fra NRT-CPH 03.12.15
Samt andre selvfølgelig når jeg får det til og fungere.

/Rune
Snusmumrikken is offline  
Old 30-11-2015, 13:44   #528
Sjabby
ScanFlyer Blue
 
Sjabby's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 75
Default Re: AmEx Companion Ticket - reisemål m.m.

Jeg registrerte meg hos ANA og Air Canada for å kunne bruke flest mulig søkefunksjoner. Se FAQ Her:

FAQ

Linken funker ikke, bruk : w w w .kvstool.com/FAQ.php
Sjabby is offline  
Old 30-11-2015, 13:56   #529
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: AmEx Companion Ticket - reisemål m.m.

Quote:
Originally Posted by Sjabby View Post
KVS-Tool er den jeg bruker og synes har vært enklest. Koster noen kroner, men en god investering synes jeg.
En god investering om du ikke broker Mac, da er det noe herk. Eller om du forsøker å last det inn på jobb pc, men arbeidsgiver ikke lar deg ha egne programmer på pc. Da er det også noe herk.

Blir companion ticket tilgjengelig med en gang igjen dersom en avbestiller reisen, eller tar det noen dager?
Chriscross is offline  
Old 02-12-2015, 12:21   #530
mcleif
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 135
Default Re: AmEx Companion Ticket - reisemål m.m.

Selv om jeg har bestilt neste års CT reise, så får jeg fortsatt valget om å bruke det når jeg ser på billetter nå.
Jeg har ikke brukt årets, kan det være den som blir overført? Eller bare feil i systemet?
mcleif is offline  
Old 02-12-2015, 13:30   #531
FlyingHigh
Newcomer
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 44
Default Re: AmEx Companion Ticket - reisemål m.m.

Quote:
Originally Posted by FlyingHigh View Post
Yes, 110k poeng og ganske høye avgifter/skatter + fueltillegg (er innom LHR) på vei hjem igjen.

Et spm: betaler man fueltillegg på flygninger i USA og Canada med Air Canada?

Aeroplan-medlemmer gjør vel ikke det, men mulig Eurobonusmedlemmer gjør det? SAS-damen på telefon mener imidlertid ikke at man gjør det som eurobonusmedlem og betaler kun fueltillegg for Toronto-London. I så fall er fueltillegget på den strekningen skyhøyt!
Endret litt på denne hjemveien da SAS har nå åpnet for bonusbilletter fra Los Angeles til Stockholm. Bedre reisevei og fueltillegget forsvinner

FYI: Det er forresten maaange billetter tilgjengelig så det er bare til å booke i vei mens man kan. Er det en glipp fra SAS IT igjen..? Det er i alle fall meget god tilgjengelighet fra ARN til LAX og tilbake igjen i business.
FlyingHigh is offline  
Old 10-12-2015, 16:09   #532
magnusant
EBG
 
Join Date: Dec 2015
Location: Copenhagen
Posts: 93
Default Re: AmEx Companion Ticket - reisemål m.m.

Hei.
Jeg har en CT på amex premium, det dekker så vidt jeg har forstått kun SAS-flights.

Jeg hadde tenkt meg en tur med kjæresten i C til Tokyo. Men innenfor de neste 10-11 måneder, er det kun 2-3 dager hvor det faktisk er tilgjengelig to billetter i C.

Er det sånn at det må være to billetter tilgjengelig på SAS eurobonus bookingsystem?
Eller ser gjengen på telefonen til CT billettene som er tilgjengelige som *A CS+ og kan booke de?
magnusant is offline  
Old 10-12-2015, 16:19   #533
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: AmEx Companion Ticket - reisemål m.m.

Hva er CS+? CT gjengen har ikke annen tilgang enn du selv ser på nett.
Chriscross is offline  
Old 10-12-2015, 16:35   #534
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: AmEx Companion Ticket - reisemål m.m.

Da må du velge en av de dagene du har funnet. CT gjengen finner ikke mer enn du ser når du søker opp
ToreD is offline  
Old 10-12-2015, 18:00   #535
zapateria
EBB
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 38
Default Re: AmEx Companion Ticket - reisemål m.m.

Quote:
Originally Posted by mcleif View Post
Selv om jeg har bestilt neste års CT reise, så får jeg fortsatt valget om å bruke det når jeg ser på billetter nå.
Jeg har ikke brukt årets, kan det være den som blir overført? Eller bare feil i systemet?
Jeg får også opp CT som tilgjengelig kampanje når jeg prøver å booke reiserneste år, lenge etter denne er utgått..
zapateria is offline  
Old 10-12-2015, 20:57   #536
magnusant
EBG
 
Join Date: Dec 2015
Location: Copenhagen
Posts: 93
Default Re: AmEx Companion Ticket - reisemål m.m.

Quote:
Originally Posted by Snowman OSL View Post
Da må du velge en av de dagene du har funnet. CT gjengen finner ikke mer enn du ser når du søker opp
Det er jo så grusomt å sitte å lete, fordi man må trykke seg inn på hver enkelt dag det er ledige economy, for å se om det også er ledig business.

Så for å være helt sikker; hvis jeg på hjemmesiden til ANA eller United finner award tickets på SK-flights, kan de ikke bookes via CT-telefonen?
magnusant is offline  
Old 10-12-2015, 22:19   #537
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default AmEx Companion Ticket - reisemål m.m.

Finner du award på united finner ct folka det også. Ledig award du finner hos ANA og UA kan ct tlf booke
ToreD is offline  
Old 11-12-2015, 01:24   #538
KVSTool
KVSTool.com
 
KVSTool's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 13
OBB 19 Re: AmEx Companion Ticket - reisemål m.m.

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Hva er CS+?
Please see http://Help.KVSTool.com/#StarAlliance
KVSTool is offline  
Old 28-12-2015, 16:01   #539
SAS_flyer
ScanFlyer Blue
 
SAS_flyer's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 368
Default Re: AmEx Companion Ticket - reisemål m.m.

Jeg har booket reise der jeg kan tenke meg å oppgradere til F på LH på utreise dersom det blir tilgjengelig. For retur går alt uansett i C da F ikke finnes på ruten.

Vil en da belastes for F kun en vei i poeng (kun F på utreise), eller må en bite i det sure eplet og betale i poeng for F også på retur?

Noen som kan dele av erfaring på praksis?

Last edited by SAS_flyer; 28-12-2015 at 16:16.
SAS_flyer is offline  
Old 28-12-2015, 17:33   #540
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: AmEx Companion Ticket - reisemål m.m.

På bonus-uttak så regnes høyeste klasse som prisgrunnlag for hele turen.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
AmEx Companion Ticket - bestilling, bruk, reisemål m.m. (2019->) SudCaravelle Reiseforum 216 27-02-2024 20:39
Finne bonusreise, og Companion Ticket. E-UT Reiseforum 12 18-11-2014 00:36
Endre Companion ticket VirreVapp Reiseforum 3 04-06-2014 17:59
40% av på kjøp av Eurobonus (og bruk av AMEX EB) NORing Reiseforum 7 15-11-2011 01:00
AmEx Centurion Bizflyer Reiseforum 5 15-01-2009 08:08


All times are GMT +2. The time now is 07:17.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.