Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 16-06-2009, 18:09   #1
storg
ScanFlyer Molded
 
storg's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,583
USA New york, new york....

Da blir det New York tur i sep/okt. Er det noen her som har tips til hva man må oppleve. Turistfellen skal jeg klare å finne selv. Men er det noe annet spennende som folket kan fortelle om???
storg is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2009, 18:17   #2
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default Re: New york, new york....

Anbefaler at du gjør et søk etter "New York" her på forumet (spesielt underforumene Reiseforum og Tripreports). Da finner du mange tips, både på restauranter og ting å gjøre

Noen eksempler på tråder du finner tips:

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=41474

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=35582

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=46501

Jeg skal en tur selv i august og det blir min tredje tur på like mange år
__________________
Upcoming flights: None


Last edited by jcnorway; 16-06-2009 at 18:19.
jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2009, 18:57   #3
SNSK
ScanFlyer Blue
 
SNSK's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Lierskogen
Posts: 327
Default Re: New york, new york....

Quote:
Originally Posted by storg View Post
Da blir det New York tur i sep/okt. Er det noen her som har tips til hva man må oppleve. Turistfellen skal jeg klare å finne selv. Men er det noe annet spennende som folket kan fortelle om???
Hangarskipet Intrepid er ett must hvis du er flyinterrisert...noe du sikkert er siden du er på forumet her..

Noen bilder fra Intrepid:
http://forum.flyprat.no/showthread.p...light=intrepid


SNSK
SNSK is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2009, 08:46   #4
gardkarlsen
ScanFlyer Silver
 
gardkarlsen's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: Stavanger
Posts: 579
Default Re: New york, new york....

Her er et reisebrev med bilder, linker og kart: http://gardkarlsen.com/NYC_travelogue_2007.htm . Men det er nok mest fokus på turistfellene
__________________
Mvh<br>Gard<br>gardkarlsen.com - reisebrev og bilder<br>
<br><b>Upcoming flights:</b><br>
gardkarlsen is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2009, 23:45   #5
storg
ScanFlyer Molded
 
storg's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,583
Default Re: New york, new york....

Da er fly med Continental i boks. 3650 pr hode. Så nå må vi bare finne et sted å bo og noe å finne på. Hm, det blir vanskelig....
storg is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2009, 04:21   #6
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: New york, new york....

Hvilken prisklasse er du ute etter og hva er ditt behov?
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2009, 10:12   #7
Molinari
ScanFlyer Silver
 
Molinari's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 606
Default Re: New york, new york....

Quote:
Originally Posted by storg View Post
Da er fly med Continental i boks. 3650 pr hode. Så nå må vi bare finne et sted å bo og noe å finne på. Hm, det blir vanskelig....
Så vanskelig er det vel ikke - det er jo hundrevis av hoteller i NYC.....
Molinari is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2009, 11:37   #8
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: New york, new york....

Jeg vil "som vanlig" anbefale mitt favorit hotell i NY, Affinia Dumont.

Suite hotel med 45 kvm hjørnerom til meget gunstige priser. Rommene er strøkne og servicen upåklagelig..

http://www.affinia.com/New-York-City...Affinia-Dumont

De har "vunnet" best choice på tripadvisor osv.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2009, 20:46   #9
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: New york, new york....

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Jeg vil "som vanlig" anbefale mitt favorit hotell i NY, Affinia Dumont.

Suite hotel med 45 kvm hjørnerom til meget gunstige priser. Rommene er strøkne og servicen upåklagelig..

http://www.affinia.com/New-York-City...Affinia-Dumont

De har "vunnet" best choice på tripadvisor osv.
Vet ikke helt hva du legger i meget gunstig, men 300 dollar + pr. natt er langt fra billig i NYC for tiden (gjorde ett kjapt søk på hjemmesiden til Affinia). Beliggenheten er dog meget bra. Til sammenligning ligger W The Court og W Tuscany ett steinkast unna og prisene der er under 200 dollar for tiden, rommene er 400+ sqft og hotellet faller under kategori 5 stjerners.

Har to weekender i NYC i august, 1-3 og 15-17. Ble W The Court første helga for 179 dollar natta, 39th and Lex ligger det og Le Parker Meridien som ligger ved Central Park for 189 natten, så high class for lite bob er tingen
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2009, 09:35   #10
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: New york, new york....

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Vet ikke helt hva du legger i meget gunstig, men 300 dollar + pr. natt er langt fra billig i NYC for tiden (gjorde ett kjapt søk på hjemmesiden til Affinia). Beliggenheten er dog meget bra. Til sammenligning ligger W The Court og W Tuscany ett steinkast unna og prisene der er under 200 dollar for tiden, rommene er 400+ sqft og hotellet faller under kategori 5 stjerners.
Jeg har ikke vært der siden i fjor sommer, men da var jo dollaren rett over 5 kroner. Da tror jeg vi betalte ca 1500 nok per natt og det må jo være billig i NY? Da selvfølgelig i forhold til kvalitet. Uansett - Hotellet er meget bra, og imponerte oss til å være amerikansk, og ligger fremdeles ratet som det sjette beste hotellet, og travvelers choice. av Tripadvisor (som jeg vet en del her inne ikke stoler på, men som har truffet spot on for meg alle ganger)
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2009, 09:57   #11
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default Re: New york, new york....

