Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyindivider

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-07-2011, 16:05   #41
lanorge
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2011
Location: Stavanger
Posts: 552
Default Re: LN-RRG

Aha, det er altså litt trangt. Kjekt å vite. Lurte nemlig på om det var kraftig risting e.l. som gjorde den til en "terrormaskin"
__________________

www.flymodeller.no
lanorge is online now   Reply With Quote
Old 05-07-2011, 16:08   #42
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: LN-RRG

RRE, RRF og RRG er alle av samme "Air Europa"-opphav, og RRF er favorittmaskina mi.... Så alle deler ikke den oppfatning av at de er så horrible Sjekker inn tidlig og mekker meg rad 5-6, synes de er fine jeg! Interiøret er litt så som så, lyseblått skinn som ser slitt ut, men god komfort.

RRE, RRF og RRG går ofte til Longyearbyen og Gran Canaria av en eller annen merkelig grunn
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2011, 17:23   #43
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: LN-RRG

Quote:
Originally Posted by Thomas View Post
Maskinen var opprinelig bestilt av Air Europa - altså charter på "høyt nivå" - derfor er avstanden mellom setene ikke helt på linje med resten av flåten. Har det blitt meg fortalt
Jeg vil si at det er charter på "lavt nivå" - i tillegg til det Thomas nevner er setene tykke med korte sitteputer som både gir dårlig benplass (fordi setene i seg selv tar opp mye plass) og dårlig sittekomfort om man har litt lange bein...skaiplasten på setene trekker heller ikke opp....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is online now   Reply With Quote
Old 05-07-2011, 17:32   #44
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: LN-RRG

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Jeg vil si at det er charter på "lavt nivå" - i tillegg til det Thomas nevner er setene tykke med korte sitteputer som både gir dårlig benplass (fordi setene i seg selv tar opp mye plass) og dårlig sittekomfort om man har litt lange bein...skaiplasten på setene trekker heller ikke opp....
Nettopp de korte seteputene er egentlig det største problemet. En har ingen støtte til beina i tillegg til null og niks beinplass.

De samme seteputene gjør vel at den blir langt mer behagelig for jenter, ettersom de er kortere i beina, og dermed får langt bedre støtte.
__________________

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2011, 17:47   #45
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: LN-RRG

Ikke bare det, men setene er 'ut fra veggen' og er dermed smalere enn andre 737/320-seter. Det er de eneste setene jeg ikke kommer nedi med telefonen festet til beltet ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2011, 17:57   #46
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: LN-RRG

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Det er de eneste setene jeg ikke kommer nedi med telefonen festet til beltet ..
.
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2011, 18:05   #47
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: LN-RRG

OK - dårlig formulert ... jeg er ikke spesielt bred, men normalt kan jeg sette meg i et flysete uten å måtte hekte futteralet av beltet. Setene er for meg ukomfortabelt smale og hadde fungert dårlig på amerikansk innenriks, for å si det slik ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2011, 01:45   #48
LN-MEH
ScanFlyer Molded
 
LN-MEH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
Default Re: LN-RRG

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
RRE, RRF og RRG er alle av samme "Air Europa"-opphav, og RRF er favorittmaskina mi.... Så alle deler ikke den oppfatning av at de er så horrible
RRE, RRF og RRG går ofte til Longyearbyen og Gran Canaria av en eller annen merkelig grunn
RRF er også min favoritt, godeste Frøydis ja. Vi ble hadde litt med hverandre å gjøre tidligere i vinter, derfor favorittstemplet! At hun og sine to "forhatte" brødre flyr mer eller mindre fast på LYR er bærre lækkert! (Og jeg synes ikke det er merkelig i det hele tatt!) Det har sine grunner at jeg sier det og det er samme grunn gjør at Las Palmas/Chania flyene våre helst bør gå med noen av de andre (de ekte SAS -883) flyene altså!!!
__________________
Mad dog...
LN-MEH is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2011, 02:18   #49
TOS_EBG
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2009
Location: TOS
Posts: 881
Default

Quote:
Originally Posted by LN-MEH View Post
RRF er også min favoritt, godeste Frøydis ja. Vi ble hadde litt med hverandre å gjøre tidligere i vinter, derfor favorittstemplet! At hun og sine to "forhatte" brødre flyr mer eller mindre fast på LYR er bærre lækkert! (Og jeg synes ikke det er merkelig i det hele tatt!) Det har sine grunner at jeg sier det og det er samme grunn gjør at Las Palmas/Chania flyene våre helst bør gå med noen av de andre (de ekte SAS -883) flyene altså!!!
Care to elaborate? Hva er grunnene?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
__________________
Since July 2007:
TOS_EBG is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2011, 02:40   #50
LN-MEH
ScanFlyer Molded
 
LN-MEH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
Default Re: LN-RRG

Quote:
Originally Posted by TOS_EBG View Post
Care to elaborate? Hva er grunnene?
Grunnen er ganske enkelt at disse tre flyene ikke har sliding carpet i det største fremre lasterom (lasterom nr. 2) de har bare bak (nr. 3). Det gjør de bedre egnet når det er mye store tunge kolli (gruveutstyr f.eks) som skal opp til Svalbard. Slike må sikres med surringsstropper og det er ikke mulig når sliding carpet er installert. Når det derimot er snakk om sydenchartere med mye bagasje (mange store og tunge kofferter) så er det mye bedre å ha sliding carpet der også.

http://www.telair.com/narrowBody_slidingCarpet.html
__________________
Mad dog...
LN-MEH is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2011, 19:39   #51
TOS_EBG
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2009
Location: TOS
Posts: 881
Default

Se det ja, noe som vi som "hater" denne konfigen som passasjerer ikke tenker på.

:-)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
__________________
Since July 2007:
TOS_EBG is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2011, 04:12   #52
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: LN-RRG

Air Europa har vel gått mer i retning av vanlig ruteselskap de siste årene, med blant annet Skyteam-medemskap. Har de fortsatt med håpløs charterbeinplass i eco likevel eller har de egne maskiner tiltenkt chartervirksomheten?
Hvor kommer egentlig prinsippet om at charter nødvendigvis må være high density fra?
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2011, 21:57   #53
fjasebase
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jun 2010
Location: Texas
Posts: 1,446
Default Re: LN-RRG

Quote:
Originally Posted by LN-MEH View Post
Grunnen er ganske enkelt at disse tre flyene ikke har sliding carpet i det største fremre lasterom (lasterom nr. 2) de har bare bak (nr. 3). Det gjør de bedre egnet når det er mye store tunge kolli (gruveutstyr f.eks) som skal opp til Svalbard. Slike må sikres med surringsstropper og det er ikke mulig når sliding carpet er installert. Når det derimot er snakk om sydenchartere med mye bagasje (mange store og tunge kofferter) så er det mye bedre å ha sliding carpet der også.

http://www.telair.com/narrowBody_slidingCarpet.html
Nå er det jo mange flere -800 i SAS som ikke har sliding carpet i #2 og da
fjasebase is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2011, 00:45   #54
Sim_henrik
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 114
Default Re: LN-RRG - dårlig rykte?

Jeg likte meg veldig godt ombord i LN-RRF!

Fløy den til ALC, og LN-RRU hjem igjen... Ifjord. Likte -RRF veldig bra!
Sim_henrik is offline   Reply With Quote
Old 05-09-2011, 11:01   #55
SAS-Steward
ScanFlyer Molded
 
SAS-Steward's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,011
Default Re: LN-RRG - dårlig rykte?

For crew så er dette det vi kaller bastardmaskiner. Eller
LN-RRElendig, LN-RRForferdelig og LN-RRGrusom. En ting er comforten for pax, den skal ikke jeg si så mye om, da jeg sjelden har vært passasjer ombord.
Men problemene for kabincrew på disse er først og fremst galleyene hvor det er null benkplass, og boilere som er for lave til våre kanner. Det er trangt, og det er vanskelig å preppe en vogn for service.
Videre er det null skapplass til crew bagasje, og ingen ekstraplass for håndbagasje som er ekstremt viktig når maskinene brukes til spesielt Stockholm og København. (mange her som ikke sjekker inn noe bagasje) Alt skal med inn i kabinen, venter bare på at noen kommer med en stressless stol ;-)

Årsaken til at disse brukes mye til LYR og LPA er at de har en god rekkevidde, med maks payload. Enkelt og greit.