Jeg og samboer bodde på Hilton Garden Inn Times Square da vi var i NYC i fjor. Vi var godt fornøyd med både beliggenhet, pris og kvalitet/størrelse på rommet. Skal dit igjen om mindre enn en måned, og det blir Hilton Garden Inn Times Square også denne gangen (mest på grunn av manglende alternativer i vår prisklasse). Betaler 149 USD pr natt.

Og siden man drar inn Tripadvisor, så ligger vel dette hotellet på 11. plass på listen. Legger ikke mye vekt på akkurat det, er mer egne erfaringer fra tidligere, samt pris, som har vært avgjørende for valget denne gangen.
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2009, 20:23   #12
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: New york, new york....

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Jeg har ikke vært der siden i fjor sommer, men da var jo dollaren rett over 5 kroner. Da tror jeg vi betalte ca 1500 nok per natt og det må jo være billig i NY? Da selvfølgelig i forhold til kvalitet. Uansett - Hotellet er meget bra, og imponerte oss til å være amerikansk, og ligger fremdeles ratet som det sjette beste hotellet, og travvelers choice. av Tripadvisor (som jeg vet en del her inne ikke stoler på, men som har truffet spot on for meg alle ganger)
Ja, god pris i fjor sommer, men ikke nå. Prisene i NYC har gått ned noe voldsomt siste året
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2009, 23:38   #13
storg
ScanFlyer Molded
 
storg's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,583
Default Re: New york, new york....

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Hvilken prisklasse er du ute etter og hva er ditt behov?
Hadde vært fint hvis man fant noe rundt 8000(maks 10) norske for 2 pers i 5 netter. Rent og pent i et "turist" vennlig strøk. Hvor det er greit å bare stikke ut å se seg om. Målet med turen er å være turist. Største problemet ser ut til å få 2 senger. Vi er gode venner men så gode venner, not so much.
storg is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2009, 06:27   #14
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: New york, new york....

Har du datoer?
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2009, 14:48   #15
storg
ScanFlyer Molded
 
storg's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,583
Default Re: New york, new york....

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Har du datoer?
Glemte dem. 7-12 okt.
storg is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2009, 20:21   #16
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: New york, new york....

Det er fortsatt ganske dyrt i NYC i oktober, rett og slett fordi de forsøker å få folk til å bestille til høyere priser og når man ikke klarer å fylle opp hotellene, dropper de prisene. Nå og ut august ligger 5 stjerners hotellene på 179-200 dollar natten, ved en kjapp sjekk på hotels.com er det vanskelig å finne billighoteller under 200 dollar for dagene du skal reise. De flotte hotellene jeg ofte bor på starter på 280 dollar natta

Vi har en firmaavtale med Starwood (Sheraton Westin, W etc). Disse prisene kan også brukes av familie og venner. Det som er flott er at det er ikke noen forskuddsbetaling i avtalen og at rommet kan avbestilles / endres til ny pris dersom den faller helt frem til ankomstdagen. Har hjulpet flere på forumet her med dette, bla. til julebordet i Seattle gikk prisene ned da vi kom nærmere ankomstdagen.

Uansett, Four Points by Sheraton Time Square er ett godt alternativ innenfor ditt budsjett med super beliggenhet. 195 dollar natten eks skatt. Inkluderer bekreftet to dobbelsenger, gratis internet og 2 flasker vann på rommet daglig. Fleksibel, kan avbestilles frem til ankomstdagen

Mer om hotellet her:

https://www.starwoodhotels.com/prefe...ropertyID=1713

Last edited by Tommy777; 09-07-2009 at 20:25.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2009, 21:13   #17
storg
ScanFlyer Molded
 
storg's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,583
Default Re: New york, new york....

Four Points begynte å tegne seg ut for meg også. Så hvis vi kan fikse en deal her hadde det vært kult. Jeg blir offline til tirsdag. Men vi kan jo høres av. Virker jo heller ikke som det er noe problem å ha litt is i magen.

BTW: Noen tips til hvilke strøk av byen hvor det er noe å oppleve om kvelden og hvor man helst ikke skal oppleve noe?
storg is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2009, 22:12   #18
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: New york, new york....

Sender PM....
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2009, 12:48   #19
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: New york, new york....

Quote:
Originally Posted by storg View Post
Virker jo heller ikke som det er noe problem å ha litt is i magen.
Alternativt booker du noe nå (som kan avbestilles), og så sjekker du jevnlig fremover om det dukker opp noe bedre. Fikk Residence Inn ved Times Sq for USD 139 i mai ca en mnd før ankomst ("normal" pris der vel 300-og-et-eller annet) etter et par endringer.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)

Last edited by Discus; 10-07-2009 at 12:54.
Discus is offline   Reply With Quote
Old 04-10-2009, 19:33   #20
storg
ScanFlyer Molded
 
storg's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,583
Default Re: New york, new york....

Da begynner det å nærme seg avreise. Fly og hotell er i boks. Nå sliter man mest med hva skal man gjøre og hva skal man ikke gjøre.

Men det blir nok Rockefeller Centre, USSIintrepid, Central park, Ellis island og ikke minst mye sprading rundt i byen.
storg is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Stewardessens New York sail4fun Reiseforum 11 13-08-2009 23:25
Langweekend i New York HS-TGA Reiseforum 4 10-08-2009 12:02
New York, FT DO. SK, CO og MH Someone TripReports 29 08-12-2007 13:07
New York Hartson Flyforum 16 11-10-2005 15:41


All times are GMT +2. The time now is 19:38.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.