Nå skal disse maskinene bygges om innvendig, sammen flere andre -800 maskiner. Jobben er begynt.
Det skal bli færre versjoner av 737-800 i SAS farger. Alt for mange ulike i dag.
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Old 05-09-2011, 11:29   #56
TONROY
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 270
Default Re: LN-RRG - dårlig rykte?

Jeg reiste hjem med RRG på lørdag det var bra personel og god plas
TONROY is offline   Reply With Quote
Old 05-09-2011, 13:42   #57
BU662
critical mind
 
BU662's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,779
Default Re: LN-RRG - dårlig rykte?

Naja, dette darlig omrykte... Noen liker a klage, og samtidlig ser de pa hver öre... Tar disse omtaler med en litt klyppe salt!

Fra en rent operativ perspektiv kan det vaere ok a ha noen sub-typer, dersom man har tilstreklig store del-flater. SAS har jo ogsa forskjellige versjoner av sine -883. Men 3 stykker er selvsagt langt under alt hva kan anses lönnsomt.

A bygge om en maskin er likevel ingen lett sak. Det krever en god del engineering work og a bytte ut stoler er da den minste job. Skal det forandres galley osv. sa trenger man sertifisering for dette. Derfor tar det tid, fordi det trenger noen som planer dette, sa ma alt til LT og godtkjennes og deretter kan man gjöre den fysiske jobben og sette fly tilbake i traffik.

Med hensyn til SAS sine AoG rater og flate-situasjon kan det bare skje i vinter. Sa lenge ma alle, pax og crew likesom, finne seg til situasjonen. Fordi dersom de tre fly ville ikke har vaert i flaten, sa ville det har vaert mindre seter til salgs og mindre antall arbeidsplasser...

SAS har likevel laert av episoden, og de brukte -700 som kommer vil bli ombygd til -783 standard for de kommer til SK. Selv om det kan bety at det vil ta lengre enn SAS haper...
__________________
Business Analyst
BU662 is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2011, 00:02   #58
Fredrik Propell
ScanFlyer Silver
 
Fredrik Propell's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
Default Re: LN-RRG - dårlig rykte?

Quote:
Originally Posted by BU662 View Post
SAS har likevel laert av episoden, og de brukte -700 som kommer vil bli ombygd til -783 standard for de kommer til SK. Selv om det kan bety at det vil ta lengre enn SAS haper...
Interessant. Vet du hvem som skal gjøre dette arbeidet? Blir det SAS selv eller et eksternt firma?
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006

-Fredrik Propell-
Fredrik Propell is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2011, 12:55   #59
Star Flyer
Star Alliance only.
 
Star Flyer's Avatar
 
Join Date: May 2011
Posts: 1,062
Default Re: LN-RRG - dårlig rykte?

Hallo!

Ser nå på Flightradar at både -RRF og -RRG, står registrert som 737-883. Er dette riktig? Trodde de var en av 737-8FZ, det var de hvertfall før.

Noen som kan forklaringen på dette?
Star Flyer is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2011, 15:43   #60
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: LN-RRG - dårlig rykte?

Ingen av de tre "charter-flyene" RRE, RRF eller RRG er -883, nei.

EDIT: De er 737-85P alle tre. http://www.airliners.net/photo/Scand...ab604993b12a55
Hickok is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
DY SE-RRG/LN-DYG - status LN-MOW Flyindivider 99 22-03-2024 12:30
Plus: A321 eller RRE/RRF/RRG? Star Flyer Reiseforum 10 24-05-2014 13:27
Bilder fra Tromsø med bla. LN-RRE,-RRF og -RRG.. LN-MEH Bilder & foto 10 05-08-2008 11:28
Første bilde av LN-RRG på TOS og dette forum?? LN-KRF Bilder & foto 4 15-07-2008 00:33


All times are GMT +2. The time now is 11:46.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.